{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

Hjælp til opstart på barf {{forumTopicSubject}}

Jeg står simpelthen og har brug for hjælp, selvom der sikkert har været maaaange indlæg med det problem, men jeg synes ikk jeg har fået nogle konkrete svar.

Jeg står med en 7 mdr. blandingshvalp på omkring de 30kg, som jeg gerne vil barfe og jeg har masser a fryseplads, tror jeg da smiley

Men jeg har en million spørgsmål!
Jeg har planer om a faste hende i 24 timer og derefter give hende kallun indtil hendes mave er i orden igen.
Men hvordan gør jeg så? Jeg vil gerne give hende uger hvor første uge ville jeg give hende diverse fjerkræ, indmad osv. Og så komme igennem kødgrupperne på den måde og til sidst give hende hest(Har hørt et eller andet med at det er kraftigere end det andet kød?)
Men er det for besværligt??
Og hvad for noget vitamin/mineraler skal hun have??

Jeg har fundet frem til a hun skal have ca. 5%, 1,5kg om dagen på 2 måltider. Det ender så med hun får 660g kød og så 90g grønt. Er det helt forkert??

Og så sidder jeg og laver madplan, men jeg ville meget gerne se hvordan jeres ser ud? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opstart på barf
  • #3   3. jul 2015 Ok, er det alle dele på kyllingen den første uge, evt starte med kyllingebryst et par dage og så give hende lår, ryg og vinger, eller er det ligemeget? (:

    Jeg følger bare diverse skemaer der siger a en unghund skal have 1,5 kg om dagen, jeg holder self øje med hendes huld og hun bliver sat ned hvis hun tager for meget på.

    Så 1 æg og lidt lever et par gange om ugen samt det andet indmad de nu skal have 1 gang om ugen?


  • #5   3. jul 2015 Jamen jeg er helt på bar bund hvor meget hun skal have a spise?
    Fandt ud a a min venindes næsten 2årige hanhund på 60-65kg skal have 1,2 kg om dagen og det virker voldsomt hvis min skulle have mere ??

    Hvormeget vil du give min hund og hvor meget tror du min venindes skal have? (:


  • #7   3. jul 2015 Ok!
    Jeg køber hjem fra tyskland og vil det her række til den første uge for begge hunde??

    Scooby: 800g
    4kg Kylling i småstykker, uden indmad
    500g Kyllingelever
    2kg Kalkunhalse
    -----
    Stella: 500g
    2kg Kylling i småstykker, uden indmad
    500g kyllingelever
    2kg Kalkunhalse

    Det er kun en dag om ugen de skal have ½ kylling ½ indmad ikk ? Og så et æg en a de andre dage?


  • #8   3. jul 2015 Min hund vejer 50kg og får et kilo om dagen

  • #10   3. jul 2015 Din hund skal have 5% af sin krops vægt altså 600g om dagen, men hvis du nøjes med 500g er der også plads til godbidder

  • #11   4. jul 2015 MAX 5% jeg ville starte med 2-3%.

    Ingen af mine hunde har nogensinde fået de "anbefalede" mængder.
    Begge ulvehunde, der vejer hhv 67 og 86 kg pt, får 1 kg kød og 200 g grønt hver. - Sådan cirka.
    Og det har de egentlig gjort fra de var små.

    Jeg giver tilskud i perioder, også en olie i perioder. Men ikke på daglig basis.



  • #12   4. jul 2015 Uge 1:
    Mandag Hel kylling i stykker
    Tirsdag Hel kylling i stykker
    Onsdag Hel kylling i stykker
    Torsdag ½Kylling i stykker ½ Kråser
    Fredag ½ Kylling i stykker ½ Kalkunkød
    Lørdag ½ Kylling i stykker ½ Kalkunkød + 1 æg
    Søndag ½ Kylling i stykker ½ Kalkunkød

    Uge 2:
    Mandag Kalkunhals
    Tirsdag ½ Kalkunhals ½ Lammekød, skåret + 1 æg
    Onsdag Lammekallun i tern
    Torsdag Lammekød med ben
    Fredag ½ Lammemix(indmad) ½ Lammekød, skåret
    Lørdag Lammekallun i tern
    Søndag Mix af lam og fåreknogler

    Uge 3:
    Mandag ½ Lammekød, skåret ½ Kaninkød i stykker
    Tirsdag Kaninryg
    Onsdag Hjerte/lunger i tern
    Torsdag Kalkunhals
    Fredag Makrelfilet
    Lørdag Kallun i tern +1 æg
    Søndag Lammekød med ben

    Uge 4:
    Mandag ½ Lammekød ½ Hestekød i stykker
    Tirsdag Hest Ribben
    Onsdag Hestekød i store stykker
    Torsdag ½ Hestekød i stykker ½ Oksekød tern
    Fredag OkseMellemgulv i stykker + 1 æg
    Lørdag ½ Brystben ½ Nyre/lunge/lever
    Søndag ½ Testikler ½ Ribben

    Ser det helt forkert ud? (:


  • #15   4. jul 2015 det var fordi jeg kunne købe en hel kylling uden indmad i stykker smiley

    ok, får jeg lige rettet smiley
    bare en dag om ugen?


  • #17   4. jul 2015 jeg har også planer om det bliver varieret efter den første måned, da hun kan få lov a vænne sig til det forskellige kød og så have en dag med kallun og en dag med indmad smiley

Kommentér på:
Hjælp til opstart på barf

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce