Turismen lider ..... {{forumTopicSubject}}
hørte lige et oplæg i nyhederne, men så ikke det hele .. og man hører det, men er det ikke et Københavner/storby fænomen ??
Jeg har søgt vidt og bredt i Jylland og på Fyn efter indkvartering bare nogle dage i sidste uge, og lidt til denne, men der var forsvindende lidt at få både på B&B og hoteller, og sommerhuse er jo kun heluge leje, og finde et med hund tilladt var helt umuligt ...desuden har jeg set at flere spisesteder, take-away steder ude i sommerlandet har vækstet og omsat for mere end sidste år samme tid … min søn arbejder indenfor nogle der forsyner spisesteder med råvarer/varer og de butikker der forsyner stort set hele Jylland og Fyn/Øerne kan nærmest ikke følge med, og deres omsætning er 20% større … det han siger er at de erfarer at tyskere der kommer herop normalt ikke spiser meget ude, og de har en del varer med hjemmefra, mens de mange danskere der nu holder ferie i DK i langt større stil spiser ude eller henter take away …
så hvor er det turismen er så presset ..
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.773
Der har været 2 krydstogt skibe, men hvor de "bare" skulle have en havn at ligge i, før de var klar til at sejle videre, altså ingen gæster til selve byen.
Det har været både godt og dårligt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Der har da også været artikler om, hvordan div attraktioner er nødt til at afvise folk fordi så mange kommer - men ok, de må Self ikke lukke samme mængde ind som tidligere
apr 2018
Følgere: 673 Svar: 5.720
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
sep 2017
Følgere: 560 Emner: 167 Svar: 11.345
Den der ligger her på gaden, mener at de kan hente den tabte omsætning hjem, inden sæsonen er ovre.
Hjemme i Østjylland har jeg også kun hørt at attraktionerne har rygende travlt. Jeg arbejder lige over for Randers Regnskov, og ser lange, lange køer hver dag. Det samme med dyreparkerne på Djursland. Om de kan få det til at gå lige op, ved jeg så ikke.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.387
jeg bliver bare sådan lidt ØH når Kbhv og de større byer ikke har de turister de plejer, så lider turismen
Vi fik med nød og næppe et motel værelse mlm Ribe og Rømø .. var med traktor til Mandø, de måtte sætte ekstra traktorer ind … de steder vi spiste havde mega travlt, der var godt med trafik på fx Rømø, god plads på stranden, men det skyldtes helt sikkert mere vejret end manglen på turister ..
synes da det er godt at danskerne bruger penge i det danske sommerland,
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Læsø har gratis færgeoverfart i hele Juli, og de har turister som aldrig før
jan 2007
Så længe jeg kan huske, har alle lokale vidst, at om lørdagen skal man ikke køre unødvendigt (skiftedag, så der er kø), Blåvand er turisthelvede, så der skal man ikke tage ud, hvis ikke man gider den slags osv... og stort set alle her taler tysk i et eller andet omfang... eller gjorde i hvert fald som teenagere, det var nødvendigt for at have fritidsjob
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
Der var bestemt heller ikke mange turister da vi var i Tivoli på hundens dag i juni.
feb 2011
okt 2010
maj 2007
Mange af færgerne har gratis overfart for fodgængere og cyklister..
jan 2007
okt 2010
jan 2007
Det er for mig at se mest noget ordkløveri - vi ved jo også godt alle sammen, at sundhedsvæsenet ikke er gratis at køre, at veje ikke er gratis at lave osv... Men i daglig tale er det jo alligevel "gratis - vi skal ikke have penge op af lommen når vi bruger det.
okt 2010
maj 2007
Der blev rettet i #15 efter jeg havde skrevet
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
Meget af den indtægt der tilflyder de forskellige attraktioner, er jo sådan set bare indirekte overførselsindkomst fra staten, som de/vi kommer til at betale tilbage igen.
Der er da også en del steder der beklager udskiftningen af f.eks. norske/svenske turister med danske, da de førstnævnte bruger flere penge.
jul 2018
Man skal så også lige huske på, at en stor del af indtægterne i turistbranchen kommer fra transporten til og fra DK, og den forsvinder næsten 100% lige nu.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.766
Jeg tror vi får en gentalgelse af fattigfirserne.
jul 2018
Jeg tænker jo at det er galt nok, selv hvis det "bare" var flyselskaberne der led under manglende turisme, men det gælder altså også tog- og skibstrafik, samt alle de brancher der er afhængige af disse.
feb 2011
#25, og jeg kan så sige at en del steder oplever man at de danske turister bruger flere penge end fx de tyske … mon ikke igen det i høj grad er det storsjællandske område der lider, mere end landet som helhed …
#34 … hvis folk kommer ud og rejse igen …
Alle turister der bruger penge i butikker, på restauranter i forlystelser osv er jo lige gode uanset hvor de kommer fra … men som skrevet langt oppe er der i hvert fald områder der oplever at der bruges flere penge generelt nu der er flere danske turister end hvis bare det er tyskerne, tyskerne ligger måske nok deres penge på camping og sommerhusleje, men i nogle områder, åbenbart, så er de ikke så gode til at bruge pengene på fx at spise ude … og ja, som jeg givetvis selv ville, skulle jeg som tysker være i DK på ferie i sommerhus eller på camping så havde jeg da så megen proviant med hjemmefra som muligt …
Ingen tvivl om at Corona får world wide handelskonsekvenser, og med den horisont der er på at få styr på virus rundt omkring, så kan økonomien selvsagt ikke komme i gang, de forsøg der gøres vil være at tisse i bukserne for at holde varmen, så længe der ikke er styr på virus giver det ikke den store mening, man risikerer i den grad bare at skubbe problemerne foran sig …
Men nu var det så lige det med "turismen lider" som generalisering jeg faldt over ...
feb 2011
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Vi har mange mennesker på Vestfyn synes jeg. Men om der er flere end normalt ved jeg ikke. Jeg tror også udkantskommunerne har gjort sit for at fortælle hvad de kan byde på i år. Og ærligt skulle jeg vælge mellem Kbh- ferie på hotel eller sommerhus med langt til nærmeste naboer. Så ville mit valg lige i pr da også falde på det sted med mindst riciko. Et sted jeg ikke skulle ud og køre i offentlig transport til servlrdigheder, selv kunne lave mad osv.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hamrende godt for øen, meeen lidt besværligt for os der bor her
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
For ja ligenu er her tyskere og og og... men der er altså tabt en del indkomst indtil der blev åbnet... og man tjener jo ikke lige det ind igen bare fordi der er åbnet for helt almindeligt turismeantal. Man kan trods alt kun leje campingpladser eller sommerhuse ud til en familie af gangen...
aug 2006
Vores økonomi er helt og aldeles afhængig af eksport. Og det kræver stabilitet i de andre økonomier.
Nogle gange forekommer det mig, at dele af DK har tendens til megalomani på landets vegne....
feb 2011
En meromsætning på 20% ifht sidste år samme tid kan nu nok lukke en del af de huller foråret skabte.
@ Ch .. ja det kan blive, men ingen ved det, for ingen kan på nogen måde se hvad enden på dette bliver …. måske skal mange ting, helt udenfor folks nuværende forestillingsevne laves om i fremtiden … at begynde at putte pengene i hullerne nu hvor ingen kender dybden er imo ikke fornuftigt ….
aug 2006
jan 2007
Nu kom så corona, og så får de en stak "gratis" penge... Ja, det er vi jo nødt til at gå med til, alternativet er værre, også for os selv. Men det irriterer mig alligevel.
aug 2006
Men ja - der er ikke rigtig et valg.
Godt at det i det mindste ikke blev ren foræring.
jan 2007
feb 2011
Men indtil jeg hørte forklaringen, Merkel og Co og alle de levebrødspolitikkere og det embedsværk der lever af og i EU er bange for den at puste til de ulmende anti EU bevægelser der er rundt omkring, og netop en del i de lande der nu skal have … to fluer med et smæk, man "hjælper" landene men endnu vigtigere for EU´s top, nu kan de sige se " vi hjælper, og vi forærer det endda" det kan pacificere nogle af de bevægelser for en stund, for de anti EU røster der i mere velstillede og velorganiserede lande, de har det for godt til at de rigtig gider kæmpe for noget …
så imo er dette mere kampen for overlevelse hos EU levebrødsfolket end det er reelt ønske om at forære pengene væk … havde hele dynen været med reformkrav og tilbagebetaling var risikoen bål og brand i flere sydeuropæiske befolkninger og det tør de ikke risikere, for hvis EU falder fra hinanden hvad skal den mængde mennesker der er beskæftiget der da så lave ….
jan 2007
De lande der virkeligt har fået noget her, er de lande, der i forvejen havde en dårlig økonomi... og de der har mest ud af at være i EU sådan i forhold til kontingent vs udbetaling...
feb 2013
På den anden side så skærer det lidt i mine ører at man i Frankrig vil bruge en del af hjælpen til at give skattelettelser til virksomhederne. Dvs. så skal de penge fx danske virksomheder betaler bruges til noget der giver franske virksomheder konkurrencefordele i forhold til danske virksomheder.
Vi er så som EU-medlemmer heller ikke interesserede i at få et meget fattigt sydeuropa med skyhøj arbejdsløshed. Og danmark får givetvis også del i pengene. Og der er også afledte effekter fx Vestasaktien stiger nu pga at mange af pengene var øremærket til 'grøn omstilling'.
feb 2011
tænk sig Holly, tror det er første gang i meget lang tid vi er enige om noget som helst ...IMO skal det være en handelsklub og intet andet …
Og ja nu stiger vores pensionsalder henover tid til op over 70, mens der stadig er eu lande hvor den er 65 og mindre, nogle brancher i Frankrig er den 62 .. så vi skal knokle længere for andre landes økonomi og for at vores EU medborgere nogle steder kan gå på tidligere pension … jeg finder det ikke rimeligt ...
feb 2013
Turismen lider .....