1.463 visninger
|
Oprettet:
Salg af dyr på FB {{forumTopicSubject}}
Tænkte jeg ville starte en lille debat.
Hvad er jeres holdning til FBs regler vedr. salg af dyr (og pels)?
Selv er jeg splittet, da jeg på den ene side sagtens kan se det etiske aspekt i det, og synes det er fantastisk at der faktisk bliver tænkt på dyrene (eller deres egen r*v i forhold til det sorte marked), men har samtidig også nydt stor glæde af div. salgsgrupper for fx heste og tamrotter (også selvom det bare har været window-shopping).
Hvad tænker I?
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Dyrene bliver jo solgt uanset, så at facebook ikke vil lade det foregå åbent, trækker det da bare i det skjulte.
Der er stadig ligeså mange salgssider, de hedder bare formidling nu, og priserne kan man få i en PB.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Det er deres legeplads og derfor deres regler. Det er uden betydning for dem om jeg er enig eller ej - det ændrer ikke noget alligevel.
Akkurat som herinde.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
mar 2009
Oplysning online, men køb efter personligt fremmøde. I dag handler folk dyrene online og vil bare gerne afhente en bestemt dato. Det er sygt.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
mar 2009
Jeg kan slet ikke se nødvendigheden i Facebook ifm dyresalg.
Facebook er allerstørste kilde til impulskøb og dårlige match; se bare den mio blandingskuld og hunde til omplacering der er derinde. Selv internaternes opslag er jo spammet med opslag i stil med "nåååh den er sød, den skal da bo hjemme ved mig.. den ser godt ud i sofaen..." Det er til at brække sig over hvor lidt indsigt almindelige folk har i dyrs behov, instinkter og adfærd.
Søg info, ryk røven ud i landet, se dyret, få vigtig vejledning. Derefter kan man træffe en beslutning.
Ikke på Facebook...
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Og folk vil fortsætte med det.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Og der var Facebook altså bare stort, og en god mulighed for at nå ud til så mange som muligt.
Det kan da kun være en fordel, at række langt med sine annoncer, så man kan finde det bedste match?
Det er jo en selv, som sælger, der bestemmer hvordan forløbet skal foregå. Så hvis man er fast besluttet på, at folk skal møde personligt op, kan man jo bare lade vær' med at sælge, hvis køber ikke er enig.
Jeg ser heller intet galt i annoncer på GoG eller DBA....
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Så da jeg fornylig ville slå op i vores lokale gruppe omkring et nyt hold "Hvalpemotivation", så blev det blacklistet pga. de nye regler... Hmmmm.....
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
svindel, hundehandel osv.. det forgårs sku på alle salgssider.
og det handler nok mere generelt om folk bør bruge deres hjerne, når de køber dyr.
Jeg har købt Aika gennem facebook - hende og en mere af hendes søskende var de sidste tilbage, og de var slået op i vores akita grupper.
så ja - jeg har købt hende der i gennem. synes ikke det var mindre seriøst end om jeg havde fundet hende på dba.
vi tog jo stadig ned og så hende, konkluderede alt var i orden, og hun da skulle med hjem.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Der er jo altså flere aspekter i det her... først og fremmest dyrearten tænker jeg. Men dernæst, så er vi altså mange i smådyrsafdelingen der handler dyr af den vej - ihvertfald folk der har været med noget tid, og ved hvad de går efter. Jeg har saguedme mange gange købt marsvin via billeder online kombineret med hvilken opdrætter og hvad der ligger bag. Det bliver hverken jeg eller sælger mindre ukritiske af.
Men faktum er stadig at der aldrig har måtte handles dyr på facebook _ den eneste øffegrund der er nu, er at de er begyndt at håndhæve dette med en kold og kynisk økse.
Og faktum er osse, at uanset hvor meget der øffes, så er det fjæs der sætter reglerne uanset om man kan lide dem eller ej - de har sgu nok ikke tænkt sig at ændre på det punkt medmindre det kommer til at koste dem annoncepenge. Så derfor er øfning fuldstændig hamrende ligemeget.. medmindre det brænder kalorier af at komme af med sine frustrationer. Og vil man gerne handle dyr på nettet, så er der stadig rigtigt mange steder dette kan gøres på - og hvor man må.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Der hvor vi har haft flest henvændelser på vores plag har været via. FB, og man kan sagtens lave en fornuftig handel bare fordi det er online. Info i annoncen, og så kan folk skrive en PB for yderligere info, samt sælger kan få info om køber og derefter kan et møde arrangeres hvor køber ser "varen". At det er online er jo ikke nødvendigvis = ubeset.
aug 2008
Men sandheden er bare at vil man nå ud til folk, ja så er Facebook vejen frem.
aug 2008
Vi har lige fået lukket vores gamle Schæfer omplaceringsgruppe i forbindelse med de nye regler og det var en god og yderst seriøs gruppe for Schæferhunde med DKK tavler.
Vi har så oprettet en ny gruppe hvor man må holde pris i PB, som følge af de nye regler.
Synes det er en mærkelig indstilling at FB er useriøst.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.495
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
aug 2008
Man når virkelig ud til mange folk der.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Jeg tænker lidt, fair nok at man vil slå ned på puppy mills og lignende, men det går jo også lidt ud over internaterne, der er afhængige af at få deres dyr videreformidlet.
Et alternativ kunne være at tillade godkendte foreniger at lave salgsgrupper (tilhørende forenings siden), eller lignende. Så foreningssider med et flueben har tilladelse.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Og der er stadig masser af grupper, men der skrives ikke længere pris. Og dem der slår kommentarer fra, er bare svindlere, som aldrig har haft en hvalp til salg
Salg af dyr på FB