Har i oplevet? Har i oplevet?
Kom jo lige i tanker om denne gruppe, og tænkte at i måske kan svare på om det er "normalt"
Jeghar de sidste par år (særligt vintre) døjet meget med fødderne -hævelser, smerter, knuder osv,
Det er særligt leddene nedenfor tæerne der driller (altså hvad der på hænderne ville være knoerne)
Mellem jul og nytår var jeg forbi egen læge og fik tigget mig til en gang binyrebarkhormon i vesntre fod, i leddet nedenfor lilletåen, fordi det nu var så hævet at jeg faktisk ikke kunne få et par sko på og det kneb at gå.
Det hjalp da osse ret hurtigt og virkningen har holdt forbavsende længe, men den sidste uges tid har det så været hævet igen.
nu er hævelsen væk, men har efterladt en "bule" -ikke i selve leddet men som en slags "udposning" udenfor leddet (ned mod fodsålen -av) som kan skubbes lidt med.
Jeg fik fat i egen læge i dag -har ingen mulighed for at komme til gigtafdelingen lige foreløbig desværre. Han mente at det er helt normalt ved gigt -forklarede side op og side ned om autoimmune sygdomme og gav diverse info jeg har fået før.
men jeg har altså aldrig oplevet at mine problemer ikke har været selve leddet (eller muskler pga smerter, men det er jo lidt noget andet).
Så er der nogen af jer der oplever lignende i forbindelse med "angreb" ?
det sidder jo desværre på undersiden af leddet = ned mod fodsålen, så de føles lidt som at gå rundt med en sten i skoen 24/7, men gør egentligt ikke specielt ondt når det ikke lige udsættes for tryk
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Det har så betydet at jeg kun har kunnet gå i små sommersko, fordi enhver form for vinterfodtøj der er bare en smule stift (og det er sådan noget jo når det skal være varmt og vandtæt) har været enten umuligt at få på, eller yderst smertefuldt at gå med.
Mine fingre, som ellers ikke har været hævede i laaaang tid (har primært døjet med skuldrene indtil nu) har osse drillet denne vinter, og gør det faktisk stadig. Men fødderne er altså værst -det er jo ret umuligt at tage hensyn til trælse fødder, for man kan jo ikke rigtigt undgå at skulle stå op/gå...
Men er da rart at det så ikke bare er ved mig at gigten laver sådan et "trick". Må indrømme at jeg til tider overvejer om det overhovedet er den rigtige diagnose jeg har fået, eftersom det sjældent opfører sig efter bogen -så sjældent faktisk at hver eneste gigtlæge har sit eget bud på hvilken type gigt det er for "når det er på den måde, så kan det ikke være... altså MÅ det være..." *suk*
eller osse får jeg at vide i telefonen at nej, det kan ikke passe at jeg har det ene elelr andet symptom, for sådan opfører gigt sig ikke -det måtte de så gerne fortælle min krop, for den gør det altså alligevel
Øv, jeg er altså jævnt træt af min krop pt... sorry, lige lidt "jeg er træt af det hele"
jan 2007
Jeg fik jo for et års tid siden gennemtrumfet en MR-scanning af skuldrene. Jeg har.en del år ikke været i stand til at løfte armene ud fra kroppen. Ingen ville undersøge nærmere for jeg har jo gigt så diagnose er fundet.
Scanningen viste så faktisk nogen ikke-gigtrelaterede problemer der kan behandles. Der er formentligt osse gigt, og skuldrene er på ingen måde gode nu. Men bare det at vaske hår eller dreje rattet i bilen var en kamp før og det kan jeg selv uden problemer nu. Det tog næsten 10 år at få nogen til at undersøge det.
jan 2007
Men har du prøvet at komme ind til en anden læge og så simpelthen banke i bordet -det var det der endeligt fik skub i sagen for mig, og resultatet blev jo at jeg faktisk fik det undersøgt og behandlet, og det er dælme noget af en lettelse i hverdagen.
Var jeg ikke kommet til en anden læge, havde jeg gået med det endnu, det er jeg slet ikke i tvivl om
Har i oplevet?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside