{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.703 visninger | Oprettet:

Bider {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået denne skønne japansk spids hvalp og hun er dejlig og kær på mange måder. Men har et problem og det er at hun bider.! Har prøvet med et bestemt nej taget fat i nakke skindet og sagt nej men så bliver hun helt vildt hidsig og bider igen og igen og igen... Man kan se hun bliver rigtig arrig og jeg blir ved med at sige nej. Men det hjælper ikk..! Min amstaff var velopdraget men den her lille pelsklump sætter mig på en prøve alt hva jeg har lært til hunde træning og gennem mit liv om hunde opdragelse vil hun s**** på.. Har besluttet at få til træning med hende når hun blir lidt ældre (10uger) men indtil da tager jeg gerne imod råd..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider
  • #1   19. jan 2013 Ved hun hvad nej betyder? Ellers hjælper det jo ikke meget at sige smiley

• #2   19. jan 2013 Ja først skal du lære hende betydningen af nej...Og så når hun bider dig siger du nej, og afleder hende med noget hun godt må bide i men du roser hende.Og så husk at hun ikke må bide på noget tidspunkt...Altså duy skal ikke lege med hende hvor hun så godt må bide i dig...

• #3   19. jan 2013 Jeg ville så heller ikke tage fat i nakkeskindet. Hvad skal det til for..
    Vores egen (tidligere) dyrlæge sagde også at vi skulle opdrage vores sådan. Han er ekstremt selvstændig, så han går helt grassat hvis vi tager ham i nakkeskindet. Det vil han ikke finde sig i. Og med rette. Hvis nogen hev mig i håret ville jeg også flejne af.
    Så det har vi ikke gjort i over 2 år nu - vi bruger et bestemt nej, og ignorering.

• #4   19. jan 2013 Hvalpe bider- det er mere end almindeligt normalt.
    Hvis du tager din hvalp i nakkeskindet, vender den om på rygen, og hvad man ellers kan finde på at gøre af opgivende ting mod sin hund, mister hvalpen tilliden til dig lige så stille.
    Når du tager den i nakkeskindet, bliver den forskrækket og bange- derfor bider den endnu mere.
    Du skal starte til træning så hurtigt som overhoved mulig.........................

• #5   19. jan 2013 Jeg har prøvet at give hende legetøj for at få fokus på noget andet. Ved godt hvalpe bider men hende her er ekstrem, men det lyder da meget fornuftigt at stoppe legen med det samme hun bider vil jeg helt sikkert forsøge med.. Hun reagere fint på nej udover når det kommer til at bide.. Hun er i det hele taget nem at lære noget bare ikke når det kommer til det at bide.. Har haft kontakt med en Hundetræner idag for vil ha taget tingene i opløbet, og man kan jo altid lære noget nyt. Har taget fat i nakken på hende 1 gang har ikk rusket hende eller noget som helst.. Har kun hende så der er ikke andre at lege med... Men jeg leger meget med hende både ude og inde og træner hende samtidig med og hun er fantastisk lære nem.. Bortset fra som sagt med det at hun bider... Men tak for rådene vil i hvert fald forsøge med det og se om det virker;)

• #6   20. jan 2013 det kan hjælpe at aktivere hende meget, kan være hun skal stresse af men hvis al nymodens træning ikke hjælper så tænk hvordan en hundemor ville gøre selvom det ikke er velset i manges øjne, kan et forsiktigt bid i øre eller over næseryg måske hjælpe da det er det en tæve ville gøre hvis hendes hvalpe skal afrattes det tyder på hun har en del tempremangt

Kommentér på:
Bider

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce