{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Hvis man ikke boede i Danmark {{forumTopicSubject}}

Hvis nu I kunne flytte hvorhen I ville, hvilke(t) land(e) ville I så helst bo i og hvorfor? smiley

For mig er listen:

Sydkorea
Sverige
Tyskland
Japan

Sydkorea fordi jeg er forelsket i kulturen, afhængig af maden og fascineret af sproget smiley
Derudover er der meget smuk natur og det virker samtidig som et "convenient" sted at bo. Der er også nogenlunde samme klima som i Danmark.

Sverige synes jeg generelt er et hyggeligt land. Jeg er vild med naturen og menneskene. På samme måde har jeg det med Tyskland. Især Hamborg. Der er pænt og ryddeligt, folk er venlige og der er plads til hunde. De har også jordens hyggeligste julemarked!

Japan er meget af samme grunde som Sydkorea.

Hvad siger HG'erne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis man ikke boede i Danmark
  • #2   18. aug 2019 Skotland - Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har altid følt mig stærkt knyttet til Skotland. Og jeg elsker deres natur, deres historie og deres klima.

Norge - Pga. naturen og jobmulighederne.

Sverige - Pga. naturen og jobmulighederne.

Finland - RENSDYR! Og kulturen.

Oh, og selvfølgelig Island! Men det er komplet no-go, for jeg ville ikke flytte uden alle dyrene. Men damn, den natur!

• #4   18. aug 2019 Åh ja, Skotland (og Irland) er jeg også noget betaget af! Den natur smiley

• #5   18. aug 2019 Belgien - elsker landet, maden, kulturen, naturen. Ville selvfølgelig bo i den sydlige, bjergrige del.

Namibia - min svogers kæreste er fra Namibia og jeg er dybt fascineret af hendes beskrivelser af naturen, dyrelivet, befolkningen osv. Et land jeg helt klart gerne ville opleve og/eller bo i.

• #6   18. aug 2019 Jeg har ikke rejst ret meget, så det måtte blive England, Sverige eller Norge smiley
    Der er dog rigtig mange steder i verden jeg gerne ville rejse til, men at bo der permanent ved jeg ikke om jeg ville.

• #7   18. aug 2019 Sverige, SKåne, da det minder mest om Danmark (Jeg vil helst bare blive i dejlige Danmark)

• #8   18. aug 2019 1) Japan! Sådan overordnet set - livsstilen vil jo afhænge meget af den præcise geografiske placering, om det er i byen, countryside eller hvad.
    Synes landet er fascinerende: sproget, kulturen, maden, naturen, "belejligheden" på et helt andet niveau som du også nævner.

2) Sverige - jeg synes naturen er så smuk og det ville være spændende at prøve at bo der.

3) Singapore - ja, hvis vi ikke tager hensyn til økonomien smiley Jeg synes det er en ret fascinerende stat med vild udvikling.

4) Schweiz, pga. naturen igen. Det ser fantastisk smukt ud, både alperne, søer, naturparker og også inde i mange af byerne. Tænk, hvis man kunne bo med let adgang til sådan noget smiley

• #9   18. aug 2019 Lanzarote, så ja Spanien smiley

Min mands far var derfra, og han har en masse søskende, nevøer og niecer dernede. Havde det ikke været for min leversygdom, ja så var vi flyttet ( jeg kan ikke få en sygeforsikring der dækker min sygdom ) .

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #11   18. aug 2019 New Zealand. Tror det ville være en kæmpe oplevelse og har så meget natur at byde på.

• #12   18. aug 2019 Belejligt, der var ordet, Fünke! smiley

• #13   18. aug 2019 Schweiz
    Canada
    Norge/Sverige

Pga naturen.

• #14   18. aug 2019 Boston Massachusetts eller Cape cod,hvis jeg en dag blev rig og ikke behøvede at tænke på sygeforsikring mv.

• #15   18. aug 2019 Jeg tror nu bare jeg bliver i lille dejlige Danmark smiley

Men hvis jeg skulle flytte så blev det til Canada. Dejligt land med vanvittig flot natur, nemt sprog og så bor min søster derover smiley

• #16   18. aug 2019 Sverige (Värmland eller Västre Götaland) Grundet kulturen og lidt højere til loftet smiley

• #18   18. aug 2019 Østrig - primært pga. naturen, der er SÅ smukt!

• #19   18. aug 2019 Spanien - Fordi der er varmt
    Norge - Naturen og jobmulighederne
    Holland - Elsker alt ved Holland pånær at der bor vildt mange mennesker ift i Danmark.

• #20   18. aug 2019 England, Wales, Skotland eller Irland. Mine favorit ferielande. I dag kunne jeg ikke tænke mig at bo andre steder end i Danmark, men som ung havde jeg en drøm om at flytte til England eller Wales. Der er så mange smukke steder, og jeg har altid nydt at være der, og holder meget af sproget og kulturen.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #21   18. aug 2019 Sverige eller Norge, tror jeg. For efterhånden mange år siden var jeg tæt på at flytte til Filippinerne, men i dag vil jeg hellere “nøjes” med noget mere hjemligt.

• #22   18. aug 2019 Jeg ved nu heller ikke, om jeg ville kunne forlade Danmark sådan permanent. Jeg er meget stærkt knyttet til min familie og tror ikke, jeg kunne bo langsigtet i et helt andet land end dem. Noget andet er også muligheden for hund og dens trivsel.

Men ellers ville jeg flytte uden at tøve, bare for at prøve det - ingen siger det er irreversibelt, ingen siger det behøves være mere end et enkelt år. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at bo og arbejde forskellige steder.. og komme tilbage til Danmark til sidst smiley

• #24   18. aug 2019 Bolivia!

Fordi islam ikke er repræsenteret. Og jeg kan godt lide deres kultur som de IKKE giver køb på for at signalere "mangfoldighed" aka fordærv..!
    Tilmed at land hvor man kan vælge sit foretrukne klima, alt efter hvor højt man bosætter sig. Drømmen er en lille bjerghytte ude på landet i et klima som minder om det danske, men gerne til den lidt varmere side. Så kan man køre ned i dalen og til tropisk varme og tilbage til sin hytte i et svalt klima når man sveder. smiley

• #25   18. aug 2019 Frankrig , er bare frankofil ... gerne i syden om vinteren og øst på i bjergene om sommeren.. sproget og lyset ...

Østrig elsker deres søer og bjerge ... god gedign mad . smiley

Italien, helt specifikt på Sardinien, har helt tabt mit hjerte til øen, Smaragd kysten, havet. roen ...

• #28   18. aug 2019 Irland, New Zealand, eller et land med varme året rundt.. Haha
    Er sådan en frossenpind, så varme er smiley

• #29   18. aug 2019 Australien - min bedste veninde bor der og de har ikke problemer med indvandring.

Canada - altid været rimelig fascineret af landet også virker det langt bedre end USA mht til våben osv.

Scotland/Irland/Visse dele af England - Jeg ELSKER deres accent xD

• #30   18. aug 2019 "Australien - min bedste veninde bor der og de har ikke problemer med indvandring."

Nogle steder har de og det bliver værre og værre. Ikke med indvandring som sådan, men ligesom alle andre steder, med muslimerne. Men Australien er et stort land.. Og pænt højt på min liste pga. at sprogbarrieren er ikke eksisterende når man er god til engelsk. Flytter jeg til Bolivia skal jeg jo lære spansk. smiley smiley

• #31   18. aug 2019 Man kan sige, hvor der er en JYSK-butik kan jeg bo smiley - selv i Dubai smiley

Ellers så, ja, steder hvor det er nemt at leve vegansk, og der ellers er mulighed for alm. velstand med ét job. smiley

• #32   18. aug 2019 Scotland
    London

Hmm...

Måske Australien, også et dejligt land:)

• #33   18. aug 2019 England eller Norge smiley Eller måske et sted der er varmt og lækkert hele året rundt smiley

• #35   18. aug 2019 Hvis ikke jeg skulle arbejde - Italien!
    Har rejst i landet knap 20 gange og elsker sproget, kulturen og naturen.
    Jeg skal selvfølgelig bo et sted med sne, så det må blive helt i nord.

• #36   18. aug 2019 Elsker også sne! Alle steder jeg kan få masser af sne er et plus smiley

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #37   18. aug 2019 Jeg bor ikke i Danmark, men kan lige skimte DK hjemmefra smiley Jeg synes der er så skønt, lige så snart man kommer et stykke op langs vestkysten i Sverige. Dog har jeg aldrig rigtigt vænnet mig til de trævillaer smiley

Irland trækker en del i mig, jeg har været i praktik og boet i Wicklow Mountains og der er afsindigt smukt! Tågen der stiger op fra dalene, bjergene i baggrunden hvor end man kigger hen, og så stenmure og huse i det uendelige grønne landskab smiley smiley

• #38   18. aug 2019 Jeg kunne også sagtens bo i Italien, Scotland eller Irland... igen pga naturen.

• #40   18. aug 2019 England smiley jeg elsker England. England er bare mit hjem! Jeg er komplet forelsket i England. Min familie er britisk, og vi har altid været meget i England.

Jeg unne dog også godt lokkes til Irland eller Skotland smiley

Egentlig synes jeg også nordøst USA kunne være fedt - primært på grund af naturen og NY.

• #41   18. aug 2019 Jeg har boet i udlandet i 4 år og derfor ved jeg, at jeg aldrig flytter fra Danmark, men hvis ..

Tyskland - fordi tyskerne bare er så meget federe til at træne hund end danskerne, der er bjerge og nogle rigtigt gode øl.

Italien - fordi mad bare ikke bliver bedre end den, der er der.

• #42   18. aug 2019 Hvis ikke jeg havde børn, så ville jeg nok flytte til Kina, Japan eller New Zealand. Australien er udelukket, da der er mange giftige dyr.

I øvrigt sjovt at se at en del kvinder godt gad bo i Japan. Jeg håber så ikke for jer at i er Feminister, for så er det med garanti ikke stedet at bo.

Men som mand. Klart! smiley

• #43   18. aug 2019 Jeg gad godt bo et år i USA, syden. kender efterhånden rigtig mange der som er fightere af sjæl. dem gad jeg godt opleve irl i en periode.

• #44   18. aug 2019 Jeg er sikker på at jeg ville være utilfreds med Japan på nogle punkter, præcis ligesom Danmark også har sine svagheder. Japan halter HELT sikkert efter på flere områder.
    Men jeg gad godt prøve at bo der alligevel - du kan jo også bo i Kina selvom du går ind for demokrati smiley

• #45   18. aug 2019 Fünke : Hvis du nu en dag når dertil at du faktisk gerne vil prøve at bo i Japan, så sig lige til. Så kan det være jeg kan skabe kontakt mellem dig og min lillebror og hans kæreste, de er jo lige kommet hjem efter at have boet i Japan i knap 1 år smiley

• #48   18. aug 2019 DET vil jeg Rikke smiley Håber de haft et rigtig spændende år! (hvis ikke jeg har sagt det allerede)

• #50   19. aug 2019 1. Norge
    2. Skotland

Der er så smukt begge steder, jeg elsker naturen og befolkningerne begge steder - deres rolige væsner og fantastiske humor.

• #52   19. aug 2019 Jeg har ikke pengene og vil ikke kunne undvære min familie, så bliver i Danmark. Men skulle jeg se bort fra økonomien og afsavnet så:

Australien
    Sverige
    Norge

Australien! Et fedt land at bo og rejse i smiley Elskede mine 9 måneder dernede smiley

Sverige og Norge pga pladsen og den skønne natur smiley

Alternativt Italien og Spanien...skønne råvarer og lækker, lækker mad smiley

• #53   19. aug 2019 Hvor sjovt. Min bedre halvdel spurgte mig om præcis samme i går.

Hvis vi ser bort fra hvordan landet kører, samt dets politik, så USA. Vil SÅ gerne til USA.
    Og hvis vi ser bort fra div. edderkopper, så ligger Australien eller New Zealand nr. 2.

Men hvis vi skal se realistisk på det, så Norge oppe ved Trysil.

• #55   19. aug 2019 Madeira.

Vi var der på ferie i 18 dage i januar i år og jeg var den eneste som ikke glædede mig til at skulle hjem igen da ferien var forbi.

Realistisk ville jeg næppe trives på så lille en ø, men uha... sjældent har jeg følt mig bedre tilpas på en ferie, end der smiley

• #56   19. aug 2019 Der er utrolig mange regler i japan, men må ikke en gang drikke i Metroen heller spise og man skal være stille https://www.danexplore.dk/blog/uskrevne-regler-i-japan-dos-and-donts/

• #57   19. aug 2019 Jeg synes Japan er utroligt fascinerende. Ligeså synes jeg menneskerne og sproget er det.

Ja, de har også deres finurligheder, men efter min mening er det ikke det værste land, man kunne bo i smiley

• #58   19. aug 2019 Var det ikke pga familie, venner og job, så var jeg flyttet til Schweiz!

• #59   19. aug 2019 Jeg har ikke lyst til at bo andre steder end i DK smiley
    Men skulle det nu være så er min liste
    1. Sverige (jeg elsker deres natur og at de mentalt har lidt 'højere til loftet' end almindeligt er i DK).
    2. England (jeg har rejst meget i England og befinder mig godt derovre)
    3. Tyskland (fed natur og et meget mere positivt syn på hunde end man oplever her i DK)
    4. USA - nordøst eller Califonien: Gode jobmuligheder, fed natur, tiltalende klima, 'europæisk sindede' indbyggere. Midtvesten og sydstaterne kunne jeg på ingen måde bo i (Jeg har familie der bor i midtvesten og jeg fatter ikke at de har lyst til at bo der smiley ).

• #60   19. aug 2019 Thailand
    London
    Sevilla

Jeg ville give ret meget for at kunne bo i Thailand og dykke.

• #61   19. aug 2019 Uuuh, og Azorerne kunne jeg godt finde på også.. Elsker den ø-gruppe..

Men tror nu ikke jeg ender andre steder end Danmark.. Måske hvis jeg vinder et par milliarder en dag, kan jeg have ferieboliger forskellige steder i verden.. smiley

• #63   19. aug 2019 Garf: Nu er der så også altid så vanvittig mange mennesker i metroen, at man ikke kan spise eller drikke, folk står som sild i en tønde smiley

Man må desuden heller ikke spise eller drikke i bybusserne her i Århus, og det overlever vi allesammen smiley

• #64   19. aug 2019 Jan tjek Don. han er dansk dvs født i Texas men hans forældre er pæredanske smiley

https://youtu.be/6ZFzKu_Z-YY

Det er lidt sjovt og jeg synes godt man kan se det. især nu hvor han har vikingeskæg selv om hans venner mener han skal tage det af lol smiley

• #65   19. aug 2019 Sverige: Fordi det er et utroligt smukt land, et hyggeligt folk og jeg elsker træhuse smiley
    England: Fordi jeg er vild med englændere, og deres finurlige og skønne personlighed, og så er landet smukt smiley
    Alaska: Fordi jeg er vild med naturen smiley

Realistisk set, så er det ikke utænkeligt, at jeg rykker til Sverige på et tidspunkt. Måske som pensionist, når man ikke længere er så afhængig af, at skulle ud af døren og på job hver dag.

• #66   19. aug 2019 @HL.
    Det var et fedt nummer, men de havde stylet, hende der Shayne Marie en kende uheldigt synes jeg... smiley

• #67   20. aug 2019 Martin ja enig smiley han har en ny video på vej. Jeg synes han er ret dygtig

• #68   20. aug 2019 Åh, når jeg sådan kommer til at sidde og kigge på nationalparker i Tyskland, Norge, Schweiz osv, så er mine daglige omgivelser drønkedelige og uinspirerende smiley

Og jeg er ked af at sige det, men Nationalpark Thy er altså rimelig lunken i forhold til de bjergrige og storslåede nationalparker i udlandet - Danmark er charmerende, men naturmæssigt.. mehh.. det er i hvert fald ikke derfor, jeg bor her smiley

• #69   20. aug 2019 Det universitet, jeg overvejer at søge ind på, det har en udvekslingsaftale med Sydkorea. Jeg overvejer helt klart at bosætte mig der et års tid og fortsætte uddannelsen. En anden fordel er, at så er Japan kun en færgetur væk smiley

Fünke, ja, DK's natur er ikke ligefrem voldsomt imponerende i sammenligning smiley

• #70   20. aug 2019 Åh, jeg ville gerne på udveksling, men min uddannelse har nogle ret dårlige aftaler, så det er ikke ligefrem særlig attraktivt (og så kommer potentiel vaps også samtidig). Det lyder virkelig fedt med den mulighed, Anine smiley

• #71   20. aug 2019 Haha, jeg kan også godt værdsætte den danske natur og tænke den er fantastisk smuk... når jeg ignorerer udlandet og tænker det her er min eneste mulighed smiley smiley

• #72   20. aug 2019 Nogen gange er man måske også tilbøjelig til ikke helt at værdsætte sit eget lands eller egen egns natur, fordi man ser den hele tiden. Og der er da mange smukke steder i DK.

Jeg mindes en norsk opdrætter, der besøgte mig i forbindelse med en parring. Den gang boede jeg på Falster, ok pænt, fladt åbent land. Det var en vejrmæssigt rimelig almindelig januardag, dvs. ingen sne, ingen sol men heller ingen regn. Men da vi gik en lille tur, sagde hun til mig: "Nej hvor er der pænt her. Hjemme hos os er der ikke andet end træer."

Jeg besøgte så opdrætteren, kort før hvalpene var salgsklare, og de boede bare så lækkert. En lille lysning i en skov, lidt oppe med flot udsyn over en sø, jamen det var bare så smukt. Tænk at hun havde synes, at der var pænt på Falster. Men det gjorde hun, og muligvis bare fordi det var så anderledes.

Kommentér på:
Hvis man ikke boede i Danmark

Annonce