{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øhh hvor blev tråden af
  • #1   20. mar 2007 Mærkeligt, er det ikke kun admin der kan slette?

• #2   20. mar 2007 ved ikke, men syntes vi havde en god debat og i en sober tone. kan ikke forstå den blev "væk"

• #3   20. mar 2007 ja, kan da sagtens være uenige uden at være uvenner
    smiley
    Hvem var det nu lige der havde oprettet tråden?

• #4   20. mar 2007 det var mitzi p der oprettede den

• #5   20. mar 2007 men kan ikke finde hende under medlemmer mere, så hun har nok slettet sig

• #6   20. mar 2007 Hun må selv have slettet den.. Jeg har nemlig ikke slettet den.

• #7   20. mar 2007 Kan ikke lige huske tråden. Men hvis opretteren har slettet sig selv og tråden, så må vedkommende nok have en helt anden opfattelse af sober tone, end dem som gar lagt tonen an????Slettede selv en tråd i søndags.Kom i tvivl om dette rum kun var for DKK medlemmer. Det fk jeg så efterfølgende at vide at det var det da bestemt ikke, men enden på det bliver nok at det er det nok alligevel.
    Bare en skam, for det er der nok af ude i det store forum.
    Det kunne være rart hvis det kunne være et rum for alle med schæferhunde. Med og uden tavle og i forskellige klubber.
    Var det ikke det som var meningen hos opretteren af siden???

• #8   20. mar 2007 Snow K
    Jo det var det der var meningen!

• #9   20. mar 2007 Pia.
    Ja men debatten, som jeg ikke kender til må så have været i gang på nogens bekostning.
    Deltog du selv i tråden???

• #10   20. mar 2007 Jeg deltog i tråden og fandt på ingen måde nogen misstemning i den.

Der kan selvfølgelig være sket noget i løbet af aftenen/natten, som har fået Mitzi til at slette den.

Det er også muligt, at der er sket en fejl.

Synd, det var en god tråd, synes jeg.

• #11   20. mar 2007 Nå men det er så nok også lige det jeg mener. Langhårede kan der jo ikke avles på i DKK regi, Det var faktisk også der for jeg slettede min tråd i søndags.
    Så hvis man lige pludselig oplever at ens dejlige langhårede sch. ikke er andet værd end skrot, at der er avlsforbud, så kan det nok tænkes at man ikke længere synes at trå den er sober.
    Det kan vel være svært for almindelige mennesker at forstå den sang og tone.

• #12   20. mar 2007 ja og i stedet for at slette tråden kunne hun bare vælge at lade være med at deltage og det kunne hun sagtens ha valgt da hun oprettede en tråd der gik lidt over i et andet spor. Ret ærgeligt for jeg syntes vores debat var god og en debat med gang i smiley

Men øhh til alle der deltog

Mange tak for en god debat med en god tone smiley

• #13   20. mar 2007 Snow, da jeg gik i seng i går aftes, der handlede tråden på ingen måde om, om langhårede schæfere var gode nok eller ej - kan du referere lidt fra kommunikationen her til morgen?

Tråden handlede om hvorvidt man vil avle i schæferhundeklubben/dkk eller hvor man ellers ville vælge.
    Og så kom der en lille sidediskussion ind, der handlede om hvorvidt de langhårede schæfere kan betragtes som fejlbehæftede. Den døde dog ligeså langsomt ud, synes jeg.... Ydermere var der lidt diskussion om den hvide schæfere.

Jeg kan ikke forestille mig, at Mitzi ville slette tråden af den grund som du nævner, da hun jo selv foretrak FCI-standarden som udgangspunkt for avl.

• #14   20. mar 2007 Som jeg startede med kan jeg ikke huske tråden. Så det handler nok om min egen iritations fra i søndags.
    Læste i starten at der blev ment at hun slettede sig selv og tråden.
    Men nok om en tråd jeg ikke kender.
    Jeg vil bare have klarhed over, om jeg selv skal hoppe ud, fordi jeg har avlet langhårede schæfere i 11 år, Det vil så sige ude stamtavle.
    Så hvis jeg ikke er velkommen, eller hvis I skal starte en korsang om DKK avl og alt det andet som plejer at være med i sangen.
    Ja så er det bestemt ikke en side, for mig. Jeg lærte i søndags, at jeg da bestemt ikke skulkle lufte mine frustrationer, eller forvente gode råd her. Så det er udelukket.
    Men det er også min oplevelse, at der heldigvis er ganske almindelige mennesker med på siden, som bare elsker schæferen.
    Med og uden tavle, og i forskellige pelstyper og farver.
    Mine hvalpe er blevet solgt vis mund til mund metoden de forst 8 år. Så fik jeg også min hjemmeside.
    Så det vil sige at man godt kan avle sunde hunde uden tavle, som folk kan anbefale venner og familie at købe.

• #15   20. mar 2007 Pia.
    Dejligt at du kunne lægge det ind.
    Nej det er bare det sædvænlige om kort og lang om skrå og lige.
    Ville ønske at vi hver i sær kunne få lov til at elske vores hunde.
    Nå men det gør jeg jo så også alligevel. Mine hunde skal ikke være skrå, de skal være den gamle type jeg kendte da jeg var barn, suk mange år siden.
    Og så må de gerne være langhårede, førbare familiehunde,
    Som ikke render rundt på væggene.

• #16   20. mar 2007 Mon ikke, det ville være relevant at oprette en ny tråd om emnet?
    Man kunne jo eventuelt som start kopiere slutningen af den gamle tråd ind i starten som oplæg.

Er der stemning for dette, eller føler I at emnet er uddebateret?

• #18   20. mar 2007 Hej igen
    Jeg fik desværre ved en fejl slettet mig som medlem af denne gruppe

og det er skal ikke fordi at vi er uenige smiley

så har ikke kunnet svare før nu hvor jeg er blevet medlem igen smiley :-)

så det er en ommer smiley
    m.v.h
    Mitzi

• #19   20. mar 2007 Vil lige have lov at prale lidt herinde også smiley
    vores dejlige Olines HD-resultat er kommet hjem idag hun
    har A i hofterne og 0 i Albuerne smiley :-)

Og hun er en af de skråtliggende (ironisk)

m.v.h
    Mitzi

• #20   20. mar 2007 hej mitzi
    Tillykke med billederne, det er jo dejligt at høre :o)
    Tja jeg skal også snart have taget HD og AA billeder, så håber også mine er ok. I dag har startet med at taget billeder af hundene der hvor vi lufter dem. De kan ses her inde på hg :o)

• #21   20. mar 2007 Snow skrev
    >>Så hvis man lige pludselig oplever at ens dejlige langhårede sch. ikke er andet værd end skrot, at der er avlsforbud, så kan det nok tænkes at man ikke længere synes at trå den er sober.
    Det kan vel være svært for almindelige mennesker at forstå den sang og tone.<<

Der er vist ikke nogen der har kaldt langhårede for skrot. Hver hund er unik, stor eller lille, schæfer eller ikke schæfer. Der er masser af hunde der ikke avles på, selv om man kunne, det kan vel ikke være din mening at en hund kun har værdi hvis den får hvalpe? Synes bestemt ikke jeg har haft nogen hunde der kan kaldes værdiløse, hvad enten det var til hygge, klappe eller brugshund.

• #22   20. mar 2007 Pia:
    Du skriver >>hundene er da af god kvalitet, men forstår jo så bare ikke argumenterne for at den er udstødt i mange schæferklubber????????<<
    Mener du langhårede med DKK stambog bliver udstødt? Det er nu ikke den erfaring jeg har gjort mig. Selvfølgelig brænder man for udstillinger, så skal man selvfølgelig vælge en korthåret, men træningsmæssigt og prøvemæssigt er der da ikke noget en langhåret DKK ikke kan bruges til. Hvor jeg går ser jeg da både hvide og gule, ja endda en meget afbleget kryds mellem disse typer går der da også, den har da i hvert fald ingen stambog. Men jeg kan selvfølgelig ikke afvise at det sker. Men til almindelig brugs/hyggetræning der er det da ligegyldig hvilken type hund det er.

• #23   20. mar 2007 Hej Pia
    Der er vi enige smiley
    og takker er også rigtig glad smiley

m.v.h
    Mitzi

• #24   20. mar 2007 Pia:
    Det var da en luset behandling, forstår godt hvis du blev vred. Nu har jeg jo en grå, der er man jo også udenfor på en måde, det tror jeg egentlig også man er hvis man ikke lige har købt i den rigtige kennel. Men heldigvis er vi flere som brugstræner uanset afstamning, jeg har da svært ved at lide ret meget under det så længe min hund vinder over de gule smiley

• #25   20. mar 2007 Jeg har også været ude for at vores tæve Sonto´s tiggi blev kritiseret af en opdrætter af sportshunde .
    jeg var med på en UHPér og i pausen stod vi alle og snakket og forsvarsarbejde,hvor jeg stolt fortalt at vores tæve (Tiggi) havde fået ros til hendes AK.fritz bennebæk fortalt i højtalern at her var en tæve hvor både det smukke og brugsarbejdet var i smiley stolte var vi da hun så blev kåret i klasse 1 med rosværdigt i mod og kampdrift.
    denne opdrætter af sportshunde( en meget kendt en fra kreds4 ) siger så at han da til en hver tid ville kunne slå hende af i bidearbejdet osv osv...hvad er det da for en indstilling og have ..
    så desværre er det i begge lejre at der er en form for mobning over for hinanden.
    m.v.h
    Mitzi

• #26   21. mar 2007 Ok , hvis det er ham jeg tror, så kan du jo sige til ham, at din hund i det mindste ikke lyser i mørke...
    Det er jo heller ikke alle de grå der dur...men den sidste avlskåring jeg var til var der nogle højavl der ikke burde bestå, det var også en genfremstilling, sidste gang gik den under ærmet fordi modet svigtede, sandsynligvis en kommende avlsmatador, men godt ser den ud, det er da også fortvivlende...

• #27   21. mar 2007 Der er vi enig ,der er selvfølgelig også højavl som er noget møj.
    m.v.h
    Mitzi

Kommentér på:
øhh hvor blev tråden af

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce