Lille update på mig... {{forumTopicSubject}}
Jeg plejer faktisk at være herinde en hel del - ihvertfald og læse med.
Men på det sidste har overskuddet ikke rætti været der.
Sidste år fik min mor konstateret cancer i tarmen, og de kunne ikke fjerne det hele via operation... og udover at man ikke gerne kemo'er gamle damer, så virker den vist ikke superoptimalt på den type cancer. Lægerne mente dog at hun kunne leve mange år med det der var tilbage.
Ja, det kommer så nok ikke helt til at ske...
Kort før coronaen holdt sit indtog, der blev hun rigtig dårlig, med indlæggelser og hele pivetøjet.
Den tilbageværende tumor har blandt andet hæftet sig på nyren, sådan at den ikke kan fungere ordentligt, og derved fik hun forgiftningssymptomer.
Som det er nu, der er hun hjemme... med hospitalsseng, rollater, urin- og nyrekateter, sygeplejersker og diverse hjemmehjælp.
Hun er blevet meget meget mindre mobil (hun fylder 88 lige om lidt, og har klaret sig helt uden hjælp), og det gør jo så at der kommer komplikationer.... f.ex. blodprop i hvert ben og en i lungen.
Vi ved godt at det kun er et spørgsmål om tid, så jeg bruger selvsagt rigtigt meget tid ude hos hende.... med ca 1½ times transport hver vej.
Når jeg er hjemme, så er jeg nok en kende træt og har en shitload af hængepartier. Det er osse fysisk hårdt at køre scooter 3 timer i fåkking pisseblæsevejr!
Jeg får bare lallet lidt med småspil på mobilen hjemme og set tv, ikke engang hækling bliver til så meget.
Og nåeh jo, så er jeg gået i gang med at tage kørekort - så jeg måske kan nå at tage den gamle dame med på en køretur senere på sommeren.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.052
Jeg har heldigvis gode venner at trække på, og vi har allerede diskuteret lidt med hvordan vi skal håndtere det praktiske. Jeg deler jo lejlighed med en god veninde, og vi har lidt taget dem på stribe... først min far, så min venindes far, så hendes kærestes far.... vi havde egentligt satset på en 'pause', men universet var så ikke helt enige i det.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.630
sep 2005
okt 2015
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 91
Men sender dig gode tanker
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
sep 2005
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Det er pisse hårdt, når ens nærmeste er ramt af sygdom
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Mht transporten, har du overvejet delebilerne i Kbh? Jeg bruger selv meget letsgo og er meget tilfreds. Ved selvfølgelig ikke om du har kørekort.
Jeg synes du skulle prøve at dyrke dine hobbyer lidt igen, start i den lette ende mht hobby-projekterne, man kan altid lave de store projekter igen når overskuddet er til det. Det hjælper sådan at pusle med noget synes jeg. Jeg strikkede helt vildt meget efter Fifis død.
Kram igen.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
sep 2005
Har ikke kørekort, men er startet på det - var til teori 2 igår og skal på manøvrebane på søndag. Min mor har været 'spartansk' i levevis, så hun har doneret scooter i starten af corona krisen, da hun ikke var tryg ved at jeg skulle med tog og bus, og nu har hun sponseret kørekort.
Vil uden de helt store dikkedarer kunne låne bil bagefter. Vi har i husstanden prøvet delebil - det var langt mere besværligt end praktisk, så min veninde/udlejer endte med at købe bil igen.
sep 2005
Jeg får hæklet lidt, og ellers stenet med min tablet og sådan et paint-by-pixel-spil.
Lille update på mig...