{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Julevenner {{forumTopicSubject}}

I nyhederne så jeg lige det gode tiltag fra røde kors, hvor man kan oprette sig på deres side både som værtshjem og som gæst til juleaften. Altså hvor folk der har plads og overskud til at lukke andre ind kan tilbyde det, og personer som af den ene eller anden årsag ikke har nogen at holde jul med, kan søge efter en værtsfamilie.

De nævnte at der stadig mangler værtsfamilier, og nu sidder jeg og tænker om jeg skulle snakke med svigermor og mand om det, og så evt melde os som værtsfamilie hvis de også syntes det er en god ide. Vi bliver kun 4 juleaften, og har både plads og mad nok til flere gæster, og svigermor kan snakke et øre af smiley

ER der nogen af jer herinde der har prøvet det tidligere år, eller bare på andre måder har inviteret fremmede hjem til jer juleaften? Og hvad var jeres oplevelse med det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julevenner
  • #1   21. dec 2019 Jeg har ikke personligt, da jeg ikke selv har holdt jul.
    Men nogle venner af familien er juleværter for 3. gang. De var i Go' aften Danmark forleden og fortalte lidt om det.

Når det en gang er min tur til at holde jul, så inviterer jeg gerne et par fremmede med til bords og rundt om træet. smiley

• #2   21. dec 2019 Yorkie : Jeg syntes bare det er så god en ide, det gør mig simpelthen så ondt at der sidder folk alene i julen, altså med mindre de selv har valgt det. Tænk sig at sidde helt alene og ked af det, og bare vide at de fleste andre hygger sig med god mad, godt selskab og hygge, AV hvor syntes jeg det er trist smiley

• #3   21. dec 2019 Yorkie: Forresten, jeg tror vist nok jeg har 1 eller 2 terrier i min porcelænshundesamling som jeg har mere end 1 af, når jeg lige engang får tjekket, skal jeg så lige skrive til dig ? Hvis det nu kunne være noget for dig, så skal du bare betale portoen smiley

• #4   21. dec 2019 Jeg oplevede en nytårsaften alene hjemme da jeg var teenager; jeg var hårdt ramt af influenza. Resten af hele min store familie var samlet og jeg havde så tom en følelse indeni den aften/nat.
    - Og det var "bare" en nytårsaften. Jul alene, ufrivilligt, er da så hjerteskærende som noget kan være. smiley

Du må meget gerne kigge efter dubletter i samlingen. Tak for tanken. smiley

• #5   23. dec 2019 Synes at det lyder som en fed idé, og hvis I kaster jer ud i det, vil jeg rigtigt gerne høre om det !

• #6   23. dec 2019 Ann-Marie : Det bliver ikke i år da min mand ikke føler han har overskudet til en fremmed på besøg, men vi har snakket om måske at gøre det næste år. Det er virkelig et godt tiltag , det må simpelthen være så trist at sidde helt alene juleaften, hvis man altså ikke selv har valgt det.
    Høre dog stadig meget gerne om andres oplevelser smiley

• #7   23. dec 2019 Kan godt forstå, at det kræver lidt overskud, at invitere fremmede til juleaften. Det skal jo helst være en god oplevelse for alle.
    Jeg har selv overvejet at være frivillig juleaften, for hjemløse eller lignende, men samtidig er jeg vildt glad for at holde jul, så indtil videre, har jeg holdt mig hjemme, når jeg altså ikke skal på arbejde (som i år smiley ).

Kommentér på:
Julevenner

Annonce