9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Helt ny på området {{forumTopicSubject}}
Halløj i gruppen..
Er helt ny i gruppen, og har meldt mig ind fordi at jeg ønsker (til at starte med) at Ditte og Costa kører på 50% tørfoder og 50% råt..
Men da jeg jo, som der står lige oven over, er en totalt novice på BARF området, så ville jeg sætte rigtig stor pris på, hvis i skønne mennesker kan hjælpe mig lidt i gang..
- Hvor meget råt skal de hver især have - Ditte vejer 6 kg og Costa vejer 30-35 kg ?
- Hvad må de få og hvad må de ikke få?
- Skal de have grønt?
- Hvor tit skal de have hvad?
De har fået råt før og de får jævnligt rå marvben..
Ditte spiser rub og stub uanset hvor store stykker kød hun får, Costa er dog lidt mere "sippet" der helst skal have de første 5-6 stykker skåret ud så de er på størrelse med hans foderpiller og derefter (når han har fået smag for det) større stykker.. Og er det noget nyt, så skal han helst smage på det først, før han beslutter sig om det er noget han vil spise eller ej (tossede hund)..
Så kom glad med alle jeres råd, vejledninger osv..
På forhånd tak..
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Han har fået taget blodprøver hver gang vi har været ved dyrlægen, da det ramme unge boxere (i alderen 4 mdr til 2 år) som desværre dør af nyresvigt.. Heldigvis er alle hans tal perfekte og ingen symptomer på noget..
sep 2008
Hvis MLA er medlem af gruppen, så kan hun måske huske det, da hun også har haft boxer..
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Jeg har aldrig taget hensyn til nyrene i deres rå kost, ingen af dem har haft de problemer.
Emma havde kronisk pencreatitis, men også det havde vi styr på med en fedtfattig kost.
Jeg vil dog løfte fingeren overfor for fed kost, netop pga af pencreatitis, som boxeren har tendens til.
Men det gælder også for fedtholdig tørfoder,
Mine har ligget på ca 500 gr dagligt, og en sjat finhakket/blendet grønt oveni, og ben foruden.
Emma fik op mod et kilo, fordi hun fik så fedtfattigt.
Men det har været 100% råfodring og intet tørfoder.
Så jeg vil skyde på ca 250-350 gr råt, og halv portion tørfoder.
sep 2008
Både for Ditte på 6 kg og Costa på 30-35 kg.?
Indtil videre så har han fået mere end hun har, da han jo er meget større end hende..
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Nej, selvfølgelig skal hun ikke have så meget
60-70 gr ville jeg starte med, og resten tørfoder
sep 2008
Men super.. Og tusind tak..
Helt ny på området
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside