{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Erfaringer med kollegie i Århus? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.. :o)

Jeg har længe overvejet, at flytte til en byer som Odense og Århus.
Nu er der desværre kommet noget bøvl omkring det hus jeg skulle flytte i pr. den 1. oktober, og kan muligvis ikke bo der alligevel.
Derfor er det en oplagt mulighed, til at i hvert fald overveje, at flytte til Århus.
Jeg har hørt fra flere, at det er rigtig smart, at flytte på kollegie, hvis man som jeg ikke kender nogle. For på den måde, lære nogle at kende.
Har altid sagt, at jeg ikke vil bo på kollegie. Men vil jo heller ikke være Palle alene i verdenen.
Derfor vil jeg høre folks erfaringer omkring at bo på kollegie i Århus og Odense. Har det været godt eller skidt? Passer det, at man finder nogle gode bekendtskaber? :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med kollegie i Århus?
  • #1   30. jun 2007 Chalotte.
    Ja, det er meget svingende om jeg er kan lide at være social eller ej! :o)
    Men altså, nu kommer jeg jo fra lille Holstebro, så jeg kender absolut ingen i Århus. Så er det vel mest praktisk at flytte på kollegie. Så senere, når man har en omgangskreds, så flytte i "almindelig" lejlighed? :o)

• #2   30. jun 2007 Odense er ellers en mægtig dejlig by med en masse søde mennersker.. smiley

Hvad med dine hunde - skal de ikke med??

• #3   30. jun 2007 Jeg bor i sådan lidt en mellem ting lidt uden for århus - egen indgang og køkken og bad - men der er alligevel flere studerende her ude som man så snakker med osv.
    Vær obs på det er de færeste kollegier hvor du kan have hunden med smiley
    kollegierne i århus fordeles over netsiden www.kollegie8000.dk

• #4   30. jun 2007 Altså tror det er vanesag... Min veninde boede på kollegie i århus, og jeg syne ikke om det med at man aldrig har ro, og gjorde hun heller ikke... men der hvor hun boede var der også meget lydhørt... Og har været på et andet kollegie og det var bedre, emn stadig ikek det bedste jeg kunen finde... Bor selv i lejlighed ed min kæreste og har 96 kvm + en terresse... Det er mere mig! :o)

• #5   30. jun 2007 Og forresten kræver mange af de kollegier at man er studerende... Desværre...

• #6   30. jun 2007 Foden giver pote .
    Sille er min mors hund og Vánu min fars. Så desværre.! Men vil gerne have en Aussie indenfor et år eller to, og overvejer meget, at få en omkring næste sommer! :o) Men det må jeg jo så vente med, hvis jeg skal bo på kollegie. For når jeg først har mig en omgangskreds, må jeg jo finde mig en lejlighed, hvor jeg kan have mig en hund! :o)

• #7   30. jun 2007 (¯`'·.¸Channie¸.·'´¯)
    Jeg er skam også studerende. Er igang med en HF på VUC på 2½ år. Har overstået det første halve år. Men da jeg, "begynder på ny", kunne det jo være oplagt, at tage de sidste to år på en VUC i Århus. På skolen kunne jeg jo også få nogle venner!

• #8   30. jun 2007 Foden giver pote .
    Har i grunden også længe sagt, at jeg ville bo i Odense, da der var mange unge mennesker. :o)
    Men min søster der har boet i Århus, og bor i Horsens, synes jeg skal bo i Århus, for så er jeg tættere på hende. :o)
    Men ikke at det skal betyde, at jeg har valgt Århus. Skal jeg selv taeg stilling til det! :o)

• #9   30. jun 2007 Ginne *
    Troede du boede i Holstebro?! :o)
    Hvis du gjorde, har det så ikke været en stor omvæltning for dig? Kendte du nogle, da du tog derned? :o)

• #10   30. jun 2007 Ginne *
    Virkelig god hjemmeside. :o)

• #11   30. jun 2007 Jeg er fra holstebro ja - omvæltning... tja... det er det vel altid når man flytter til en by, hvor man ikke kender ret mange... Starter du på din uddannelse så går der jo heller ikke lang tid før i finder nogle bekendskaber ad den vej så... Men der er altså masser fra holstebro som er i århus nu smiley

• #12   30. jun 2007 Ja, det kunne bare være rigtig spændende!! :o)
    Jamen, skal først have afsluttet min HF. Dvs. at jeg får bekendtskaber på den skole. Så skal jeg ellers igang med udddannelsen, og så må jeg jo ogås få nogle bekendtskaber der. :o)
    Kan du fortælle mig, når der står ventetid, og der står 9, betyder det så 9 år?? smiley For så er det da lang tid at vente på et kollegieværelse. For de fleste værelser har da 9 eller derover.!

• #13   30. jun 2007 det er opgjort i måneder smiley Og der er sikket en masse som lige nu sidder og er tilmældt en masse steder for at kunne vælge og vrage smiley Man plejer at sige at er man ude og søge ½ år inden indflytning er man rimelig sikker på at få noget man selv har tilvalgt... Jeg ved ikke hvordan boligsituationen er lige pt (har hørt der skulle blive mere og mere rift om kollegierne, grundet færre forældrekøb), men om det betyder der intet er som står tomt... ved jeg ikke...

• #14   30. jun 2007 Jamen jeg ville da byde dig velkommen i århus... Jeg er glad for at bo her og vil bestemt ikke flytte... Og min søster kommer også fra århus boede så i viborg og er nu tilbage i århus, så kan kun anbefale århus... Og bare du besøger kollegierne inden... ved der ligger et i hasle i århus v og det vil jeg ikek anbefale... Så hellere hejredals kollegiet i brabrand... Det er slet ikek så slemt som det lyder... :o)

• #15   30. jun 2007 Jeg kan da lige fortælle dig at man faktisk godt må have hund i mange af ungdomsboligerne i Odense . Jeg ved dog ikke om det gælder kollegieværelserne...

Men du kan se de fleste af ungdomsboligerne/kollegierne i Odense på denne side
    http://www.studiebolig-odense.dk/

Jeg bor selv i Herluf trolle parken under Odense SØ, og det er gode og billige boliger i grønne områder, hvor det er tilladt at have et husdyr

Kommentér på:
Erfaringer med kollegie i Århus?

Annonce