857 visninger
|
Oprettet:
Hmm undrer mig ? {{forumTopicSubject}}
Nu ved jeg ikke om det bare er mig,der undrer mig lidt,når man sådan sidder og kigger på de forskellige rotter herinde.. Men jeg støder en gang imellem på vægt 70 kg eller i det lag.. jeg syntes selv jeg har set mange rotter i levende live og nogle store drenge har der været imellem,men aldrig en der er kommet over max 60 kg..
Hvor opstøver man de kæmpe hunde henne,for jeg vil ski gerne se sådan en.. den må jo være enorm og dur de til at arbejde med alt det vægt??
Mvh
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.234
Jeg undrer mig også ind imellem. Har vist kun set 1 rottweiler der måske kunne komme op i den vægtklasse. Og det var i 2005 til Klubsieger. Men den var også stor.
Og der er meget stor forskel på om hunden vejer 60 - 70 kg som normal vægt eller om den bare er fed. (og det er der mange "hyggerotter" der er)
Jeg tror slet ikke at hunde i den vægtklasse arbejder særlig godt. De har vel svært ved at være smidige og adrætte. Den vi så i Tyskland virkede meget tung i sine bevægelser.
Det må ikke være sjovt at være figurent til sådan en fætter
aug 2006
Han blev vejet sidste gang ved sin vacc i december og der sagde vægten 45 kg som 15 mdrs. Og jeg synes han er blevet en del større vinteren over.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Stine B.. Jeg var osse dernede det år og tror godt jeg ved hvilken hund,du tænker på.. det var jo en hest og ja den var meget tung at se på..
Desværre blir Buddy osse en tung hund.. han var på knapt 50 kg før han blev syg og det kan jeg da klart mærke,når vi træner kontra Ozzy som er lynhurtig og adræt..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Men jeg vil nu gerne se den rottweiler, der vejer 70 Kg:-)
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
Nu skriver jeg tit med Phocos bror og får sendt billeder af hans far da det er hendes fætter som har ham... faren er ikke fed men godt muskulær som jeg kan se på billedene...
Phoco vejde 51kg for et par måneder siden og er 65 cm høj og er 18 mnd...
aug 2006
Den rottweiler vi så i Tyskland var godt nok også et syn værd Den var på højde med GD Og med et hovedet der var1½-2 gange større end en tysk rotte hans.
Det var vildt.....
nov 2006
feb 2006
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 670
Det er også den standart jeg vil avle på når jeg skal igang med at avle de gamle tyske hunde. Men synes nu også de "små" Rotter er pæne men er bare selv mest til de helt store!
nov 2006
feb 2006
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 670
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
vi har altid løftet ham op trappe osv, og han har ikke haft nogen problemer senere. de får royal cainin foder da phoco vår meget dårlig mave af andre foder..., vi har snakket om at starte at barfe...
nov 2006
Tag mange af de store kenneler, v.d Bleichstrasse, v.d Scherau, det er små hunde men med rigtig god type, kunne man så bare få noget størrelse på dem, så var det godt. Men det kan man jo selvfølgelig opveje lidt ved at bruge en kraftig tæve.
Når det er sagt, så vil jeg så også sige, at det er nemmere at få en lille hund til at se kraftig ud, end at få en store hund til det. Den vil tit se ranglet ud, hvis den ikke har bredden med sig. hvorimod en lille hund, egentlig ikke behøver at være speciel kraftig, før den syner kraftig.
Nu er det jo desværre sådan, at lige så snart, der dukker en interessant hanhund op, af den kvalitet, som jeg kan lide, den gammeldags type, så bliver den ret hurtigt solgt til USA eller lignende. Det er drøn irriterende:-)
Men personligt , behøver mine hunde ikke at have max mål, bare de har bredden, osv. Men jeg synes at der er en stor tedens til, at de Danske hunde er blevet mindre, foruden at de også er tynde og ranglede. Prøv at kigge på udstillingerne. Der er langt imellem de store hunde på 67 -68 cm. De fleste ligger på en højde af 64 cm, hvilket er middelstørrelse.
Har nu hørt en del opdrættere, der siger at hvis deres hvalpe ikke er noget særligt, og er af den ranglede type, så er det brugshunde de laver:-) uanset om hunden kan bruges til det eller ej:Loooooooool.
nov 2006
nov 2006
nov 2006
Ja, Gonzo er så godt nok en stor hund og har STORT hoved, men er ikke helt den type man tager med til IPO VM:-) Men mange er imponeret ad ham, og han bevæger sig rigtig godt. Den er stensikker, at folk vender sig om for at se ham en gang mere, når jeg kommer gående med ham, det er lidt sjovt.
Men det er jo bare at gå efter nogle linier man ved, giver det videre. Men jeg er så heller ikke til de der miniaturer, de må gerne have den ideelle højde, som er 65-66 cm for en han. Hverken mere eller mindre:-)
nov 2006
Gonzo er en lækker herre og må se ham en dag.. men syntes nu generelt at niveuaet er højnet meget herhjemme og syntes der er mange rigtige lækre hunde..
nov 2006
Jeg havde faktisk Gonzo med på hoved udstillingen sidste år, bare på sidelinien. Men vi må da finde ud af at mødes en dag:-) Og ja, du har ret, standarden er blevet bedre de sidste par år, i forhold til f.eks 5 år siden. Dog er de blevet en anelse for små efter min mening.
Hmm undrer mig ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside