Ejere med enorm mange hunde Ejere med enorm mange hunde
Jeg så jeg Razzia i tv i går aftes, hvor der var et indslag om en kvinde der havde 38 hunde.
Nu har vi jo en lovgivning der siger at hvis vi skal have flere end 4 hunde, så skal der søges tilladelse, og/eller skal man registreres som erhverv.
Med jævne mellemrum hører man om, at nu skal der ske noget, nu skal hvalpefabrikker mm stoppes.
Og som man ved, så er det jo hos hvalpefabrikker at hundene lever et kummerligt liv, hos de fleste steder endda så slemt at det er vanrøgt.
Når nu man gerne vil stoppe hvalpefabrikker, hvorfor gør man så ikke noget som helst de steder, hvor lovgivningen bliver overtrådt
Hvorfor går fødevarestyrelsen, politiet og kommunen ikke ind i sådanne sager og får fjernet de overskydende 34 hunde ?
Jeg fatter det ikke, meget elendighed kunne undgås hvis myndighederne var med til at overholde lovgivningen.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.362
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.494
Måske er det minimumskravene og ressourcerne til at kræve dem overholdt, der skal ses på.
Men jeg kan godt følge din undren, for den har jeg også haft. For en del år siden var det en familie i den kommune, jeg boede i, der havde en flok store blandingshunde, der tyranniserede området omkring, hvor de boede, strejfede overalt og opførte sig truende. Jeg mener, der var tale om 8 hunde, og der var meget skriveri om problemerne, og det virkede som om, politiet ventede til der var en, der blev bidt. Og hvorfor kommunen ikke gik ind med 4 hundes reglen, som jeg i hvert fald godt kendte til på det tidspunkt, undrede mig meget. Til sidst blev de fleste af hundene dog fjernet, men det tog godt nok lang tid.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Kun hvis det er i erhvervs-øjemed.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.362
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Lige som Rotterne kan jeg blive så gal.
Og jeg kan hellere ikke se, at man ikke gør noget ved det på grund af resurcemangel at gøre, for der har da været nogle tilfælde i årenes løb, hvor hundene har været fjernet, men hvor de er blevet givet tilbage til ejerne, selv om det har været over de tilladte 4 hunde.
Hvis nu man gav disse frygtelige hundeejere en frist på en måneds tid til at skille sig af med overskydende hunde, og man konsekvent tvangsfjernede dem hvis ikke ejeren fulgte op, så kunne det vel afskrække nogle andre i at anskaffe sig sådan en flok hunde.
maj 2009
Hvorfor gør myndighederne ikke noget ved det ?
De gør jo ikke engang noget selv om der er anmeldelser.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 696
Der er mange flere stemmer i at lave fine nye love om hvad vi må og ikke må, end at følge op på at de love vi allerede har, bliver overholdt! Det er også meget billigere...
Hvis vore politikere gik lige så meget op i "deres" sager når der ikke længere er kamera på, ville meget se anderledes ud.
sep 2007
Nå for søren, jeg synes ellers at have læst at det ikke var gældende på landet med en eller anden afstand til naboer
Men hvis man bare skal informere om det og inke søge tilladelse er det vel heller intet problem
sep 2007
Ok som sagt ingen viden Bodil skrev bare det skulle meldes til kommunen
sep 2007
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
maj 2009
dec 2010
Ville være fantastisk, hvis der blev afsat flere resourcer til dyrevelfærd, så man rent faktisk kunne følge op på det, når folk anmelder.
jun 2012
Jeg havde f.eks. fået oplyst at bare man havde mindst 100 m. til nærmeste nabo, så var der ingen ko på isen.
Jeg har ikke den afstand, så jeg var lidt i vildrede da jeg havde 5.
Men hende jeg snakkede med på kommunen sagde at hvis ikke nogen klagede over at jeg havde for mange, så skete der ingenting.
Jeg havde nemlig også fået indtrykket af at jeg skulle søge om det (og at det ville være ret svært at få når man boede inde i en by, lille by, men by ikke desto mindre)
Måske det også var lidt fordi flokken bestod af lutter neutraliserede individer på det tidspunkt.
Nå, jeg har heldigvis naboer der er ligeglade med hvor mange hunde folk har, så længe man ikke bare lader dem rende som de lyster over hele byen, og skide hvor de vil. (det har vi nemlig haft nogen der gjorde), eller lader dem stå og hyle i op til 10 timer udenfor i en intermistisk hundegård(har vi også haft)
dec 2010
Ville være rart med en ensretning, så alle vidste hvad der gjaldt (inklusiv kommunens medarbejdere
maj 2008
Jeg er en af dem, der har været anmeldt med en hund for meget. En repræsentant for teknisk forvaltning kom på besøg, jeg fik 14 dage til at søge dispensation. Dispensationsansøgningen skulle derefter op på møde i teknisk udvalg, så der gik noget tid, før jeg fik svaret. Jeg fik så 6 mdr. til at bringe forholdet i orden. Så selv om kommunen reagerer, så gives der ikke bøder og man får rimelig tid til at skaffe sig af med den eller de overskydende hund(e).
maj 2008
Det er jo ikke helt det samme som grønt lys til 5 hunde.
jun 2012
Men hende jeg talte med sagde ordret: "Altså hvis du bor så du har mere end 100 meter til nærmeste nabo, så kan du have flere hunde uden at søge tilladelse."
Da jeg så sagde at jeg faktisk boede i en by (altså sådan da) så sagde hun at hvis nogen klagede, ville jeg få en skriftlig henvendelse, om at jeg skulle nedbringe antallet. Men der ville ikke fra kommunens side blive fulgt op på om jeg gjorde det, så det var op til mig at gøre det på mit ærlige sind. (det var sådan hun udtrykte det)
Hvis jeg ikke gjorde det og der igen kom klager, ville der muligvis komme nogen ud og tjekke og give mig pålæg om at nedbringe antallet, som regel med 2 til 4 ugers frist (og det ville koste mig et gebyr for deres udkørsel).
Hvis jeg stadig ikke fulgte deres pålæg, så ville der kunne blive tale om "bøder", men det var altså først efter 3 klage at man skulle være bekymret.,
Så hvis resten af landets kommuner er ligeså "ligeglade", så er den regel jo ikke meget bevendt.
Og hun sagde for øvrigt også at man ikke ret nemt kunne få tilladelse til mere end 4 hunde hvis man boede i byen.
Så Jeg tror simpelthen ikke at hun vidste hvad loven sagde, men kun hvad de i kommunen havde af uskrevne regler at gå ud fra.
maj 2008
Rigtig mange tror, at det er tilfældet, men en ansat i en kommunes tekniske forvaltning bør vide bedre, eller i hvert fald undersøge nærmere, hvis vedkommende får en forespørgsel.
Men nu læste jeg lige lidt på de nyere regler (fra 2017), og der kunne jeg ikke umiddelbart finde det med 100 m. afstand, som man havde tidligere, og som er det mange kender. Men der er ikke ændret på, at alt over 4 hunde plus hvalpe under 18 uger kræver tilladelse overalt.
Ejere med enorm mange hunde