{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Venstre - hvor er de(t) på vej hen? {{forumTopicSubject}}

Jeg følger spændt den sæbeopera, man har valgt at kalde 'magtkampen i Venstre'. Set fra mit udsigtstårn er det en dejlig selvdestruktiv proces, som ikke burde stoppe. Men set fra et Venstresynspunkt ville det bedste formentligt være at skrotte Lille-lars/Kristian "samarbejdet" og derefter at vælge den pragmatiske Jakob Ellemann.
Hvad mener HG's skarpe politiske panel?
Skyd løs!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venstre - hvor er de(t) på vej hen?
  • #1   15. aug 2019 Tror aldrig Kristian Jensen bliver formand, han bliver underløbet af Ellemann, men om Ellemann kan vinde et formandsvalg allerede nu mod en mega snu, dreven Løkke der ikke skyr nogen midler for at opnå det han selv ønsker det er jeg mere i tvivl om... som jeg læser noget af det der er skrevet så vil mange i venstre gerne have Ellemann nu, men der er åbenbart mange, rigtig mange der er "bange" for Løkke og bulldoggen Hjort F så om nogen tør starte oprøret og gå forrest i kampen for at vælte ham tvivler jeg på ..

• #4   15. aug 2019 Det bliver aldrig Støjberg. Hun er en enkeltsags-politiker og kommer aldrig til at samle Venstre. Desuden pegede det netop overstået valg jo også på, at den ekstreme fremmedfjendskhed er lidt på retur. Jeg tror Ellemann er den eneste chance for at samle højrefløjen. Han virker også lidt mere intelligent end Støjberg smiley

• #6   15. aug 2019 efter sigende har LLR EN til EN bedt de 24 medlemmer af forretningsudvalget om at godtgøre om de de stod bag den nuværende ledelse, artiklen i EKstra Bladet bruger ordene der angiveligt er citater fra centrale kilder i partiet der ønsker at være anonyme af hensyn til politisk fremtid = angst for Løkke tænker jeg " "Taget på sengen (forretningsudvalges medlemmer) og med armen vredet om på ryggen fik Løkke sin opbakning" ...

Mon ikke han har sværere ved at styre dialogerne ude i det ganske land og det kunne ende ud i et flertal der vælter ham ... det er muligt men jeg er stadig i tvivl om det er nu de tør

• #8   15. aug 2019 Socialdemokraterne gik også frem i 2015. Statsministereffekten.

• #9   15. aug 2019 Jeg tror at Kristian Jensen og hans støtter, og nok også Løkke selv havde regnet med at enten kom der en EU toppost til Løkke, ellers kom der et eller andet godt tilbud fra erhvervslivet, ingen ville have ham så han måtte så lade som om at formand for venstre stadig var det han ville allermest, og så gik det op for Kristian Jensen at det heller ikke skete nu og samtidig kan han nok selv se at jo længere der går jo tættere på kommer Ellemann, så hans frustrationer løb nok noget af med ham og så kom balladen, samtidig med Løkke også kan se sig presset fx ved valget af Løhde fremfor hans kandidat, så begges nerver er nok lidt udenpå tøjet og vil nok være det til efter næste landsmødeminimum ....

• #10   15. aug 2019 Jeg håber ikke, at Kristian Jensen nogensinde bliver formand, og hellere ikke Jacob Ellemann.
    Det er som at skulle vælge mellem pest og kolera.
    Men hvem er der så ?

Jeg så jo gerne Jens Gade, men det er vist bare en ønskedrøm, han har jo ikke lyst.

Det bliver spændende at se hvad der sker til november om Kristian Jensen forbliver næstformand, eller om der popper andre op så der kommer kampvalg.

• #12   15. aug 2019 Ups, jeg er vist ved at være rigeligt senil.
    Jeps, det er selvfølgelig Søren Gade jeg mener.
    Enig angående Hjort, men synes at han havde ret med at Kristian Jensen burde trække sig.

• #15   16. aug 2019 Jeg kan slet ikke forstå Løkke er så tavs.
    En rigtig leder lader det da ikke op til mediernes pusteri og hvem der råber højest at diktere signalet man udsender.
    Han skulle da for længst have bedt folk om at makke ret og flette ind så længe han er formand så skal alt det der fnider da ikke foregå.
    Så må de enten vælte ham af pinden demokratisk eller vente med den fniderfnader til han ikke længere er leder af butikken.
    Det forstår jeg simpelthen ikke han ikke tar tyren ved hornene og trækker en linie.

• #16   16. aug 2019 @John.
    Hun har altså haft et rigtigt arbejde engang. Er du skør? smiley

Kommentér på:
Venstre - hvor er de(t) på vej hen?

Annonce