{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Velkommen til Schanuzer forummet *S* {{forumTopicSubject}}

Synes det kunne være sjovt med en præsentation og at få at vide hvorfor netop i faldt for racen Schnauzer smiley

Kan starte med os selv .

Både mig og Torben har arbejdet med Schæferhunde hele livet . Jeg har bla trænet i Politihundefører foreningen samt DCH . Torben har arbejdet med Schæferen gennem Politiet hvor han har været ansat igennem 20 år .

Grunden til vores valg faldt på Dværgen var bla, at vi gerne ville have hund nr 2 , men da vi begge har knogleskader , mente vi ikke en Schæfer mere ville være det ideelle, da det er en race der kræver mere fysisk af en .

Vi gik så ikast med at læse flere hundebøger , racen skulle være lille, men ikke en selskabshund , da vi også gerne ville have en race der var mulighed for at arbejde lidt med .

Hvad vi kunne læse om Schnauzeren var jo netop , at den var nedavlet fra riesen , og at den stadig havde de samme egenskaber , dog i en formindsket udgave .

Efter et besøg hos Kennel Stena Stamm's ( en af danmarks bedste kenneler ) var beslutningen taget *S* .. og hvilken en .. vi har til dato ikke fortrudt ..en dværg er blevet til 3 .. 2 fra ovennævnte kennel og en fra eget opdræt .

Dværgen er alsidig , elsker at løbe agility , elsker at træne lydighed , og ikke mindst , så har den en formiddable næse smiley ..
Detil kommer at det er en lille glad og fornøjet hund . En race man kun kan elske .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Velkommen til Schanuzer forummet *S*
  • #1   3. feb 2007 Først vil jeg lige fortælle, at jeg ved godt at jeg har mange stave fejl, og nogle gange bruger jeg måske et mærkelig ord, men det er så fordi jeg ikke kan stave til det jeg gerne vil skrive, men jeg springer ud i det og håber I kan holde mig ud med alle mine fejl ;o)

Før ca 4 år siden gik jeg med en hund for en gamle dame. Han hed Anton og var en West Highland White Terrier. Jeg gik med ham hver dag og jeg blev bare så glad for ham. Han var virkelig en hund jeg stole 100% på. Jeg kunne gå tur med ham uden snor, og han gik ikke fra mig, selv om der kom en anden hund, eller kat.

Vi hade hund selv til jeg var ca 3-4 år, så det kan jeg ikke hunske noget fra. Det var en Cocker Spaniel.

Vi talte så om selv at få hund, og jeg tænket jo på en hund som Anton. Men var så også bange for at sammeline den nye hund med Anton.

Men så en dag for ca 3 år siden mødet vi en dame på vejen. Med den dejligest lille sød hund. Vi fik at vide hvad det var for en, men kunne ikke lige stave til schanzer, da vi kom hjem. Men så er det godt man har Google. For selv om man ikke kan stave til schanzer, kan den finde det.

Nu er det så sådan at jeg har astma, og jo ikke viste om jeg ville kunne tåle sådan en hunde race. Så jeg skrev til nogle at div. Schanzer kenle. Der var nogle rigtig søde nogle, der så sagde at vi kunne komme ud og besøg dem.

Jeg tror de havde 5 ds den gang og hvalpe. Og det gik super fint med at kunne få luft.

Men jeg var jo stadigvæk ikke sikker på og jeg kunne tåle sådan en hund, når jeg havde den hjemme hele dagen.

Men igen var de super søde og lod os låne deres dejlig han hund i ca 5 uger. Og det gik bare super godt. Det blev så til at vi sage at nu skulle det så være og vi bestillete en han hund hos dem.

Så vi vente og vente og læste og læste. Endelig en dag ringe hun og fortalte at der var komme hvalpe, men kun 4 tæver.

Familien syndes at det var helt okay. For som Salli sage var man så fri for sådan en han hund det skulle tisse hele tiden. Så vi sage ja tak og på 37 dage var vi ude og se hende.

Men ca en uge efter fik vi afvide af hun var dø. Fordi hun havde en hjerte fejl og nu havde vi jo lige fået plan lagt ferie osv.

Så igen på nette og der fandt vi så vores dejlig Sindy, og vi har ikke fortrut et øjeblik.

Nu går vi oven i købet og tænker på at købe en mere.

Ja det var min langgggge histori ;o)

Anne

• #2   3. feb 2007 Hej allesammen, og tak for det gode initiativ til Schnauzergruppen!

Vi fik jo vores dejlige dværgschnauzer Lucas i 2001. Inden ham, har vi haft en Lhasa Apso og senere en Skotsk Terrier, hvilken man må sige er heeelt andre racer.
    Valget faldt på Dværgscnauzeren, idet vi søgte en race, der var mere aktiv end de foregående, vi havde stiftet bekendtskab med. Samtidig ønskede vi, at hunden skulle være lærenem, hvilket man desværre ikke kan sige, ligger til Skotskterrieren! smiley Vi søgte i diverse hundebøger og på nettet, og valget faldt på denne dejlige race!
    Og vi fik bestemt, hvad vi ledte efter - og så meget mere!
    En hund, der altid er klar til at lege, men også er med på en slapper, arm i arm! smiley En hund, der kan og gerne vil lære små tricks og finter.
    Desværre har vi også døjet utrolig meget med Lucas´ allergi. Derfor bliver han også klippet og ikke trimmet. Vi har prøvet op til flere "allergikure" både nationale og internationale, men intet har haft god effekt på ham.
    Men Lucas er en dejlig hund, og vi har aldrig noget øjeblik fortrudt, at valget faldt på ham! smiley

• #3   3. feb 2007 Tja Jeg kommer fra en alsidig hunde familie, vi har mens jeg voksede op haft basset hound, tysk ruhår, newfoundland, ruhåret foxterrier, tysk korthår og krydsninger, inden vi i 98 fik den første mellem schnauzer.

Jeg fik selv min første mellem i 99, min første sorte dværg i 2002 og mit første kuld sorte dværge i 2004.

Jeg elsker schnauzerens alsidighed, deres selvstændighed og glæde ved livet. Jeg har haft hest i små 25 år og i starten var det da et kæmpe plus at de var så gode sammen med hestene smiley Nu er det bare et plus at jeg kan bruge dem til alt! samtidig er det ikke en gør alt hund som schæferen eller border collie, jeg kan godt li de sætter spørgsmålstegn ved tingene smiley

Jeg er også allergiker og kan kun tåle ruhårs, ikke at jeg ikke kan være i stue med de andre, men jeg kan ikke leve med en langhårs eller korthårshund.

Jeg har pt 2 dværgschnauzere, tæve og han (halvsøskende) 1 mellem han og en welsh terrier tæve!

Min interesse går primært på avlen, adfærden, det genetiske, mentaliteten og træningen. jeg udstiller også, men ikke i nær så stor grad som mange af de andre opdrættere.

Jeg er temmelig aktiv inden for bla. DKK hvor jeg er uddannet "før du køber hund"-underviser, på vej ind i mentalbeskriveruddannelsen og barn og hund programmet.

• #4   3. feb 2007 hvorfur riesenschnauzer.
    min samboer ville ha en schnauzer etter mange år med andre raser,husky, schæfer, norsk buhund som vi fremdeles har. han har hatt lyst på riesen siden 85 men jeg har holdt tilbake . hans ideal av riesen er Bergsbakkens R-ivan som vi var kjent med. jeg synes at de var for tøffe men nå etter å hatt schnauzerhills High Hope i litt over et år angrer jeg på at denne fantastiske rasen ikke har kommet hit før. Det blir garantert ikke den siste scnauzer her.

• #5   3. feb 2007 Hej! Jeg har ikke selv en schnauzer, men da jeg for 1 år siden mistede den ene af mine hunde som jeg gik til agility med, var Gitte så sød at tilbyde mig at låne hendes dejlige dværgschnauzer Dina til agility! Jeg sagde ja til at prøve det, men tænkte at man da ikke kunne løbe med en andens hund! Og iøvrigt var jeg ikke særlig vild med ruhårede hunde!! Men det er gået helt anderledes :o)))
    Planen var at jeg bare skulle låne hende til jeg fik min egen! Hvilket jeg har fået nu, men slippe Dina kan jeg ikke!!! Vi fungerer rigtig godt sammen og er da også kommet så langt at vi er startet konkurrencer sammen! Så jo en dværgschnauzer er bestemt en rigtig dejlig hund :o)))

• #7   24. feb 2007 hej alle
    jeg har en riesen og grunden til at jeg fik hende er nok at jeg er meget miljø skadet.
    mine foraldre har ALTID haft riesens, så en dejlig, kærlig selvbestemende hund, som en riesens er, så var det jo ikke svært at vælge race

jeg elsker deres øjne og pjusket fjæs. og bare det at de er utrolig rubuste, det er jo ikke en hund man skal være seriøst bange for falder og brækker benene. (ikke at forså at jeg ikke ´passer på min hund)

jeg synes at det er en sund race, mine forældres hunde blev 12 og 13 år gamle uden at være nogt skravl til sidst og det håber jeg inderligt at holli også bliver en gamel hund uden smerter.

• #8   27. feb 2007 hej alle sammen.
    jeg har aldrig kendt til racen riesen før min mor fortalte mig om den, og blev derefter helt forelsket.
    man kan jo ikke stå for deres søde øjn og de pjusket øjnbryn, også er det bare en utrolig flot hund.
    jeg kan ikke klage over noget, håber heller ikke at i kan. hilsen Rebecca og Fanta

Kommentér på:
Velkommen til Schanuzer forummet *S*

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce