{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.413 visninger | Oprettet:

Selvblandertråden {{forumTopicSubject}}

Hermed en lille selvblandetråd, hvor vi kan dele gode tips.
Jeg startede selv med at blande for nogle måneder siden og for mig at se, har det kun fordele at blande selv:
- det er markant billigere
- smagen er bedre og "renere"
- man kan mikse smage og styrker på kryds og tværs

Jeg har valgt ikke at håndtere ren nikotin. Jeg synes ikke jeg er sikker nok i at blande og mener også det udgør en vis risiko (det er meget, meget giftigt), så jeg bruger i stedet færdigblandet VPG-væske og blander med hhv. VG og PG væske.

I en færdigblandet væske, er der derfor:
- VG-væske
- PG-væske
- nikotinvæske (base)
- aroma

Jeg køber en stærk nikotinvæske (fra 27mg og opefter) og blander derefter væske med PG og VG-væske, indtil jeg opnår det ønskede mg. Hvis jeg blander 10 ml total og jeg vil have 8mg, så er det ca. 30% nikotinbase og 70% Vg/PG uden nikotin.

Jeg blander med alle mulige slags aromaer. Aroma er typisk ikke ret dyrt og koster 15-25 kr. pr. 10 ml. Der skal fra 2%-10% aroma i en væske. Det er meget individuelt hvor meget aroma der skal i og også meget et spørgsmål om smag. Og her er det virkelig en fordel at blande selv. Som udgangspunkt starter jeg med ca. 5% og kommer så mere i, hvis det er nødvendigt.

Alle væsker skal, når de er færdigblandede, stå ved stuetemperatur i ca. en lille uge og "modne". Det betyder også, at man ikke kan smage den "endelige" smag straks, men at smagen udvikler sig løbende. Frugtsmage er dog ret hurtigt færdige i smagen.

Er væsken for fed, så kan man fortynde med op til 10% demineraliseret vand.

Jeg plejer at blande 50/50 PG og VG. Det betyder ca. 50& VG og 50% PG. Det er meget smag og behag hvad blandingsforholdet skal være. Som hovedregel siger man, at VG giver meget damp og PG gengiver smagen bedst. VG er også markant tykkere end PG og bruger man meget VG i væsken, kan det være nødvendigt at fortynde med lidt demineraliseret vand.

Jeg køber nikotinbaser hos Pink Mule og PG og VG-væsker her:
http://www.veracura.com/shop/frontpage.html

Aromaer køber jeg hos Pink Mule, Libertyflights, toscanamall og andre steder.

Du kan finde en beregner til selvblanderi her:
http://www.todmuller.com/ejuice/ejuice.php


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvblandertråden
Kommentér på:
Selvblandertråden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce