{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.383 visninger | Oprettet:

Nu er det over en uge siden {{forumTopicSubject}}

jeg har fået en smøg smiley

Ser ud til det passer fint med den mængde nikotin jeg er startet ud med, og idag kom der lidt mere smag hjem smiley
Samt en CE4 XL og en CE5.

Dog var der fejl i leverancen smiley der var kun 1 Golden Virginia 6 mg, men der skulle også have været en 16 mg som skulle blandes med en 11 mg Fennel (altså en slutblanding på 11mg).

Og så var der 2 flasker der var utætte, og da jeg åbnede dem kunne jeg se den inderste hvide kapsel manglede på de 2 utætte flasker.

Takker for alle de gode indput jeg ellers har fået her inde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu er det over en uge siden
  • #1   16. nov 2012 Flot klaret, jeg ligger lige lidt foran dig. På søndag morgen har jeg været røgfri i 2 uger.

• #2   16. nov 2012 Damn, hvor er I gode smiley

Jeg går og venter på mit "udstyr".

• #3   16. nov 2012 Jeg har dog 2 problemer, det ene er her pt og det andet kommer sidst i december.....

Jeg har ikke fundet nogen steder med E-Fyrfadslys og E-Fyrværkeri har jo ikke noget ild mere så skal bruge noget jeg kan tænde med min E-Cig smiley

• #4   16. nov 2012 LOL Mr. Nobody, det er nogle svære problematikker, du tumler med smiley

• #6   16. nov 2012 Nu har jeg kun erfaring med CE4 men kan sige så meget at den nikotin base du bruger er yderst vigtig den passer til dit behov.

Da jeg købte min prøvede jeg en 6mg og en 11mg
    Med den 6mg sad jeg med ciggen i munden konstant da der ikke var nikotin nok i det.

Genboen har både CE4 og en Ego-T og han siger at Ego-T ikke er så holdbar i mundstykket.

Mere kan jeg pt ikke bidrage med smiley

• #7   16. nov 2012 Jeg har holdt i i 3 uger på mandag.. Det går bare super.. Tillader mig stadig at ryge alm cigaretter, i dag er der indtil nu røget 1 stk...

• #8   16. nov 2012 Flot :). Jeg har idag dampet i 7 uger smiley

• #9   16. nov 2012 Imponerende , Michael og Anita..

• #10   16. nov 2012 Godt gået allesammen.....
    Jeg har dampet (og ikke røget) i 7 måneder smiley

• #11   16. nov 2012 Isabelle, Moffes butik i Lejre har ikke meget at se på, Ce4 af en model jeg ikke ville bruge, de lækker, uoriginale ego batterier og lidt lavatube og umax, ikke det sted jeg ville gå hen for at se udvalg og få rådgivning hvis jeg havde lavet et par fejlkøb.

Han har nogen fine V-Core clearomizere, og et par tanke og cartomizere jeg har købt der, men der er vi i den lidt mere avancerede kategori.

Hvad har du købt, og hvad søger du?

• #12   16. nov 2012 Hvor er i bare seje alle sammen smiley Jeg har været på dampevogne i 3 uger fra på mandag.. har normalt røget omkring de 25 cigaretter om dagen....og hold op hvor det går smiley wiiiiiiii.. Damper omkring de 0,8 ml i døgnet ...

Har gået på kursus forløb hvor vi er 3 der har startet med at dampe samtidigt.. og de griner af mig fordi jeg damper så lidt som jeg gør, og siger var det ikke fordi de selv har set mig stå og ryge alm cigaretter ja så troede de ikke på at jeg har været ryger griner...

Men som sagt er vildt godt tilfreds smiley

• #13   16. nov 2012 Stærkt gået af jer andre også smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #14   16. nov 2012 Hvor er i skide gode smiley Jeg har 2 uger på damp søndag, har dog tilladt mig selv at ryge 2-4 cigaretter om dagen , ikek altid jeg har nået dem.

Lige nu er jeg røv træt af min damper, der hvor væsken er i der har jeg suget en isoleringsring op i munden, begge beholder smager af lort, nye er bestilt, så håber de snart kommer .

• #15   16. nov 2012 Charlotte; Du kan bare lade være med at blive så stresset at du suger som en svamp *loooool*

• #16   17. nov 2012 Hvor er I seje smiley
    Jeg har dampet i 14 dage og gået fra 30 smøger til 2
    Manden er også gået i gang - han arbejder ellers hos Scandinavian Tobacco Group og får gratis tobak - rigeligt til os begge. Så det er ikke økonomien der har gjort at vi er begyndt at dampe, men ønsket om at leve sundere smiley
    Så her går overvejelserne på hvornår han skal fravælge den gratis tobak, for det er jo fristende bare lige at rulle smøg, når tobakken er i huset...

• #17   17. nov 2012 Jeg har dampet i 2 uger, men kan ikke undvære mine prince light ;( Ved simpelthen ikke hva jeg skal gøre ?! har 16 mg væske men føler ikke jeg får nikotin nok ( eller også er det alt det andet skidt jeg mangler )......
    Har de sidste 3 dage, kun dampet, og synes det er meget fælt idag med smøg trængen, plus jeg har en vanvittig hovedpine..
    Gode råd modtages med kyshånd..

• #18   17. nov 2012 Hvad damper du på ?

• #19   17. nov 2012 En E-Zigaretten

• #20   17. nov 2012 Kenzo, det gør vi alle, det er det tyske ord for e-cigaret smiley
    Har du et link til den du har ?

• #21   17. nov 2012 Nope, aner ikke hva den hedder eller hvor den er købt smiley Jeg har fået den i gave smiley

• #22   17. nov 2012 Hvor mange smøger røg du normaltvis før ?

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#23   17. nov 2012 Kenzo; tror du ikke at du måske damper for lidt på den, jeg røg før 20 stk dagligt, jeg har 11 mg væsker og damper ca 1ml om dagen . Jeg brugte ikke min så tit i starten, forbandt den lidt med Nicorette pinden, og begrænsede derfor mig selv .

• #24   17. nov 2012 Prøv at tage et billede og lig op

• #25   17. nov 2012 Jeg røg 20 før og kan klare mig med 11 mg væske, men mener at M startede ud med 24mg og han røg 40 om dagen

• #26   17. nov 2012 Jeg ligger på 18 og det fungerer fint for mig, har så heller ikke planer om andet end at undgå smøger, ikke at blive nikotinfri, eller trappe ned.

• #27   17. nov 2012 Jeg røg ( ryger) ca 20 dgl. Jamen ved ikke om det er for lidt jeg "bapper" på den ?!
    Ville ønske der var et tids interval, ala en smøgs tid... Det skal lykkedes, jeg vil være røgfri, har overvejet de der, rygestop piller ..
    Jeg kan ikke få lov at uploade et billede ;/ Prøver lige igen i morgen

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#28   17. nov 2012 Jeg tar min når smøgtrangen melder sig, så bapper jeg det jeg har lyst, og lægger den igen .

• #29   17. nov 2012 Du optager ikke nikotinen så hurtigt og effektivt som med smøgerne, så som udgangspunkt skal du dampe i længere tid end du røg

• #30   17. nov 2012 Jeg damper 2 tankfulde(a 1,8ml) om dagen - styrken er 18mg/ml - aner ikke om det svarer til de 30 smøger jeg røg før, men det virker for mig

Hvor meget damper I om dagen??

• #31   17. nov 2012 18 mg passer nok fint til 30 smøger hvis jeg går ud fra det M fortalte samt det jeg har erfaret.......

M sagde 24mg til 40 smøger
    Jeg siger 11mg til 20 smøger

Så 18 mg til 30 smøger lige lige imellem (cirka)

• #32   18. nov 2012 Jeg aner ikke hvor meget jeg damper, har gang i omkring 10 tanke på en gang og efterfylder dem løbende.

Er egentlig også lidt ligeglad med det, jeg damper det jeg har lyst til, ganske ligesom jeg røg det jeg havde lyst til.

• #33   18. nov 2012 Ryan : Det med mg har så vidt jeg har læst mig frem til intet med antal af cigaretter , men styrken på de cigaretter man røg.. Tror mere ml dgl har noget med antallet at gøre..

• #34   18. nov 2012 Jeg er nu overbevist om ml og mg begge har noget med det at gøre, for er der mindre nikotin i skal du suge mere for at få samme efekt lad os sige 24mg vs 6mg så skal du suge 4x så meget væske for at dække det samme behov.

Og tager du så kelds info i betragtning med nikotinen optages langsommere ved at dampe, så kommer du bagud med at dække behovet, altså er det måske nemmere at falde i med at tage en smøg.

• #35   18. nov 2012 Ja også derfor jeg har læst mig frem til at man skal 3 x ens mg udfra de cigaretter man røg engang, da man kun optager 1/3 af nikotinen..

• #37   18. nov 2012 Ved ikke lige hvorfor den oversætter siden, men de skriver følgende, som nok er meget rigtigt;

e-væske vs cigaret

Et af de mest almindelige spørgsmål om en elektrisk cigaret vedrører hvilke e-væske nikotin styrken svarer til en bestemt form for cigaret, at en person ryger. For bedre at besvare dette spørgsmål, er det bedre at forstå, hvor meget nikotin er indeholdt i E-Liquid du indånder.

Vi definerer tætheden af nikotin inde E-Liquid som followings:

- 0 mg nikotin, som ækvivalenter til Ingen Nikotin.
    - 6 mg nikotin, som ækvivalenter til Ultra Light cigaretter.
    - 12 mg nikotin, som ækvivalenter til light-cigaretter.
    - 18 mg nikotin, som ækvivalenter til Medium cigaretter.
    - 24 mg nikotin, som ækvivalenter til stærke cigaretter.
    - 36 mg nikotin, som ækvivalenter til Meget stærke cigaretter.

De nikotin tæthed angivet for e-væske er antallet af milligram nikotin per milliliter i E-Liquid. Det betyder, at en 10 ml flaske 24mg nikotin E-væske ville have 240mg af nikotin i den (24mg x 10 ml). Ligeledes ville en 30ml flaske 24mg e-væske har 720mg af nikotin i den (24mg x 30ml).

Forskellige mærker af cigaretter varierer i forhold til deres nikotin indhold. Normalt nikotin udgør ca 0,6-3,0% af tørvægt af tobak i en cigaret. Naturligvis en længere 100ml cigaret har mere nikotin i den, end en standard eller kingsize 84ml cigaret. For det meste, men, her er for eksempel mængden af nikotin, som er i en typisk 84ml tobak cigaret:

Hvis du ryger almindelige cigaretter, ligesom en Marlboro Red, for eksempel, er der ca 1.2mg nikotin i hver cigaret, eller 24mg nikotin per pakke (1.2mg x 20 cigaretter).

Hvis du ryger light-cigaretter, som en Marlboro Light, for eksempel, er der ca 0.7mg nikotin i hver cigaret, eller 14mg nikotin per pakke (0.7mg x 20 cigaretter).

Hvis du ryger Ultra Light cigaretter, ligesom en Marlboro Ultra Light, for eksempel, er der cirka 0,5 mg nikotin i hver cigaret, eller 10 mg nikotin per pakke (0,5 mg x 20 cigaretter).

Når du genopfylde din e-patroner med e-væske, kan du blive nødt til at vide, hvor meget nikotin er indeholdt i din genpåfyldning e-væske. Der er ca 20 dråber af e-væske per milliliter. Så at bruge vores 24mg nikotin E-væske igen som et eksempel, ville der være 1.2mg nikotin pr dråbe (24mg/20 dråber). Så, hvis du lægger tre dråber af e-væske på en e-patron (eller direkte på forstøver for dem af jer, at direkte-drop), som betyder, at du vil tage i 3.6mg af nikotin fra det tidspunkt, du starter vaping indtil dig top igen.

Det beløb, samt følelsen af nikotin absorberes af kroppen fra elektroniske cigaret rygning afhænger af mange faktorer, herunder tætheden af nikotin i e-væske, de eclectronic cigaret vaporing mængde, rygning frekvens og timing, og den rygende inhalation åndedræt.

Faktisk nikotin i E-Liquid kan ikke absorberes fuldstændigt af rygeren. For eksempel, hvis du inhalerer 1 ml af E-væske, som indeholder 24 mg nikotin, betyder det ikke, at man optager alle de 24 mg nikotin. Du kan kun absorbere ca 50-80% af nikotin i henhold til dine personlige rygevaner.

Det skal bemærkes, at selv om det er stærkt vanedannende, har ingen undersøgelser vist nikotin at være kræftfremkaldende. Det er simpelthen den rettelse, at cigaretrygere tørster. Det anbefales, at de, der har en påvist følsomhed over for nikotin, er gravide eller ammer, eller som har ustabile hjertelidelser, bør diskutere brugen af E-væske med en læge, før du bruger.

• #38   18. nov 2012 I den tekst står der man optager 50%-80% altså ½ til 2/3 af nikotinen, så man skal gange med 3 syntes jeg virker lidt ved siden af.......

Jeg røg Rød Skjold før der står der der er 0,8mg og jeg røg 20 om dagen så ifølge den tekst der så er det 0,8x20 = 16mg væske. eftersom jeg kun kan optage fra 50-80% skulle jeg bruge 24mg da det er 0,8 ekstra......

Men jeg er startet ud med 11mg og det passer fint med nikotin mængden........
    Så igen hænger det efter min overbevisning sammen med hvor meget jeg damper, og hvornår jeg gør det........

Jeg tror fortsat ikke på man kan sætte en endelig formel op for den væske skal du bruge for at det passer til dit behov.

• #39   18. nov 2012 Ryan: Hvis man læser det første link, så svare 12 mg til light cigaretter, og man skal regne med at 1 ml er det samme som 20 cigaretter,sådan læser jeg nu det hele.. Hvis man så kun optager 20- 50 % så må det svare til 2- 3 ml dgl... Hvordan man er endt på den forskellige mg ved jeg så ikke ....

og 20 x 0.8 er 1.6 mg smiley

Kommentér på:
Nu er det over en uge siden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce