{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hyrdehund eller schæfer
  • #1   12. apr 2007 Ja man undres :- /
    Specielt når man har læst ovenstående link og historien bag den hvide.
    Men alt andet lige så har jeg en hvid schæfer og
    så kan andre kalde ham hvad de vil smiley

• #2   13. apr 2007 Nicki er stambogsført i DKK, så han er "Hvid hyrdehund" Men jeg stemmer personligt for at kalde den hvid schæfer, så derfor er han også oprettet som sådan en! Jeg syns det er latterligt..

• #3   14. apr 2007 det samme med oscar som Gitte w siger

• #4   28. apr 2007 Om der i stambogen står Hvid Hyrdehund eller Hvid Schæfer, syntes jeg man skal helt se væk fra. Standarden for de to hunde er nøjagtig ens.

Jeg har selv haft Hvid Schæfer siden 1984, men har da flere gange parret min Hvide Schæfer med en Hvid Hyrdehund, og så er hvalpene stambogført som Hvid Schæfer, men hvis hvalpekøberen har ønsket det, så er hvalpen blivet overflyttet til DKK og stambogført som Hvid Hyrdehund, så to helsøskende kan godt være Hvid Schæfer og Hvid Hyrdehund.

Nogle foretrækker DKK på grund af de måske har andre hunde i DKK, eller måske hellere vil træne i en DKK klub, mens andre føler sig mere hjemme i andre klubber, og den forskellighed kan vi jo glæde os ovr vi har her i foreningernes land.

Men heldigvis er det vigtigste for os alle hunden, og derfor er jeg da også glad for at vi på denne side respekterer at der er to varianter med samme standard der har forskellig "navn".

I sisdte ende sidder hundes sundhed hverken i farven, pelslængden eller om det er en Schæfer eller en Hyrdehund.

I må alle have en god weekend sammen med jeres hunde. Jeg skal selv søndag til udstilling i Frihedens Idrætscenteri Hvidovre, hvor der forventes at komme omkring 125 - 150 Hunde til en hyggelig dag sammen.

Frank

Kommentér på:
hyrdehund eller schæfer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce