{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.463 visninger | Oprettet:

Salg af dyr på FB {{forumTopicSubject}}

Tænkte jeg ville starte en lille debat.
Hvad er jeres holdning til FBs regler vedr. salg af dyr (og pels)?

Selv er jeg splittet, da jeg på den ene side sagtens kan se det etiske aspekt i det, og synes det er fantastisk at der faktisk bliver tænkt på dyrene (eller deres egen r*v i forhold til det sorte marked), men har samtidig også nydt stor glæde af div. salgsgrupper for fx heste og tamrotter (også selvom det bare har været window-shopping).

Hvad tænker I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af dyr på FB
  • #2   17. okt 2019 Fuldstændigt enig med Hearthitter...

Dyrene bliver jo solgt uanset, så at facebook ikke vil lade det foregå åbent, trækker det da bare i det skjulte.

Der er stadig ligeså mange salgssider, de hedder bare formidling nu, og priserne kan man få i en PB.

• #3   17. okt 2019 Salg af dyr bør overhovedet ikke foregå online, så jeg kan se meningen med reglen. At det ikke funker er en anden sag.

• #5   17. okt 2019 Min holdning er 'neutral'.
    Det er deres legeplads og derfor deres regler. Det er uden betydning for dem om jeg er enig eller ej - det ændrer ikke noget alligevel.
    Akkurat som herinde.

• #7   17. okt 2019 Jeg kan ikke se problemet i salg på facebook. Problemet er ikke online dimensionen af annonceringen, men at folk er ukritiske i købet.

• #9   17. okt 2019 Det eneste positive er, at man nu kan få fjernet alle svindel-annoncer, hvor folk er for dumme til at gennemskue at dyret ikke findes, og at man kan få fjernet annoncer fra hundefabrikker.

• #10   17. okt 2019 Nej Caroline.
    Oplysning online, men køb efter personligt fremmøde. I dag handler folk dyrene online og vil bare gerne afhente en bestemt dato. Det er sygt.

• #11   17. okt 2019 Hunde skal ikke købes på facebook, men at annoncere og få kontakten der, ser jeg ingen problemer i. Det er, hvad der foregår, når man har fået kontakten, der er væsentlig.

• #12   17. okt 2019 Alle dyrearter og racer/typer herunder har en klub/specialklub med hjemmesider.
    Jeg kan slet ikke se nødvendigheden i Facebook ifm dyresalg.
    Facebook er allerstørste kilde til impulskøb og dårlige match; se bare den mio blandingskuld og hunde til omplacering der er derinde. Selv internaternes opslag er jo spammet med opslag i stil med "nåååh den er sød, den skal da bo hjemme ved mig.. den ser godt ud i sofaen..." Det er til at brække sig over hvor lidt indsigt almindelige folk har i dyrs behov, instinkter og adfærd.

Søg info, ryk røven ud i landet, se dyret, få vigtig vejledning. Derefter kan man træffe en beslutning.
    Ikke på Facebook...

• #14   17. okt 2019 Kan på ingen måde se problemet i salg af dyr online på Facebook. Vi skriver 2019, sådan er tingene bare. Det er der man når ud til folk.
    Og folk vil fortsætte med det.

• #16   17. okt 2019 Jeg kan slet ikke se det "farlige" i at annoncere sine dyr på de platforme der er tilgængelige.
    Og der var Facebook altså bare stort, og en god mulighed for at nå ud til så mange som muligt.

Det kan da kun være en fordel, at række langt med sine annoncer, så man kan finde det bedste match?

Det er jo en selv, som sælger, der bestemmer hvordan forløbet skal foregå. Så hvis man er fast besluttet på, at folk skal møde personligt op, kan man jo bare lade vær' med at sælge, hvis køber ikke er enig.

Jeg ser heller intet galt i annoncer på GoG eller DBA....

• #17   17. okt 2019 Én af udfordringerne er også, at man ikke kan slå noget som helst op, der involverer ordet for et dyr + en pris.
    Så da jeg fornylig ville slå op i vores lokale gruppe omkring et nyt hold "Hvalpemotivation", så blev det blacklistet pga. de nye regler... Hmmmm.....

• #20   17. okt 2019 jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være anderledes end at sælge dyr på dba, guloggratis eller andre sider.
    svindel, hundehandel osv.. det forgårs sku på alle salgssider.
    og det handler nok mere generelt om folk bør bruge deres hjerne, når de køber dyr.

Jeg har købt Aika gennem facebook - hende og en mere af hendes søskende var de sidste tilbage, og de var slået op i vores akita grupper.
    så ja - jeg har købt hende der i gennem. synes ikke det var mindre seriøst end om jeg havde fundet hende på dba.
    vi tog jo stadig ned og så hende, konkluderede alt var i orden, og hun da skulle med hjem.

• #21   17. okt 2019 Nu bliver jeg sådan lidt hmmm.. over at alle der køber dyr online uden personligt fremmøde bliver fremstillet som.. lad os bare sige 'uheldige'.

Der er jo altså flere aspekter i det her... først og fremmest dyrearten tænker jeg. Men dernæst, så er vi altså mange i smådyrsafdelingen der handler dyr af den vej - ihvertfald folk der har været med noget tid, og ved hvad de går efter. Jeg har saguedme mange gange købt marsvin via billeder online kombineret med hvilken opdrætter og hvad der ligger bag. Det bliver hverken jeg eller sælger mindre ukritiske af.

Men faktum er stadig at der aldrig har måtte handles dyr på facebook _ den eneste øffegrund der er nu, er at de er begyndt at håndhæve dette med en kold og kynisk økse.
    Og faktum er osse, at uanset hvor meget der øffes, så er det fjæs der sætter reglerne uanset om man kan lide dem eller ej - de har sgu nok ikke tænkt sig at ændre på det punkt medmindre det kommer til at koste dem annoncepenge. Så derfor er øfning fuldstændig hamrende ligemeget.. medmindre det brænder kalorier af at komme af med sine frustrationer. Og vil man gerne handle dyr på nettet, så er der stadig rigtigt mange steder dette kan gøres på - og hvor man må.

• #22   17. okt 2019 Jeg forstår ikke helt dramaet over at købe dyr online. 2 af vores heste er købt ubeset online fra USA (dog ikke via. FB), og da det er en sjælden race herhjemme er vi afhængige af vores kontakter i EU og USA, når det kommer til avl. Og der har Facebook bare været en kanon platform.
    Der hvor vi har haft flest henvændelser på vores plag har været via. FB, og man kan sagtens lave en fornuftig handel bare fordi det er online. Info i annoncen, og så kan folk skrive en PB for yderligere info, samt sælger kan få info om køber og derefter kan et møde arrangeres hvor køber ser "varen". At det er online er jo ikke nødvendigvis = ubeset.

• #23   17. okt 2019 At man køber på FB er jo ikke automatisk det samme som at købe ubeset.
    Men sandheden er bare at vil man nå ud til folk, ja så er Facebook vejen frem.

• #25   17. okt 2019 Præcis. Jeg bruger de grupper meget.
    Vi har lige fået lukket vores gamle Schæfer omplaceringsgruppe i forbindelse med de nye regler og det var en god og yderst seriøs gruppe for Schæferhunde med DKK tavler.
    Vi har så oprettet en ny gruppe hvor man må holde pris i PB, som følge af de nye regler.

Synes det er en mærkelig indstilling at FB er useriøst.

• #26   17. okt 2019 Jeg har da flere gange købt kat uden personligt fremmøde først. Bor sælger i et andet land eller mange kilometer væk, er det sku praktisk nok at bruge nettet.

• #27   17. okt 2019 jeg er ligeglad.... køber mit næste dyr på Instagram....

• #29   17. okt 2019 Også ærgerligt for vores gruppe og det er også derfor vi har oprettet en ny og fået den op og kører.
    Man når virkelig ud til mange folk der.

• #30   18. okt 2019 Jeg synes en af de ting der er mest ærgerligt er, at det var en rigtig god måde at sørge for nyt blod ved fx vores heste. Vi har ingen hingste i Danmark, så vi er nødt til at søge udenlands, og fordi der er så relativt få hingste i EU generelt, skal man virkelig gøre sig umage for at finde det rette match, og der havde vi en virkelig god gruppe på FB. Men selv den er blevet lukket.

Jeg tænker lidt, fair nok at man vil slå ned på puppy mills og lignende, men det går jo også lidt ud over internaterne, der er afhængige af at få deres dyr videreformidlet.
    Et alternativ kunne være at tillade godkendte foreniger at lave salgsgrupper (tilhørende forenings siden), eller lignende. Så foreningssider med et flueben har tilladelse.

• #31   18. okt 2019 Jeg er ikke sikker på at jeg ser det som jordens undergang, selvom det da er irriterende. Man kunne da trods alt købe alle mulige dyr FØR facebook blev opfundet, og det kan man stadig.

Og der er stadig masser af grupper, men der skrives ikke længere pris. Og dem der slår kommentarer fra, er bare svindlere, som aldrig har haft en hvalp til salg smiley

Kommentér på:
Salg af dyr på FB

Annonce