{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.666 visninger | Oprettet:

Hvalpe tænder {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Hubben har skiftet sine små tænder i over og under mund, men mangler de 2 hjørnetænder i overmunden.
Jeg snakkede med kennelen, hvor hun er købt i forb. med nogle andre ting. Vi kom dog også til at snakke om hendes tænder; hun sagde at de ofte skulle trækkes ud (altså hjørentænderne), for ellers ville de ikke falde ud.
Dog er de 2 nederste hjørnetænder faldet ud selv, så jeg synes det lyder lidt drastisk lige frem at få dem revet ud.

Men mit spørgsmål til jer er: Hvad er jeres erfaringer med hundenes tandskifte? Er tænderne ikke bare faldet ud af dem selv?

Håber I kan komme med et par input om dette smiley

Hilsen Salli og Hubben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe tænder
  • #1   1. feb 2007 Her har alle tre selv skifter deres tænder uden problemer smiley

Men hvis de ikke falder ud, så må dr. dyr hjælpe til.

• #2   1. feb 2007 Tak for svar!

Hvornår "skal" de være skiftet? Hun er kun 4 1/2 mdr nu, men er det når hun er 5 1/2 mdr at man skal gå til dyrlægen?

• #3   1. feb 2007 Hej Sally,

Jeg fik af vide af dyrlægen, at vi skulle være meget opmærksom på kindtænderne, men tror nu hjørnetænderne falder ud af sig selv..

Hilsen Christina & Bobby

• #4   1. feb 2007 Når hun ikke er ældre kan de sagtens nå at falde ud af sig selv. Men nærmer hun sig de 6 mdr. ville jeg nok lige ringe til dr. dyr og høre smiley

• #5   1. feb 2007 Tak for hurtige svar!

Kindtænderne?

Nu spørger jeg dumt: skal de ikke bare bare vokse op?

Eller er der andet man skal være opmærksom på?

• #6   1. feb 2007 Jeg fik forrest hevet en hjørnetand ud på Bobby, fordi den nye tand kom ud ved siden af, så han rendte rundt med 2 tænder..

Hubbens tænder skal nok falde ud, men ellers lige få dyrlægen til at tjekke det...

• #7   16. feb 2007 Hvordan går det med Hubbens bisser?

Er der sket noget?

• #8   19. feb 2007 Stella... :

Tak for din interesse smiley

Der var ingen grund til bekymring fra min side, for hun klarede det selv. Så nu er de fine voksen-tænder ved at vokse helt ud:-) Jeg var heldig at finde både en kindtand og en hjørnetand !

Melina T: Hubben begyndte at smide sine tænder ved 4 mdr alderen. Jeg mener at alle tænder meget gerne skulle være udskiftet når vuffen er 6 mdr.

• #9   12. mar 2007 Da Bounty nærmede sig de syv mdr og hendes to øvre hjørnetænder ikke var faldet ud, fik hun dem hevet ud hos dyrlægen.
    De to nye tænder var godt på vej, men mælketænderne ville ikke slippe.
    Hun kom i fuld bedøvelse og var lidt fuld da hun kom hjem igen, men ingen men eller ømhed at mærke på hende.
    Jeg fik at vide det var vigtigt de gamle tænder kom ud når de nye var godt på vej, ellers ville de blive skæve, og det er ikke godt til udstilling.

• #10   5. maj 2007 Mille er nu 5½ måned og mangler stadig at tabe 3 hjørnetænder. Så nu skal der snart ske noget, for de nye tænder er på vej ud. Det bliver nok nødvendigt med hjælp fra dyrlægen.

Men: er der farer forbundet med at få en lille hund i narkose? Og er det meget kostbart?

Hilsen Henrik

• #11   9. maj 2007 Så er det heldigvis overstået. Mille var ved dyrlægen og fik fjernet to hjørnetænder i overmunden. De sad meget godt fast, og de nye var næste helt fremme. Alt gik godt, men jeg er ikke vild med at se hende blive bedøvet.

Kommentér på:
Hvalpe tænder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce