Dansk/Svensk Gårdhunde

Dansk/Svensk Gårdhunde

Medlemmer: 46
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille gårdhund
  • #1   21. okt 2012 En gårdhund skal være lille og kompakt, højden fejler han intet. Men mangler fylde, men det kan komme med alderen. Da han ikke er så gammel endnu.

• #2   21. okt 2012 Tak for svaret, Der er en gårdhund på hans hvalpe hold som er lige så stor men han er kun 5 mdr. så han bliver nok noget større.

• #3   21. okt 2012 Ik nødvendigvis i højden, mange af dem uden tavle er høje og ranglet...

Men har Plet ikke stritører? Umiddelbart ser han ud som om der er dværg pincher i ham, sådan ser jeg ham ud fra hans ører og hans kropsbygning...

Men sød og dejlig ser han ud...

• #4   22. okt 2012 Tak smiley
    Nogle gange står hans øre op, er de ikke almindeligt for en gårdhund ??
    for det meste vender de fremad foldet ligesom det søde billede af din hund.
    Han mor ser også meget lille ud, har ikke set hans far selvom sælgeren lovede at sende billede af ham,
    Vi fik at vide han at begge forældre er ægte gårdhunde, men han er uden stamtavle så vi ved det ikke. Det betyder selvfølig heller ikke noget, for os.
    Han har et skønt temperment, er sød og kærlig og en rigtig lille cirkus hund. Kan også være en rigtig lille drillepind på en sød måde, det er svært ikke og smile over hans mange narestreger smiley
    Han er estremt hyberaktiv har og springer rund i møbler og kan springe over vores anden hund på 57 cm selvom han står lige ved siden af og ikke har tilløb. Vi prøver at forhindre at han springer sådan rundt bla. ved at lægge puder han kan bruge som trapper i møblerene for han må jo slet ikke springe sådan rundt før han er over 1 år.

profilbillede
  • #5   22. okt 2012 Ørene skal helst kippe, men jeg siger heller ikke han ikke er ren. Det er kun dem der har avlet ham der ved det...

• #6   22. okt 2012 Ok, men det gør heller ikke nogle så han ikke er ren gårdhund. For os er han helt perfekt som han er. Uanset om han er ren gårdhund eller ej.
    Sometider står hans ene øre op og det andet er foldet fremover.
    Har fået købt et hurtta vinter dækken i str. 36 det bliver han næsten han næsten helt væk i
    . Hans regn dækken i str. 33 passer noget bedre. så det er nogle små str. han bruger. Jeg har læst at der var andre gårdhunde hanner der bruger 40 i str.

• #7   22. okt 2012 Min gårdhunde han er 4½ år, han er lige omkring 34 cm (han er lige præcis lille i agility), han vejer omkring 6,2 kg.
    Min er ikke så robust, som han skulle være, men han blev kastereret meget tidligt, og har hørt, at det kan stoppe noget af udviklingen.
    Men igen han har ikke tavle, så vi kan jo heller ikke være sikker på, at han er 100% ren, selv om han har fået meget ros fra opdrættere og udstillere rundt omkring smiley

• #8   22. okt 2012 Tak for svaret smiley
    Så er han samme højde som min gårdhund.
    Plet er ikke kasteret. Så enten er han bare meget lille af en gårdhund og være eller også er der lidt andet i ham.
    Jeg har læst om racen at hanner er fra 37-39 cm.

• #10   22. okt 2012 Anne-Lise:
    Jeg har både en gårdhund og en dværgpinscher - og de ligner hindanden rigtig meget. Rigtig mange tror faktisk, at det er samme race.
    Men når man kender racerne, så er der tydelig forskel på dem, men ja der er da ligheder selvfølgelig smiley

• #14   22. okt 2012 Anne-Lise Ø: jeg ved godt det med at gårdhunden snare stammer fra pincheren..
    Hvem er din tæve efter? syntes du skrive i hendes profil at hun er uden stamtavle?

Hun ser ellers fin ud.

• #15   22. okt 2012 Anne-Lise:
    Det var da en trist historie. Ja det er en skøn hund, knap så selvstændig som gårdbassen smiley

• #16   22. okt 2012 Hvor er det en skøn hund du har dig! smiley Jeg ved ikke lige hvor høj min hund er, det er dog også en tæve. Hun er 6 år og vejer 8 kg, og det er egentlig en normal vagt for dansk svensk gårdhunde, så de behøver ikke at være særlig kompakte. Min hunds hører står også nogle gange lige op, men det er oftes fordi de ikke lige er knækket smiley

• #17   22. okt 2012 Tak for alle jeres svar smiley Og de søde kommentar. Det var da en trist historie Anne-Lise.
    Sikke nogle skønne hunde i har, rigtig søde billeder,
    jeg er også bare blevet helt pjattet med racen.
    Vi har altid syntes herhjemme at Plet virkede mindre end de gårdhunde vi har set andre steder, men der er nok bare generalt en del forskel på størrelsen. Jeg har også læst det med at der er Dværg pincher i racen.

• #19   23. okt 2012 Anne-Lise Ø Det var noget af en barsk oplevelse du har haft, det må have været hårdt.
    Man bliver utrolig knyttet til sine hund/hunde.
    Det er vist Jackie & Billies ejer der spurte om det med stamtavlen.

• #20   23. okt 2012 Forældrene til din hund, altså dens hunde mor og far...

• #22   23. okt 2012 Ja ok...

• #25   24. okt 2012 Tak Annette G
    Det med ørene er der forskel på kan jeg forstå.
    Annelise Ø Min han gårdhund Plet vejer ca. 7 kg og er 34 cm høj i dag bliver han 11 mdr. Hannerene plejer også at blive større end hunerene Så han virker ret lille.
    Jeg syntes selvfølig han er perfekt som han er.
    Han har rigtig gårdhunde temperment, intet domenerene overhovet.
    Jeg har nemlig også tænkt på om der kunne være lidt Jack russel i ham men det syntes jeg slet ikke han opfører sig som.
    Han er let og opdrage og en lille drillepind på en rigtig sød måde.
    Jeg har hørt at små hunde vokser i højde ca. til de er 9 mdr . han får selvfølig mere fylde men jeg tror ikke han bliver højere, da han ikke har vokset i højde i nogle mdr.

Kommentér på:
Lille gårdhund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce