{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Lidt nyt fra kæmpeponyen {{forumTopicSubject}}

Ja nu er det jo ved at være forår. Emil bliver sendt i "tilkørsel" på søndag -tikørt er han jo, men han skal ed at lære at gå som enspænder.
Jeg gik og troede at jeg havde laaaang tid til at få ham gjort ryttervandt, men nu er der jo kun et par dage tilbage, så nu må vi se om jeg når at komme på ryggen af ham i morgen eller ej.

Emil er i bogstaveligste forstand, Danmarks største kylling -det er lige før han kan blive bange for sin egen skygge smiley

Men han har nu fået lært at gå pænt i longe, at have sadel på og at man kan klappe på sadlen, rasle lidt med stigbøjlerne osv.
I dag tog vi skridtet videre og prøvede at trække lidt i bøjlerne og at "hoppe" lidt ved siden af ham (som hvis man skal op -bare uden fod i bøjlen self)
Og vupti var Emil nær død af skræk (mangler smiley der tager ig til hovedet:D)

Nå men vi fortsatte til han syntes det var ok at hoppe rundt der ved siden af, og så må vi se om han og jeg kan blive enige om at han godt kan overleve at jeg klatrer helt op i morgen.

Fik taget lidt billeder af ham med "tøj" på -kvaliteten er langt fra fremragende, de er taget med et lille kompaktkamera ved aftentid, men vil da lige vise dem frem alligevel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt nyt fra kæmpeponyen
  • #1   1. mar 2013 Og et til -Emil bliver "vild" og galoperer smiley



    profilbillede
  • #2   1. mar 2013 Og så lige et enkelt fra i vinters -en lille hilsen fra Kæmpe-kyllingen:)



    profilbillede
  • #3   1. mar 2013 Nååår, han er altså fin! Jeg håber da han kommer af med nervøsiteten.

  • #4   1. mar 2013 Det tror jeg såmænd nok han skal gøre. Han har jo ikke set noget som helst overhovedet før vi fik ham, udover altså sin mark, ploven og harven smiley

    Nu skal han i første omgang ned og lære at gå alene for vogn. Allerede der får han jo set en masse, og så er planen at han får lov at komme med i byen når Martha (vores anden belgier) og jeg er til kurser, kørestævner og den slags.
    Til klubstævnerne er de ret large, og man kan med sikkerhed få lov at køre ham lidt på banen når stævnet er forbi o.l.

    Han er heldigvis ikke ustyrlig når han synes noget er farlig, og hvis man er vedholdende, så ender det i reglen med at det kan vænnes til nysgerrighed så han trods alt får undersøgt tingene.

    Så jeg tror bestemt det kommer, selvom han altså er lidt en sær snegl. Han kan gå lige forbi min far der svejser, hamrer o.l. men død af skræk over at der hænger et tæppe over boksdøren smiley


  • #5   5. mar 2013 Ai hvor er han altså lækker... Går og drømmer om at komme til at eje en dejlig koldblodshest en dag. Skønt at se en der bliver brugt:)

Kommentér på:
Lidt nyt fra kæmpeponyen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce