Senior hund med gigt {{forumTopicSubject}}
Vi var hos dyrlægen i mandags og fik at vide at Soffi mest sandsynligt har gigt i lænden. Ud over smerte medicin og træning fik vi at vide at hun skal helst have fiskeolie dagligt for at hjælpe hendes led.
Jeg har i det sidste styk tid vurderet at starte hende på råfodring (har indtil videre fodret hende med billig tørfoder suppleret med laks, aftensmad rester mm) og der har dukket nogle spm op i min søgen på viden.
Har jeg forstået dette korrekt at så længe maden har kommet fra eller har på et tidspunkt været et dyr så kan hunde spise det råt? Altså nu tænker jeg på ting som æg og kyllingeben (har altid fået at vide at de kan splintre i mega små stykker og hunden kan dø).
Har i nogle forslag til hvordan jeg kan få fiskeolie i hende hver dag? Jeg fodrer hende pt med ren olie, men kan ikke forestille mig at bacon, svin eller kylling dææket i fiske olie kan smage særligt godt.
Glæder mig til at høre hvad i har at sige
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 62
Sarah - men hvad med kyllingeben? splintrer de ikke meget nemt
maj 2011
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Prøv at se deres hjemmeside www.vetcur.dk og ring gerne og få en snak med dem, det er gratis, de er vildt dygtige og rigtig søde at tale med.
Vores hund er blevet hjulpet med allergi på en af deres produkter.
Derudover har de en super produkt som mineral/vtamin tilskud til BARF hunde.
maj 2011
Stine: Hvad med hvis køber det som krydderi fra feks brugsen og drysser lidt over maden? Virker det?
mar 2008
Jeg er sikker på du kan finde en forhandler af deres produkter et sted i din landsdel, hvor du kan købe det, så sparer du da portoen
maj 2011
mar 2008
maj 2011
Tror i at hun bare ikke kan lide kødet/fisken eller er dette normalt for en hund der bliver råfodret for først gang, er bange for at jeg sulter den gamle dame :S
Senior hund med gigt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside