856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hundeskov og brændenælder... Hundeskov og brændenælder...

Hejsa alle HG'er. Det er nok et dømt spg, men jeg vil bare være sikker: her hvor jeg bor har vi være så heldige at få en hundeskov (Gørlev 4381) og jeg har været der nede et par gange (og skal helt sikker der ned igen!) men der er brandenælder på halvdelen af arealet, og jeg ville bare høre om hundene kunne få sår eller andre skader ved at brænde sig på brændenælderne, vis du kan det? Brændenælderne er ikke højere end det allerede nedløbet græs?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeskov og brændenælder...
  • #1   2. apr 2020 De kan få hud irritation ihvertfald og knopper.. Det virker iøvrigt ubehageligt for hunden så jeg tror det gør ondt ligesom på os.. Det er dog især de mere hårløse steder..

• #2   2. apr 2020 Så jeg skal være ops på poter? Hendes poter bliver smurt med kopadtsavle(?) eller fedtcream(?) da de er tørre, så kigger tit på hendes poter.

• #3   2. apr 2020 Ved godt du ikke spørger om det, men, har su kun snoren i snudegrimen?
    Mærk loge efter, om selen sidder for langt tilbage, den må ikke sidde på det bløde bag brystbenet smiley

Dejlig hund smiley

• #4   2. apr 2020 Det er oftest på maven jeg har oplevet det.. Faktisk aldrig på poterne men ved ikke om de kan få ondt der pga dem.. Jeg ville undgå at gå der overhovedet da det IKKE er rart!

• #5   2. apr 2020 Salla: nej snoren er ikke kun i snudegrimen, den sidder også i selen/halsbåndet, og jeg er ops på den ikke sidder for langt fremme eller for langt tilbage, jeg har delt ikke den sele på hende ned til hundeskoven da den ikke sidder så godt fast, så har en anden der sidder bedre fast så hun ikke få den pillet af, af en anden hund.

Pernille F: prøver også af lade vær med at gå der, så kan hun selv løbe der "om" hun lægger ikke på maven (kun når jeg dækker hende af, for at andre kan få d'ers hund under kontrol, da det er <åbenbart mig der best kan styre en hund>) så det ville mest være poterne der vil være udsatte, jeg har ikke brændt mig endnu men min søster har.

• #6   2. apr 2020 Min race bemærker aldrig brændenælder, men nogle hunde er jo langt mere sarte.
    Lige nu er brændenælder lave. De vokser fra nu og frem til efteråret, og bliver kun højere og højere. Så det bliver da en rigtig træls hundeskov til sommer.

• #7   2. apr 2020 Malene - og huskierne: Molly er (ca) 50% labrador og 50% alt muligt godt (også noget huskie værk)
    Der er nogle der har brugt hundeskoven som en losseplads (for det var en hundeskov) så der er (DSV) også glasskår og sådan, vi er flere der går der nede med en pose for at samle skral op, dig har hundeskoven kun være "åbnet" her i April så den er jo mega ny! Håber det bliver bedre, for det er da ikke alle hunde der kan holde til sådan nogle brændenælder!

• #8   3. apr 2020 God idé at få ryddet den skov for ikke-hundevenlige ting.

Ang. brændælder så vil en del hunde hurtigt lære, ikke at gå hen i dem (men derfor er det nok stadig en god idé, at få dem fjernet).
    Det er som andre skriver de steder med tynd pels og tynd hud, der er værst udsat. Det kan også betyde, at der kommer problemer på den tynde hud, imellem trædepuderne på poterne.
    Så træn indkald, og bed hunden holde sig fra det område smiley

• #9   3. apr 2020 Sanne M: hun er bedre til indkald end nogle af de andre hunde der nede hvor ejen er 50 år, og det er mig der har trænet hende, og har flere gange fået ro for sådan en lydige hund.

• #11   3. apr 2020 Jeg har sådan en bøtte sølvcreme, der dæmper irritationer, som jeg har haft smurt på Ziva hvis noget har drillet hende. Det er godt nok længe siden at jeg har haft set det, men nogle gange til træninger har jeg også haft hende igennem brandenæller efter dummies - eller nogle gange når hun tager en dum vej tilbage. Eller hun tager fugleflugtsvejen - uanset hvad der er i mellem os, vi skulle jo nødig spilde dyrebare sekunder på omveje smiley

Måske er den også hokus pokus, men jeg synes den virker ret godt.

• #12   3. apr 2020 Jeg har oplevet, at helt små hvalpe med stadig ret bløde trædepuder kan blive generet af brandnælder i poterne, men det er kun en kort periode, så er poterne mere robuste, og de virker ikke længere generet af det.

• #13   3. apr 2020 Det er meget forskelligt fra hund til hund og brændenælder er noget der påvirker dem. Clinton - Irsk Terrier - kan ikke lide at træde i brændenælder og der brænder ham ret tydeligt. Dog vare irritationen kun ganske kortvarigt på ham. Perle - Dobermann - lader overhovedet ikke til at ænse dem - eller tidsler.

• #14   3. apr 2020 Isabelle: ja Molly er nok lidt for tyk, men vi kan ikke få mad i hende, vi bruger mundkurv/rem/grime fordi hun trækker meget, så hun ødelægger halsbåndene (også "kælver" halsbånd) da hun har så meget skin omkring halsen, og det er kun mig(14 år) og min lillesøster(11 år) der går med hende, og det er mig der gik til hundetræning. Jeg har det nemmest ved at have hende fri da hun ikke går mere end 1,5 meter fra mig (Max)

Ville rigtig gerne bruge sele til hende, men har ikke haft hel med at finde nogle til en okay pris og så at de også passer hende, da hun er robust bygget, og vi ved ikke halvdelen af hende (dejlige) racer da mormor til hende var af en ejer der ikke viste hvordan men holdte sin hunde væk fra andre i løbetid… men hun er elsket den "lille" Molly!

• #15   3. apr 2020 Hvad mener du med at hun er for tyk og at i ikke kan få mad i hende ? Hvis man kigger på Mollys ben så er hun faktisk en ret spinkel hund smiley
    Den sele hun har på sidder altså virkelig dårligt. Rent faktisk ser den ud til at genere hende; den strammer. Dette kan faktisk være med til at få hunden til at trække endnu mere pga ubehaget. Hvis problemet er at hun smutter ud af halsbåndet så køb et helt almindeligt kædehalsbånd og give hende på; det kan hun med garanti ikke smutte ud af og hun kan heller ikke ødelægge det smiley

• #16   3. apr 2020 Mette: jeg har haft kædehalsbånd til hende, det blev hun for tyk til (kunne ikke få det af hende igen) omkring halsen, så nu prøvet vi sele, men den sele vi have (fra den gammel labrador) var hun også for robust til, ville gerne have hende med til en der ved hvordan en god sele/halsbånd skal sidde, men Molly hader at køre i bil når det er i en personbil så jeg skulle have hendes med min far men han fik så lige arbejde i kbh(tror jeg) med noget tag(han er tømmer) så det kan først blive i uge 23 (ca) da han først kan blive færdig der…

Men vis nogle af jer har tip's til hvor jeg kan købe noget henne, vil det blive modtaget med kyshånd, da jeg er super glad for min lille livsånd (hun hjælper mig utroligt meget i hverdagen)

Ps: billedet er fra 2 gang jeg mødte hende i 2017 da hun var 6 uger gammel, vi fik hende da hun var omkring de 10.

profilbillede
  • #18   3. apr 2020 Ida og Figo: hun gider værken at spise tør eller kød, nogle gang vis vi lægger på gulvet og "spiser" hendes mad…

Hvad med sådan en sele? https://dogsfirst.dk/shop/ny-original-idc-4135p.html er mega forelsket i dem… ved bare ikke om de er gode til store hunde...(min kusine har sådan en til sin mini et eller andet)
    Ps: billedet er hvor hun har den anden sele på, og snoren er et træktov (som specie købt til hende da den er 3 meter og det er nemer når vi gør ved stranden end en flexsnor, vis hun falde ned af en sten eller et andet sted på stranden, det er fra Omø)

profilbillede
Kommentér på:
Hundeskov og brændenælder...

Annonce