Min kanin æder og æder mildest talt {{forumTopicSubject}}
Engang i efteråret gik vi over til et foder, jeg tror, der er bedre til vores kaniner. Det er en blanding, vi har købt i Calles Dyrehandel og den indeholder mange af de ting, bøgerne anbefaler at indholdet består af. Jeg føler også det er bedre. Det er som om, det har givet kaninerne mere energi, hvis I forstår *S* De får ca. 30-40 g af det om morgenen og ved middags-/ aftenstid får de gulerødder eller andet grønt og en portion hø. 2 gange om ugen får de også et stykke tørret brød/rugbrød samt et halvt stykke frugt 1 gang om ugen. Egentlig burde det jo være en fin foderplan, efter hvad jeg har forstået, men når så min ene kanin, Oliver, kommer ud i løbegården, hvor de også har mulighed for at græsse, laver han ikke andet end at æde. Formålet med løbegården, er jo egentlig at de skal have lidt motion, men det glemmer Oliver alt om og æder i stedet til den helt store guldmedalje. Han er bestemt ikke tynd, men heller ikke for tyk. Sidst jeg vejede ham vejede han knap 1500 g (han er dværgkanin). Hvad søren kan det mon skyldes, at han simpelthen bare æder og æder? I sommers brugte han også tid på at undersøge løbegården og løbe rundt, men nu går det som sagt kun ud på at æde. Kan det have noget at gøre med at det er vinter, og at han så æder for at overleve? ;o)
Hvad består jeres kaniners måltid/måltider af? :o)
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Mette: Jeg må da lige prøve at give ham lidt mere i en periode. Jeg er bare også bange for at han bliver for tyk Hvordan kan man bedst se, om kaninen bliver for tyk? Ligesom med hunde, hvor man fx skal kunne mærke ribbene let. Kunne godt være jeg også skulle prøve at købe de tørre piller, så de får lidt flere af dem. Der er en del af dem i foderet de får nu, men måske de har brug for mere til maven at arbejde med.
Mette og Jette: Ja. Oliver og Nicoline går begge ude hele året, og det klarer det fint :o)
Tak for jeres svar :o))
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Min kanin æder og æder mildest talt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside