{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Har det lige lidt dårligt med mig selv nu :( {{forumTopicSubject}}

Fik set på FB, at min brors datter har fået en hest, jamen det er jo dejligt, hun er vild med heste, og pgå hun har mistet sin far, har hendes mor og mormor købt en hest til hende.

MEN.... smiley
Pigebarnet er 1,64 høj, og vejer 50-60 kg, og de har købt en lille blanding mellem shetter og fjordhest til hende smiley og på ridebilleder kan man godt se at hun er AAAAALT for stor til den lille pony smiley
Og sadel ligger helt forkert på den stakkels hest smiley

Enten så holder man sin kæft og blander sig uden om, og prøver at lukke øjene for billeder der popper op, med hende der bumber rundt på den lille pony, en sadel der ligger helt fremme på manke-kammen, ben der er så lange at hun næsten kan nå jorden, samtidig med at hun river løs i munden på den stakkels pony smiley

Eller også forsøger man at sige noget..... og det valgte jeg så at gøre, på en pæn og rolig måde, men man kan ikke undgå at hun bliver ked af det, for hun elsker jo sin lille herkules smiley

Så lige nu føler jeg bare at jeg er ond ond ond smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har det lige lidt dårligt med mig selv nu :(
  • #1   14. apr 2015 åh det er da også en træls situation at stå i! Kan godt forstå du føler dig lidt ond og øv over det, men det var godt du sagde noget. For selvfølgelig er det da synd for pigen når hun elsker sin pony, men det er jo synd for ponyen at blive reddet af en der er alt for stor/tung og en sadel der sidder forkert, så det var godt du sagde noget! Og nogen skal jo sige det, for at hun kan vide det og lære noget af det. smiley

• #4   14. apr 2015 Så må hun bare have en hest mere ... ( en der er større ) .... er der ikke noget om , at heste ikke må / kan gå alene , men at de skal have en " ven " ... så har de det bedst ? ....
    Det kan du måske forklare hende . ... smiley

• #5   14. apr 2015 En rigtig øv sidetion men syntes det er godt at du har sagt noget det er sku synd for den lille hyp

• #6   14. apr 2015 Bitten : den er opstaldet et sted hvor der er flere heste, så det kan ikke løse problemet smiley

Jeg har forklaret det til hende, og tilbudt hende at komme her på week-end og lære noget om heste, hvor hun kan ride på shandie, som er så god og mild.

Men nej, hun er ridepige og vil blive ved med at ride på den selv om den er for lille smiley

Havde min bror ,hendes far været i live, havde han sørget for at rådspørge sig med mig inden hun fik en hest smiley

Lige pt kan jeg intet gøre smiley

• #7   14. apr 2015 Årh hvor frygteligt. Stakkels lille Pony smiley

• #9   15. apr 2015 Jeg har ikke meget forstand på heste, men jeg er dog sikker på, at det er lige så vigtigt at man køber den "rigtige" hest, størrelse og temperament, som når man køber en hund. Det er jo et levende væsen, som man gerne vil have i mange år frem.
    Det er rigtig synd for pigen, at de voksne ikke har sat sig ordentligt ind i det inden købet.

• #10   15. apr 2015 De voksne i dette tilfælde aner absolut intet om heste smiley

Og min niece ved heller ikke meget, eftersom at hesten er 12 år, og hun mente den voksede endnu, så den blev jo større... troede hun smiley
    Gad vist hvem der har bildt hende det ind ? smiley Og at den har været brugt til handicapridning, så den var *vant* til at have tunge mennesker på ryggen smiley

Jeg holder sælger ansvarlig for de udtaleser smiley

• #11   15. apr 2015 De skulle hellere have købt en ren Nordbagge eller en Islænder til hende, hvis vi skal tale om "ponystørrelse". smiley

• #12   15. apr 2015 Ja Susanne, jeg sendte hende også et link, bare på en simpel søgning på HEG, fandt jeg en billig nordbagge, en vallak, som kunne rides af alle, og den stod kun til 5000 kr smiley

• #13   15. apr 2015 I får lige et billede af hesten smiley

profilbillede
  • #14   15. apr 2015 Hold da op, benene slæber jo næsten på jorden. Selvom jeg ikke er vildt hestekyndig, kan jeg sagtens se, at den pony der er alt for lille. smiley

• #15   15. apr 2015 Samme størrelse rytter, hvor hesten bare er 10 cm højere, og lidt mere fyldig.

skide 10 cm kan gøre underværker, når det drejer sig om vægt og harmonisk sammensætning.

profilbillede
  • #16   15. apr 2015 Jeg er mere bekymret for sadlens placering end en rytter på 50 kg på netop så stærke racer..
    Men ja der burde en større hest til, for hjælpere mv kan jo ikke bruges korrekt..

Og så burde hun måske indmeldes på en rideskole..

• #17   16. apr 2015 Hvis hun står et sted hvor der er andre heste, kan du så evt. ikke få staldmesteren til at kigge på sadlen? De steder jeg har stået har denne haft rimelig autoritet smiley
    Jeg ville også være mere nervøs for sadlen end for rytteren. Hesten ligner jo i princippet en islænder, og shetlænder og nordbagge er jo begge utroligt stærke typer, så det er slet ikke sikkert der er så synd for hesten, som man lige umiddelbart tror. Jeg har selv redet en smule på islændere og man føler da man er for stor (især når man er vant til en stor frieservallak smiley ) men de er utroligt stærke i vikeligheden smiley

• #18   17. apr 2015 selvom det er en shetter blanding er det ikke I orden. ja, en shetter er kendr for at være verdens stærkeste hest, fordi den kan TRÆKKE meget I forhold til sin størrelse. dette er en blanding og slet ike iorden for hesten, der desuden er 12 år gammel. dens ryg er ikke stærk nok til det. og du må blive ved til hun forstår det eller ringe til det sted han er opstaldet , og prøve at få de til at forstå. før hun forstår anatomien og at passé ordentlig på sin hest, er hun ikke en ridepige.

desuden er rideige dem derkun riderog ikke gider det sure arbejde, og muigvis ikke har helt forstand på det med heste.
    en hestepige har mes forstand, og det bliver hun ikke medmindre hun lytter.

vil dog komentere til billedet af mig(på pintoen) at jeg er 163 I højde og vejer 59kg. jeg ville ALDRIG sætte mig op på hverken shetlandsponyer eller en blading som hendes.

• #19   17. apr 2015 A-S - shetlænderer utrolig stærke, til at trække, ikke til at bære.

• #20   18. apr 2015 Tja.. Altså, jeg vil klart give jer, at det er svært for os, der sidder herude bag en skærm at begynde noget som helst smiley
    Og jeg syntes klar I skal prøve at gøre noget ved det, hvis I mener det er et problem. Men når det så er sagt, så vil jeg sige, der kunne være så meget værre, havde det været en anden blandning/race, og ja, hvis den ingen muskler har, så er hun da self for tung, men det kan jo fx trænes op med nogle gode longeringstræningselementer, og nogle gode trækketure i naturen op og ned ad skråninger og sådan. Mit udgangspunkt var en velreden muskuløs pony, så ville jeg umiddelbart mene, det kunne gå. Men igen, jeg har jo hverken set pigen ride (hendes måde at ride på, kan jo være synd for ponien i sig selv) eller poniens almene stand. Go with your guts - gør noget ved det, hvis I mener, der er brug for det smiley

Kommentér på:
Har det lige lidt dårligt med mig selv nu :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce