{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Hvilket dyr går i haven? {{forumTopicSubject}}

Jeg har oplevet i nogle uger at Monty finder og spiser lort i haven, som ikke kommer fra vores hunde.
Vi har et forholdsvist stort område med sand i haven hvor lorten bliver gravet ned, jeg har dog ikke nået at se det før det er blevet spist. Min tanke har været at det nok er en kat men i dag fandt Monty en æggeskal begravet i sandet, kan katte godt finde på at begrave sådan noget?

Jeg har set "kradsemærker" i sandet som ikke stammer fra mine hunde, så det er et dyr med klør og er temmelig sikker på at det sker om natten.

Vi har desuden også et mysterie dyr i skuret/under taget til det ene badeværelse (det er samme bygning). Der er gravet et lille hul i isoleringen inde i skuret, jeg er næsten helt sikker på at det er indgangen/udgangen for det her dyr. Vi har haft det her dyr i snart 3 år og det er ikke til at fange men mus, rotter og mink er udelukket. Teorien er at det er en brud men vi ved det egentlig ikke og jeg ved ikke om der kan være sammenhæng i mysterie dyret og lorten/madresterne i sandet?
Vi hører primært dyret om sommeren og kan være aktivt forskellige tidspunkter på døgnet.
Sand området kom for nogle måneder siden da der skal lægges fliser henover sommeren.

Nogle som måske har en idé om hvad det kan være og måske også hvordan jeg kan fange mit mysterie dyr, jeg har en human fælde som ikke dræber dyret, jeg kunne godt tænke mig at fange det levende og evt slippe det fri i en skov langt herfra. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket dyr går i haven?
  • #1   6. jul 2020 Lige det der med at fange det og slippe det fri langt væk er altså en misforstået "godhed"

    De fleste dyr vil det være direkte synd for!

    Mange dyr samler forråd, og dem har de stærkt brug for. Den rede de har, er nok ikke én der lige er bygget på et øjeblik, så det skal de bruge tid på, og det gør at de ikke kan nå at få samlet nok sammen, og dermed dør af sult til vinter.

    Der er også den mulighed at de bliver sat af på et dyr af samme arts territorie, med kampe om pladsen til følge, hvor et af dyrene jo taber og så har vi samme problemstilling som nævnt ovenfor.

    Så hvis man har et dyr på sit luft/i sit skur man ikke vil have det, er det mest humane at indfange og aflive dyret.

    Og dyret der skider og graver i sandet er med stor sandsynlighed et pindsvin.


  • #2   6. jul 2020 En brud er fredet, så hvis det er sådan en må jeg ikke aflive den.

  • #3   6. jul 2020 Vores katte gemmer indimellem legetøj/bytte i kattebakken. De er indekatte, så det er typisk biller/guldsmede eller lignende.

  • #4   6. jul 2020 Pindsvin er det bedste bud på afføring og æggeskal, jeg forstår egentlig ikke hvorfor du vil af med dyret uanset hvad det er;) det er vel bare at fjerne afføring med en skovl hver morgen, så kunne man glæde sig over at pindsvin tager dræbersnegle og en evnt brud tager mus smiley

  • #5   6. jul 2020 Pindsvin er også mit første bud.
    Egern tager sig også æg.


  • #6   6. jul 2020 Pindsvin graver da ikke deres lort ned, eller laver huler i isoleringen oppe under taget smiley Det er selvfølgelig muligt at der er tale om 2 forskellige dyr smiley

  • #7   6. jul 2020 Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kommer ud at grave i sand for at fjerne afføringen hver morgen, det har jeg ikke energi eller kræfter til, men der bliver lagt fliser henover sommeren, så det er vel bare et midlertidigt problem.

    Dyret som bor i skuret ønsker jeg ikke, det ødelægger isoleringen og gnaver/kradser i træet eller noget i den stil(det lyder i hvert fald sådan), vi kommer til at skifte tag osv på et tidspunkt, men det kan tage 1-3 år før vi kommer dertil, så hvis jeg kan komme af med det før ville det være rart.

    hvis dyret der går i haven ikke er det samme som går i skuret, eksempelvis pindsvin så får det lov til gå i fred, hvis det er en kat så vil jeg helst have den væk fra matriklen. smiley


  • #8   6. jul 2020 Ved godt de ikke laver kradsmærker, men vi har Gærdesmutter i værkstedet. De laver "rottelignende" huller i isoleringen og har deres reder derinde.
    Mest for at fortælle at et "nuttet" dyr også kan forårsage huller.


  • #9   6. jul 2020 Der er også fugle under taget, der er ikke noget fuglegitter(tror jeg det hedder?) under taget så de kan nemt komme under taget og lægge deres æg men umiddelbart ser det ikke ud til at de kommer regelmæssigt ind i selve skuret, jeg har ikke spottet noget fugle lort derinde eller set dem derinde.
    Derfor er vores bud også en brud, da den har adgang til et fest måltid med alle de fugle æg og unger.


  • #10   6. jul 2020 Egern kunne dog også være et godt bud, dem har vi ret mange af her i byen.

  • #12   6. jul 2020 Hvis jeg havde mulighed for det så havde jeg gjort det, men jeg kender ikke nogen med sådan et kamera og jeg har ikke råd til at købe et.
    Ellers ville det helt klart være spændende og nemt at se hvad det er, der går rundt i haven/skuret. smiley


  • #14   6. jul 2020 Det strækker min økonomi bare ikke til lige nu, jeg har andre vigtigere ting jeg skal bruge penge på. smiley

  • #16   7. jul 2020 Cf
    Eller et valg, ens økonomi træffer for en smiley smiley


Kommentér på:
Hvilket dyr går i haven?

Annonce