671 visninger
|
Oprettet:
Pulsur/sportsur/smartwatch {{forumTopicSubject}}
Jeg søger et fitness ur/smartwatch.
Det er vigtigt det måler puls, skridt osv.
Jeg kigger mest på Fitbit og Garmin men er lidt usikker på hvad der er bedst at vælge. Jeg har haft Fitbit Alta som jeg elskede og fungerede perfekt, men jeg har også haft dårlige modeller/ure af Fitbit charge 3 og inspire hr., Men det kan jo være det var mandags model jeg fik.
Hvad vil i anbefale.
Pt overvejer jeg Garmin vivoactive 3 eller fitbit inspire hr eller versa lite.
(Det behøver ikke kunne spille musik osv)
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.675
Det har også holdt til nogle bump her og der.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.517
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.000
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.675
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.019
Fitbit:
Plus: Det er godt til at holde strøm, det er fantastisk til at måle hvornår man sover, rytmer og kan også fange middagslure. Mere præcis skridtmåling.
Minus: Er ikke vandtæt, kan ikke tælle baner i svømmehallen og har ikke GPS og kan derfor ikke tracke mine ruter og derfor skal jeg starte endomondo hver gang.
Garmin:
Plus: Er vandtæt, kan tælle baner i svømmehallen, kan tracke med GPS så jeg kan se mine ruter, tempo, puls, variantion i terrænet, skridt, stress og kalorier for både aktive og hvile. Der er mange fede konkurrencer og den skriver både hvis jeg bliver dårligere end bedre end mit eget gennemsnit. Det motiverer mig rigtig meget. Jeg er med i konkurrence på Endomondo, og Garmin sørger selv for at uploade mine dataer uden at jeg skal gøre noget som helst.
Ulemper: Pris. Det koster 1.500 kr - det er lidt pebret. Batteriet.. Hvis man har en meget aktiv dag holder det kun et par dage.
Det måler søvn, men det er ret elendigt og har store udsving til begge sider. Hvis man skal bruge det til noget, skal man helt sikkert gå efter et Fitbit.
Etage funktionen er ret fed og er begyndt at bruge den mere i Garmin - eller jeg brugte den slet ikke i Fitbit selvom den var der. Jeg har opdaget, at den har store udsving og desværre ikke er så præcis som jeg ville ønske at den var.
Garmin er bedre til at skelne i mellem klappen og skridt end fitbit, til gengæld kan Garmin åndssvagt nok finde på at registrere skridt selvom jeg har fortalt den at jeg er ude at cykle eller mens jeg kører bil. Der er mulighed for forbedring. Jeg ved ikke om Fitbit gjorde det - for jeg fulgte ikke mine dataer så nøje som jeg gør nu.
Jeg giver mine varmeste anbefalinger til Garmin. Jeg elsker appen, jeg elsker hjemmesiden, jeg elsker opfølgningen, løbeprogrammer, ros, ris og synes at nørde data er sjovt - men der er plads til forbedring. Når jeg bliver rig skal jeg have en af de nye dyre hvor man kan se vandreruter og fx skiløjper
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.727
Det bruger jeg rigti meget, også pulsmåleren.
Jeg bruger mit til at måle antal skridt og ikke ret meget med ruter og hastighed osv - så ville jeg bruge endomondo ved siden af hvis det var vigtigt.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.376
Indtil videre er jeg super tilfreds med det Det måler min søvn, mine skridt osv. Det er nemt at bruge, nemt at connecte til app'en på telefonen.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.937
Jeg har et vivosmart 4, og på det kan jeg simpelthen ikke finde ud af, at pause en løbetur. Det er virkelig irriterende. Så ender det altid med, at jeg har flere enkle løbeture på 2 km af gangen. I stedet for jeg bare kan pause den oprindelig første, og så løbe videre på den, efter mit lille hvil. Nogen der ved om der er muligt ? Og måske nogen her der har vivoactive 4s eller tilsvarende ? Det er jeg nemlig blevet lidt lun på.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.937
Pulsur/sportsur/smartwatch