{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "corona 6"
Om vacc. - langt - på engelsk
I just got this to my email and I want to share it with everybody, even you do NOT live in USA, but I think it is very important information. Dr. W. Jean Dodd's vaccination protocol is now being a...
I just got this to my email and I want to share it with everybody, even you do NOT live in USA, but I think it is very important information. Dr. W. Jean Dodd's vaccination protocol is now being a...
Skrevet af: Anne R *I love my Silky's* . - 7. maj 2008
En lille smule pral
Jeg er altså nødt til at prale en lille smule af min lille røde terrierdreng. Vi var til klubmesterskab i lørdags (vi var 6 til konkurrence i B-klassen og alle coronarestriktioner blev overholdt). Ve...
Jeg er altså nødt til at prale en lille smule af min lille røde terrierdreng. Vi var til klubmesterskab i lørdags (vi var 6 til konkurrence i B-klassen og alle coronarestriktioner blev overholdt). Ve...
Skrevet af: Mette med Præsidenten og Perlen :-) - 23. nov 2020
Spar penge på din forsikring
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 248 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.534
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.750
Det er vigtigt, at få hjælp til det huslige. Der er ikke meget grin ved at stryge sit slips selv, vel?
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Arh, mon det bliver så slemt.
Jeg har ikke ikke engang en cykel.
Jeg har altid syntes det så underligt ud med småtykke middelaldrende mænd i spandexdragter der fylder hele vejen om sommeren!
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.645
Og så tror jeg at datteren og hendes farfar ikke kommer til julemændenes verdenskongres på Bakken i år..
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Det bliver spændende at følge tallene de næste 2-3 uger
Sanne: kondolere. Hvor må det være hårdt for jer...
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
jeg skal lige sluge den. Det de gør nu er at smitte os forældre så antallet stiger, som jeg ser det.
plus børnene men så er den nye generation forhåbentlig immun
det føles lidt som at være med i et eksperiment.... Jeg kan mærke lidt uro i maven
sender vi børnene så får vi jo temmelig sikkert corona. Det er en sær viden at sidde med
hvordan har I andre forældre det?
må vi mon tage på job så eller skal vi blive hjemme og tage ekstra hensyn fordi smittepresset med et stiger på os?
for det gør det jo
men jeg kan heller ikke se en bedre måde end at få gang i smitten selvom jeg er lidt urolig ved udsigten til at sandsynligvis skulle have corona.
som jeg ser det er chancen for ikke at få det gå i børnene minimal
Hvad tænker i andre med børn i den nævnte alder?
okt 2010
apr 2018
https://www.nationalgeographic.com/animals/2020/03/coronavirus-pandemic-fake-animal-viral-social-media-posts/
jeg tjekkede op efter jeg postede.
mar 2017
Det er os middelaldrende og op der er fare!
Nå, så må man håbe man er heldig i det lotteri.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
De har været hjemme siden den 11 marts.
apr 2018
jeg har ikke lyst til at få corona. men lad os se
okt 2010
apr 2018
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/eksperter-undrer-sig-over-mettes-aabning/8082341
apr 2018
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/laerer-og-paedagoger-nu-er-det-op-til-jer-chefer/8082379
mar 2019
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 15
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.783
Jeg mener nu godt der kunne offentliggøres en plan. Ingen siger at den ikke kunne justeres men planen er der jo.
Tydeligt nu at vi går efter flokimmunitet og at småbørnsfamilier er sat i skudlinjen sammen med pædagoger og lærer.
Personligt havde jeg IKKE sendt små børn afsted hvis jeg havde andet valg.
Min søn har sabbat år og arbejder i børnehave.
Det er altså IKKE fedt at stå i frontlinjen. Især ikke når hele familien arbejder og dermed rigtig kan sprede smitten hvis det er.
Øh dine små børn skal i skole og institution hvor de skal holde afstand ??? Og de må ikke lege sammen i fritiden eller (komme med ud og handle)
Dette er jo ikke en oplukning af landet men blot en måde at øge smitten på. Desuden er det nemt at lukke børnehaver/skoler igen med kort varsel.
Hvad er store forsamlinger? Lige pt alt over 10 personer?
Positivt er det dog at andre sygdomme igen skal tages lidt seriøst andet var jo uansvarligt!
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 88 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.250
Men hvordan kan det her nye tiltag være andet? Jeg forstår virkelig ikke at man ikke vælger at åbne lidt op med butikkerne som i Østrig. Synes det er en lorte beslutning på rigtig mange måder.
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.758
Jeg er så lidt spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå hos min søster, hun har 2 børn hvor kun den ene må komme afsted.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.299
maj 2008
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 321
kondolere Sanne
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.726
Om 2-3 uger starter jeg strålebehandling op, så kan ungerne jo passende slæbe corona med hjem. Skal min strålebehandling så udsættes, mens jeg ligger derhjemme med min astma og raller i nogle dage/uger pga corona?
Kan jeg så tage ungerne ud og holde dem hjemme, bare indtil mit hospitalsforløb er overstået? Ikke rigtig, for hvem skal passe dem, mens jeg tager på sygehuset dagligt i fem uger for at få stråler?
Den har jeg pænt ondt i maven over.
Overordnet set er strategien fornuftig nok, for de fleste småbørnsforældre klarer nok en omgang corona.
Og vi er bosat i Slagelse kommune som har et højt antal formodede smittede - godt nok ikke i Slagelse by, men alligevel.
maj 2008
maj 2008
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Jeg synes egentlig motivet blev beskrevet ok. De små bliver ikke alvorligt syge, deres forældre er i snit de mindst syge i den voksne population. Samtidig er det de voksne, der er brug for mere effektivitet fra - og der frigives ressourcer, når børnene er væk.
Der lev også sagt, at de pædagoger, lærere osv, som er sårbare ikke skal gå på arbejde nu.
Sandheden er jo, at vi ikke KAN vente på behandling/vaccine, det giver sig selv. Og så er det om at finde den metode, der er mindst usikker og som sætter lidt gang i hjulene samtidig.
Eksperter her og der fra er uenige - naturligvis. Men ikke alle har ansvar og ikke alle har al info - og så er en mening let at have...
Åbenhed... hvad er det, de ikke fortæller, som man vil høre?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 947 Svar: 17.547
Det der med at lade flere smitte for et få flokimmunitet skrev jeg laaangt oppe, fik af vide at det var da at beskylde Mette F for kynisme … imo er der realisme …
Nu har jeg hæftet mig ved at det blev understreget at man skal være klar til at åbne op … jeg ved der mangler værnemidler, jeg ved også at i Aarhus Kommune indsamlede man alle værnemidler fra institutioner der ikke skulle have nødpasning og lavede et centralt lager der fordeler til alle magistrater, dvs at jeg er sikker på ældresektoren har trukket rigtigt meget der … men det faktum at ingen leverandører nok kan levere særlig meget, hvis noget overhovedet, har jeg svært ved at se hvordan man kan åbne på forsvarlig vis, det håber jeg godt nok kommunerne bliver holdt op på ... at det skal være forsvarligt både for børn og personale ..
Så er der personalet, som Anders Bondo (om man bryder sig om ham eller ej) sagde i går og har en pointe .. de lærere der har kroniske lidelser i risikogruppen, eller har modtaget kemo, er gravide, eller har samboende der er i risiko, de skal vel friholdes, det må være det samme for institutionspersonale … så er der ikke personale nok ?
Andet dilemma, og jeg synes hun, Mette F siger en masse hensigter, men uden at ville give reglerne … Hun sagde at er man det mindste syg, snottet eller andet, så skal hverken børn eller voksne møde ind … lad os sige et corona smittet barn skal blive hjemme, let feber osv 2-4 dage, skal være hjemme 2 symptomfrie dage, hvad med antallet af børns sygedage ? Det samme gælder for personalet, så mangler der hænder ..
Der er mange ubekendte i den ligning … som virologen der udtalte sige sagde, det er en risiko åbning, børns adfærd er den sværeste at styre, deres sygdomsforløb/smitte osv er den der er dårligst belyst … og fx er smitten til spædbørn meget ringe undersøgt, hvad sker der når børnehave barnet smitter baby derhjemme …
og så lige denne, til folket i front … virkelig ringe af Mette F ikke at finde på noget til dem som man har gjort i Sverige :
https://ekstrabladet.dk/opinionen/puksabber/i-maa-ikke-ta-i-sommerhus-det-er-kun-eliten-der-maa-det/8081865?fbclid=IwAR3J6wmDsBCpAlVVoTX91LgYLLrrFa9COJVrosfOh1pZUYXMkubNQZ6SDhY
Jeg er virkelig ambivalent omkring den strategi vi har valgt kontra Sveriges … havde vi nu brugt pengene fra alle disse hjælpepakker til at isolere de der er i risiko, til at smitteopspore og isolere i langt større grad, og til at belønne dem der er i front, men uden at lukke så meget ned, havde vi så reelt været ringere stillet … har ikke set svenske dødstal de sidste dage, men sidst jeg gjorde var det ca dobbelt så højt som det danske, men der er jo også dobbelt så mange mennesker ..
feb 2011
Børn og ansatte der selv er i risikogruppe … Børn og ansatte der har nær familie i risikogruppe
Men er nær familie KUN dem man så bor med til daglig, eller ??
okt 2010
Kæresten har siden fredag haft besøg af en kammerat, da denne skulle til begravelse af hans bedstefar (ikke covid-19).
Kammeraten har lige fået at vide at hans bedstemor har fået covid-19, hvilket vil sige han muligvis er blevet smittet og taget det med hjem til min kæreste og datter.
Og eftersom datteren var her i går, kan jeg også have det.
Så 14 dages karantæne fra i går til mig og fra i fredags til de andre.
De har lige fået det at vide her i dag.
(Vennens bedstefar døde så vidt jeg husker af kræft, de snakkede hvertfald i December om at han var syg)
feb 2011
okt 2010
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.099
I aften mellem kl. 18:00 og 23:00 måler en satellit med ultralasere kropstemperaturen i befolkningen, for at kortlægge den nuværende forurening med Covid-19.
Det er derfor meget vigtigt, at du står nøgen på altanen, i haven eller foran hoveddøren og holder dit sygesikringsbevis strakt i højre hånd.
Tak for samarbejdet.
Mvh NASA
jul 2012
jul 2012
aug 2008
maj 2008
okt 2005
På app bliver der heller ikke opdateret
okt 2010
Der er nok gået Corona i det
okt 2010
Vi skulle også have været ude og kigge på ny kanin, men det må også vente.. suuuuk.. den er ellers så sød
aug 2008
Jeg havde bare ikke set jer andre nævne noget, så troede lige det var mig
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
At pædagogerne og lærene så efterlades med et kæmpe ansvar og ingen ekstra penge til alle de nye krav mm, det er så en helt anden sag.
Facebook har været oversvømmet med forældre der synes det var hårdt/svært/træls at have deres børn hjemme, og skulle stå for hjemmeundervisning mm. Nu hvor der så åbnes op, ja så er det også galt og de vil ikke sende deres børn afsted. Altså hvad er det lige de vil have, et halvt års ferie eller?
Hvis man skal undgå smitte, jamen så skal man jo blive hjemme i 6-12 måneder hvis ikke mere , før der evt findes en vaccine eller en behandling, og det kan jo ikke lade sig gøre.
Jeg var ude og handle i dag da det var nødvendigt, og igen oplevede jeg folk opføre sig præcis som før corona, hele familier der handler sammen, folk der stopper og snakker med nogen de kender, folk der står midt i en smal gang så man ikke kan komme forbi, folk der ikke holder afstand osv, det er i min optik sådan noget vi skal være mere bange for, end at børn nu skal afsted og en del forældre også skal afsted på job igen.
aug 2013
Jeg synes det er så vigtigt også at huske og rose dem, de får næsten altid kun hug og brok , selvom de alle gør hvad de kan med de ressourcer de nu har ( og de er da kun endnu mere presset pt) .
mar 2017
Desuden ved jeg at forlængelsen vil dræbe nogle private virksomheder (sådan er det).
Spørgsmål der blev stillet af Lars Lykke i en leder i går, dem gad jeg egentligt også at regeringen ville svare på:
https://www.bt.dk/debat/lars-loekke-efterlyser-hvad-er-strategien-mette
aug 2006
Samtidig er småbørnsforældre og andre rystede - for meget fokus på økonomi...
Det er vist svært at vinde den der.
Synes det er for tidligt til at partierne begynder at hyppe deres kæpheste, det er usmageligt.
Og ja, det er let at synes om strategien når man ikke selv har part i den, og jeg anerkender den angst, det medfører at have det - men andre er allerede gået forrest. Sundhedspersonale, butikspersonale, håndværkere, fabriksarbejdere, osv...
Vi må alle byde ind. Nogle af os ved at isolere os lidt mere og risikere lidt mere.
mar 2017
Nu er jeg jo en af dem der stemte på Mette og syntes hun indtil nu har gjort det godt.
Bare husk, at det vil nærmest er alle partier der gør opmærksom på, at hun kører enegang. Også ham fra de Radikale.
Så er der altså et eller andet der skal fixes i mine øjne.
Dermed siger jeg også, at Mette ikke nødvendigvis gør forkert, jeg er bare nervøs for at magten er steget hende til hovedet. Det kan ske for alle.
aug 2006
Det er først i de næste faser forhandlinger kan blive aktuelle....
De vil have lus i skindpelsen, helt som normalt, man positionerer sig, vil helst være synlige. Fuldstændig forudsigeligt.
jul 2007
mar 2017
Det har jeg også tænkt.
Jeg har også tænkt den skøre tanke, at måske skulle man kunne melde sig til at blive smittet.
Vi skal igennem det, og da jeg er typen der hader uvished, så ville jeg nok gøre det. Plus så ved man at personen er smittet.
Skal jeg æde nitten på en virus, så lad mig få det overstået.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.994
Underlig tankegang at have
Nej man skal IKKE lade vores små børn være prøveklude for at man kan finde ud af om det nu er rigtigt at de kun bliver LIDT syge . ----> tænk lige tanken hvis de kloge tager fejl.
I det mindste bør man lade forældrene selv bestemme om de " tør " sende deres børn ud … eller hellere vil beholde dem hjemme .
Mit yngste barnebarn skal begynde i skole …. men min datter er i risiko-gruppen , så hvad hvis mit barnebarn måske bliver smittet ( gud forbyde det ) … og smitter min datter også ?
aug 2013
Uanset hvilken "målgruppe" man valgte at "slippe fri" først, ville der være nogen der mente det var forkert. Og hvis ikke børnene kommer afsted, ja så kan forældrene heller ikke komme tilbage på arbejde, og så er vi ikke længere ved de unge mere, men nærmer os de ældre og udsatte, som vi VED er dem der er i risikozone. Derfor giver det da super god mening at man starter med børnene og de forældre i det private der kan komme tilbage på job.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.994
jul 2012
okt 2010
Bor i lejlighed inde i byen.
apr 2018
I hvert tilfælde vil jeg vende den del med børnehaven direkte før start.
vi kan passe hende selv hvis alternativet er ophold i den stemning Caroline tegner her...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
okt 2010
aug 2006
Det bliver en omvæltning, det bliver besværligt, men i første omgang er det kommunen og lederne, det skal på arbejde og gøre det muligt for pædagoger og lærere at løse opgaven.
Lige nu har panikken vist ramt forældre og personale...
maj 2008
dec 2018
Jeg har nemlig OGSÅ stor respekt for vores forhenværende statsminister.
Det jeg efterlyser er svar og mulighed for at andre kan se diverse udregninger.
Når der fremlægges en plan, at den så er gennemarbejdet meget mere, så flere kan få diverse spørgsmål besvaret hurtigt.
F.eks gymnasierne skal nu afholde eksamen om en måned men ingen ved hvordan det forsvarlig og godkendt kan gennemføres. Det smides over på diverse rektorer.
Børnehaver og skoler ( til 5. Kl) skal starte i næste uge på fuld kraft. Men meget personale forventes at blive væk pga risikogruppe. Og der er ingen penge sat af til vikarer. Det sendes over til kommunerne.
Alle deres værnemidler er indsamlet lige efter nedlukningen og sendt til ældreplejen og sygehusene. Modtager de så nye værnemidler inden på tirsdag?
Hvordan spreder man 100 børn ud over et større areal end til dagligt? Børnehaven har vel kun den størrelse den har....
Hvorfor skal børnene i børnehave/skole men må stadig ikke lege sammen i fritiden eller komme med ud og handle?
Når Mette og Dronningen siger hop - spørger mange hvor højt men andre tillader sig at spørge hvorfor.....
okt 2010
aug 2006
Vi vælter os i virologer, epimidologer, endog statsøkonomer og fremtidsforskere på SoMe for tiden.
Hvem har så den rigtige løsning, når den fremlagte et helt forkert?
Hvem har lyst til at tage ansvaret?
Skulle regeringen have valgt en af de andre mindre sikre løsninger, sundhedsmyndighederne fremlagde?
aug 2006
Der ligger ældre og sårbare allerede, Søren...
Og der bliver de til vaccine eller behandling er tilgængelig.
okt 2010
Jeg kan ikke finde noget, det kan min bostøtte heller ikke.
Folk kan ikke kigge direkte ind, da det ikke er helt nede ved jorden, men stadig, så går de jo lige forbi
Hvis du har tid selvfølgelig, gider du så se om du kan finde noget?
maj 2008
Vores "handlekraftige" statsminister havde mere end et halvt år før corona til at fremlægge miljøtiltag. Intet kom der, men så kom muligheden for en gratis omgang. Gratis fordi det er ukendt land, og man ved ikke, hvad man kan forvente.
Nyrup fjernede efterlønnen. Thorning orkestrerede overgrebet mod lærerne. Jo, vi er i trygge hænder hos socialdemokraterne.
aug 2006
Endnu en has been uden ansvar.
aug 2006
Vi er stadig i en akutfase - skal regeringen gøre noget ganske andet end sundhedsmyndighederne anbefaler? Skulle de have valgt en mindre konservativ model? (Den de valgte, gjorde de så lidt mere konservativ end seruminstituttets model)
Hvad ønsker du dig?
Andet end at være kritisk, for det skal man jo?
Sorry, men vi er alle fuldstændig uvidende om det her. Vi har 0 forudsætninger.
dec 2018
Og nej jeg mener ikke spørgsmålene blev ordentlig besvaret.
Jeg formoder at mange vil holde deres børn hjemme hvis muligt og det vil jo lette presset på børnehaverne. Men allerede nu spredes der jo “løftede pegefingre” hvor man skammes ud for manglende samfundssind hvis man blot overvejer at holde sit barn hjemme.
Arbejdsstyrken skal stadig arbejde mest muligt hjemmefra.
Naturligvis vil der være et hav af forslag til hvad der er bedst og hvorfor. En måde er ikke nødvendigvis bedre end en anden. Andre vil overhovedet ingen åbning.
Jeg ville gerne en oplukning men ser faktisk ikke rigtig dette som oplukning. Men blot som smittespredning.
Håber dog at mørketallene er mindre end beregnet og at der dermed vil komme en meget lav spredning.
aug 2006
Så I i øvrigt at man i Wuhan lige nu oplever Covid-positive hos allerede erklærede raske?
Den "trygge" forklaring er genaktivering af virus.
Vi har fået slået fast at denne Corona et ligeglad med temperaturen. Man må da håbe, at den ikke også er ligeglad med immunitetsteorier.
Genaktivering er rigeligt problematisk.
aug 2006
apr 2018
Jeg er dog sikker på at der kommer en rigtig god melding og når de først er i gang vil de opleve alle spørgsmål besvaret
som nævnt arbejder mange på en genåbning. en frisør salon i Thisted åbner nu fx. Jeg har lige interviewet en akupunktør der snart genåbner
ro på folks. der sker en masse i kulissen. ingen kastes bare ud på egne ben i en genåbning
aug 2006
Giver man helt los, så er det, skidtet vælter...
Og alle de ting, du nævner som umulige - nej, de er ikke umulige. Besværlige, ja...
Og der har lederne og kommunalbestyrelsen en opgave også.
Jeg tror altså det er nødvendigt at hive ja-hatten på - ligesom andre har måttet gøre i denne lortesituation.
aug 2006
De er jo oplagte at hente ind til vask af overflader og legesager.
Det ligger jo også i forudsætningen for at få løn som offentligt ansat pt. at man står til rådighed for andre jobfunktioner end dem, man normalt varetager.
Der må kunne findes folk her og der. Jeg tror ikke det bliver nemt og enkelt, men jeg tror det kan lade sig gøre.
Men det er ganske forståeligt at området lige nu har lidt granatchok...
aug 2006
Og samme den anden vej rundt - udendørs rengøring af flader og legetøj når børnene ikke er der.
aug 2006
Men jeg er bange for, at det er nødvendigt at acceptere at man vælger de modeller, de fremlægger som mulige løsninger.
Der er jo altså ingen, der har prøvet det før som man lige kan læne sig op ad. Og da slet ikke alle os lægfolk...
apr 2018
nu er det påske her vi tager det en dag af gangen og afventer. myndigheden er jo heldigvis vores her. så må vi se hvad Viborg melder ud til os og hvad børnehaven siger. nu vil jeg slippe og afvente. ellers er det jo rene gæt jeg skal basere mine følelser på og jeg har erfaret at jeg let kan gætte forkert
har lige lavet en artikel om hvad Vi kan bruge kriser til positivt. Det var en klog mand og spændende at skrive om. Jeg tror vi alle har en opgave med at berolige de der rammes af tankestorm i denne tid. fordelen er at alle ikke rammes samtidig
god påske alle det skal nok gå
aug 2006
Og jo, man kan jo have hundrede af meninger om den praktiske udførsel og det er jeg sikker på, bliver udvekslet i stor stil ude i kommunerne - og også kommer til at udveksle blandt jer, der skal arbejde i det lige om lidt. Helt som det er gjort de steder, der har været i det hele tiden.
(og respekt til de folk, det er helt vildt, hvad der er udrettet i de uger her)
Men den store plan - det er altså lidt svært at have en alternativ mening om, når man ikke har den viden og kompetence, som myndighederne trods alt har.
aug 2006
feb 2011
jeg synes det, er grotesk, og igen at når der spørges ind til om børn og ansatte der er samboende med folk i de kritiske gruppe, skal møde ind, så er svaret i første omgang fra regeringen NEJ … mens Kåre og Co siger JA … den slags "ikke fodslag" du´r ikke ..
nu siger Brostrøm man har fordobb kravene til antal kvm pr barn ...ØH hvad skal det hjælpe hvis rummene ikke har str til det, skal de så sende de sidste ankomne børn hjem ..
Jeg er egentlig enig med Søren, man kunne tage have startet med dem med store børn, og folk med ikke hjemmeboende børn … der ikke er i risikogrupper ...
apr 2018
Det jeg ville sige var at rigtig mange er klar
apr 2018
https://viborg-folkeblad.dk/artikel/skoler-og-b%C3%B8rnehuse-m%C3%A5ske-f%C3%B8rst-klar-20-april
ro på
feb 2011
og når nu så de bliver syge, eller deres forældre gør, hvem skal så støtte op, bedsteforældrene kan slet ikke efter denne genåbning se deres børn og børnebørn før man nærmest er sikre på at de har haft sygdommen og er ovre den … og selv efter da, er der sået tvivl om man kan være rask smittebærer … så bliver far og mor, eller en af dem, hvem skal passe børnene, hvad med de enlige forsørgere, hvis de bliver syge .. eller hvis barnet bliver sygt, og forældrene er tilbage på job, hvor mange sygedage må man så tage nu, hvor der intet sikkerhedsnet er til pasning af de syge børn .. der er godt nok mange ubekendte
aug 2006
Jeg har ikke overblikket, jeg har ikke viden, jeg har ikke informationer.
Når myndighederne vurderer som de gør, så gør de det på basis af netop dette - og jeg KAN ikke andet end at forlade mig på det lige nu.
Jeg synes det er fair, at forældre og ansatte er nervøse for det, der skal ske og at det er svært for dem at overskue.
Men jeg synes måske også lige man skal trække vejret ned i maven og lade kommunerne arbejde på sagen før man dømmer det ude på en temmelig subjektiv mavefornemmelse....
Og ja, der er mange ubekendte - endnu flere for os end for myndighederne... Vi har som sagt 0 forudsætninger...
aug 2006
apr 2018
der kommer en god løsning
feb 2011
noget jeg ikke hørte, blev der spurgt …. Hvad med børn og ansatte der er i de definerede risikogrupper, skal de møde ind ?? man spurgte til dem der boede med folk i risikogrupper, men hvad med hvis man selv er ...
feb 2011
jul 2012
Er forældrene eller andre syge med Corona der hjemme, så må børnene stadig gå i skole eller børnehave har de netop sagt på pressemødet.
aug 2006
Caroline - mit svar var nu til Hanne...
Og så er jeg i øvrigt selv pædagog og har al mulig respekt for pædagogers faglighed....
Og jeg tror, at pædagoger kommer til at løse det her, NETOP fordi de har stærk faglighed.
aug 2006
feb 2011
ingen der hørte om folk i risikogruppe skal møde ind ?? vi har fx pædagoger med diabetes, tidligere kemo behandlinger og gravide … forventes de at møde ind .. nogen der hørte om der blev spurgt ??
Ch … der er simpelthen ting de ikke tænker på, eller bare skubber videre til enten kommunerne, eller fortolkning … så uanset hvor dygtige de er, så er der spørgsmål der skal stilles …. når jeg fx spørger, så kan det jo være nogen i den enorme artikel strøm der er, der har læst svar på noget af det jeg ikke har hørt om ...
jul 2012
“Sådan skal skolerne indrettes
Sundhedsstyrelsen er klar med den vejledning, der skal danne grundlag for skolernes planlægning af en gradvis genåbning efter påske.
Heraf fremgår bl.a. at hvis man bor i husstand med en person med påvist covid-19-sygdom, må man gerne komme i skole.”
“
I vejledningen lægges der op til, at lærere og andre ansatte, der bor sammen med personer i de særlige risikogrupper, godt kan komme på arbejde. Hvis man bor i husstand med en person med påvist Covid-19 må man gerne komme i skole eller på arbejde, men skal være særligt opmærksom.
Hvis læreren selv tilhører en af risikogrupperne, skal skolen i dialog med den pågældende lave en konkret og individuel vurdering. Man skal lægge vægt på, om det er sundhedsmæssigt forsvarligt, at den pågældende fortsat varetager sin vanlige funktio, eller man måske kan omplaceres til arbejde uden fysisk kontakt med andre, og man skal også tage hensyn til medarbejderens egen trygheds- og risikovurdering ved den vanlige arbejdsopgave/-funktion, hedder det i vejledningen.”
aug 2006
I isolation eget hjem med andre beboere, fuck et rengøringsmareridt...
Det med sårbare på arbejde er ikke færdigdebatteret åbenbart. Hun sagde at sundhedsstyrelsens anbefalinger var at man skulle gå på arbejde, regeringens var mere restriktive og de skal finde ud af den rette tilgang de næste dage.
feb 2011
feb 2011
aug 2006
Men minimummet bliver sundhedsstyrelsens anbefalinger.
John - dem tager jeg også hatten af for. Og alle de andre, der lige nu har fuld skrue i den ganske danske land med den risiko, det indebærer for dem.
OG for dem, der holder ud selvom de kan se, at det giver problemer i fremtiden....
Det er seje folk her i DK - og lige om lidt er alt pædagogisk og lærerfagligt
personale, rengøringspersonale og alle de andre, der skal i gang - inkluderet i min hataftagning.
Og jeg tror på dem og ved, de kommer til at klare den med bravour og kreativitet selvom det er en hård opgave, de bliver sat på.
dec 2018
https://www.facebook.com/188221254975/posts/10158159368929976/?d=n
aug 2006
feb 2011
Der er simpelthen noget jeg ikke forstår ved den virus … sad og så Horisont i aftes, hvis man summer over en "mening" med den … at den rammer meget i lande der er forholdsvis velpolsterede, har sundhedsvæsener der er ok med med uddannelser og teknik … det jeg mener er , man så fra Afrikanske lande med deres slumkvarterer, mange mennesker på lidt plads, flere deles om toiletter og vandhaner … Flygtningelejre, steder hvor hygiejnen er mere en svær at opretholde, hvis den overhovedet kan etableres …
jeg fatter ikke med de tiltag vi herhjemme skal lave med håndvask, afspritning, rengøring, afstand osv … at den så ikke har lagt beboelser nærmest øde i de dele af verden hvor den slags slet ikke kan lade sig gøre …
jeg forstår det ikke ...
aug 2006
aug 2006
feb 2011
hvad med de arabiske lande, altså dem med penge, dem hører man heller ikke meget om … eller Rusland for den sags skyld ..
Så I det i aftes … I Hviderusland var recepten vodka ,,, i mangel af sprit så rens i vodka og drik også en vis mængde om dagen .. med mindre man var på arbejde .. og meget varm sauna fordi kineserne jo sagde den døde ved 60%
apr 2018
der er massive mørketal
måske det er fordi de danske medier ikke dækker de lande ret meget. en hurtig Google søgning på Saudi Arabien fx og corona viser at de er i fuld gang.
Det samme med Afrika osv
Indien og Pakistan har udgangsforbud.
Jeg kan ikke genkende at corona ikke rammer disse lande
Karachi er lagt øde. Jeg fik en video fra min svoger hvor de er eneste bil på gaden
mange dør men de tæller ikke alle som os. der er heller ikke cpr nr osv. der er rigtige hjemløse som seriøst lever ude i 50 plus grader i Karachi og drikker vand som indfødte ikke må drikke pga sygdomme. de dør hver dag uden nogle tæller. de dør naturligvis også af corona pt... og smitter
Vi har en del indiske og pakistanske læger i DK. lige nu drager de rigeste dernede fordel af at der er folk med uddannelse som hjælper de der kan betale.
nødhjælp forsøges i Pakistan internt fra grupper der. Det er ikke et land hvor røde kors mfl er ret udbredte
folk dør som fluer. men mest de fattige og det er et skrækkeligt system men sådan er det også til dagligt uden corona i de lande
feb 2011
apr 2018
Det samme i Indien
Afrika tester ikke. DR har behandlet det kritisk et par gange
dækningen er ikkr ens over hele verden mht medier. der er tit historier som aldrig når danske medier eller først når dem meget sent
også når folk dør som fluer af corona eller andet
aug 2006
feb 2011
https://www.information.dk/udland/2020/03/bedste-fald-skaaner-coronavirus-afrika-afrikanerne-taber-alligevel
feb 2011
feb 2011
tænker, de bor da også tæt i Grækenland, de har også mange ældre .. mænd og rygere, som var en af forklaringerne i Italien ...
apr 2018
apr 2018
https://www.dr.dk/nyheder/indland/doedelighed-skal-formentlig-taelles-i-promiller-danske-blodproever-kaster-nyt-lys
jul 2007
- Mange danskere vil gerne ud og opleve foråret i naturen og have mere plads og luft omkring sig. Jeg ved også, at mange campister og campingpladsejere har glædet sig til at starte sæsonen her i påsken.
- Derfor er jeg også glad for, at campingpladserne gerne må holde pladser og hytter åbne for gæster i påsken, så længe man træffer de rigtige forholdsregler som for eksempel at holde afstand til hinanden, siger erhvervsminister Simon Kollerup (S) i en pressemeddelelse.
Synes altså ikke helt det hænger sammen med, at man skal blive hjemme i påsken Måske derfor folk reagerer, som om intet var/er sket I Sønderborg og omegn er der i hvert fald en normal hverdag over det hele Nærmest sort af folk i store dele af byen plus div butikker/varehuse/byggemarkeder
feb 2011
@ John … ja men hvad med forskellen andre steder
HL … den der artikel, nu siger de man ikke kan stole på antistoftesten helt, men for nogen tid síden var det selve testen de ikke fik de samme resultater på over flere dage …
jul 2007
Min søn er i hvert fald ikke alt for tilfreds og han klarer sig normalt godt. Stakkels alle de “stille” elever
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-08-alle-skal-op-i-faerre-fag-saadan-bliver-studentereksamen
feb 2011
Det er sådan noget her der får mig til at være kritisk
mar 2017
Nogen vil vinde ved det og andre vil tabe.
Jeg kan ikke se hvordan de ellers skulle løse det.
Min datter er heldigvis ligeglad. Men hun har også et sindsygt højt snit alligevel, har hun fortalt mig.
jul 2007
Min søn har en drøm om medicinstudiet. Han mener ikke, i forhold til de karakterkrav der er, at det bliver en mulighed, som han ellers ikke tidligere har tænkt ville blive et problem. Problemet med årskarakterer er jo, at det er lærens egen vurdering af eleven og ikke med hjælp fra en udefrakommende censor. Har vi ikke alle prøvet at føle os forbigået af en lærer i vores skoletid?
apr 2018
.jeg har opfattet budskabet som at vi alle skal se os som potentielle smittebærere, symptomer eller ej så det kan jeg ikke forstå hvis der er usikkerhed omkring
ellers ville man jo sige at raske gerne må mødes og det gør man jo ikke
feb 2011
Jeg er simpelthen nødt til at få hjælp ... jeg kan spørge min læge “ er jeg i risikogruppe” ja vil hun sige, det ved min arbejdsgiver også ... men lægen har jo ikke myndighed over arbejdsgiveren, andet end de kan sygemelde en så .. men de kan jo kun råde til man fx arbejder hjemme, de kan jo ikke bestemme ... medmindre regeringen siger, Risikogrupper SKAL blive hjemme ... det vil de jo ikke tage på sig ... er sgu lost på den her ....
feb 2011
jul 2007
okt 2010
feb 2011
Og arbejder på en skole, samt kommer i daginstitutioner
mar 2017
Ikke alle. Jeg har aldrig nogensinde prøvet at en lærer ikke gav mig en fair karakter.
Jeg har der i mod oplevet det modsatte (altså at min årskarakter var langt over mine evner), men jeg var også rigtigt sød mod hende.
Omkring det med eksamen tror jeg egentligt at man vil tage hensyn i Danmark.
jul 2007
Det er jo heller ikke fair -vel? Det var jo præcist det jeg mente Det er lærens enerådige vurdering.
apr 2018
generelt... fordi jeg sjældent får det, måske pga genetikken bag køn, tror de, mens min bror og far aldrig har haft influenza
jeg får det måske hvert 5. år og så en dag max
det er ret syret at ens blodtype bestemmer så meget
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Taber vi penge på manglende patienter, ja så tager vi bare dobbelt for andre
https://nyheder.tv2.dk/2020-04-08-praktiserende-laeger-tager-dobbeltbetaling-for-behandling
okt 2010
Så det var ikke meningen at virke utaknemmelig
Tak for svaret
okt 2010
apr 2018
opdate... man skal åbenbart være brokke sig. nu virker det her
apr 2018
Min mor er jo sorteret fra i DK. De operere ikke mere og de laver ikke flere akutte forløb men det har intet med corona at gøre. Det handler om almindelig trivsel og mening med galskaben..
så man sorterer jo altid som læge
mar 2017
https://videnskab.dk/kultur-samfund/hvorfor-har-verdens-lande-vidt-forskellige-corona-strategier?fbclid=IwAR1MKHWet0GRPOb1GDzHFJzI-OSm-Yp5nNPD4EaMaoxGw-x5u2F3zezaSJ0
mar 2017
https://www.bt.dk/udland/corona-succes-i-sydkorea-forstaar-ikke-dansk-tiltag
Undskyld det er skævøjede, men måske vi kunne lære lidt her i Vesten.
apr 2018
okt 2010
Det er dog ikke noget jeg vil gøre brug af
og så ringede de og sagde at så længe jeg var i karentæne SKULLE jeg have en flamingo kasse ude, som de kan ligge maden i..
og så skal jeg ringe ind inden torsdag med næste bestilling, da jeg ikke må aflevere den i papir, grundet min karentæne.
De skal jo rundt til mange ældre, så det er forståeligt nok, og pengene for kassen trækker de bare fra min pension, dejlig nemt
mar 2017
En spade skyder en anden spade. Tragisk nok i sig selv.
At 100 spader så skal samles derefter, det får jo en til at banke hovedet ned i gulvet!
https://www.bt.dk/samfund/muslimer-staar-taetpakket-til-begravelse-her-er-forklaringen
Nej, jeg er bedøvende ligeglad med religionen. Det er principbet.
okt 2007
Der holdes bisættelse for min farmor i næste uge, og vi må max være 10 personer, præsten og bedemanden/kvinden, må så godt være der, derudover, i dagens anledning.
Men det er selvf. også indendørs. Men forsamlingsforbud gælder/bør gælde, OGSÅ udenfor, i hele landet. Hvis de har lavet en særregel for bisættelser, må den laves om.
Vi venter så med at nedsætte urnen, til vi må være lidt flere. Oldebørn må ikke være til stede ved bisættelsen. Det er kun voksne.
Men havde vi været en minoritet, så havde reglerne jo ikke galt for os heller.
Ikke, at vi har et ønske om, at bringe os selv, eller andre i fare ... men princippet ... ja ...
apr 2018
jeg fatter ikke politiet ikke før noget? de skulle alle have en bøde på 2500. slut!
Han siger de gerne må udenfor..? det må man sgu da ikk... dumt simpelthen
Sanne reglerne gælder sgu da for alle. Der er idioter alle steder. her står 100. Jeg så andre 100 i Bilka i dag. Jeg synes politiet svigter her
har lige vist det to til mand og en anden muslim jeg kender. kæft nogle fjolser er reaktionen. så der er vi helt enige.
ved begravelsen i Pakistan i dag kunne kun 10 deltage. Det var min svigermors bedste veninde gennem et helt liv. godt hun ikke skal se foto som de her fra DK... oven i sin sorg. Det må føles som at blive pisset op af ryggen af sine egne...
Det håber jeg politiet går videre med og slår hårdt end på!
okt 2007
aug 2006
Det må dælme være svært i lande, hvor der større befolkningsgrupper, der mener at Gud står over lov.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/blaeser-paa-israels-regler-mod-coronavirus-kampklaedt-politi-maa-fjerne
apr 2018
apr 2018
https://www.dr.dk/nyheder/udland/new-york-har-taget-massegrave-i-brug-men-nu-bliver-faerre-indlagt
jul 2007
https://www.bt.dk/nyheder/saerligt-en-gruppe-kan-blive-haardt-ramt-af-coronavirus-i-pollensaeson
okt 2005
Ved godt det ikke hjælper, men jeg stoler ikke på at de ved nok om den virus eller måske, ikke tør stole på
feb 2011
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/sundhedsstyrelsen-aendrer-anbefalinger-om-smitte/8086108?fbclid=IwAR1_BRl4qEjD3FvzzmzjGzQzZORym4FwPOnzWbLPmUuyNWmx8TspEhez2CQ
SST skriver samtidig i deres vejledning til skoler omkring børn og ansatte i risikogruppen : at de kan møde ind under hensyntagen til de gængse anbefalinger … at du behøver ikke blive omplaceret eller arbejde hjemmefra .. undervises hjemmefra … fordi smitte ikke er værre her end i det omgivende samfund
nu er der jo så 2 kriterier, er man i risikogruppe drøner man jo ikke rundt i den omkringliggende samfund .. og jo når de så anerkender at der er Betydelig smitterisiko fra folk uden symptomer (hvilket ofte er børn og yngre) så er der større smitterisiko hvor der samles mange børn og unge, som er på skoler og i dagtilbud ..
så meget for Mette F´s passe på de svage …
apr 2018
mar 2017
Du ved godt at vi alle skal igennem den sygdom.
Vi kan ikke holde Danmark lukket i et år, for at redde ganske få mennesker.
Det vil ikke give mening.
Nogen skal dø, for at andre kan leve. Det er barskt men sandt.
Jo hurtigere man accepterer det, jo mindre frustration udsætter man sig selv for.
maj 2008
Jeg tror ikke, at du har ret. I givet fald ville Mette da have sagt det. Hun får jo nok med taletid.
feb 2011
kræft smittet ikke uhæmmet så den risikerer at overbelaste sundhedsvæsenet som Corona gør ..
@ Martin … nej det skal vi ikke alle. nødvendigvis … der kan komme behandling og/eller vaccine i løbet af en tid, måske en længere tid … men igen handler dette ikke KUN om at man bevidst ofrer menneskeliv, men også om man nu har gjort en masser ting der koster en frygtelig masse penge og så åbner man op på et områder hvor der potentielt samles en større mængde smittebærere man ikke kan se er det, samt hvis opførsel man ikke kan styre = det bliver sværere at lave en kontrolleret smittespredning der IKKE belaster sundhedsvæsenet … og man bestemmer at risikogrupper nu ikke skal agere meget anderledes end ikke risikogrupper = risiko for tilgang af tunge, og langtidsindlagte patienter (det er trods alt ikke alle i risikogrp der dør, eller er så hensynsfulde at gøre det hurtigt) så man gambler med belastningen af sundhedsvæsenet med den risiko at man må bremse mega hårdt op igen …
man kunne også vælge at folk i risikogrp skulle blive hjemme, og på hjemmearbejde hvor muligt til man ser hvor hurtigt smitten spredes .. og man kunne sammenkøre denne åbning med mere opsporing og inddæmning … som det er sket i de lande hvor dødeligheden og smitten også styres bedre end så mange andre steder …
feb 2011
for øvrigt har der været offentlig gjort en MEGET lille undersøgelse fr Kina hvor man i tidligere patienter med Corona har fundet en bekymrende lille mængde antistoffer en tid efter raskmelding, så om en eventuel flokimmunitet på sige vil betyde det store ved man ærlig talt ikke, sammen med en masse andre ubekendte ved denne sygdom …
så ja som det er nu er de to ting der er vigtigst, at finde behandling der mildner forløb så folk ikke skal indlægges, og så vaccinen … som jo så i givet fald kun vil virke til næste virus/mutation der gør den heller ikke virker der ...
apr 2018
apr 2018
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tallet-indlaeggelser-er-faldet-otte-dage-i-traek-det-tyder-paa-vi-er-over-toppen
skal vi have en ny tråd? Jeg r på fra telefon så har ikke problemer
mar 2017
mar 2017
Danmark har jo gjort det fantastisk.
Dog skal du også være opmærksom at vi har haft tre kæmpe fordele!
Vi er et af verdens rigeste land, og har som udgangspunkt en ret sund befolkning.
Vi er også et lille land, og det er nemmere at styre.
VI har ikke haft en "superspreder" som de havde i SydKorea.
Der er mange faktorer i dette.
Hvis du kigger på antal døde er der mange lande der har gjort det meget bedre!
apr 2018
og jeg har ikke nogen på filter
https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1140277-corona_7
corona 6