{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "corona 3"
Ikke-corona tråd 3
Ja, så blev nr. 2 også for tung, men i forhold til corona-tråde er vi også 5 bagud :D Jeg har fået hentet 30 jordbærplanter, og fået sat halvdelen i jorden. Resten må vente til i morgen. Dori...
Ja, så blev nr. 2 også for tung, men i forhold til corona-tråde er vi også 5 bagud :D Jeg har fået hentet 30 jordbærplanter, og fået sat halvdelen i jorden. Resten må vente til i morgen. Dori...
Skrevet af: A med Bomstærk og Tykke - 26. apr 2020
corona 15
Her fortsætter festen. Husk max. 3 i tråden ad gangen :)
Her fortsætter festen. Husk max. 3 i tråden ad gangen :)
Skrevet af: Søren U ønsker IKKE fede Dorit som HA. - 6. dec 2020
Spar penge på din forsikring
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 947 Svar: 17.643
feb 2011
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.066
Jeg har snakket med lægen i dag, som bare mente jeg skulle holde mig hjemme, min kæreste er SOSU ass og skal på arbejde på mandag efter 3 ugers fri.
Jeg har stadig milde symptomer. Hoster, feks hvis jeg siger en lang sætning, så "tvangshoster" mine lunger. Og føler mig let stakåndet/restriktiv.
Ingen snot, min milde halsømhed er forsvundet. Føler det er taget lidt til her til aften, og føler mig en smulle mere skidt tilpas
Stadig ingen feber.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
De retningslinjer, der er kommet ud til os i lægepraksis i morges siger, at ved milde lette symptomer, så som hoste, feber, ømhed, hovedpine og ondt i halsen skal man blive hjemme til man er rask igen. Her gælder de 14 dage ikke mere som hovedregel ( kun ved hjemkomst fra risikolande). Det er samme regler uanset om man har corona eller ej og derfor tester de ikke mere ved hverken milde symptomer eller hos folk der har været smittet eller som har været i udlandet. Der er simpelthen ikke podepinde nok.
HVIS man får åndenød eller bliver så dårlig, så det kræver mulig hospitalsindlæggelse bliver man testet. Når man melder sådan en patient til myndighederne skal vedkommende køre til den nærmeste drive-in (som stort set nu er på alle akutsygehuse). Der undersøger man først folk klinisk og vurderer man patienten er så dårlig, så det kræver indlæggelse tester man patienten og ikke før. Hvis patienten ikke skal indlægges sender de vedkommende hjem med besked på at blive hjemme til man er rask uden en test.
jul 2007
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.512
jul 2007
jul 2007
Jeg er dog ikke længere i Dansk Sygeplejeråd, derfor skræmmer det mig lidt at få den
apr 2018
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mette-frederiksen-holdt-ogsaa-pressemoede-boernene-se-det-her
apr 2018
apr 2018
apr 2018
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Har man selv symptomer, skal man blive hjemme.
Det var meldingen inden middag, hvor afdelingen også så patienter som vanligt osv, men nu er der jo sket en hel del siden, så jeg tænker at I tvivlstilfælde ville jeg spørge min leder.
jul 2007
Føler du dig syg ( som du naturligvis gør med de symptomer) bliver du hjemme så længe du er syg og begrænser nærvær med familie, venner mv. Det gælder også indkøb mv.
God bedring
jul 2007
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Nu opfordres alle til at rejse hjem til Danmark, da man jo i teorien kan strande i et land. For mig ikke det store problem, da jeg kan arbejde overalt, og face2face møder er aflyst i Norden alligevel.
Min udfordring er, at jeg er jo i et land som har ret godt styr på Covic-19, og der kommer meget få nye patienter.
Jeg går stadig ud og spiser med venner og bekendte.
At rejse hjem til Danmark, er jo nærmest at tigge om at blive ramt.
Omvendt risikerer jeg, at blive isoleret på et værelse, hvis udbruddet tager fart her også. Så hellere isoleres i Danmark.
https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1877739/no-stage-3-despite-spike-in-virus-cases
apr 2018
så kan du se det som dit bidrag. og nyde Thailand.
Sverige... godt vi har lukket grænsen
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svenskerne-gaar-stadig-i-byen-vi-forstaar-ikke-den-danske-panik
mar 2017
Deres beredskab har tydeligvis fungeret langt bedre.
Men de har jo også erfaring fra Sars.
For eksempel bliver man udsat for tjek af temperatur mange steder.
Lidt pudsigt i starten men man vender sig til det. Jeg ved godt man siger at det ikke virker i Danmark. Men hvad
Desuden går folk jo også med maske osv. Man rører absolut heller ikke ved hinanden som på samme måde i Europa.
Sjovt nok er mange hvide også begyndt at bruge maske her. Thailands sundhedsminister var ude og klage og hvide menneskers adfærd.
Jeg render i øvrigt rundt med en “Me too” maske. Det var den eneste maske jeg kunne finde der passede i størrelse. Til stor morskab for mine Thai venner.
apr 2018
https://www.dr.dk/nyheder/indland/zoologiske-haver-holder-aabent-trods-coronavirus
apr 2018
Det er også mit indtryk at Asien har en anden viden. min mand tog det her alvorligt lang tid før mig . Jeg slog det hen og tænkte at de overdriver osv...
han har en helt anden tilgang. Så jeg kan let følge dig. dog ved jeg at systemet mange steder ikke virker som i DK så jeg ville vælge DK selv. Der kommer heller ikke samme info ud om smittede mm.
men om ikke andet så er vejret vel bedre og så kan det jo være dit bidrag til situationen
apr 2018
https://politi.dk/coronavirus-i-danmark/forebyg-smitte
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
I DK er informationsniveauet tårnhøjt og det får måske tingene til at se værre ud end de ser ud andre steder - men vi bliver ikke taget ved næsen som man risikerer i store dele af verden, fordi der går storpolitik i den.
Lige nu mærkes det HVOR ressourcefyldt et land vi bor i.
De penge, der postes i udfladningsstrategien er jo i en størrelsesorden, man ikke fatter.... hvilke andre lande poster de penge i deres befolkning?
Om smitten breder sig til Thailand - det ved ingen, men hvorfor skulle den ikke? Der er massiv europæisk turisme så den er jo tilstede.
Udbruddene i Sydeuropa tager endnu et lag af teorien om, at virus er klimafølsomt.
Så for mig ville spørgsmålet være - hvor vil jeg helst være, når det hele brager løs - og der ville jeg ikke være i tvivl...
apr 2018
feb 2011
men egentlig, sådan angst/bekymret har jeg ikke været … men det begynder at indhente mig lidt … Hvordan har I andre det ??
Der er en mor i England der er testes positiv, det nyfødte barn ligeledes, og det forstår man udfra de nuværende teorier ikke …
Der er også artikler om at virus har floreret meget længere end man egentlig tror, samt at man smitter tidligere end hidtil antaget …
Jeg tænker, det er jo meget sandsynligt, hvis de første rigtig mange kun har haft let til moderate symptomer, så er det jo defineret som svær forkølelse eller influenza, men det tager man jo ikke test for … så den kan jo så have muteret, og /eller begyndt at ramme svage som så bliver så syge at man først der begynder at tage test for at finde ud af hvad der sker …
jeg ved det ikke … vi har en person i bekendts skabskredsen som har været on and off syg fra sidste januar og gennem hele februar … snue, hoste, ondt i halsen, penicillin, lidt bedre, syg igen , lungebetændelse, efter laaang tid scan på sygehus der viser den ene lunge er klappet sammen …. ja jeg får mine tanker …
Kan I andre holde de seriøse bekymringer væk ??
aug 2006
Jeg er rigtig god til at verfe katastrofetanker væk, til tider lidt for god.
Jeg informerer mig selv voldsomt og tager bestik ud fra de givne informationer - jeg lader den ikke løbe sindssygt langt ud i tankerne, så ville jeg blive tosset i hovedet.
aug 2006
feb 2011
Batdog, ja jeg læste din prioritering den er forståeligt og en god idé …
Ch, normalt er jeg egentlig heller ikke til katastrofe tanker … men det skrider lidt ..ikke grundet det vi står i og udfordringer med at være hjemme, få det til at hænge sammen, og den genopbygning vi alle skal være med til bagefter …
jeg er mere bekymret over det ukendte i virus, alle de teser der fremkommer i takt med de analyserer, og som så få dage efter måske ændres fordi nye erfaringer viser noget andet …. alene den foranderlighed gør jo det er svært at komme på forkant rundt i verden …
Jeg er splittet, er nyhedsfreak, og vil også gerne være velorienteret … desuden deler min lægedatter en del med mig og den anden datter der er statskundskaber og vi debatterer og taler om det, eller rettere sagt skriver om det, for vi er ikke sammen, men de er jo interesserede fagligt og det er da spændende at være med i … men det giver også megen info som man måske ikke burde have ...
aug 2006
Det er også det, der driver os til at gøre det rigtige..
feb 2011
Læste om en 100 årig i Kina der havde overlevet :
https://www.avisen.dk/100-aarig-mandhelbredt-for-coronavirus_589442.aspx
Der er så sat ind med 3 behandlingsmåder .. " antiviral behandling, traditionel kinesisk medicin og plasma-terapi, lykkedes det at gøre manden fri for coronavirus. "
Vil de enkelte landes tilgang til at forsøge behandlinger have en indflydelse …
mar 2017
Thailand ligger næsten ved siden af Kina, og er det land der modtager flest kinesiske turister i verden årligt.
Hvis der ikke var styr på tingene, så var det gået helt galt ligesom i Kina allerede.
Det er ikke en banan republik vi taler om.
De har bare mere erfaring med farlige virusser og udbrud.
Men bevares jeg er nervøs for at de også mister kontrollen.
Ligesom de tydeligvis uerfarne europæiske lande.
feb 2011
vi har bekendte hvis datter er på rejse rundt, pt på Fiji, dybes set skal hun jo hjem, men der er ingen tilfælde, så de har det sådan, skal hun nu også det ..
Nogen der ved noget om tallene i Japan, de var meget hurtigt konsekvente på nogle ting, og så synes jeg der har været meget stille ...
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
Hvis jeg endelig var det, det er jeg ikke, men HVIS nu, så ville det være på andres vegne.
På mine forældres vegne, de er 55 og 58 år og på mine to små niecers vegne, de er 1,5 og 3,5 år.
Hvis Corona rammer, så hellere mig end dem.
Jeg er også den type der glemmer det og som ren refleks forsøger at give lægen hånden, som stadig ikke har forstået at jeg selv skal tage bonen i supermarkedet og som ikke fik skyllet den peberfrugt jeg smed i salaten den anden dag.
Jeg tager stadig ingen forholdsregler og gør intet anderledes, har stadig intet håndsprit købt eller brugt så meget som en eneste gang.
Jeg skal også hjem til mine forældre og spise i aften sammen med mine 3 søskende, svoger, svigerinde og niecer. Vi bliver 10.
Men jeg får kuldegysninger når jeg hører statsministeren sige på live tv at hun lukker landet ned. Ikke grundet angst eller andet, men simpelthen fordi det er så voldsom en ting, noget der i den grad skriver historie.
Jeg er helt helt enig i alle de tiltag der tages og mener at der skal handles og at situationen skal tages alvorligt, men jeg er også af den overbevisning at vi skal fortsætte med at leve og ikke gå helt i stå grundet angst og bekymring.
Jeg mener sagtens man kan begge dele.
Når det så er sagt, så er der gået "sport" i den for mig nu.
Jeg skal i Rema på vej hjem til mine forældre, efter 4-5 ting og så har jeg sat det mål der hedder at jeg bliver herhjemme til og med den 31/3. Altså 17 dage.
Jeg ser sådan på det at jeg har muligheden, og at selvom jeg ikke selv er bange, så vil jeg gøre mit for at det ikke er mig der smitter andre.
Samtidig vil jeg spare penge på mad og benzin, og få tømt helt ud i skabe, fryser og køleskab.
mar 2017
Det eksploderede også for dem, men så gik de i gang med deres systemer. Det er beskrevet i et tidligere indlæg jeg har lagt.
De var bare meget bedre en det danske beredskab og har fået skidtet inddæmmet uden at skulle gå bananas som vi jo må gøre og Kina naturligvis.
Der med ikke sagt, er græsset nødvendigvis er så meget finere. De slås jo stadig med nye tilfælde (Japan i går 28 og Thailand 1).
Men de kæmper med at inddæmme smittetilfælde. Som det også er beskrevet i avisartiklen.
jul 2007
https://www.idexx.com/en/about-idexx/news/no-covid-19-cases-pets/
Må nok indrømme, jeg er blevet en smule bekymret for min far. Har lige snakket med ham og han er blevet voldsomt forkølet i nat Han har hjertesvigt efter en blodprop for et par år tilbage og er i risikozonen. Han lider i forvejen af åndenød. Jeg er dog slet ikke bange for corona, da han er pensionist og har kun lige været ude at handle få gange i deres lille døde by, men alligevel sætter det da tanker i gang Jeg har meddelt dem, det i hvert fald går en måned inden jeg kommer på besøg med mindre der sker noget. De er helt enige Vi FaceTimer i stedet
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 248 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.534
apr 2018
den afmagt ramte mig i går fordi jeg stadig oplever at nogle folk ikke tager det alvorligt....
Jeg er ikke bange for corona. men for følgerne.
okt 2005
jan 2007
Så der handles for dem, og både familien og hjemmeplejen er all in på hygiejne, minimere besøg osv.
Jeg ved ikke helt hvordan det ser ud på job - vi er ikke en kritisk afdeling, så går ud fra vi bliver sendt hjem at arbejde, men har ikke hørt noget derfra endnu.
Men i det store hele fortsætter mit liv som vanligt.
apr 2018
okt 2005
apr 2018
Det var ved kassen fordi folks været blev kørt ned samtidig. måske kassedamen skulle vente? Jeg ved det ikk
aug 2008
Så det er også med i mine tanker, at jeg også beskytter mine hunde ved at vi bliver hjemme de næste 17 dage.
Vi har heldigvis haven at være i og kan fortsat gå ture, for bor ude på landet og kan snildt undgå kontakt med andre.
jan 2007
Ift hundeluftning, så har militæret jo også sat lidt pause på skyderiet disse dage, så vi har taget en lang tur i øvelsesområdet i dag og kombineret med lidt træning - der var ikke en sjæl udover os, og det gælder faktisk flere af de steder vi ofte går. Træningstur til gågaden e.l. kan vi nok godt undvære en periode
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 752
https://jv.dk/artikel/uacceptabelt-misbrug-af-corona-ordning-hjemsendte-for%C3%A6ldre-vil-have-b%C3%B8rn-n%C3%B8dpasset?fbclid=IwAR156GokjwhjmxHt546gKzmJAjHr8-EMGWjzZ8KDq6QDqhBeJ1g2wxTWE_8
aug 2006
jan 2007
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
I går gik jeg ned.. og siden har jeg haft hamrende migræne og har et hovede der ligner det er hamret x antal gange ind i væggen - jeg har meldt mig syg i dag. Folk ville da dø af skræk hvis de så mig. Og ærligt hvis man ikke er ordentligt på, og kan se ud af øjnene, så skal man ikke sælge medicin. Heller ikke til hverdag. Havde jeg det sådan her almvis havde jeg gjort det samme.. men jeg har godt nok været nede over sygemeldingen også..
det var jo nu man burde steppe up og gå forrest..
Jeg må sige til mig selv at når grådlabiliteten har lagt sig, tåre og snot er sluppen op, og migrænen har fortaget sig igen, så må jeg ranke ryggen og vise hvad jeg er gjort af.
jul 2007
HL, bare begynd at hoste helt uhæmmet, så får du pludselig masser af plads
apr 2018
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.468
apr 2018
apr 2018
Fødevarestyrelsen: Drop buffeter og smagsprøver
Fødevarestyrelsen anbefaler, at man ikke serverer buffet eller smagsprøver, da folk i de situationer står meget tæt.
Dermed er risikoen for smitte større.
Direktør Esben Egede Rasmussen oplyser, at man ikke kan blive syg med corona via maden, da det ikke smitter gennem mave-tarmkanalen.
- Skru op for hygiejnen og ned for den menneskelige kontakt, siger han
aug 2006
Mens der også florerer links der siger det stik modsatte.
apr 2018
jul 2007
Mon ikke derfor?
apr 2018
jeg har en asiatisk mand der vasker alt vi køber... også det der er pakket ind... så udsigten til buffet er fjern
aug 2011
Indlægget står et stykke nede på siden...kl 14:11
http://nyheder.tv2.dk/2020-03-13-live-faa-seneste-nyt-om-coronavirusset-her
jan 2007
feb 2011
@ HL 54, jeg har det lidt som dig, er også mere "bange" for følgerne, som vi slet ikke kan overskue på nuværende tidspunkt ...og så er jeg altså lidt bange for virus, ikke som i bliver jeg, en når osv syg, men tja .. først smittede den når man fik symptomer, nu skriver de op til 14 dage før ... man ved jo ikke hvem, udover alle ja, men man skal holde afstand til, og igen de henstiller osv men de forbyder ikke ...
Her kommer en oplevelse, og JA jeg var der også ;( ... men... sidste søndag i blæst gik vi tur på Moesgård Strand ved Aarhus, og i skoven, vi var der nærmest alene ...
I dag ville vi også ud i luften, vi er kun manden, mig og hundene, mine børn vil ikke være sammen med mig før de evt selv har været ude af flow i 2 uger ... kørte til Skovmøllen (i skoven tæt på stranden) og jo der var da en del biler, jeg var faktisk overrasket der var mange ... nå vi går nu lidt og holder bare god afstand til forbipasserende, og er der nogen der stopper op og vil snakke om hundene, det sker ofte med skotter, så takker vi nej i forbifarten ... vi valgte en vej hvor vi trods alt var ret alene, hvilket afstedkom jeg sank i dybere en anklerne , men endte på en sti der fører ned mod selve Moesgård Strand ... der var MANGE mennesker, der er en kiosk, vi kunne se køen og vi kunne også se der ikke blev holdt afstand ... vi gik stadig i buer om folk og kom ned på stranden og fik vasket mudder af gummestøvlerne, og havde god plads, men der fik jeg det sådan Vi SKAL HJEM, det der kunne jeg ikke, så vi tog den korteste vej tilbage til bilen ... derude mødte vi mange mennesker i grupper, folk med børn og BEDSTEFORÆLDRE, mange ældre (ældre end os) mennesker ...
På vejen hjem kørte vi gennem et længere skovstykke, trafikken ud mod strand og skov var massiv ... et sted ved dyrehaven hvor der nærmest var bilkaos og enormt mange mennesker inde i dyrehaven, der holder der en kaffevogn, mange mennesker i klynger ... jeg så folk der sad i større grupper ved bordbænkesæt, og folk der helt klart lige mødte nogen de kendte og Neeejj jamen Hej da og KRAMMERE ...
jeg tænkte, Mette du takkede danskerne igår, der er stadig mange, rigtig mange der ikke har fattet budskabet ...
Det blev min sidste tur ud af nærmiljøet i denne omgang ...
er faktisk chokeret
feb 2011
https://videnskab.dk/krop-sundhed/laegemiddelstyrelsen-der-kan-muligvis-vaere-nye-behandlinger-af-coronavirus-om-en?fbclid=IwAR2Ee86QU41axTwWYnerV8EimN5Kg7kiE19vJsWsHVqasE3QzR0ArWs_AyI
læste også at en grp udenlandske forskere er langt fremme mht til at udvikle lægemidler til behandling, vaccinen er har længere tidshorisont ...
dec 2006
feb 2011
apr 2018
så det kræver at man kender den debat fra tidligere i en anden tråd for at forstå hvorfor jeg er forvirret
sorry!
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 140 Svar: 10.329
Pt er der omkring 1000 smittede. Alle snakker om det, folk er i panik, hamstrer fødevarer og går en smule over gevind.
Vi er omkring 5000 med “min” diagnose herhjemme. De færreste ved hvad diagnosen betyder, men har det som jeg havde, inden jeg fik den - “det er ikke noget man har, det er noget man tror man har”
I de grupper for folk med min sygdom, har der været lidt øv over at det har været svært at få æg og gær, men ellers er der ro. Vi er vant til at skulle i flere butikker, for at få vores basisvarer. Ingen, heller ikke de der hamstrer, gider give 50 kr for 900 g dårlig mel, eller 25 kr for 400 g pasta. Så vi kan heldigvis få vores almindelige ting i de almindelige butikker. Lige bortset fra det med æg og gær
Så.... Velkommen til min verden
apr 2018
hvad før I ifht
ægtefælle
børn
bor i sammen med dem?
Hvad med at handle ind?
gør i det online?
må I gå ud? hvis i ikke har kontakt med nogen?
Hvad mener i er det rette?
aug 2006
Indkøb klarer jeg på nettet og med hjælp.
Igår hentede min mor det jeg havde købt på bilkatogo.
Fanme surrealistisk at stå og snakke med sin mor igennem vinduet.
Jeg har meldt mig ind i en hjælpegruppe på fb.
Det var en der var sød at køre i Rema for mig. Og hun har tilbudt, at hjælpe igen.
Jeg har kun milde symptomer.
Jeg går en tur om dagen tidlig morgen med hunden på et øde sted. Dette var måske anderledes.
Jeg tror ikke selv på dette er corona, men derfor tar jeg det alligevel alvorligt.
feb 2011
dec 2006
Mit er først lige startet inden for de sidste par timer - Dvs. har småhostet nogle dage, men ikke noget jeg har tænkt videre over - så har ikke rigtig taget stilling til det endnu.
Vi har heste der står på en løsdrift hvor der ikke er andre opstaldet, så i teorien ville de nok ikke gøre alverden hvis jeg passede dem, og vi bor på Lars Tyndskids med god mellemrum mellem husene, så kunne i teorien også fint lufte hunden.
Jeg bor dog med min kæreste, og som vi plejer at gøre når vi hver især er syge, så tager han sig af dyrene når jeg ligger, og jeg tager mig af dem når han ligger. Desværre har jeg ikke kørekort, så når hestene står ude er han desværre nødt til at køre, men bliver så i bilen mens jeg fodrer og gør ved. Det plejer at være sådan at når han bliver syg, går jeg ned ligesom han bliver rask, og omvendt.
I henhold til at handle, har vi ikke gjort os de vilde tanker endnu. Vi handlede igår og i forgårs, og har mad til de næste 8 dage. Desværre kender vi ikke så mange i umiddelbar nærhed, men skulle det komme dertil kan vi måske spørge om hjælp via FB, og få nogen til at handle hvad man nu mangler, mod en skilling.
aug 2006
Men om ikke andet så skal jeg ikke være årsagen til, at flere bliver smittet.
Der er jo tydeligt blevet meldt ud, at føler man sig småsløj så bliver man hjemme
aug 2006
aug 2006
okt 2005
okt 2005
Jeg læste bare et eller andet sted at der var noget med 48 timer.
Jeg holder mig i hvertfald i mit hjem uden mennesker eller anden kontakt til mennesker udover telefonen i 14 dage og ydermere gerne lidt ekstra
aug 2006
Det er 48 timer efter man er helt symptomfri.
dec 2006
jul 2007
God bedring til alle jer der er sløje Og i gør det helt rigtige, at blive hjemme, så vi alle kan hjælpe hinanden
Ps. Har læst der kun er 3 % af de smittede med corona der har snot. Det er ikke en af de typiske symptomer
aug 2006
feb 2020
okt 2005
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2020-03-14-masker-og-haandsprit-stjaalet-fra-afdeling-med-syge-coronapatienter
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 88 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.250
Apropos så ser jeg ikke frem til birkepollen sæson, alle må tro at jeg er syg med virus, håber allergimedicin kan holde det nogenlunde nede.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 88 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.250
Fandt svar på min tvivl
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 933
dec 2006
apr 2018
desværre er alnok nok ikke en kur jeg tilfældigt har opdaget min corona, det ville ellers være fedt, men nok bare allergi jeg har haft
jeg ved ikke om sæsonen starter før i år?
aug 2006
Her går det desværre den forkerte vej
feb 2011
så man kan sige at, heldigvis, er den for de fleste og som en skriver længere oppe nok for 80% mindst af dem der smittes langt mildere end en almindelig influenza ville være ... en almindelig influenza går jo ikke over på 1-2-3 døgn, den tager typisk en lille uge ...
Men skal der smittes 10% danskere, som prognosen er, så er det ½ mill, er bare 20% af dem meget syge så er det stadig 100.000, og skulle så bare 20% af dem blive kritisk syge, er det 20.000, vi har pt så vidt jeg ved under 1000 respirator pladser i DK ....
Jeg kan blive så edderspændt irriteret på de polistiske partier der nu bruger tid på ? om grænselukning . ..
Er sikker på at New Zealand kan sige at havde der været grænselukning så havde de stadig været Corona fri ...
Havde en nedsmeltning i morges, tænk hvis jeg ikke skal se mine børn igen, eller mærke mærke Hugo på 3½ og høre ham sige "Mormor, jeg elsker dig" eller følge lillebror på 3 måneder vokse op og blive lige så skøn og en berigelse for mit liv som Hugo er ... det er jo helt sikkert, nu skal vi ikke ses, bliver en af os syge, så skal vi slet ikke ses ...
feb 2011
? må to løbemakkere løbe sammen, nu løbe klubber er lukkede ... jamen for helvede HVORFOR, lad nu være om der så er 2 eller 3 meters afstand ... hvor risikere mere end nødvendigt ... nødvendigt er, nogle skal arbejde, nogle skal handle mad og medicin, og nogle skal hjælpe dem der ikke kan noget selv ... that´s it ...
Det meste andet kan ved gud vente 2-3 -4 uger ...
aug 2011
feb 2011
aug 2006
Man bliver da ikke mindre forvirret.
Her står der, at man skal undgå kontakt med andre indtil man er symptomfri.
okt 2005
aug 2006
(Se link længere oppe).
aug 2006
Gid alle gjorde det til hverdag
okt 2005
aug 2006
aug 2006
aug 2006
aug 2006
feb 2011
det er så ikke gældende for sundhedspersonale på hospitaler har jeg læst et sted ..
feb 2011
aug 2006
Det er umuligt både at være på forkant og bagkant på samme tid.
Jeg tror ingen har brug for at vi er bagudskuende nu - der vil blive evalueret og der vil skabes erfaringer som INGEN har nu... evaluering når vi er på den anden side. Ikke nu.
feb 2011
endelig en der havde et klart svar til endnu et tåbeligt journalist spørgsmål " er denne aftale god nok for jeres medlemmer".... " hvordan i alverden skulle vi vide hvor længe dette varer, og dermed om nuværende aftaler er nok"
aug 2006
De havde de informationer, de havde, da de fik andre, ændrede man tilgang.
Vi sidder midt i lortet - eller rettere i starten - det er komplet umulig gætte hvad det næste, der sker er! Der er ca 5.5 millioner kloge hoveder i DK med det privilegium at sidde med hine sight. Det privilegium har politikerne og myndighederne altså ikke..
Vi får uvurderlige erfaringer som samfund lige nu - men om det man gjorde var rigtigt, forkert, rettidigt eller ej, ved vi først når alt bliver vurderet til sidst.
Du aner ikke hvad de ved, du aner ikke hvilke forhold, de bliver nødt til at medbetragte hver gang et valg træffes. Det får vi at vide, men ikke nu.
Støt nu for pokker op!!
okt 2005
Vi er bare nød til også at tage skeen i egen hånd. Bliv indendøre så vidt muligt.
Jeg har desværre set flere billeder på instagrame fra dyrehaven, zoo og andre steder hvor folk stimler rundt op og ned af hinanden.
Så stop dog for H*****
Så bliver smitten jo ved og ved
aug 2011
Der har jeg selv været for godt 5 måneder siden - vi var indlagt 7 uger. Hvis jeg i en meget sårbar situation også skulle have forholdt mig til corona, så var jeg nok endt med at skulle have psykisk hjælp
Ikke at kunne få besøg i de mænger som vi gjorde eller kunne forlade stuen og afdelingen for at gå en tur i supermarkedet eller besøge Svigerne på den anden side af vejen, mens personalet så efter vores lille præmature datter...så havde jeg nok ikke klaret vores forløb så godt, som jeg føler jeg har gjort
Mine tanker går til alle dem, der nu er “fanget” i behandlingssystemet...og til al personalet, der nu må knokle endnu hårdere end før
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.099
Kunne man ikke forestille sig, at det sygehusvæsen alle ved er underbemandet, og har været det LÆNGE, havde fået et løft så det både kunne klare hverdagen, OG spids situationer som denne?
Jeg syntes ikke det klæder et velfærdssamfund ikke at være istand til, at behandle egne borgere, uanset hvad der måtte ske.
Når epidemien er ovre, så skal den meget store pukkel af udsatte behandlinger indhentes. Samtidig med den daglige drift af et sygehusvæsen, som i forvejen er overbelastet.
aug 2017
Tænk hvis vores regeringer havde prioriteret at sætte danskernes sikkerhed (på alle områder) over migranters og lykkeridderes? De er ansat af folket til at varetage folkets interesser og sikkerhed, ikke alle mulige andres.
Vi kunne eddermaneme have fået et stærkt sundhedsvæsen, for de 35 milliarder kroner, som indvandringen fra ikke-vestlige lande årligt koster statskassen...
aug 2017
feb 2011
Ikke som .... IKKE NU !! IKKE HER !! det er næsten ikke til at orke oveni alt det andet ... vil du gerne debattere det, og det er ikke det jeg anfægter, men så lav en tråd man kan vælge om man orker at deltage i ....
apr 2018
folk vil stadig dø og blive syge men færre.
at følge anvisningerne er derfor nobelt også for en selv. ikke pga corona men pga alle de andre ting vi alle kan fejle inden for det næste halve år plus minus
kommer lige fra Rema hvor jeg holdt afstand i køen. Det fik ham ved kassen til at sige. er du syg?
Jeg svarede med et smil da jeg ikke orkede at forklare at jeg sådan set bare gør det jeg er bedt om.
suk!
apr 2018
https://www.bt.dk/samfund/danmarks-sundhedsvaesen-er-som-norditaliens-det-kan-gaa-galt
apr 2018
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE12010659/italienske-laeger-staar-over-for-haarde-prioriteringer-aeldre-patienter-er-i-fare-for-ikke-at-faa-behandling/
aug 2017
Helt utroligt så ømskindet HG er når det kommer til snak om indvandring, bevist endnu en gang.
Jeg påpeger noget relevant, i en relevant diskussion.
Intet andet, men straks rynkes der på næsen og man sender den formastelige der vovede at nævne det, udenfor døren. Det begynder sgu at blive morsomt.
Men bare rolig, jeg er ikke ude på en debat om det.
Som ovenfor skrevet: Jeg påpegede blot noget, taget ud fra hvad JEG går og tænker. I andre skriver vel også hvad I går og tænker??
Jøsses..
aug 2017
Mon ikke det er 1/3 del af de indlagte?
aug 2006
aug 2017
Nej så slemt står det altså ikke til.
aug 2006
Der er i øvrigt fire beregninger - en procentdel af befolkningen, smittede, en procentdel af smittede bliver indlagt og en procentdel indlagte bliver kritiske, en procendel kritiske dør.
aug 2017
Det lyder mere rigtigt.
Jeg mener dog at Italien ligger en del over de 3%, men kan ikke huske tallet, men jeg mener de var omkring 6% Hvilket sagtens kan skyldes, at deres hospitalsvæsen er brudt sammen, og der må prioriteres benhårdt over hvem iltapparater og respiratorer bruges på.
aug 2006
Det er klart at procenten for de bekræftede smittede er tårnhøj.
aug 2017
De første tal sagde mellem 10 og 20%
Storbritannien forventer 20% smittede.
aug 2006
At det overlever i luft betyder ikje at det svæver rundt. Kun at det overlever.
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 1.536
En almindelig influenza/forkølelse sidder i de øvre luftveje, Corona sidder i de nedre luftveje, hvilket gør hyppigheden af lungebetændelse langt større. Ikke alle ældre (langt fra!) oh andre kronikere får altså lungebetændelse af almindelig influenza.
aug 2006
aug 2006
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.750
aug 2006
https://politiken.dk/udland/art7703623/%C2%BBJeg-er-bange-for-at-vi-er-p%C3%A5-vej-mod-et-scenario-som-i-Italien%C2%AB
feb 2011
aug 2008
feb 2011
Når det sker der er et reelt gennembrud og man står med noget der evt kan produceres i en pille, eller hvad form det nu får, er det så sådan at et firma får retten i flere år, hvor de jo så slet ikke kan følge med efterspørgslen, og tage en voldsom pris ??
eller kan fx WHO i situationen bestemme at flere medicinalfirmaer skal have muligheden for at få produceret nok hurtigst muligt ?
aug 2006
I går så jeg ordet "hysteri" een gang på nettet. I dag slet ikke...
Jeg tror folk på de sociale medier efterhånden har forstået at lokummet brænder
Så mangler vi bare de sidste..
aug 2013
feb 2018
jul 2007
Jeg har fået lov af min arbejdsgiver til at flytte min ferie fra uge 14 (hvor vi skulle have været i Rom) til nu, så jeg kan være hjemme i 14 dage
Sikke noget møg, da det faktisk er en “spændende” udfordring, at være med i på et lægehus... Ikke for at udnytte situationen, men når man er i sundhedsvæsnet vil man hellere end gerne bidrage, hvor man kan.
aug 2006
God bedring
maj 2008
apr 2018
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10163137875250181&id=793505180
aug 2011
Var han klog, så tilbød han at hjælpe så vaccine kan sendes ud til hele verden og ikke kun være til “hans folk”
apr 2018
aug 2013
aug 2006
Indtil da tror jeg de må nøjes
mar 2017
Det er vist ikke gået op for ham, at vi er mindst lige så stolte og relativt velhavende som hans eget land er.
Det er ganske enkelt utroligt interessant, at han ikke forstår det. En eller anden må da have forsøgt at forklare ham det.
En ting er, at han mente at Danskerne kunne købes (hvem kender reelt det frimærke af et land).
Men Tyskland? Altså E.U´s absolut stærkeste land både økonomisk og militært, hvis man altså ser bort fra A-våben.
Tyskerne må officielt ikke være være for stolte grundet deres historik, men det ændrer ikke på, at inde under det ydmyge facade, så banker der en stolthed over deres land, som er lige så stor som resten af Nord Europa. Naturligvis!
Hvis det lykkes Tyskerne, at producere en vaccine, så skal de nok få det distribueret "gratis" ud til så mange lande som muligt alligevel.
Så hvorfor købe det, selvom han kunne?
apr 2018
apr 2018
maj 2008
feb 2018
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12010232/forkoelelse-influenza-eller-corona-her-er-forskellene-paa-symptomerne-men-pas-paa-med-selv-at-stille-en-diagnose/
aug 2006
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.390
Det var også rimelig sært kun at have kontakt over telefonen selvom jeg holdt i min mors indkørsel.
Min mor er blevet sendt hjem igen, da hun ikke var syg nok til at de ville beholde hende. Det vælger jeg at at som noget positivt. Svaret på testen får hun i løbet af idag. Og så holder jeg ellers telefonisk kontakt med hende ofte, så jeg ved hvordan hun har det og krydser fingre for at hun kommer godt igennem det. Hun har desværre tabt sin mobil (en tudsegammel nokia) undervejs igår så heldigt at hun stadig har en fastnet telefon.
apr 2018
apr 2018
aug 2006
De sagde det i Nyhederne - 33 nye smittede og derfor et samlet antal på +150 (husker ikke det præcise antal)
Vi ved jo hvad der sker, når de hop først begynder...
aug 2006
aug 2006
aug 2006
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
aug 2006
mar 2017
Vi valgte hurtigt at vi bare lukker vores kontor ned og lader folk bruge deres hjemmearbejdspladser.
Vi har desuden sendt nogen med flyveren til Danmark (altså de der ikke er udlandsdanskere). Jeg havde booket til i morgen men den aflyste Finair sent i går aftes. Vi er heldigvis kun to ramt af det.
Alle andre flyver hjem til tiden i morgen.
Så nu er jeg ved at finde en løsning på det. Alt kunderservice i EU er dog helt vildt presset lige pt.
Jeg sidder lige nu og på bording til Bangkok, for der er mange afgange endnu trods alt. De kører desuden dobbelt kontroller på alt i lufthavnen af en eller anden grund.
Så må jeg lige overleve nogen dag i Bangkok. nødvendigvis Ikke så dårligt endda.
aug 2006
aug 2006
aug 2006
mar 2017
Tak, men der er ret godt styr på det hele.
Det vildeste er den debat jeg lige har haft med en Thai ven da hun har tabt sin maske, om hun skulle have min maske på eller ej.
Men tro mig.
Jeg måtte bruge det stærkeste kneb. Jeg har lige danset rundt uden musik lige foran hende. Hun overgav sig i løbet af 60 sekunders dans.
Til stor ærgrelse for sådan cirka 100 mennesker der morede sig gevaldigt over mine stærkt begrænsede danseevner.
En Thai uden maske er pt uacceptabelt. En hvid ses bare som dum. Stor forskel.
maj 2008
okt 2005
Så det her, tror i det fungere?
apr 2018
okt 2005
jul 2007
aug 2006
jul 2007
aug 2006
Han virkede presset i dag, specielt i starten. Men forberedelsestid er nok også en by i Rusland.
aug 2006
Form er ligegyldigt, indhold er ikke. Men form KAN afspejle indhold.
okt 2005
Kan jeg nøjes med vand og sæbe på indkøbsvarer?
aug 2006
Vask af, brug ikke bremserens
aug 2006
Det er RIGELIGT og sikkert unødvendigt.
okt 2005
Min far er cancer patient, med kol og 84 år i næste måned. Så jeg vil godt nok gerne han vasker tingene af. Ellers er vi alle lige vidt med at sidde i karantæne også
aug 2006
Det er der, den sunde fornuft kommer ind i billedet..
Det er IKKE til brug indendørs overhovedet. Please lad være med en baby i huset.
jul 2007
Ja, det er da bedre end ingenting
Man kan købe hibiscrub på apoteket (hvis de da har mere ) Det er desinficerende sæbe Om det virker på indkøbsvarer er jeg dog svar skyldig.
okt 2005
Tror faktisk min datter har købt noget af det du skriver da alt spritten var rippet.
Jeg VED hun spritter alle varer af, inden de kommer ind i hjemmet.
De har familie i nærheden der handler ind for dem.
jul 2007
okt 2005
Kan ikke rigtig finde noget med det.
Batdog, hvor ville det være en fantastisk nyhed hvis det er 100% sandt ( undskyld jeg er så skeptisk)
feb 2011
Martin, håber du kommer sikkert hjem ... ved jo så ikke om du kommer hjem til noget bedre
Nogen der har en idé om dette :
hvis der kommer et udgangsforbud, hvad tror I så det kommer til at gælde ?
må man fx, hvis man i en familie har været isoleret hver for sig i 2 uger og ingen af dem har været ude andet end at købe ind, under de gældende regler om hygiejne og afstand, og ingen har fået symptomer i løbet af de 2 uger ... må man så fx køre til hinanden ?
apr 2008
feb 2011
"Have no regrets - if you need to be right before you move, you will never win."
"Perfection is the enemy of the good - when it comes to emergency-management"
"Speed trumps perfection"
derfor skal vi rette ind, gøre det hurtigt ...
feb 2020
Hvad pokker sker der for folk, hvorfor er det SÅ svært at forstå hvad afstand betyder
apr 2008
https://twitter.com/JasonYanowitz/status/1238977743653687296?s=19
aug 2013
Jeg tænker udgangsforbudet snart kommer hvis folk ikke hører efter, i dag kom sundhedsministeren jo med en "skideballe" netop omkring det.
maj 2008
jan 2007
Vi har brugt dagen på at aflyse alle patienter for de næste par uger - de fleste var heldigvis forstående, men der var faktisk også et par stykker der blev rigtig sure.
Det har til gengæld overrasket mig, at vi ikke bliver sendt hjem at arbejde - når alle aflysninger er klaret, består arbejdet 99% af skrivning, og det kan jo også klares hjemmefra.
At læger mm skal møde ind giver jo mening ift at de evt skal indgå i nødberedskab og i den forbindelse også evt skal have noget oplæring/genopfriskning af funktioner de ikke arbejdet med til dagligt.
Men som sekretær havde jeg egentlig regnet med at blive sendt hjem.
Jeg startede nyt job 1 marts, så det er lidt en underlig periode at gå gennem oplæring mm i.
jan 2007
dec 2012
Det der er alvoren i det er; man vil helst begrænse antallet af beslutninger hvor man faktisk vælger at lade nogle dø, frem for andre. Og man vil også helst undgå at sundhedsvæsnet bliver så udslidt og overbelastet at hvad der normalt kan behandles, nu bliver fatalt.
jan 2007
Og man har før ved mangel på respiratorer kørt 3-holdsskift og håndventileret. Det kniber man vel igen om nødvendigt, så længe der er folk til det.
okt 2005
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 938 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
I midtbyen går folk stadig rundt i butikker og leger på legepladserne.
Men her hvor jeg bor, ser jeg ikke ret mange andre, end dem der bor i min blok.
Jeg gik en lidt længere tur med hundene idag, fordi der var så fint vejr... Vi mødte ikke en eneste.
aug 2013
feb 2011
jan 2007
apr 2018
okt 2005
Har nemlig selv tidligere været i kontakt med lægevagten da jeg mener jeg er smittet, men er ikke testet.
Men uanset hvad, sidder jeg i frivillig karantæne
apr 2018
jul 2007
Ellers kan jeg se det er mest børnefamilier og ældre mennesker der går på gaden her hos os.
Jeg tror desværre indenfor et par dage kommet et udgangsforbud a la Italien og Spanien. Det er bare rigtig mange der ikke forstår budskabet.
aug 2013
Jeg har feber on/off, hoster og snotter også on/off, det er mest om aftenen og natten, og har også trykken for brystet ind imellem når jeg ligger mig ned. Jeg tror ikke at jeg har corona, men er sgu i tvivl om hvornår jeg skal kontakte lægen. Vi holder os herhjemme, så jeg er ikke i risiko for at smitte nogen, så tænker umiddelbart det er fjollet at ringe til lægen med mindre nogen af symptomerne ligesom er der hele tiden.
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.758
På en måde kan jeg godt se ideen med et decideret udgangsforbud, for folk er ikke gode til den der "du må i teorien godt, men du BØR ikke."
aug 2013
mar 2017
Det gælder jo om ikke at blive syg.
Altså det virker lidt tåbeligt, men skal det til, så er det sådan det er.
aug 2013
apr 2018
for så får vi italienske forhold i midt april ca
okt 2005
https://www.avisen.dk/smittet-laeges-dagbog-saadan-er-det-at-vaere-corona_590942.aspx
apr 2018
pga corona stopper andre sygdomme, trafikuheld mm jo ikke
tilsæt at personalet smittes.
så er det helt lige meget om det er corona eller influenza eller et trafikuheld man fejler
med mindre man tilhører den lille gruppe hvor corona er ekstra slem
derfor vedkommer det.også unge, børn og alle...
tiltagene er lavet for at sprede smitten ud over en periode. ikke for at undgå den
nogle vil dø. Det gør folk hver dag af sygdomme
bryder sygehusene sammen vil mange flere dø
derfor skal vi følge anvisningerne
og det er det de der ikke gør åbenbart ikke kan forstå
feb 2011
har venner i Kbhv, hen gik hjem forleden .. ondt i hovedet, hals og trykken for brystet ... havde det bedre dagen efter men har igen haft det ret dårligt i weekenden .. jeg er ikke i tvivl om det er Covid, men her er også underviser et sted hvor der er mange unge ...
Forskellen til influ, kan vist være det der at det svinger ... hvorimod influenza får en til at føle sig møg syg 4-5 dage i streg og så klinger det af ...
feb 2011
aug 2011
Og nej...jeg håber dæleme ikke på en indlæggelse, men jeg er selv i risikogruppen for komplikationer grundet kronisk sygdom Og jeg vil da meget gerne være her og se bette pigen vokse op
aug 2013
Men jeg kan for det første ikke se hvor pokker jeg skulle være blevet smittet, og for det andet så vil jeg bare heller ikke spilde lægernes tid , når der er mange andre der har brug for hjælpen, jeg er jo på ingen måder kritisk syg , ligesom jeg heller ikke har brug for indlæggelse og ikke har vejrtrækningsbesvær som sådan. Har da godt nok haft lidt problemer med at trække vejret i bund. Men igen, sidste år fik jeg jo lungehindebetændelse i forbindelse med en halsbetændelse, så jeg tænker egentlig jeg bare er forkølet og det så er lidt værre for mig end før i tiden, fordi jeg får det immundæmpende medicin.
Igen vil jeg lige slå fast at jeg ikke går udenfor min dør, og min mand er også hjemme og går kun ud når han lufter hundene, så vi udsætter ikke nogen for smitte i tilfælde af det skulel være corona ( hvilket jeg virkelig tvivler på) .
aug 2013
Jeg tror som sagt ikke jeg har corona, men jeg tænker da alligevel hvornår jeg burde kontakte min læge, netop fordi jeg jo er på det immundæmpende medicin.
feb 2011
aug 2008
apr 2018
mar 2017
Jeg spår at Wai bliver det nye sort!
https://www.facebook.com/DDNARD/videos/500141810677270/?t=72
aug 2006
På spørgsmålet om alder på de indlagte siger han at deres gennemsnitsalder lige nu er 62 år. De indlagte bliver pt yngre og de ser flere og flere i 30"erne og 40'erne.
På spørgsmålet om de forudgående har været syge svarer han at - ud fra en gut feeling, data er ikke indsamlet endnu - de fleste er sunde og raske. Der er en tendens til overvægt blandt de indlagte. Forhøjet blodtryk ser også ud til at gå igen.
De yngre ser ud til at overleve efter en periode med respirationsstøtte.
apr 2018
om det er min egen holdning ved jeg ikk... Det er et digt jeg blev inspireret af en anden
okt 2005
aug 2006
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.019
jul 2007
Og til Mette: God bedring med din mor Har hun fået svar på testen?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.298
aug 2011
Var ellers ude og handle for min mor i går formiddags, der hjemme med hoste og snot. Huskede håndsprit både før, under og efter samt god afstand...vi var heldigvis nærmest ingen i butikken. Og hendes varer blev sat af i gangen og vi talte kun igennem et åbent vindue med afstand.
Kæresten har været sløj med snot siden fredag men er nu ude på den anden side...så enten er det bare en genstridig forkølelse eller også så har vi raget virussen til os
aug 2011
Heldigvis er far hjemme, så han kan tage lille pigen, hvis jeg ikke orker. Der er heldigvis ikke feber...endnu, men er pænt smadret og øm i næse/svælg af at pudse næse
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.390
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 938 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Hun vinkede til mig, inde fra vinduet af, mens hun låste bilen op, så jeg kunne hente mit foder... Vi er vandt til at ses flere gange om ugen, så at hilse på hende på den måde, var virkelig underligt...
Derudover har jeg været ved dyrlægen idag.
De håndtere det dælme fint! Der må kun være en kunde i venteværelset ad gangen, alle andre skal blive udenfor med minimum 2 meters afstand.
Der er sat en stor flaske sprit op uden for, som folk bliver bedt om at bruge både før og efter behandling.
Jeg skulle bare hente medicin og aflevere en urin prøve, så hele min konsultation med dyrlægen, foregik udenfor.
Skønt de tager det så seriøst!
jul 2007
Ellers oplever jeg slet ingen mangelvarer. Kan få alt hvad jeg lystre.... pånær gær
Idag oplevede jeg også store hensynstagen fra mine medmennesker i forhold til afstand
Jeg er sikker på ingen dør af sult i DK Pas på jer selv derude
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 511 Svar: 12.483
apr 2018
HM dronningen taler kl 20
dec 2012
aug 2008
feb 2011
så groteske billeder og har læst beretninger fra Kastrup i går ... igen det bekræfter mange, stadig alt for mange fatter det ikke ... afstand og ingen fysisk kontakt med nogen der potentielt kan være ny smittekæde --
Men som en skrev alle de tiltag, alle de økonomiske konsekvenser og så er der ingen kontrol i lufthavnen ... ingen styring der skaber afstand ... selvfølge burde det ikke være nødvendigt, men det er det altså åbenbart ...
aug 2007
aug 2013
feb 2011
men ja ... vi har nogle kilder blandt venner og bekendte der siger at der kommer en form for udgangsforbud ... må sige, det kan vi så takke dem for som ikke har fattet dette ...
aug 2013
aug 2008
Men alt unødvendigt derudover.
aug 2007
Og eftersom jeg sagtens kan lufte hunde uden at være i kontakt med nogen som helst andre (det gør jeg altid) så ville jeg godt nok panikke lidt, hvis man ikke engang må det...Folk i lejlighed SKAL jo også ud med deres hunde på den ene eller den anden måde.
aug 2013
Da de sidste stramninger kom var der jo intet om nogen butikker skulle lukke, der blev nævnt der var fødevare nok osv, og alligevel styrtede folk ud. Så ja jeg er ret sikker på at hvis der kommer udgangsforbud, så styrter folk ud i butikkerne igen . Jeg håber ikke det sker, men må erkende at jeg efter sidste omgang ikke har særlig meget tillid til en del af den danske befolkning
aug 2013
apr 2018
aug 2017
Jeg har hørt at man ikke må køre på McDonalds...
feb 2011
aug 2013
aug 2013
aug 2013
okt 2005
Ville et udgangsforbud være så slemt?
aug 2008
feb 2011
aug 2017
aug 2008
aug 2017
aug 2008
aug 2017
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.821
Jeg tænker det med 10 er lavet, så ungerne ikke kan komme på legepladsen hvis der er mange børn..
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.019
feb 2011
men jeg ved her hvor jeg bor nu, så vil der stadig rende unge rundt i grupper og det er bare ikke ok .... der skal ikke være unødig kontakt på tværs af smittekæder ... og det betyder ikke på tværs af de man i forvejen bor eller arbejder med ... det er simpelthen ikke smart at sige 10 personer ... kan sagtens se grupper af op til 10 unge der nu samles og hygger da barer og cafeer lukker ... det du´r ikke ..
aug 2017
mar 2017
Det håber jeg da ikke.
Så kommer jeg ikke hjem lige foreløbelig.
aug 2006
Hurra for internethandel!!!
aug 2017
Du må tomle den..
aug 2013
aug 2013
dec 2012
aug 2017
Det er vist ikke en and, og jeg håber lufthavnene vil revurdere det krav i disse tider, eller der kommer et forbud imod det.
aug 2017
Det er korrekt. Indtil i dag, har de bare skulle overholde kravet om max 100 personer samlet.
aug 2013
feb 2011
aug 2008
aug 2013
okt 2010
aug 2017
Så "get over it", der er rigeligt med venstreorienterede tosser i den danske journaliststand, måske han synes der mangler lidt modvægt.
feb 2011
aug 2008
aug 2013
dec 2012
aug 2017
Jeg er også dybt uenig i bl.a venligbo'ers samfundsnedbrydende livssyn. Men sådan er der så meget.. Ellers er jeg helt enig med dig.
GODT at den del af epidemiloven hvor myndighederne uden dommerkendelse kunne trænge ind i private hjem, blev forkastet. Så lidt omløb i hovedet har vores politikere alligevel stadig.
apr 2018
den danske journalist stand er lige nu før ukritiske og mere mikrofon holdere end journalister, i hvert tilfælde de fleste af dem. de er rystede og derfor er det godt en som Paludan er med.
men han er jo også næsten min nabo nu ... I hvert tilfælde mere end vi var før...
aug 2017
De skal bare ikke bruge krisen her til, at afskaffe frihedsrettigheder permanent.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Kl. 14 begyndte rygterne at svire om at de ville lukke butikker - folk valfarter til - for nu kan vi jo snart ikke få vores medicin... sjældent har jeg bedt folk gå ud og vente på gaden. Men
Helt ærligt - mad og apoteket skal de nok holde åben - virkelig!
Og Ring dog for fanden til os og få tingene bragt ud eller bed en pårørende hente det.
Det er fandme surrealistisk at bede sine kunder ikke komme og handle...
apr 2018
dec 2012
okt 2010
aug 2017
Mere end ti ihvertfald.
feb 2011
Frk Jensen, mange apoteker kører altså varer ud, specielt til ældre og/eller syge
aug 2013
okt 2005
Set delt på instagrame
feb 2011
hvad med landene i Afrika, de fattige af dem, Indien, Bangladesh, alle de virkelig fattige lande i verden, lande med nærmest intet sundhedsvæsen og mega dårlig hygiejne... tænker har det fat der må folk da dø som fluer ...
aug 2013
feb 2011
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.055
apr 2008
okt 2010
jul 2007
Her tager de 40 kr. pr udbringning.
jul 2007
Ifølge Nordjyske fik Nordjyllands Politi tirsdag en anmeldelse fra borgere i butikscenteret i Hasseris Bymidte. Angiveligt gik en gruppe unge rundt med mundbind og hostede for at skabe frygt. De var dog væk, da politiet kom frem
Sikke da en flok idioter
corona 3