{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

USA {{forumTopicSubject}}

jeg tror sgu vi risikerer en periode mere med Trump … ikke pga af ham men pga de kandidater der er hos Demokraterne, det er åbenbart kun det Grå Guld der holder ved, Bidden tror jeg ikke på, Sanders er nok for "ekstrem" til at samle og Blommberg, hmm måske, men kan nogen af dem slå Trump … er skuffet over ham den yngre er stået af kapløbet om nomineringen ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  USA
  • #1   3. mar 2020 Jeg er næsten ikke i tvivl om at han får en periode mere, hvor skræmmende det end er.
    - Men meget sigende om amerikanere.

Dog vil jeg sige, at når jeg taler med amerikanere så lyder de ok tilfredse med ham og de siger USA har det bedre/mere arbejde osv. Men om det passer aner jeg ikke. Jeg føler ikke lige jeg har tiden til at følge vildt med derovre. Ser helst europa undgår at ende som mini-USA

• #2   3. mar 2020 Enig i at det var ærgerligt at butti halløj droppede ud, men han fik desværre ikk de sorte stemmer... Utroligt at ham den orange tosse har så mange tro følgere! Det er mig en GÅDE!

• #3   3. mar 2020 Lad os se, hvordan han håndterer Corona - det kan gøre en forskel...

• #4   3. mar 2020 Det er jo Amerikanernes valg.

Så kan vi i Europa mene og tænke hvad vi vil.

Jeg ved ikke, om han får en periode mere.

Fordelen er, at det måske kan lære Europæerne at stå mere sammen.

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

• #7   3. mar 2020 @CH #3 … han bygger bare en mur smiley smiley

nej, ærligt tror jeg han vil lukke hvad lukkes kan hvis situationen der bliver slem nok, og sige America First, at de nok kan klare sig en tid uden handel og rejser...

• #8   3. mar 2020 Rent statistisk set så bliver præsidenter i usa som regel genvalgt. Omend man kan sige at det er en skam, så er det højst sandsynligt at trump får en periode mere.
    Man kan jo så håbe han bliver vippet af pinden af en ordentlig retssag i en anden omgang, meeeeeeen... lad os nu se..;)

• #9   3. mar 2020 Tanken om at han bliver genvalgt er skræmmende, og håber godt nok ikke det sker..! Aldrig har jeg oplevet så forfærdelig en personlighed og attitude.

Krydser fingre for at demokraterne tager sig gevaldigt sammen og finder en kandidat der kan vippe ham af pinden, men tvivler..

• #11   3. mar 2020 en Sanders kan nok få marginaliserede grupper til stemmeboksen, men tror ikke han kan samle, der er stadig demokrater der nærmest tænker kommunisme ved nogen af hans holdninger …
    og skulle han blive kandidaten så tror jeg slet ikke han kan slå Trump, skal Trump slås skal der helst være nogle af de republikanere der synes han er alt for meget der kunne finde på at skifte side ved præsident valget, ikke fordi de bliver demokrater men for at komme af med Trump, og der tror jeg Sanders er alt for stor en mundfuld til at det vil ske, der skal det være en meget mere midtersøgende demokrat der skal til …

og så tænker jeg godt nok også på deres alder … synes de er alt for gamle, Trump inkl ...

• #12   3. mar 2020 Hvorfor skal Trump agere på corona'en, eller skulle vi kalde den COVID-19, så bøvhovedet ikke tror, at det er mexicansk rævepis? Jeg formoder, at han betragter begge dele som fake news. Taler vi om øllen, så har han naturligvis en pointe smiley

• #13   3. mar 2020 Covid-19 er allerede i usa? Hvad mener I med hvordan han vil reagere, usa har da været igang i noget tid med at håndtere virusset?

• #15   3. mar 2020 Tror bare ikke demokraterne pt har en kandidat der kan trække nogen af dem der stemte Trump sidst, og samtidig kan samle demokraterne så de virkelig kommer og stemmer, og uden den “ symbiose” tror jeg ikke Trump vippes af pinden ..

• #16   3. mar 2020 Man behøver jo sådan set ikke trække trumps vælgere over til sig. Trump havde ikke the popular vote, da han vandt.
    Det der er relevant er at finde en kandidat som kan få alle demokraterne til at stemme på sig, der er flere demokratiske vælgere i usa end der er republikanere. Republikanerne er "bare" bedre til at komme ud og stemme og de er oftere enige om kandidat.

• #17   3. mar 2020 Ja ved godt at der faktisk var demokratisk flertal, men at det var der der valgmands system der gav Trump sejren ...

• #19   5. mar 2020 Du har så evigt ret Batdog - det er sådan republikanerne kommer til at vinde valget denne gang.
    Trump er ikke en nem præsident at have siddende for republikanerne, men de er nød til at holde hånden over ham gang på gang, så de kan beholde præsidentskabet en periode mere, og derfor går de heller ikke af vejen for svindel og ufine tricks i processen, bare de kan beholde magten, så er landet, befolkning og retfærdighed sådan set ligegyldig.

Trump er en papæske uden indhold, og det der interesserer ham mest - er ham.

• #20   5. mar 2020 " Trump er en papæske uden indhold " smiley smiley

tænker nu mere " En KRUKKE " smiley

Jeg tror så bare at uanset hvor ufine metoder Republikanerne tager i brug, så ville de ikke række denne gang hvis Demokraterne havde en karismatisk kandidat a la som Clinton eller Obama var da de kandiderede og vandt …

De har virkelig ikke KANDIDATEN/PERSONEN med den personlighed der skal til …

• #22   5. mar 2020 @Batdog.
    Så simpelt er det jo ikke.

De har lavet deres system ud fra, at små stater også skal have indflydelse.

Derfor er antaller af stemmer irrelevant. Deres system er bygget efter det.

Om man som dansker kan lide det eller ej er uden betydning.

Man kan heller ikke sige at det er mere udemokratisk end det det danske.

Det er bare anderledes.

• #24   5. mar 2020 @Batdog.
    Du er altså nødt til at hæve dig lidt op i helikopteren.

Jeg kan med garanti også finde utroligt mange Amerikanere der synes at deres system er perfekt.

For ellers var det jo nok lavet om. smiley

• #25   5. mar 2020 @ Batdog, er meget enig i at det ikke er ok at 2.9 mill stemmer ikke har vægt …

Uanset det er en del af forklaringen på Trump sidder på posten i dag, må du indrømme, de mangler en karismatisk kandidat der kan flytte stemmer ..

• #26   5. mar 2020 At 2.9 millioner stemmer ikke har vægt. Det er jo en sandhed med modifikationer.

Altså de kører efter et vind eller forsvind princip.

Altså man vinder en stat eller man taber en stat. Simpel as that.

Så kan man vinde en stat med 1 eller 10.000.000 millioner stemmer. Det ændrer i praksis ingenting.

Derfor kan man ikke sige, at stemmerne er spildte som sådan. De talte jo i den stat.

Dette system giver en fordel til de små stater eller stater med lille befolkningstæthed. Nogen ville argumentere for at det forhindrer de store stater med mange mennesker i at tryne de mindre.

Så de 2.9 millioner stemmer stammer jo bare fra, at man lægger alle stemmer og beregner forskellen. Så er det jo alt efter øjene der ser om de er spildte eller ej,

Havde Trump nu tabt, og det var Hillary der havde vundet på samme måde, så havde de færreste danskere nok brokket sig over systemet.

Spurgte nogen om jeg ville ønske systemet i Danmark, så ville jeg sige absolut nej.

Men vores land er jo ikke større end et frimærke, så vi har ikke samme behov / udfordringer.

Kommentér på:
USA

Annonce