{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Turismen lider ..... {{forumTopicSubject}}

hørte lige et oplæg i nyhederne, men så ikke det hele .. og man hører det, men er det ikke et Københavner/storby fænomen ??

Jeg har søgt vidt og bredt i Jylland og på Fyn efter indkvartering bare nogle dage i sidste uge, og lidt til denne, men der var forsvindende lidt at få både på B&B og hoteller, og sommerhuse er jo kun heluge leje, og finde et med hund tilladt var helt umuligt ...desuden har jeg set at flere spisesteder, take-away steder ude i sommerlandet har vækstet og omsat for mere end sidste år samme tid … min søn arbejder indenfor nogle der forsyner spisesteder med råvarer/varer og de butikker der forsyner stort set hele Jylland og Fyn/Øerne kan nærmest ikke følge med, og deres omsætning er 20% større … det han siger er at de erfarer at tyskere der kommer herop normalt ikke spiser meget ude, og de har en del varer med hjemmefra, mens de mange danskere der nu holder ferie i DK i langt større stil spiser ude eller henter take away …

så hvor er det turismen er så presset ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turismen lider .....
  • #1   20. jul 2020 Her i Fredericia er der heller ikke mange turister..

Der har været 2 krydstogt skibe, men hvor de "bare" skulle have en havn at ligge i, før de var klar til at sejle videre, altså ingen gæster til selve byen.

Det har været både godt og dårligt smiley

• #2   20. jul 2020 Sådan ud fra antal biler på vejene, mennesker i butikkerne osv. har jeg indtryk af, det går ganske godt her i det vestjyske (Blåvand/Vejers/Henne).

Der har da også været artikler om, hvordan div attraktioner er nødt til at afvise folk fordi så mange kommer - men ok, de må Self ikke lukke samme mængde ind som tidligere

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #5   20. jul 2020 alle sommerhuse var lejet ud her i det midtjyske sidst jeg tjekkede

• #6   20. jul 2020 Vi har heldigvis et, forhåbentlig, dejligt sommerhus i Vestjylland i uge 33...... Der er heller ikke mange turister her i byen. Men der er selvfølgelig snart heller ingen sommerhuse tilbage.

• #8   20. jul 2020 Mit sommerhus, som er mit barndomshjem, ligger omkranset af en campingplads. Der er i alt 4 campingpladser her på øen, og så en mere, lige når man kommer over på den anden side af dæmningen. Alle har været fuldt belagt, siden grænserne blev åbnet igen.

Den der ligger her på gaden, mener at de kan hente den tabte omsætning hjem, inden sæsonen er ovre.

Hjemme i Østjylland har jeg også kun hørt at attraktionerne har rygende travlt. Jeg arbejder lige over for Randers Regnskov, og ser lange, lange køer hver dag. Det samme med dyreparkerne på Djursland. Om de kan få det til at gå lige op, ved jeg så ikke.

• #9   20. jul 2020 efter de søgninger jeg foretog er hotellerne udenfor de større byer også godt bookede … kunne intet får på øerne overhovedet (Fanø, Læsø, de sydfynske) .. og hoteller omkring de kendte men ikke så store byer (Ribe, Svendborg, Fåborg osv) de var også enten helt bookede eller havde ret få værelser …

jeg bliver bare sådan lidt ØH når Kbhv og de større byer ikke har de turister de plejer, så lider turismen smiley … kunne jo være at den for en gangs skyld skabte større omsætning steder der ikke normalt er helt så godt vant, men det gælder så ikke ??

Vi fik med nød og næppe et motel værelse mlm Ribe og Rømø .. var med traktor til Mandø, de måtte sætte ekstra traktorer ind … de steder vi spiste havde mega travlt, der var godt med trafik på fx Rømø, god plads på stranden, men det skyldtes helt sikkert mere vejret end manglen på turister ..

synes da det er godt at danskerne bruger penge i det danske sommerland,

• #10   20. jul 2020 Vi skal til Læsø i weekenden på cykelferie med hundene.
    Læsø har gratis færgeoverfart i hele Juli, og de har turister som aldrig før smiley

• #11   20. jul 2020 Altså... Det er normalt, at der er travlt herude vestpå... Tror måske ikke helt, man kan sige, at "nu er det de andres tur" (altså den udenfor københavn).
    Så længe jeg kan huske, har alle lokale vidst, at om lørdagen skal man ikke køre unødvendigt (skiftedag, så der er kø), Blåvand er turisthelvede, så der skal man ikke tage ud, hvis ikke man gider den slags osv... og stort set alle her taler tysk i et eller andet omfang... eller gjorde i hvert fald som teenagere, det var nødvendigt for at have fritidsjob smiley

• #12   20. jul 2020 Her er flere parkerings pladser i vores Frederiksberg kvarter end normalt i al fald smiley tror at folk er taget på sommerhus ferie.

Der var bestemt heller ikke mange turister da vi var i Tivoli på hundens dag i juni.

• #13   20. jul 2020 @Michelle, men selvom det er normalt der er travlt om sommeren "derude" så er der åbenbart hos nogle mere omsætning end normalt, i hvert fald er omsætningen hvor min søn arbejder steget 20% i år ifht samme periode sidste år, og som han siger, det tyder på at danskere der holder ferie herhjemme bruger flere penge på cafeér og restauranter end tyskerne normalt gør, så det er jo super godt for nogen af dem der ikke fik omsætningen i foråret

• #14   20. jul 2020 De gratis færger har gjort at nogle af små-øerne nærmest er blevet oversvømmet af turister

• #17   20. jul 2020 16:

Mange af færgerne har gratis overfart for fodgængere og cyklister..

• #18   20. jul 2020 Mette - tror pointen er, at det allerede er betalt (skat) smiley

• #19   20. jul 2020 Holly - Før skulle man betale ved færgen, det skal man ikke nu.

• #21   20. jul 2020 Jensen - men det er gratis nu, fordi der er givet tilskud og det tilskud er jo betalt af nogen smiley

Det er for mig at se mest noget ordkløveri - vi ved jo også godt alle sammen, at sundhedsvæsenet ikke er gratis at køre, at veje ikke er gratis at lave osv... Men i daglig tale er det jo alligevel "gratis - vi skal ikke have penge op af lommen når vi bruger det.

• #22   20. jul 2020 Holly der er rigtig mange af de små øer, hvor de ikke tager bilen med

• #23   20. jul 2020 Michelle.

Der blev rettet i #15 efter jeg havde skrevet smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #25   21. jul 2020 Der bliver gjort meget ud af at fortælle solstrålehistorier fra de steder der har fået glæde af at Danskerne ikke kan komme ud at flyve, men når man ser bort fra at det selvfølgelig er godt for nogle få områder at vi er spærret inde, kan vi vist roligt konkludere at det for DK er lidt af en katastrofe vi er ude i her.

Meget af den indtægt der tilflyder de forskellige attraktioner, er jo sådan set bare indirekte overførselsindkomst fra staten, som de/vi kommer til at betale tilbage igen.

Der er da også en del steder der beklager udskiftningen af f.eks. norske/svenske turister med danske, da de førstnævnte bruger flere penge.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#27   21. jul 2020 Det er en fordel for DK, men turistbranchen kan da være ligeglad.

Man skal så også lige huske på, at en stor del af indtægterne i turistbranchen kommer fra transporten til og fra DK, og den forsvinder næsten 100% lige nu.

• #29   21. jul 2020 @25: Meget enig med Kim i at det overordnet set er lidt en katastrofe vi er ude i. Fint nok at der er godt gang i turismen ude i det ganske danske land. Man må håbe at de lægger nogen af de penge de tjener i år til side. For med den enorme opbremsning der er i verdensøkomomien så kommer der andre tider nu, hvor mange end ikke får råd til at tage på ferie; både danskere og udlændinge. Der kommer et tidspunkt hvor vores eksportvirksomheder bliver nødt til at fyrer MANGE mennesker. Nogen af vores store eksportmarkeder kommer ikke lige op i gear igen sådan lige de næste par år. Så der kommer til at lukke mange små og mellemstore eksportvirksomheder. Nogle af de store flagskibe er også begyndt at forberede sig på dårlige tider ved fx at indføre ansættelsesstop. Stigende arbejdsløshed medfører færre penge mellem folk og det første man skærer væk er det overflødige 'fedt'; rejserne, sommerhuset, resturantbesøgene, bigrafturene, cafebesøgene, bilen osv. Så jeg er lidt bange for at alle hjælpepakkerne til fx resturanter, forlystelsessteder osv er som at tisse i bukserne for at holde varmen; de kommer til at lukke alligevel.
    Jeg tror vi får en gentalgelse af fattigfirserne.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#32   21. jul 2020 Turistbranchen generelt kan være ligeglade med hvor turisterne kommer fra, bare de kommer og lægger deres penge i diverse hoteller, restauranter og attraktioner. Det kan ikke være så indviklet.

Jeg tænker jo at det er galt nok, selv hvis det "bare" var flyselskaberne der led under manglende turisme, men det gælder altså også tog- og skibstrafik, samt alle de brancher der er afhængige af disse.

• #35   21. jul 2020 #15 … ja men så kan man sige storby turismen … i det indslag jeg hørte var det generalisering … og tja hvad skal jeg sige, har landets øvrige turisme samme bevågenhed når de store byer har høj belægnings% og godt besøgte fx museer osv og man har færre besøg i "udkantsDK" ….

#25, og jeg kan så sige at en del steder oplever man at de danske turister bruger flere penge end fx de tyske … mon ikke igen det i høj grad er det storsjællandske område der lider, mere end landet som helhed …

#34 … hvis folk kommer ud og rejse igen …

Alle turister der bruger penge i butikker, på restauranter i forlystelser osv er jo lige gode uanset hvor de kommer fra … men som skrevet langt oppe er der i hvert fald områder der oplever at der bruges flere penge generelt nu der er flere danske turister end hvis bare det er tyskerne, tyskerne ligger måske nok deres penge på camping og sommerhusleje, men i nogle områder, åbenbart, så er de ikke så gode til at bruge pengene på fx at spise ude … og ja, som jeg givetvis selv ville, skulle jeg som tysker være i DK på ferie i sommerhus eller på camping så havde jeg da så megen proviant med hjemmefra som muligt …

Ingen tvivl om at Corona får world wide handelskonsekvenser, og med den horisont der er på at få styr på virus rundt omkring, så kan økonomien selvsagt ikke komme i gang, de forsøg der gøres vil være at tisse i bukserne for at holde varmen, så længe der ikke er styr på virus giver det ikke den store mening, man risikerer i den grad bare at skubbe problemerne foran sig …

Men nu var det så lige det med "turismen lider" som generalisering jeg faldt over ...

• #37   21. jul 2020 får helt ondt i maven ved at høre Mette F sige "nu kan vi komme i gang med genopretningen efter Corona" DK´s bidrag stiger med 23% det er den ene side af det … noget andet er at begynde at hælde pengene i hullerne NU hvor det altså IKKE er efter Corona, men måske i bedste fald godt halvvejs for Europa … det bliver jo et hul uden bund før man har det fulde overblik og man med sikkerhed ved der for blivende kommer styr på Corona og de direkte og afledet udgifter den er skyld i ...

• #40   21. jul 2020 Hanne - jeg er enig. Man skal virkelig være obs på at retorikken”efter corona” og “under corona” jo tolkes som “ nu er det problem væk” hos mange. Eller i hvert fald blev tolket sådan indtil et par minkfarme og et plejehjem røg i merdierne.

Vi har mange mennesker på Vestfyn synes jeg. Men om der er flere end normalt ved jeg ikke. Jeg tror også udkantskommunerne har gjort sit for at fortælle hvad de kan byde på i år. Og ærligt skulle jeg vælge mellem Kbh- ferie på hotel eller sommerhus med langt til nærmeste naboer. Så ville mit valg lige i pr da også falde på det sted med mindst riciko. Et sted jeg ikke skulle ud og køre i offentlig transport til servlrdigheder, selv kunne lave mad osv.

• #41   21. jul 2020 Langeland vælter i turister. Normalt er det meget koncentreret på midtøen i forbindelse med festivalen, men nu er det over hele øen og en længere periode.
    Hamrende godt for øen, meeen lidt besværligt for os der bor her smiley

• #42   21. jul 2020 Men man skal også lige kigge tilbage...
    For ja ligenu er her tyskere og og og... men der er altså tabt en del indkomst indtil der blev åbnet... og man tjener jo ikke lige det ind igen bare fordi der er åbnet for helt almindeligt turismeantal. Man kan trods alt kun leje campingpladser eller sommerhuse ud til en familie af gangen...

• #44   21. jul 2020 Det kan blive meget, meget dyrere ikke at lave den aftale.
    Vores økonomi er helt og aldeles afhængig af eksport. Og det kræver stabilitet i de andre økonomier.

Nogle gange forekommer det mig, at dele af DK har tendens til megalomani på landets vegne....

• #45   21. jul 2020 # 39 Isabelle, jeg tror altså ikke det er fordi danskerne ikke vil bruge penge/betale, jeg tror det er et udslag af at flere ikke vil på storby ferie denne sommer … måske specielt til København grundet de gennem længere tid flere smittede der …Tværtimod, endelig et indslag fra der hvor der er turister, og med samme konklusion som jeg har hørt, danskerne bruger flere penge på øerne, i Blåvand, på vestkysten som sådan end tyskerne klassisk gør, og alt er booket …
    En meromsætning på 20% ifht sidste år samme tid kan nu nok lukke en del af de huller foråret skabte.

@ Ch .. ja det kan blive, men ingen ved det, for ingen kan på nogen måde se hvad enden på dette bliver …. måske skal mange ting, helt udenfor folks nuværende forestillingsevne laves om i fremtiden … at begynde at putte pengene i hullerne nu hvor ingen kender dybden er imo ikke fornuftigt ….

• #46   21. jul 2020 Hvis man ikke gør noget nu, bliver den økonomiske krise i Europa over kun værre.

• #47   21. jul 2020 Nu er vi hvor vi er, og noget må gøres. Men derfor kan det nu alligevel godt irritere mig, at vi skal være med til at hælde penge i lande, som inden finanskrisen ikke tog hånd om deres økonomi, ej heller efter finanskrisen og nu står vi her så igen. Flere af landene havde en crap økonomi i forvejen - ja, corona har så slået bunden gelt ud, men det er ikke corona der gav dem dårlig økonomi, det klarede de helt fint selv inden... alt imens de pure nægtede at gøre noget for at komme bare lidt tættere på de økonomiske krav, der egentlig skulle forestille at være for at være med i EU.
    Nu kom så corona, og så får de en stak "gratis" penge... Ja, det er vi jo nødt til at gå med til, alternativet er værre, også for os selv. Men det irriterer mig alligevel.

• #48   21. jul 2020 Det irriterer også mig.. alle de reformer, vi har gået igennem og som de nægter, betyder nu at det bliver dyrere for os...
    Men ja - der er ikke rigtig et valg.
    Godt at det i det mindste ikke blev ren foræring.

• #49   21. jul 2020 Ja - det undrer mig bare, at man ikke har stillet større krav til dem før... og at de også nu kom igennem med en ret stor bunke gratis penge... formentligt endnu engang uden rent faktisk at gennemføre nævneværdige stramninger for at ændre de ting, det gjorde deres økonomi så ringe før corona.

• #50   22. jul 2020 Michelle den undren havde jeg også, hvorfor overhovedet forære, enten skal man betale tilbage, ellers kunne man have lavet aftaler der bandt noget mere på ordrer på nødvendige varer man skal bruge, så de lande fik en prioritet på at der bliver noget og lave og dermed indtjening ….
    Men indtil jeg hørte forklaringen, Merkel og Co og alle de levebrødspolitikkere og det embedsværk der lever af og i EU er bange for den at puste til de ulmende anti EU bevægelser der er rundt omkring, og netop en del i de lande der nu skal have … to fluer med et smæk, man "hjælper" landene men endnu vigtigere for EU´s top, nu kan de sige se " vi hjælper, og vi forærer det endda" det kan pacificere nogle af de bevægelser for en stund, for de anti EU røster der i mere velstillede og velorganiserede lande, de har det for godt til at de rigtig gider kæmpe for noget …

så imo er dette mere kampen for overlevelse hos EU levebrødsfolket end det er reelt ønske om at forære pengene væk … havde hele dynen været med reformkrav og tilbagebetaling var risikoen bål og brand i flere sydeuropæiske befolkninger og det tør de ikke risikere, for hvis EU falder fra hinanden hvad skal den mængde mennesker der er beskæftiget der da så lave ….

• #51   22. jul 2020 Hanne - det er jo ikke de velstillede lande, der får en større foræring... Det er dem, der betaler. Så tvivler på, det gør noget for at dæmme op for "ud af EU-bevægelser".
    De lande der virkeligt har fået noget her, er de lande, der i forvejen havde en dårlig økonomi... og de der har mest ud af at være i EU sådan i forhold til kontingent vs udbetaling...

• #52   22. jul 2020 Jeg har også lidt blandet med det store EU-forlig. På den ene side kan jeg så ganske udmærket se behovet for at få pumpet nogle penge ud i landenes økonomier så der kan komme gang i handlen igen. Et af de hårdt ramte lande som kommer til at få glæde af hjælpen er Tyskland; et af DKs vigtigste eksportmarkeder.
    På den anden side så skærer det lidt i mine ører at man i Frankrig vil bruge en del af hjælpen til at give skattelettelser til virksomhederne. Dvs. så skal de penge fx danske virksomheder betaler bruges til noget der giver franske virksomheder konkurrencefordele i forhold til danske virksomheder.
    Vi er så som EU-medlemmer heller ikke interesserede i at få et meget fattigt sydeuropa med skyhøj arbejdsløshed. Og danmark får givetvis også del i pengene. Og der er også afledte effekter fx Vestasaktien stiger nu pga at mange af pengene var øremærket til 'grøn omstilling'.

• #54   22. jul 2020 #51 ...jep men ikke desto mindre er det også i de lande, altså de der nu får hvor der har været en stigende utilfredshed med EU så nu lukker EU lidt munden på kritikkerne der en tid … det er jo netop det jeg siger, de velstillede lande betaler og det er der hvor eu kritikkerne ikke "blomstrer" .. så de får mest fred og ro i EU på den her måde …

tænk sig Holly, tror det er første gang i meget lang tid vi er enige om noget som helst ...IMO skal det være en handelsklub og intet andet …

Og ja nu stiger vores pensionsalder henover tid til op over 70, mens der stadig er eu lande hvor den er 65 og mindre, nogle brancher i Frankrig er den 62 .. så vi skal knokle længere for andre landes økonomi og for at vores EU medborgere nogle steder kan gå på tidligere pension … jeg finder det ikke rimeligt ...

• #55   22. jul 2020 Jeg kan kun erklærer mig enig: EU skulle være forblevet et handelssamarbejde og intet andet. Skulle det være andet skulle man have taget hele skridtet til Europas forenede nationer og så skulle mange ting have været ensrettet og mange nationale kameler sluges. Mit ønske scenarie var om det kunne rulles tilbage til handelssamarbejdet.

Kommentér på:
Turismen lider .....

Annonce