{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "corona 7"
Om vacc. - langt - på engelsk
I just got this to my email and I want to share it with everybody, even you do NOT live in USA, but I think it is very important information. Dr. W. Jean Dodd's vaccination protocol is now being a...
I just got this to my email and I want to share it with everybody, even you do NOT live in USA, but I think it is very important information. Dr. W. Jean Dodd's vaccination protocol is now being a...
Skrevet af: Anne R *I love my Silky's* . - 7. maj 2008
Laangt om bogen Hundehandler og baggrunden
Skrevet af Helle Holm Rasmussen Jeg hedder Helle Holm Rasmussen, og det er mig, der står bag Ida Holst Kristensens viden om hundehandlerverdenen og det som kommer frem i bogen ”Hundehandler who ca...
Skrevet af Helle Holm Rasmussen Jeg hedder Helle Holm Rasmussen, og det er mig, der står bag Ida Holst Kristensens viden om hundehandlerverdenen og det som kommer frem i bogen ”Hundehandler who ca...
Skrevet af: Housebuster - 13. dec 2013
Spørgsmål om Covid-19
Hej HG. Sidste mandag blev jeg syg med Corona og testede positiv den 20. december. Jeg har været ret syg i mine luftveje pga. astma, snot og hovedpine. Jeg er stadig snottet, hoster noget og ha...
Hej HG. Sidste mandag blev jeg syg med Corona og testede positiv den 20. december. Jeg har været ret syg i mine luftveje pga. astma, snot og hovedpine. Jeg er stadig snottet, hoster noget og ha...
Skrevet af: Skrigehunden & Brumbassens moar - 28. dec 2022
Spar penge på din forsikring
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Altså hvor mange er døde pr. indbygger.
Der ligger Danmark ikke specielt godt.
Men igen, husk nu at vores data er ret gode ligesom Norge og Sverige. VI prøver ikke at forbedre tallene som nogen lande vil gøre.
https://www.worldometers.info/coronavirus/?nsukey=Z3HCt0uJ%2FQBWHQWquh8YEiNmpQSwP3MjTX5s6ZoLpNa4vvD%2Fx2HgoJeT9Z8xXu6cN0yKYRiHWPWJfB6AkLH5FFeotfY1mo0ezbIVe9RxITpzXJme%2BdREAnAZIRBBI1eEVar%2BYuty%2By9InkUmuFyYEGXryE9c%2F5aTcB8pLOCE1D4kBhwDxkpe6%2BsDkQGbq7S9jmQUZN3qrpIXws58rU5M7g%3D%3D
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
apr 2018
https://www.skivefolkeblad.dk/artikel/lokal-virksomhed-vil-vaere-klar-til-tiden-efter-corona-har-ansat-nye-medarbejdere
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 947 Svar: 17.547
som ansat på skole og i dagtilbud skal du møde ind, selvom du er bedsteforælder og i risikogruppe grundet sygdomme (ikke alder) …
jeg forstår det seriøst ikke, uanset der er kalkulerede liv der skal gå til i denne åbningsstrategi ..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
feb 2011
apr 2018
Kina tager hunde og katte af menuen
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/foerste-gang-nogensinde-ny-liste-bandlyser-hunde-i-kina/8086271
nok klogt efter som katte bære alverdens vira
mar 2017
Jeg gider ikke et trist lorteliv. Så hellere stille træskoene.
Det er fint at nogen synes de snildt kan leve bag lukkede døre (gerne et år hvis det kan redde nogen få liv), men for nogen af os, så er det at møde andre mennesker og opleve noget en del af livet.
Jeg er tydeligtvis et B menneske.
https://www.bt.dk/debat/er-det-ikke-tankevaekkende
Mine forældre som absolut er i faregruppen er på samme måde.
Nu gider de ikke mere, og besøger alle børnebørnene de næste par dage. Som de siger:
Nu skal de til og i skole, og så stiger risikoen, så vi mødes her i påsken. Bliver vi smittede so be it. De overholder dog 10 reglen. De er jo stadig tro mod systemet.
aug 2006
mar 2017
Muligvis og muligvis ikke.
Det ved hverken du eller jeg.
Men igen så er man tilbage til A eller B.
Nogen gider at leve det liv bag lukkede døre, og andre gider det ikke i længden.
Mon ikke det også indgår i Sundhedsstyrelsen beregninger.
Lur mig om det ikke gør.
aug 2006
Compliance er en faktor, de skal medregnes - man ved godt at nogle vil optræde uansvarligt og usolidarisk.
Det hele handler om hvor mange... Desværre smitter det også.
Jo flere, jo længere trækker det her ud.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.750
mar 2017
Strengt taget overholder de jo regeringens regler.
Nu er det dig der sidder og leger dommer.
Du er tydeligvis et A menneske, det ved vi allesammen godt.
Er det så svært at acceptere, at nogen gerne tager en chance med deres liv for at leve?
At acceptere at de har andre værdier, end bare det at leve i sig selv er nok.
Personligt kan jeg da få ondt i maven af nogen menneskers dødsangst. I mine øjne lever de et rædselsfuldt liv.
Det er bare ikke mig der skal lege dommer. De har måske et godt liv i deres øjne, og så betyder det jo reelt ikke noget for mig.
aug 2006
De der perfide personangreb, Martin, dem kan du stikke op hvor solen ikke skinner...
aug 2006
Vi gør det også...
Der er altid en grund til at man synes at ens situation er en undtagelse.
Derfor er der hele familier i Fakta, køer ved genbrugsen, tonsvis af folk i parker osv.
Vi synes alle, vi er specielle og har en god grund til LIGE at springe over retningslinjerne i denne specifikke situation.
Andre, der gør det samne er i øvrigt idioter...
maj 2008
https://www.information.dk/debat/2020/03/skraemmende-nemt-kan-fratage-folk-frihed-spreder-panik?lst_mst
mar 2017
Hov Hov...
Der var intet perfidt personangreb!
Jeg var faktuel og direkte som sædvanlig.
Du valgte at flytte fokus fordi du ikke rigtigt kunne forholde dig til det jeg skrev.
Det er jo virkligheden at vi er delt op i A eller B.
@John.
Hvis man følger retningslinjerne der er udstukket, så er det jo svært at gøre så meget andet.
At nogen der potentielt er i farezonen selv vælger at tage en chance (omend lille), så er det jo et valg der ikke påvirker andre.
Måske det endda hjælper lidt, vi er jo langt under den grønne linie.
Hvis vi skal opnå flok immunitet, så skal vi jo igennem det.
aug 2006
Det der er din stil, dit forsvar, din måde at flytte fokus på fra argumentation til devaluering af dine meddebattøres argumenter
Der er perfidt og det er personangreb - og i øvrigt ved at være så brugt at det er trættende og uvirksomt..
Og hermed stopper den diskussion herfra...
mar 2017
Tusind tak, så kan vi måske debattere A eller B i stedet. At du ikke bryder dig om min stil, rager mig langsomt. Det er i og for sig irrelevant.
@Bodil.
Jeg følger da retningslinjerne. Det gør alle jeg kender.
Vores sundhedsvæsen er netop ikke ved at bryde sammen, vi ligger under den grønne linie.
Dødsangsten var i forhold til nogen af de eksempler vi læser herinde, hvor nogen endda afholder sig fra at gå id og spise. Altså under normale omstændigheder.
Det var et eksempel på, hvor jeg tænker mit, men skal ikke lege dommer alligevel.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 248 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.534
Jeg vil ikke sige jeg har angst for at dø, men det har jeg delme ikke lyst til. Så hvis jeg vælger at følge anvisninger for at gøre alt for at hindre dette, så er det også okay.
Jeg kan blive ramt af så meget andet, men kan jeg gøre noget her, så er det min plan uanset hvor skør jeg er ved at blive
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.645
Jeg er muligvis rask smittebærer og det er for andres skyld at jeg er gået i karentæne..
mar 2017
En gang til.
Jeg har ikke sagt at nogen er dødsangst fordi de er gået i karantæne.
Der er nogen der gerne vil/eller tolkede det sådan, men jeg har uddybet det yderligere....
aug 2006
Jeg tror de fleste danskere er opdraget til at følge myndighedernes instrukser. Jeg tror - ved det ikke - at de fleste danskere lever uden skyggen af dødsangst.
Jeg så forresten en undersøgelse for nogle dage siden, der konkluderede, at dem med mindst tilbøjelighed til at bøje reglerne i denne tid ikke er de unge, men midaldrende mænd....
mar 2017
Det har jeg heller ikke gjort. Læs nu hvad jeg skriver!
Måske du lige skulle springe mine kommentar over lidt. Det virker lidt underligt nu.
Så uskarp plejer du heller ikke at være....
mar 2017
Jeg lagde længere oppe et link til et indlæg af Anette Heick.
Her skriver hun om A og B. Dem der gerne snart vil i gang igen, og dem der ser det som dybt åndsvagt.
Det er nemmeste at du læser det selv, da det ellers er min tolkning der kommer i stedet.
Jeg er nemlig ret enig med hende for en gang skyld.
Jeg smider det lige igen, så du ikke skal lede:
https://www.bt.dk/debat/er-det-ikke-tankevaekkende
mar 2017
Jeg plejer også at være uenig med hende.
Jeg har dog så meget tid lige pt., at jeg nærmest læser samtlige artikler på de store aviser.
Det er ret sjovt, for lige denne virus får mig lige pludselig til at have fællesholdninger med nogen jeg normalt, får den der opkast fornemmelse i munden af.
Men lige denne artikel beskriver ret godt, forskellen på dem af os der bare gerne vil igang, og dem der finder det dybt åndsvagt.
Fælles for begge grupper er dog (inden nogen fandt på underlige tåge påstande i denne debat), at de alle overholder retningslinjerne.
Det vil jeg af gode grunde lige understrege igen.
mar 2017
Arh, nu har hun nok forældre der kan give hjælp hvis det er. Så det argument køber jeg ikke.
Men jeg tror der er mange af os, som synes at situationen begynder at spidse til.
Kontoen er ved at være tømt for mange selvstændige.
Det betyder, at vi vil se mange konkurser fremadrettet.
Men ok, ligegyldigt hvis man selv har sit på det tørre. Det ved jeg også godt.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Men jeg følger stadig alle restriktionerne til punkt og prikke. Ikke for min egen skyld, men for andres.
Men folk er bare så forskellige.
For min skyld kunne vores bette tætte familie på 6 godt samles. Men det siger min søster nej til.
mar 2017
Min familie følger også restrektionerne.
Det er jo ikke forbudt at samles op til 10. Det skal vi også huske.
I min familie har de bare aftalt, at nu vil de lade børnebørnene møde mine forældre. Det er noget ny. Men det er fordi de vil gøre inden de begynder i skole igen.
Jeg er sådan lidt splittet i det, da jeg nødig vil miste mine forældre. Omvendt, så er de typerne der altid vælger efter deres egen næse og i øvrigt også tager konsekvenserne hvis det er.
@John.
Ja det er smukt at sidde at sige. Det tror jeg også at mange lever efter og har.
Der er jo bare det problem for mange, at et lukket samfund er der ingen der har kunne spare op til. Fordi de faste omkostninger belaster rigtigt mange. Ingen havde set det her komme.
Så dine ord klinger ualmindeligt hult i mine øjne.
Skal vi vælge vælge mellem 1000 eller 2000 konkurser, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge, for antallet af døde vil nok blive det samme alligevel, som jeg opfatter hvad de snakker om.
mar 2017
Det er flot at sige, men for nogen er 2 måneder helt uden omsætning altså en utænkelig tanke før. Det burde du også vide.
@Ida.
Ja dem læser jeg. Jeg læser stort set fra alle, også dem jeg absolut ikke altid er enige med lige pt. Jeg synes jeg har oceaner af tid lige pt.
Hjælpe pakkerne er fantastiske. Men for mange er de slet ikke nok. Sådan er det bare.
Jeg kender en virksomhed som lever af motionsløb. Tænk sig lige hvor hårdt det har ramt. For dem bliver det nok først til næste år at de kan drømme om at tjene penge igen.
For dem er det måske klogt bare at gå konkurs nu. Det er jo også en mulighed.
mar 2017
Næ, de er jo ligegyldige for dig.
Men nu er vi andre der bekymrer sig for generationen efter, dem der alligevel skal dø indenfor de næste 10-15 år. Sådan helt kynisk sagt.
Der vil vi jo nok allesammen altid skilles ad, ud fra eget perspektiv.
Så kunne man jo spørge, hvad er mest demokratisk og hensigtsmæssigt at beskytte.
Jeg tror den debat du og jeg har lige nu, er den der begynder at skyde op nu. Den er startet og vil betyde ændringer inden for kort tid.
Altså, det tror jeg.
feb 2011
Det er så “sjovt” ... jeg vil nu godt leve isoleret en tid, håbe på vaccine for så at, forhåbentlig få mange år derefter .... hvis nogen af dem der nu “ vil leve livet NU” og siger bliver jeg smittet så er det sådan, ligger om 1-2-3 uger, på intensiv og ikke ved om de ser børnebørnene igen, mon så ikke de fortryder at de ikke led afsavn en periode for guleroden i den anden ende ,,, mon ikke de børnebørn hellere vil have deres bedsteforældre i flere år, med den pause der så nu er nødvendig ,,,
Dette skrevet med den viden vi alle må have, at ingen garantier gives ...
mar 2017
Jo, det vil jeg tro.
Omvendt lad os nu sige at de alligevel bliver ramt af andre årsager, om 14 dage og dør.
Så tror jeg at både børn og de er glade for beslutningen.
Faktum er, de er begge over 75 og bliver de syge, så ved vi allesammen godt hvad prognosen er.
feb 2011
har ikke læst alt mht erhvervslivet, men jeg håber der efter dette kommer krav om polstring, og de er ved gud "heldige" at det er en world wide krise, så man beslutter at holde hånden bare lidt under dem … var det nu "bare" markedet der skred eller nogen af dem oplevede de Ups and Downs der er, så måtte de klare sig selv, som markedskræfterne jo nu en gang foreskriver, og var der så virkelig lige så mange der på ingen måde havde til et par måneder på "bogen" ….
Helt generelt håber jeg der er en måde/systemer der sikrer at disse pakker ikke bliver misbrugt … er helt sikker på nogle fristes ..
Desuden er jeg en anelse træt af det ensidige økonomiske fokus der har været de sidste uger …. HELE verden kommer ned på vågeblus, det er ikke kun os , HELE verden skal hvis vi kommer over dette starte på et udgangspunkt der er meget lavere mht til forbrug, og økonomiske vækst … og ja jeg tror det er meget sundt … tror vi var blevet for magelige, for grådige for fokuserede på rejser, forbrug, flere biler, flere boliger mere mere mere …. tænk hvis vi efter dette kunne få fokus på mennesker, nærvær og omsorg … og ikke kun materielle værdier … og ja jeg er ikke en meter bedre, men håber at blive det …
Bare se på hvad al den ro der skal være i verden, al den nedsatte produktion, rejse - og transport aktivitet har gjort ved klimaet … måske "noget" fortæller os at grænsen var mere end nået for hvad vi som mennesker kunne tillade os at byde den jord vi bor på ...
mar 2017
Husk perspektiv.
Det du er lidt træt af, er andres menneske livsværk.
Den ligegyldighed du indirekte udstråler sammen med lidt andre her på forummet, er for lige så skræmmende for mig som at se 100 mennesker stå og kramme nu (jeg ved godt du ikke forstår det).
VI taler ikke grådighed, vi taler om at mennesker der må lukke virksomheder for at beskytte et meget lille antal nu.
Det må jo give stof til eftertanke hos os der skal rette om på skidtet om lidt.
Det er tydeligvis ikke interessant hos dog og John, men for nogen af os, er det. Uanset hvad andre mener.
feb 2011
i de generelle retningslinier, bedes jeg som risikoperson stadig om at holde mig ude af flow så meget som muligt … og holde mig fra børnebørn … men indenfor en uge må jeg gerne komme på arbejde på en skole, og køre ud og arbejde i daginstitutioner …
der er virkelig diskrepans, og der er ansvarsforflygtigelse fra regeringens side så det basker … hvis de vil have den praktiserende læge til at tage stilling i hvert enkelt tilfælde må de fratage lægerne for at være underlagt SST i denne sag, og give lægerne den magt at deres "ord/anbefalinger" står over arbejdsgivers …
okt 2010
apr 2018
Anyway
hold op man får mange spørgsmål som forælder i disse dage. og nogle bliver direkte vrede når vi fortæller at vores barn skal starte i børnehave når de er klar til at modtage. vi skal næsten forsvare vores valg om at bakke op om genåbningen.... Det gider vi så ikke men folk er virkelig bange
jeg kommer lige fra min mor hvor lægen var der. vi fik en lille snak om genåbningen og han kom med nogle gode svar og studier osv.
vi er stadig trygge ved det
har lige fået et langt brev fra SST med råd og vejledning
om 2 uger ved vi om børn smitter og hvordan og om forældrene kan klare covid 19 som forventet når vi smittes.
nogle skal gå forrest. andre kan så sidde og brokke sig på nettet.... Jeg er virkelig træt af fb pt. er i ikke?
PS det er ikke jer jeg synes brokker sig. Det er på fb... folk er meget dømmende mod hinanden...
feb 2011
jeg har ikke skrevet virksomheder IKKE skal have hjælp, men hos dem som hos os andre er der Ups and Downs, finansielle kriser, markeder der rammes af det ene og det andet så varer pludselig ikke kan sælges mere, osv osv .. sådan har det altid været, dette er er så en af kriserne, en af de værre, men ja, hvis altså vi overlever, så kommer der gang i hjulene igen .. folk får arbejde og indtægt og ja som du siger, hvor der handles der spildes, du siger det om menneskeliv, jeg siger det om virksomheder … i din verden er det ok folk dør, i min verden er det ok nogle virksomheder gør det … de mennesker finder nok på noget andet … i din verden er det de mennesker der alligevel smutter i svinget indenfor nogle år (de svage), sådan er det også i min verden, de virksomheder kunne måske alligevel ikke have klaret den i længden ..
Ingen ved det. ingen ved om den lad os sige 70 årige havde levet 2 måneder, eller 2 år, det ved man heller ikke om en virksomhed, for hvem hvad der ville ramme inden da ….
jeg er for en balance i tingene med vægtskålen til at give mennesker goodwill, for hvis ikke de overlever så er der ligesom ingen grund til produktion og mega vækst …
apr 2018
vi er en del af en test så må vi håbe på godt nyt om 2 uger.
en lille hønemor i mig vil gerne vente 2 uger med at sende bebsen men bebsen har godt af det. håber jeg.
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
Det er da hamrende uansvarligt?
mar 2017
Ja, vi er enige om at vi er uenige.
Dig og John tænker groft sagt på jer selv, jeg tænker på alle de familier der rammes af arbejdsløshed og personlige konkurser.
Jeg synes jo at i har en chance, de familier der hvor forældrene går konkurs vil påvirke deres familie og samfundet meget længere end dem vi redder (så længe vores sundhedssystem ikke vælter, det er jo udgangspunktet).
Det gør debatten meget svær, og vi skal alle træde så varsomt vi kan, uden at være berørings-følsomme naturligvis.
For en ting er vi enige om, ethvert liv er værd at redde. Spørgsmålet er prisen, og der er vi nok ikke enige. Dertil er vores perspektiv for forskelligt tror jeg.
mar 2017
Der er ingen der gider høre om brok fra nogen som helst!
maj 2008
Lige nu stopfodres vi med jammer og ynk fra den nyudsprungne socialist aka Brian igen igen Mikkelsen.
Men som HL skrev, så lad os få gang i butikken igen. Ikke med subsidier, men med handel.
mar 2017
Var så mange ultra liberale, så lod man de gamle dø, og de rigeste alene overlevede.
Du argumenter konstant på kanten af en politisk situation som kun folk fra yderste rabiate venstrefløj og yderste liberale fløj gider.
Der må være et forum hvor du kan kaste dig ud i den slags.
Jeg tror altså ikke at særligt mange af os her på HG ligger helt der ude og svømmer rundt på nogen af siderne.
Nuværende situation er usædvanlig, og alle partier i folketinget tror jeg egentligt prøver at finde en balance. Vi lever trods alt i et land hvor de fleste ligger og dribler lidt frem og tilbage hen over midten.
maj 2008
Nu bliver du da meget personlig
Jeg kunne også påpege, at du gebærder dig, som var du indehaver af en milliardkoncern, men det gør jeg ikke. Så ville du vel heller ikke have tid nok til at diskutere med os herinde - stadig sådan helt hypotetisk.
okt 2010
mener det er max 14 de er på hvert klassetrin (og der er ingen parallel klasser)
okt 2005
Udover afstand, kan de så godt sørge for rengøringen?
Mit barnebarn går også på en friskole, og der er 1 rengøringskone ansat, og ellers er det forældre. Jeg tror ikke på, at de kan holde den hygiejne der er nødvendig
okt 2010
mar 2017
Altså jeg ved ikke hvordan man kan argumentere uden at træde folk over tæerne tydeligvis.
Jeg er da ikke personlig, jeg forholder mig til det du skriver.
@Bodil.
Stærk udtalelse.
Kan du forklare hvad det her betyder:
(så længe vores sundhedssystem ikke vælter, det er jo udgangspunktet).
mar 2017
Jeg forstår simpelthen ikke at du skriver som du gør. Det er anden gang du skriver direkte usande oplysninger.
Jeg har siddet i isolation i snart 3 uger.
Hvor har jeg skrevet at jeg slækker på noget som helst?
Det er simpelthen utroligt.
mar 2017
Det er mine forældre.
Det er altså ikke mig.
Jeg skriver at de har taget et bevidst valg. Jeg kan altså ikke bestemme hvad de gør.
Man anbefaler jo at lade være for ældre, da konsekvensen er ret stor hvis det går galt (de bliver smittede). Men det er ikke forbudt.
feb 2011
SST opgraderede omkring raske smittebærere igår eller forgårs, og det er klart bl.a. børn der er det da de har ingen eller meget få/vage symptomer :
"Sundhedsstyrelsen ændrer anbefalinger om coronasmitte. Sundhedsstyrelsen valgte torsdag at ændre myndighedens officielle råd og anbefalinger om, hvorvidt smittede personer uden symptomer kan smitte andre med den ny coronavirus. Sundhedsstyrelsen vil ikke længere omtale risikoen for symptomfri smitte som »ubekræftet« eller »meget lille«. I stedet vil myndigheden fremover tydeliggøre, at smitten fra personer uden symptomer i hvert fald på befolkningsniveau kan være »betydelig«. Kilde: Berlingske"
@Martin .. det er trist når virksomheder lukker, men som mange har skrevet om syge, der dør folk af kræft hver dag (som i skidt med der så smutter et par stk til corona) ... der dør altså også virksomheder i tider uden corona, og der er fok der bliver arbejdsløse, men de dør ikke af det, og når pendulet svinger den anden vej, får de som oftest job igen ... der vil også med denne åbning dø familieforsørgere, de kommer så ikke igen ...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
mar 2017
Jeg har aldrig sagt at jeg har en milliard forretning. Det ville i øvrigt være voldsomt usandt. Jeg har lige startet ny virksomhed op. Det tager lidt tid at komme dertil
Det er vist janteloven der kommer frem nu. Uha da da....
Jeg har sagt at jeg er stolt over de ansatte jeg har. Det vil være uanset hvad du eller andre mener.
Jeg er også stolt over at jeg betaler skat i Danmark.
At nogen kan se negativt på det. Tja.........
apr 2018
går det over gevind lukker de nok ned igen.
raske smittebærere kan vi alle være Jinx.
Det bliver interessant at se hvad der sker hvis flere som Martin skriver slækker samtidig med at børn og forældre smittes. Det er en ret risikabel tid at vælge at slække.... Jeg ville foreslå det modsatte... risikoen for at møde en med sygdommen stiger jo efter 15. april... eller ca 20. april da den normalt lige skal have et par dage..
Jeg har været i Esbjerg i dag og møde min mor da lægerne ikke vil give mig som forælder adgang de kommende uger undtagen hvis hun er døende. Det skyldes at et møde med mig efter påske er en markant større risiko end nu forklarede de.
mødet foregik på afstand men jeg er glad for at have set hende
min far og bror må stadig komme da min brors børn er ældre.
så det er alvor når de små sendes ud men vi skal lukke op og nu må vi håbe de kloge ved hvad de gør...
mar 2017
Det vil jeg give dig ret i.
Folk skal nok få job igen.
Vurderingen er bare hvor lang tid vel det så tage, og hvor mange flere børn skal vokse op under fattige vilkår. Hvad vil det koste samfundet på længere sigt at holde det hele lukket.
Der er normalt ikke sådan, at tingene vender fra den ene dag efter den anden.
De fleste af os kan huske finanskrisen. Det tog flere år før end vi fik gang i tingene.
apr 2018
kynisk er der også grupper hvor flere er døde og operationer mm man har sparet på
mar 2017
Det siger min mavefornemmelse så sjovt nok også!
Det sidste håber jeg ikke er sandt! Det lyder for barsk!
feb 2011
@ 76 Radar ... ja og forleden var der en undersøgelse af raskmeldte fra Kina, hvor de målte antistoffer ... den undersøgelse tyder på at antistofferne kun er der i forholdsvis kort tid, om det gælder alle ved jeg ikke, men der var åbenbart en del i den gruppe som havde meget få ...
@ HL ... jeg tror faktisk ikke hun tør lukke ned igen .... så kommer det til at være på den svenske model tror jeg ...
Man kunne også imo, prøve at isolere de sårbare, lade dem blive hjemme/arbejde hjemme.. og skrue op for metoden med opsporing inddæmning og isolering af smittede samt dem de har haft kontakt med ...
Nu hørte jeg FANDME igen i TV2 nyhederne en udtale om at de off anbefalinger er stadig at lade de der kan arbejde hjemme ... det er slet ikke hvad der står på SST´s hjemmeside ...
apr 2018
læger sortere jo allerede. Det er også noget de gør når der ikke er corona
apr 2018
aug 2006
Under og i årene efter finanskrisen fandt man den nihalede frem overfor arbejdsløse.
feb 2011
det er som sådan ikke børnene og deres eventuelle sygdomsforløb der er problemet, det er at der er voksne der skal passe dem, de kan smittes, eller komme med smitte fra deres smittekæde, som så børnene bærer hjem til forældrene, måske en af dem er svage, måske ikke men de bærer det så på deres arbejdsplads hvor der så måske er svage, eller ud i den kollektive trafik hvor man kommer til at møde mange osv ... det handler ikke om børnene det handler om at nu kommer der gang i at krydse de smittekæder vi så absolut ikke måtte krydse for fra 3 uger siden og helt op til nu ....
aug 2006
Jeg har kun prøvet at være arbejdsløs meget korte perioder af mit liv siden jeg var 13 og fik mit første fritidsjob.
mar 2017
Vi kan alle blive ramt af sygdom.
Der synes jeg at man skal holde snuden væk.
Der er ingen i Danmark der får lov til at rende rundt sygemeldt for sjov skyld. Det hørste sig til for mange år siden.
feb 2011
jeg kan ikke forstå at alle der skulle beskytte sig og intet måtte andet end at blive hjemme nu slet ikke skal beskyttes ...
skulle man åbne, havde jeg foretrukket at de de kunne i det liberale erhverv havde fået lov, med udvidet nødpasning ... at de ældste børn og unge(ungdomsuddannelserne) var sendt afsted, de kan forstå regler og selv være med til at implementere dem, at de videregående uddannelser var startet og efterskoler ... og så de voksne med de børn og unge, samt voksne uden hjemmeboende børn ... i de grupper forstår man kollektive beskeder, og løber man en risiko er man vidende om den, det er små børn ikke, samt de er altså uanset hvad man siger sværere ikke at få til at røre, de skal hjælpes, mades, skiftes og trøstes ... er sikker på folkeskolens yngste klassetrin har noget nemmere ved at indhente det forsømte, end de der nu står og skal videre fx fra ungdomsudd over på de videregående ..osv ..
apr 2018
https://www.bt.dk/udland/lig-paa-gaden-svejsede-doere-og-et-lavt-doedstal-har-kina-loejet-om-coronavirussen
okt 2010
feb 2011
feb 2011
jeg er så sindssyg spændt på at se tallene af smittede og indlagte om 1-3 uger ..
folk opfører sig jo mange steder som om intet er anderledes :
https://www.bt.dk/samfund/kunder-chokerede-efter-besoeg-i-bilka-hvis-jeg-faar-coronavirus-saa-er-det-i-dag
https://www.bt.dk/krimi/kaos-ved-indkoebscenter-undlad-at-handle-paa-samme-tid
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
mar 2017
Kender mand lidt til Kina, så tror jeg helt sikkert de har pyntet.
Ikke nødvendigvis for at lyve overfor omverden, men mere fordi at "delområderne" er bange for ledelsen og vildleder dem.
En ulempe når man kører deres styreform!
Man kan kun håbe at det øverste organ har lært af det. Men hvem ved?
feb 2011
men ja når man kører rundt, og når man hører fra andre, så er det som om store dele af befolkningen bare kører Business as Usual, som om corona nu bare skal være en integreret del af hverdagen, det er så nok til det rammer dem selv, familie eller venner ...
jeg synes det er beskæmmende, og når man tænker på sundhedspersonalet der står i front, og nu repræsenterer 20% af de smittede, de der har mistet virksomhed og der der har mistet job, så er det simpelthen respektløst ... at de vil være sige selv bekendt ..
aug 2013
Vi holder os bare til at handle online så meget det nu kan lade sig gøre.
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.783
mar 2017
Den er god...
mar 2017
Jeg banker så lige hovedet ned i bordet og ved nærmest ikke hvad der er dummest!
At Journalisten skrev en artikel om hende, eller trunten (ja bevidst valgt) i sig selv.
https://www.bt.dk/samfund/kunder-chokerede-efter-besoeg-i-bilka-hvis-jeg-faar-coronavirus-saa-er-det-i-dag
aug 2006
Godt nok på engelsk, men det gør den ikke mindre interessant.
https://www.nationalreview.com/2020/04/coronavirus-response-sweden-avoids-isolation-economic-ruin/
apr 2018
Jeg havde kollega der altid sagde til os når vi røg...Jeg siger altså snart til chefen at du ryger så tit. du står her jo hver eneste gang jeg kommer ned for at ryge.....
men vaccine måske i september!
https://www.bt.dk/udland/foerende-forskere-vaccine-mod-coronavirus-klar-om-faa-maaneder
aug 2013
feb 2011
holly, jeg ved virkelig ikke hvorfor du har behov for at fornærme ... jeg har arbejde ... ikke at det egentlig rager dig ...
mar 2017
Ja, der er nogen der ligeglade.
Men jeg er næppe den eneste der har kørt op til et supermarked og tænkt.
Orv, der holder mange biler. Det gider jeg ikke lige nu!
Altså, at en ting er at x antal er dummere end snot, men derfor behøver man ikke at rende samme vej selv!
aug 2013
mar 2017
Ja da. Der er intet galt i at bevæge sig ud.
Men:
Er det svært at komme ind i Bilka fordi der er mennesker.
Tja, så må man da også forvente der er mange mennesker derinde.
Altså jeg synes jo at alle har et ansvar. Det gælder også en selv.
Hvis en trunte mener at have møbler er vigtigere end at undgå smitte.
Jamen, altså så lad da trunten blive smittet. Jeg gider ikke høre på hende.
Det er da for dumt at klage over!
apr 2018
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-11-professor-advarer-mod-udokumenteret-haanddesinfektion-se-produkterne-her
aug 2006
Det kan da være at det bliver tilgængeligt igen nu...
Hvor er det dog også torskedumt at producenterne sidestiller det med sprit uden dokumentation for, at der virker med samme hurtighed.
aug 2006
Man skal bare lige læse på bøtten.
Og så i øvrigt bruge sit eget i forretningerne, istedet for butikkens.
aug 2006
okt 2010
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3065104166846779&id=106620509361841&d=null&vh=e
apr 2018
https://www.bt.dk/samfund/28-aarige-sema-tror-ikke-paa-myndighederne-coronavirussen-er-menneskeskabt
aug 2006
apr 2018
aug 2006
apr 2018
dec 2018
Der må da være en diagnose for det hun fejler
apr 2018
mar 2017
Nogen gange er det heller ikke nemt. Da jeg var i Thailand oplevede jeg.
Den kinesiske regering forsøgte at forklare omliggende lande, at det højst sandsynligt var en sygdom der kom fra USA i et forsøg på at ødelægge Asians økonomi.
Der måtte jeg lige forklare mine Thai venner, at det gav altså ingen mening, da Kina ligesom producerer 80 procent af af alle de stumper vi bruger i alt elektronik.
Det var i øvrigt samtidigt med, at den Thailandske sundheds minister gik ud og fortalte, at hvide mennesker var nogen svin der aldrig gik med maske, og meget sjældent gik i bad.
Begge dele har jo en del sandhed i sig hvis man sammenligner med Thaierne selv, det har bare ikke så meget med Corona at gøre.
Altså alle kneb gælder når det drejer sig om at beskytte eget rygte og egen uskyld. Det også på højt niveau.
Historien faldt da også helt til jorden da USA og E.U blev hårdere ramt end dem selv.
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.417
De yngste børn bliver nærmest ikke påvirket af sygdommen -og så er de den bedste kilde til næste gruppering vi bedst kan tåle bliver smittet... de yngre voksne forældre som vil få et mildt forløb.
Lærere og pædagoger er heller ikke over 80 som stadig er den største del døde af det her. Og vi skal jo starte et sted -og alle skal smittes...men langsomt..
apr 2018
apr 2018
http://rokokoposten.dk/2020/03/12/chokmaaling-en-halv-million-danskere-klogere-end-sundhedsstyrelsen/
dec 2012
Og tjah...ja der er særligt udsatte imellem -det er der altså også blandt os der hele tiden har arbejdet og i forhøjet risiko for at få det. Det skal spredes og dem der vil gå bort vil gå bort. Det handler ikke om folk ikke skal dø af corona, det handler om så få som muligt og SÆRLIGT om at folk uden corona -ikke skal dø fordi der er epidemi som opbruger alle ressourcer.
aug 2006
Mon ikke man har holdt sædvanlig procedure?
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
mar 2017
Nu stopper du!
Jeg får så meget af det der Asiatiske pjat på facebook og lige den der er ulidelig!
apr 2018
nu har de så sagt stop men med forbehold.... er der en mening med galskaben fortsætter de. Vi kan sagtens følge dem... Det er helt vildt så dygtige de er...
Jeg tror derfor de arbejder som de plejer i DK men jeg har heldigvis kun den ene erfaring
okt 2010
Ud over hun har covid19, har hans mor og 2 mostre det også
Jeg er taget ud til min datter og kæreste (som jo også er i karentæne) for at have lidt samvær
okt 2008
Det skriver den svenske avis Aftonbladet, der er kommet i besiddelse af et dokument, som Karolinska Universitetsygehus har sendt ud til landets læger.
Af dokumentet fremgår det, at personer med en biologisk alder over 80 år skal nedprioriteres. Det samme gælder borgere, som har signifikant svigt i mere end ét organsystem, samt personer mellem 60 og 70 år, som har svigt i mere end to organsystemer.
Svigt i organsystemer dækker blandt andet over sygdomme i hjerte, lunger og nyrer eller "respiration, cirkulation og nyrefunktion", som der står i dokumentet.
Desuden bør patienter, som allerede er i intensivbehandling, få afbrudt deres forløb, hvis de tilhører én af de tre nævnte kategorier.
Dokumenterne skal ses som et beslutningsgrundlag til læger, i tilfælde af at det svenske sundhedssystem bliver overbelastet under coronaepidemien.
Biologisk eller kronologisk alder
Med begrebet "biologisk alder" lægger dokumentet op til, at lægerne bør basere deres beslutning om intensiv behandling på patientens alder på baggrund af sygdomshistorik og livsstil fremfor patientens kronologiske alder.
Hvis personen i forvejen er alvorligt syg, kan den biologiske alder således vurderes til at være højere end den faktiske alder.
Dokumentet er ifølge Karolinska Universitetshospital baseret på retningslinjerne fra den svenske sundhedsstyrelse omkring intensivpleje under ekstraordinære omstændigheder, som coronaepidemien hører under. Men sundhedsstyrelsens retningslinjer indeholder - i modsætning til dokumentet - intet detaljeret direktiv om aldersgrupper.
Dog står der, at det er tilladt at tage hensyn til patientens biologiske alder, mens prioriteringer ud fra patientens kronologiske alder derimod ikke må ske.
I en mail til Aftonbladet skriver Karolinska Universitetshospital, at man følger sundhedsstyrelsens retningslinjer og prioriteringsprincipper for intensivpleje.
- Det er ikke kronologisk alder, men biologisk alder, der gælder ved vurdering af patienter til intensivpleje. Den medicinske prioritering er altid baseret på patientens prognose for at klare intensiv pleje og komme sig. Vi bør ikke udsætte patienter for meget hård pleje, medmindre patientens prognose berettiger det, lyder det fra hospitalet.
apr 2018
apr 2018
hvordan tænker du aktiv dødshjælp kommer ind i billedet? at vi bør yde det eller gør?
aug 2006
Passiv dødshjælp praktiseres vel som det plejer.
okt 2005
https://cystiskfibrose.dk/aktuelt/covid-19-vejledning-fra-laegerne-fra-cystisk-fibrose-centrene-i-forbindelse-med-genaabning-af-institutioner-og-skoler/
apr 2018
https://corona.viborg.dk/Saadan-goer-vi/Boern-og-Unge/Spoergsmaal-og-svar
jeg afventer svar på om jeg skal testes pt. Det er nok allergi men vi ved ikke om vi må sende Zara
mar 2017
aug 2006
Jeg tror, de gør som altid - altså passiv dødshjælp. Stopper livsopretholdende behandling, giver medicin i doser, der er ikke i længden er forenelig med livets opretholdelse.
Jeg synes ikke rigtig aktiv dødshjælp giver mening i denne situation. Det er næppe noget, der er aktuelt ved denne type akut sygdom, mere ved kronisk sygdom.
apr 2018
mar 2017
Ret konsekvent strategi må man sige.
aug 2006
De har et hurtigere forløb end os og et billigere forløb end os.
Der var en artikel, der sammenlignede de to lande - og begge ser ud til at klare skærene. Svenskere med lidt flere syge, danskerne med med en lidt dyrere proces.
Måske til allersidst, det hele jævner sig ud....
Men uanset er det noget af en balancegang for begge lande. Der synes jeg trods alt at svenskernes knivsæg er noget skarpere end vores.
Vi kan bedre tåle at skulle betale noget mere end de kan tåle at deres sundhedssystem kollapser.
apr 2018
apr 2018
Det ville jeg.
gik jeg med kroniske smerter i årevis var sagen måske en anden
aug 2006
Aktiv dødshjælp ER aktivt at slå folk ihjel....
Passiv dødshjælp er at gøre det samme ved at undlade at handle. (respirationshjælp, fødeindgivning, medicin, osv.)
Når man giver medicin trods det over tid medfører døden er lovligt i DK og defineres som passiv dødshjælp.
aug 2006
Men jeg synes det er lidt af et vovestykke, de laver.
aug 2006
De kan man jo ikke sige om Italien.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det er en ret spændende vinkel at have med hvad venner og bekendte oplever i udlandet.
aug 2006
Det må man sige ikke just peger på at flokimmunitet ligger lige til højrebenet.
okt 2006
Og et land som USA - hvor de sidder og klapper i hænderne af læger og sygeplejersker, fordi de går på arbejde uden beskyttelse. Som en bekendt sagde “det her er krig - og man sender stadig de fattigste ud først, ubevæbnet og uden armor, og imens står alle de vigtige og klapper i hænderne og jubler dem afsted.. hyklere. Hvor dumme tror de lige folk er? Giv dem en maske, giv dem visir, giv dem det de skal bruge i kampen - og fold så de hænder i stedet eller sæt dig på dem hjemme i din sofa. Klapsalver hjælper ingen i denne krig.”
aug 2006
De nordiske lande på hver deres måde, der lige nu stadig virker.
mar 2017
Yep, de har flest døde i Norden, men det tror pokker med den strategi! De spænder om nogen buen!
Altså så kan man da tale om at de har været kølige i beslutnings øjeblikket. Yep der dør nogen Svenskere på den korte bare, men mon ikke de skulle været afsted indenfor acceptabel tid alligevel. Altså hvad skal man ellers sige om den metode?
Knækker de ikke, så har de været klogere end samtlige andre lande, og ikke smadret deres økonomi.
Men nøj! Hvis deres sygehusvæsen bryder sammen om to uger.... Av, Av Av....
aug 2006
Jeg tror, jeg er ok tryg ved at bo i DK nu. I Norge ville det også være fint. Jeg tror jeg ville leve mere utrygt i Sverige og det har også en betydning undervejs.
aug 2006
Og ja - ligesom nogle mennesker dør, vil nogle virksomheder gå tabt. Begge dele er uundgåeligt, kunsten er at forebygge begge bedst muligt på samme tid.
aug 2006
Nej, hjælpepakkerne er ikke gratis, men de udfordrer ikke økonomien.
Driften bliver slet ikke påvirket -
I følge overvismand Carl-Johan Dalgård.
De brugte midler svarer det til 6% af BNP, som vi låner os til med meget lav rente.
apr 2018
en test gør iflg dem ingen forskel da det er op til mit immunforsvar og der ikke er nogen behandling eller kur. jeg arbejder allerede hjemme og gør de ting de foreslår.
får jeg det værre med vejrtrækningen skal jeg ringe vagten igen.
og sove i et andet rum og isolere mig mest muligt fra min mand og barn. 48 timer uden symptomer er det jeg skal have nu.
og så tog jeg hjem.
Det er en sær ventetid nu....
hvordan har jeg det?
ad helved til.det føles som om der sidder en person på mit bryst og jeg trækker vejret gennem et sugerør., mit hoved gør mega ondt, jeg har ondeste ondt i halsen, småhoster og feber kommer og går.
Det er en sær følelse. ingen kur...
Det her er nødt til at gøre os alle sammen stærkere. brug det til det. Jeg kommer over det her, har jeg besluttet.
nu vil jeg bruge lidt tid på at acceptere intet at kunne gøre bortset fra at acceptere.
ønsker jer en god aften. Det skal nok gå.
aug 2006
God bedring - og bed din mand om om at høre grundigt rent, så mængden af virus, de udsættes for minimeres.
Træls altså.
apr 2018
tak
aug 2006
aug 2006
2.321.488.000.000
aug 2006
mar 2017
Det ene udelukker jo ikke det andet, kan vi jo se i Sverige.
Venstre socialister. I altså er uden på pædagogisk rækkevidde.
okt 2010
apr 2018
Det er dejligt de har droppet det med 14 dage før dem har jeg taget en gang men det var nok ikke andet end en forkølelse for det tog kun 2 dage.
Jeg jeg normalt stærk. Jeg forventer at være ude i samfundet igen efter weekenden senest
jeg håber det med blodtyper passer. de snakkede lidt om det. men det er ikke testet helt til bunds.
Vi skal lære at leve med det her som vi gør med den kendte influenza. nu åbner regeringen og partierne omkring snart mere af DK sagde de lige på mødet
apr 2018
okt 2005
apr 2018
maj 2008
maj 2008
aug 2006
okt 2008
Og nej, jeg kender heller ikke bare en eneste, der har eller har haft corona.
okt 2006
Og to i udlandet- Holland og Norge.
apr 2018
De to er vores gode venner der havde det helt i starten. og den tredje er et barn fra zaras dagpleje.
alle er raske igen. uden mén.
Det er jo et svært spørgsmål... Jeg ved jo ikke om nogle jeg kender har haft det eller om vores barn fx var da hun var syg samtidig med drengen fra dagplejen. Jeg kan derfor kun svare om de tre testede
drengens familie fik det også men dem tæller jeg ikke med for kender dem ikke som sådan. De har 4 børn i alt. Det var dagplejen der ringede om det. lige efter de lukkede ned.
folk kan jo også gå rundt uden symptomer.
okt 2010
apr 2018
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nyt-studie-hunde-kan-have-spredt-virussen/8090204
okt 2008
Jeg troede, de ende deres liv i en ovn!
apr 2018
apr 2018
nogle gør ikke. De har min respekt. De kæmper for dyrene i Kina
apr 2018
Vi holder i vores biler og stikker hovedet ud. på en rampe uden for ved sygehuset.
Jeg tror ikke det er det Men det tror man vel aldrig.
Jeg har det ok... Influenza agtig men ikke mande influenza hvis i forstår...
Jeg joker lidt. Det er vi nødt til
okt 2008
Det eneste, de ikke kan spise er "skriget"
aug 2006
aug 2006
apr 2018
og de glemmer at det virker fordi vi gjorde som vi gjorde
mar 2017
Kinesere spiser ikke alt. Nogen Kinesere spiser alt. Landet er enormt stort!
Jeg tror at årsagen er, at en del Danskere simpelthen ikke forstår størrelserne på landene.
Et godt eksempel er Johns I Nord Thailand, slagter man 1000 hunde om dagen det kan godt være sandt at der slagtes 1000 hunde om dagen i Thailand, det ved jeg ikke noget om. Jeg ved dog, at man i Nord Thailand overhovedet ikke har tradition for at spise hunde.
Det er altså i Nordøst Thailand de har den tradition altså i Sakon Nakon området. Landet er enormt stort! Tag et kort og google afstanden mellem Chaing Mai og Sakon Nakon. Så vil i forstå forskellen på at sige Nord og Nordøst.
At spise hund er i øvrigt ikke så mærkeligt. Vi spiser foreksempel grise, det synes andre lande er vildt ulækkert. Det hele er baseret på tradition og følelser.
https://videnskab.dk/kultur-samfund/hvorfor-er-det-forargeligt-spise-hunde-men-ikke-grise
apr 2018
når du skriver at danskerne ikke forstår generalisere du jo alle danskere
mar 2017
Læs lige en gang til hvad jeg skriver!
apr 2018
en del danskere
når du har ret skal du også ha den! Jeg læste forkert
enig så
aug 2006
https://www.facebook.com/1152280642/posts/10221775486553690/
mar 2017
Ikke meget spise hund over den.
apr 2018
så er der gang i forhandlingerne... hvis alle skal have noget så skal de åbne hele DK... fjollede forslag imellem....
https://www.dr.dk/nyheder/politik/overblik-her-er-partiernes-oenskeliste-til-en-genaabning-af-danmark
apr 2018
min mand har lidt symptomer nu...
fik at vide at jeg skal isolere mig på et værelse med separat toilet... Vi bor i en 3 værelses på 1. sal. her er et toilet og hvor skal jeg gå hen uden mit barn står bag døeen og græder.... det svarede de ikke på... Jeg har det skidt med at smitte ham og måske mit barn men hvad pokker skal jeg gøre?
hotel kan jeg ikke tage på og iøvrigt er de jo nok smittet hvis det er...
apr 2018
apr 2018
okt 2010
aug 2006
Jeg synes det lyder møgtræls at skulle isolere sig med så lille et barn i huset. Jeg hørte, at man i kommunerne ville forsøge at lave noget hjælp til børnefamilier, der levede netop som du beskriver - hvor selvisolation nærmest er umuligt eller helt uhensigtsmæssigt.
Men ok - er din mand syg også, så er det jo hip som hap.
apr 2018
Det er godt nok en grim sygdom
apr 2018
måske positiv testen tager længere tid?
mar 2017
Vi ved vel ikke engang om Danmark reelt går efter flokimmunitet?
Det eneste der virker ret sikkert lige pt., at at vi alle skal igennem sygdommen før eller siden.
mar 2017
Jeg betvivler skam ikke din undersøgelse.
Jeg forholder mig bare stille og roligt til de mange forskellige undersøgelser der kommer hele tiden lige pt.
For første læser jeg ikke allesammen, for det andet så kommer der jo hele tiden nye oplysninger som mener noget forskelligt.
Vi har lige debatteret en anden Kinesisk undersøgelse, der tog nogen den også med et gran salt da den var Kinesisk.
Så spar din bedrevidenhed.
"Ja, tag du egentligt de videnskabelige eksperters undersøgelser og konklusioner med et gran salt!"
Det eneste intelligente du skrev i det indlæg!
dec 2018
Igen hvis Kina havde været mere ærlig og åben i deres info så kunne resten af verden måske have forberedt sig lidt bedre.
Men det må verden jo tage ved lære af. For virusser kan jo opstå overalt.
Hvis dk kører igennem krisen som de har gjort indtil videre så virker det jo næsten for godt til at være sandt.
Ja økonomien har fået et gok men der er ikke sket uoprettelig skade og vi er altså et rigt land.
Men lad os nu se, for selvom smitten er fuldstændig under kontrol her så er den meget vild i det meste af verden. Så vi kan nemt blive ramt igen, især når grænserne åbnes.
dec 2012
Jeg finder det dog alligevel mistænkeligt nok at det tilfældigvis skal have et outbreak LIGE i nærheden af sådan et laboratorium....
https://www.nationalreview.com/2020/04/coronavirus-china-trail-leading-back-to-wuhan-labs/
okt 2010
Nogle vil gerne have alle mulige (hvad jeg syntes er unødvendig info), mens andre lige skal sige om deres barn starter eller ej på mandag.
okt 2010
apr 2018
lad være med at ødelægge en god debat. frk Jensen gør ingen fortræd.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.299
Jeg har da nogen gange svært ved at forså hvad der fylder i andres hoveder, men der er sikkert også mange som ikke helt fatter hvad der sker i mit hoved ;);
(Sker der i det hele taget noget)
apr 2018
vores datter er ikke startet endnu i børnehave men de ringer nok i morgen. så skal vi lave en plan for opstart. Der er ca 20 børn mødt op i dag skrev de ud. 6 i vuggestue
Jeg skulle testes og kørte forbi. dejligt at se liv i børnehaven igen
okt 2010
Skal de alle sammen starte med tiden, eller bliver det sådan noget med vuggestuen den ene dag og børnehaven den anden?
Min datter skal på mandag i skole fra 8.30 - 11.55, og de forskellige klasser starter lidt forskudt af hinanden, samt har fri lidt forskudt
jan 2019
apr 2018
tilbage til emnet
jan 2019
aug 2013
aug 2013
apr 2018
Vi har en god debat her. Jeg ville blive ked hvis den slettes
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 1.536
jan 2019
apr 2018
apr 2018
apr 2018
bar numse men husk mundbind!
https://ekstrabladet.dk/ferie/politiet-maatte-rykke-ud-til-nudister/8089762
apr 2018
hahaha
okt 2010
dec 2018
apr 2018
jeg er så klar på job... kan springe sommerferie over lol
apr 2018
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kaare-moelbak-social-distancering-er-et-supervaaben/8090926
mar 2017
Men det ville også være tosset for mig, at risikere at smitte eller blive smittet for dem. Det er ingen grund til fysisk møde.
Jeg har et Corona sideprojekt hvor vi får varer hjem fra udlandet indenfor 3 uger, og der skal jeg mødes fysisk med dem jeg skal arbejde sammen med.
Vi skal pakke varer og levere selv.
Selvom jeg ikke er fan af fysisk "hårdt" arbejde, så glæder jeg mig faktisk! Det er meget mærkeligt at være så meget alene.
aug 2013
aug 2006
Hvis jeg ikke havde mine hunde, ville jeg blive vanvittig...
Jeg er vant til at gå hjemme, men ikke til udelukkende at se min mand.
Men.. jeg er ikke klar til Covid-19.
Jeg har læst om cytokinstorm i lungerne og skal lige op i vitamin D.
Cytokiner er i forvejen ikke en kammerat.
Så home alone it is...
apr 2018
Jubii! blev så glad
selvom jeg har det ok.
Sikke en lettelse
aug 2006
Lumsk satan.
okt 2010
apr 2018
plus der er en lille usikkerhed ved testen
jeg holder heldigvis alle anvisninger og det bliver vi ved med.
Jeg går ikke ud før jeg er symptom fri heller. 48 timer. måske med Zara alene i skov men ellers ikke
okt 2006
Vi (nu de andre på jobbet) kører på højtryk pga sygemeldinger. “Heldigvis” er påsketravlheden udebleven. Der er normal travlhed pt. Påsken plejer at være det mest travle tidspunkt på året.
aug 2006
Man arbejder lige nu i immunhæmmende midler af samme årsag. D-vitamin stabiliserer et immunsystem på overarbejde, immunhæmmende dæmper det. Begge hæmmer cytokiner.
okt 2010
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Jeg har to korte arbejdsdage tilbage før jeg bliver hjemsendt på hjælpepakke Utroligt nok i et lægehus og jeg har lige gennemgået de to travleste dage i de 5 år jeg har været der Stakkels min kollega, hvis det fortsætter Det bliver dog spændende, hvor længe jeg får lov at være hjemme, når der nu bliver åbnet mere op..... den første melding er til den 9. Juni Jeg har det meget svært med tanken
apr 2018
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Jeg tror, jeg er lidt forbløffet, for efter udmeldingerne om forlængelse, fortsatte anbefalinger osv. havde jeg nok forestillet mig noget helt andet. Det er jo slet ikke på tale at åbne plejehjemmene bare en smule op endnu.
Men på den anden side får man opstartet nogle vante rutiner og lidt mere normalitet ind i hverdagen igen - det tror jeg bliver sundt nok
mar 2017
Det giver da ikke mening hvis man har travlt.
Lægerne er vel næppe dem der mangler omsætning pt.?
Det er jo ikke en pakke lavet til at tjene penge.
Desuden skal dem der tjener penge og har et hvis overskud, jo alligevel betale støtten tilbage. Selvfølgelig...
okt 2010
Ved grænsen der ned blev de stoppet af tyskerne, de sagde de IKKE måtte handle når nu de var dernede, de spurgte dog også nogle danske vagter der sagde de godt måtte...
På vej hjem blev de stoppet af de danske vagter, der bare grinede af at de lige havde handlet nu de var dernede
Det er lidt finurligt at der er sådan en foreskel på vagterne ved den samme grænse
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
Hvorfor er det SÅ svært at forstå for folk!
dec 2018
Det var da en rigtig dårlig stil fra din families side.
Grænsehandel er forbudt og tyske grænsevagter direkte siger at de ikke må handle at de så gør det alligevel?!?!
Desuden så bruger man altså de danske tandlæger når de engang åbner igen, som alle vi andre.
jul 2007
okt 2010
De har en seddel med deres tider, derfor måtte de gerne
okt 2010
okt 2010
okt 2006
Der kan en grænsevagt ikke stå og vurderer om en behandling er faglig uforsvarlig at udsætte. Det må man gå ud fra tandlægen har vurderet i samråd med patienten og de regler der er udstukket fra myndighederne.
Indkøb i forbindelse med havde jeg egentlig skrevet en lang smøre til. Men jeg gider egentlig ikke udpensle. Det er bare for dumt.
apr 2018
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-04-15-film-om-flagermus-og-en-advarsel-fra-wuhan-vaekker-kontroversiel-teori-om
okt 2010
Jeg tænker at det sagtens kunne være derfra og den så har muteret
Jeg tror dog ikke på det er nogen der med vilje har udviklet den.
mar 2017
Jeg tænker konspirations teori.
Jeg er ret overbevist om, at Kineserne godt kan forske i farlige sygdomme uden at det slipper ud.
De er lige så godt uddannet som vores læger.
Nogen gange når man læser artikler (ikke lige den du har linket til dog), så virker det som om, at nogen medier i "Vesten" har en interesse i at få Kinesere til at fremstå som lettere retarderede mennesker.
Nogen af de Amerikanske programmer dog. Det er helt vildt så politisk orienteret de er.
apr 2018
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
mar 2017
At man forsker i sygdomme er ret normalt.
Der forskes også i Ebola rundt omkring i verden.
Det er der altså ikke noget nyt i.
Man forsker for at se, om man kan finde løsninger på diverse sygdomme.
Det ville være meget mærkeligt at dem der forsker i farlige sygdomme, tager nogen chancer. De ved jo om nogen, hvad de har med at gøre.
apr 2018
og dog... Martin så du hygiejnen i deadlines program hvor deres udsendte tjekkes for corona... Det var skisme ikke høj standard i Kina
urin og blod fra flagermus på forskere... Ja ja
mar 2017
Nej, det gjorde jeg ikke.
Jeg ved bare at Kineserne ikke er dummere end os i Vesten.
Altså når vi taler veluddannede mennesker.
apr 2018
men fejl sker
i det program er vores hygiejne bedre. Jeg har aldrig set lignende forhold på et sygehus.
mar 2017
Det kunne jeg godt forstille mig kan være grimt.
I Kina har de dog forskellige hospitaler. Det for den almindelige Kineser og så for overklassen. Sådan er det tit I den type af samfund.
Deres forsknings områder for farlige sygedomme osv., er jeg dog sikker på at fuldt ud på højde med resten af verden.
apr 2018
jeg håber du har ret
dec 2012
mar 2017
Jo, Kinesere bader vist ligesom os i vesten som jeg har forstået det (1 eller maks 2 gange), I en Thai øjnes er det noget svineri!
Kineserne vinder dog ved en ting, det er at de ikke vil se ned i toilettet. De vil sige, at overskider de et toilet, så fjerner de ikke øh resterne (igen det gælder naturligvis ikke alle, men det er ikke usædvanligt).
For en Thai er det nærmest dødstraf! Altså som i noget af det klammeste. Det synes vi naturligvis også her i vesten, men slet ikke i samme grad! Plus, vi vasker ikke numse hver gang vi har brugt den, det gør Kineserne dog!
Jeg har aldrig oplevet et folkefærd som gik så meget op i personlig hygiejne som Thaier. Jeg har da heller aldrig oplevet en Thai der lugtede af sved!
Desuden så er det ikke bare et hurtigt brusebad hver gang. Næh, det er en tur under bruseren først. Derefter så tager man et karbad. Hver gang.
Vandforbrug? Lad os ikke tale om det......
apr 2018
apr 2018
ringede endda til min chef lol
apr 2018
https://www.bt.dk/samfund/36-aarig-sosu-assistent-doed-af-corona-hans-doed-skal-ikke-vaere-forgaeves
lidt ubehageligt at han var testet negativ
okt 2010
okt 2010
aug 2008
apr 2018
aug 2008
Men ellers må jeg prøve at ringe til dem på mandag i telefontiden og hører.
For det lader jo til at det er forskelligt om de holder åbent.
apr 2018
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nu-undersoeger-de-det-mystiske-laboratorie-i-kina/8092696
aug 2008
Så prøver at ringe mandag og få en tid.
apr 2018
aug 2006
aug 2008
okt 2010
Det kunne gøres over telefonen.
okt 2008
De har jo netop været ude i flere medier og klaget over, at de ikke tjener nogen penge, fordi patienterne holder sig væk!
aug 2008
Jeg var hos lægen den 11/3. Det var den dag hvor landet blev lukket ned om aftenen.
Jeg havde så fået en ny tid til den 13/3. Jeg dukkede også op, men fik afvide at der var lukket. Altså lægerne var der og sygeplejerskerne eller hvad de hedder, men min konsultation blev alligevel aflyst og jeg fik bare besked på at jeg skulle bestille en ny tid når de igen havde åbent for kunder.
Men jeg aner jo ikke hvornår de åbner op, så ringer på mandag.
apr 2018
Frisører
Fysioterapeuter
Kiropraktorer
Ergoterapeuter
Osteopater
Kliniske Diætister
Fodterapeuter
Optikere
Psykologer
Tandområdet, herunder kliniske tandteknikere, tandlæger og tandplejere
Høreområdet
Private hospitaler og klinikker
Skønheds- og massageklinikker
Kropsplejeklinikker
Spaklinikker
Tatovører og piercingklinikker
Øvrige lokaler, hvor der leveres tjenesteydelser, som efter deres karakter inde-bærer tæt fysisk kontakt til kunder, og solarier.
Køreskoler
kilde EB
apr 2018
nu er der kun alt der sjove der er lukket
aug 2008
jul 2007
Det er korrekt praktiserende læger skulle aflyse alle ikke-akutte konsultationer for at stå klar til nødberedskab fra den 13. marts og mindske smittefaren. Vi har hele tiden haft åbent, men mange konsultationer klares, om muligt, som telefon- eller videokonsultationer. Alle dem, hvor det ikke kan lade sig gøre ser vi stadig som vanligt, men tror det kommer meget an på indretningen i den enkelte praksis, hvor mange patienter der kan komme ad gangen, da der jo er et krav om de 2 meter....
Hvis man er forkølet eller andre symptomer må man stadig ikke komme. Vi har kun fået ganske få værnemidler og da vi ikke selv kan bestille dem nogen steder pga udsolgte varer tages der også hensyn til det.
I vores lægehus har endnu ikke åbnet op for attester, årskontroller, helbredstjek m.v
Ring til jeres læge og spørg til situationen, det koster gratis
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.994
Men hold ENDELIG alt det lukket , hvor man kan holde afstand -----> såsom tøj butikker … elektronikforretninger … og alt andet hvor man ikke behøver røre ved hinanden og kan lukke et antal kunder ind så der ikke bliver overfyldt i forretningen …
Jeg fatter ikke systemet
aug 2008
jul 2007
okt 2008
Det var ikke frivilligt.
NITTIB - Tøj- og elektronikbutikker bestemmer selv, om de vil have åbent eller ej.
Det har de kunnet lige fra "starten".
aug 2006
okt 2008
apr 2018
Det kommer langsomt job igen
apr 2018
Stephanie Lose: Borgere med milde symptomer skal testet
Hvis du har symptomer på coronavirus - også bare milde symptomer - så skal du ikke tøve med at gå til lægen og bede om at blive testet.
Sådan lyder budskabet fra regionernes formand, Stephanie Lose, ifølge Ritzau.
- Vi har kapacitet til at teste flere. Hvis man er en af dem, der har milde symptomer, så tag fat på lægen - eller vagtlægen, hvis det er i weekenden.
apr 2018
apr 2018
https://www.dr.dk/nyheder/indland/undersoegelse-i-hovedstaden-sundhedspersonale-har-ganske-beskeden-oeget-risiko
aug 2006
dec 2012
apr 2018
mar 2017
Lidt mere interessant end gennemsnittet af artikler lige pt.
Dødstal, underlige undersøgelser og forargelses artikler.
For det er rigtigt nok. Virus har afsløret et behov for stærke stater! Jeg håber også det vil afspejle sig I landenes befolkninger og stoppe Nyliberale (der skal spares tankegange) og i samme men modsatte ende yderligt gående venstre partier (penge falder ned fra himlen tankegang).
https://www.information.dk/debat/2020/04/400-forskere-akademikere-krisen-tvinger-eu-opgoer-neoliberale-sparepolitik?lst_frnt
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.099
"WHO: Intet bevis for corona-immunitet
Der er intet bevis for, at personer, der er blevet erklæret raske efter at have været smittet med coronavirus, er immune over for sygdommen. Det siger Maria van Kerkhove, der er epidemiolog ved Verdenssundhedsorganisationen WHO ifølge Sky News."
Læg så oveni at vi ikke har vores egen vaccineproduktion, og derfor vil stå i kø til en vaccine på ubestemt tid: https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/vi-var-advaret-nu-udvikler-shariasheik-coronavaccine/8090454
Men altid noget at Danmark fik "hele" 15 mio kroner for den danske vaccinefabrik, som nu er ejet af en Saudi-Arabisk prins.... (sarkasme anvendt)
mar 2017
Det er her jeg håber at vores politikkere har lært noget!
Aldrig sælge ud af kritisk infrastruktur!
Det være sig sundheds x ting, trafik, kommunikation, varme, strøm. What ever!
Alt der der gør at hverdagen kan fungere.
Det må og skal holdes under danske hænder.
Bare tanken om, at en vaccine ikke kommer danskere men x udemokratisk land til gode først, er da til at brække sig over! Plus, hvad med prisen?
Jamen jeg bliver så gal! Så er det reelt ligemeget om det er Goldman banken vi forærer vores infrasturktur eller om det vaccine til et diktatur.
Jeg håber at den slags hjerneblødninger nu stopper!
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 929
https://www.nytimes.com/2020/04/17/world/europe/denmark-schools-coronavirus.html
mar 2017
Formodentligt vil antallet af døde også stige.
Det er jo ligesom i bygget i præmissen.
Jeg forstår ikke rigtigt din bekymring. Vi skal jo igennem det.
mar 2017
Jeg forstår din angst, vi kan bare ikke ændre på faktum.
Livet skal videre, og vi må stole på at vi i Danmark vil fortsætte med at have styr på tingene.
Det tro jeg så også at du al regne med.
Regeringen og de andre partier har Gjort det fremragende indtil videre, og sådan fortsætter det helt sikkert med.
Vores sygehus er nu gearet op og klar til at lade tingene eskalere.
aug 2006
Om kontrollen bevares ved vi om en måneds tid.
mar 2017
Du siger samme som jeg gør.
Eskalere.
gradvis tiltage i styrke, intensitet eller omfang især om ubehagelige forhold.
aug 2006
De kan tage flere - men de kan ikke blive ved med at tage flere.
mar 2017
Okey.
What ever.
Hvis vrøvlet giver mening i det eller andres hoveder fint med mig.
mar 2017
Lige så fedt er, at de også hjælper de ledige samtidigt.
Imponerende!
mar 2017
Det ved jeg da godt!
Men knækker for mange virksomheder halsen, hvor skal skatteindtægterne så komme fra bagefter?
Du ved, man kan ikke få æg hvis man hugger hovedet af hønen!
Lad nu være med at sige Mette. Det er vedtaget af et enigt folketing. Så det er skam også den borgerlige side.
Når det her pjat er ovre, er det vist mange partier der skal have redigeret i holdningerne. Jeg er spændt på fremtiden.
mar 2017
Jeg er da stor tilhænger af hjælpepakkerne.
Så det skal vi da ikke debattere.
At statens penge kommer fra at man betaler skat, er jeg glad for at både dig Holly lige gjorde klart for mig.
apr 2018
mar 2017
Er denne dag, dagen for flueknepperri.
Naturligvis betaler vi skat. Jeg tror ikke nogen kan blive overraskede over det.
Det der kan overraske, er at et enigt folketing vælger at hjælpe virksomheder og ledige samtidigt. Det er da fedt!
Måske du bare skulle være glad!
PS: Jeg har faktisk ikke skrevet at "de betaler", men det nu en mindre ligegyldig detalje. Jeg er bare glad for beslutningen!
okt 2010
okt 2010
mar 2017
Jeg troede også det var Holly.
Det var nu mere ment som en joke end som en spydighed..
Men okey det kan snildt miforståes.
@John.
Jeg tror ikke det er særligt mange der er ligeglade.
Vil tro at de fleste danskere er ramt af dette, og de færreste ligefrem synes det er sjovt, eller reelt er ligeglade.
okt 2010
Hvordan påvirker det egentlig immunforsvaret generelt?
Datteren starter i skole imorgen.
Når de møder skal de vaske hænder og spritte hænderne af.
Før og efter hvert frikvarter skal de vaske og spritte.
Før og efter de har spist, været ude, på toilet osv.
De skal over i de store klassers fællesrum, som ligger på Bülow kasserne. Der er en klasse mere der skal være i de lokaler de har derovre.
Udenfor må de ikke gå om og bruge skolens legeplads, men skal blive på kassernens gårdareal, hvor de får en (afsprittet) bold udleveret.
Heldigvis ligger skolen lige ved siden af stranden, samt et stort vold-anlæg, så se har masser af muligheder for udendørs undervisning
Jeg er lidt nervøs for at alt det sprit gør de "gode" bakterier forsvinder
apr 2018
jeg tror da godt det hele kan blive for sterilt.... men jeg har tillid til myndighederne her
okt 2010
apr 2018
okt 2010
Jeg regner hvertfald ikke med at datteren skal hjem til mig imorgen (samvær), da hun sikkert er sindsygt træt
apr 2018
de er super søde
Men det ser mærkeligt ud med afspærring på legepladsen... ligner en crime scene mere end en legeplads
okt 2010
apr 2018
har snakket med børnehaven og det er usikkert om jeg kaldes på job o næste uge. derfor vil de vente en uge
aug 2013
okt 2010
mar 2017
Ja det tror jeg også på.
Det er også årsagen til at det her vil trække ud.
Mange af os vil jo tage chancer over tid, af helt normale fysiske grunde.
Kærester der vil røre hinanden (kærlighed gør blind).
Børn vil røre hinanden.
Bedsteforældre der siger, nu er det nok jeg vil se mine børnebørn.
Der er mange årsager til, at mange af os vil bryde reglerne over tid!
apr 2018
jul 2007
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.099
aug 2008
corona 7