Hunden vil simpelthen ikke æde sit foder {{forumTopicSubject}}
Dansk svensk gårdhund blandet med chihuahua på 2 år. Har altid været meget småtspisende. Jeg har prøvet mange forskellige mærker tørkost, men intet af det gider hun. Hun har sart mave, så vi holder os inden for gastro/sensitive foder som hun trives bedst på og som er højt på fedt og protein. Hun er sund og rask. Jeg har tidligere opblødt hendes foder i vand og måske hældt lidt lakseolie på, og så er det lige gledet ned et par dage, men så gider hun igen ikke. Nu prøver vi dyrlægens metode med kun at tilbyde hende foder et par gange om dagen og fjerne det hvis ikke hun begynder at spise og hun får ingen godbidder eller ben. Godbidder har hun aldrig rigtig fået, men ben af oksehud har hun altid fået næsten dagligt. Nå, men nu har hun så ikke spist siden mandag, bortset fra 30 gram foder i går. Det skal lige siges, og understreges at hun med glæde æder pap, ja tygger og sluger pap, tørre hestepærer, gammelt hø, kattelort og hvad hun ellers kan finde af "lækre" ting når hun er med ude ved mine heste. Men tørfoder, nej! Jeg er nok af en lidt gammel skole, og jeg begynder ikke at fodre med hverken barf eller vådfoder, hunden æder gerne pap, så så kræsen kan hun ikke være Jeg køber godt og dyrt tørfoder. Som hvalp havde hun ingen madskål, hun fik kun mad gennem træning eller i aktivitetslegetøj, men heller ikke dengang gad hun at spise, og jeg blev træt af at træde i tørkost alle steder, som til sidst endte i støvsugeren, for hun trillede det bare ud af bolden, men åd det jo ikke. Så nu har hun madskål. Er der andre som har hunde som er svære at få til at spise tørkost? Hvad gør I for at få dem til at spise deres tørkost? Jeg har snakket med dyrlægen, og hun sagde hun godt kunne finde på ikke at æde i 3-4 dage så det er jeg forberedt på, og det har hun jo så heller ikke rigtig gjort, bortset fra 30 gram foder i går. Når jeg ser hvad hun ellers kan finde på at æde, så forstår jeg ikke hvorfor hun ikke spiser hendes lækre tørkost med lam!
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
Virker hun til at ha kvalme? Synker hun meget, slikker sig om munden ofte? Æder hun meget græs?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Så sådan løste jeg problemet og jeg ved at mange andre også bruger den metode, men det skriver du jo, at du ik gider at gøre, men det er rådet herfra.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Hvad laver hunden til hverdag? Jeg tænker at sådan en lille størrelse ikke behøver ret meget mad, og at 30 g lyder fint som indtag, hvis aktivitetsniveauet er lavt.
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.235
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
Man kan prøve råt-dåsemad-hjemmelavet mad- semimoist tørfoder- bare en rugbrødsmad med leverpostej er da bedre end en have en hund der åbenbart synes at dens tørfoder er så slemt den sulter sig halvt ihjel.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 260
"gastro/sensitive foder som hun trives bedst på
og som er højt på fedt og protein"
Samtidig at hun "æder pap, ja tygger og sluger pap, tørre hestepærer, gammelt hø",
for mig ser det ud til hun forsøger at få noget fibre måske for at neutralisere fedtet
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
Kæft, der er mange hunde efterhånden, der ikke indeholder en så simpel ting som ædelyst. Trist ..
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.286
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
Da jeg havde dværggravhunde var anbefalede mængde ofte omkring 100 gram, de fik sjældent over 50-60 gram
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Det fungerede også da min gamle tæve røg på nyrediæt. Magen til kedeligt foder skulle man lede længe efter, men med variation lykkedes det også at bevare hendes madglæde
feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 134
Pga sygdom blev han udredt og fik konstateret foderintollerance. Kom på allergifoder (ikke gastro) og så skal jeg da lige love for han begyndte at spise. Får han noget han ikke helt tåler, så får han kvalme/madlede og stopper med at spise.
Bare en tanke
Hunden vil simpelthen ikke æde sit foder