Hjælp til børnetræning med min CC'er {{forumTopicSubject}}
Der er ikke meget aktivitet herinde, men prøver lige med et spørgsmål her inden jeg påtænker at kontakte en adfærdsterapeut.
Jeg har en 5 år gammel CC'er som jeg desværre ikke har haft mulighed for at træne sammen med børn i sin opvækst. Primært fordi han var MEGET teenager og fordi jeg simpelthen ikke kendte nogen med børn i min omgangskreds. Nu ligger landet sådan at stort set alle i min omgangskreds er ved at få børn eller har fået det indenfor det sidste år. Derfor lurer jeg nu på om man under sikre forhold kunne træne ham til at respektere børn som han respektere voksne. Han er en hund med nervøse tendenser og bliver derfor meget sprudlende i utrygge situationer og hopper gerne rundt og "hapser" efter hænder i en nervøs form for leg. Sådan som jeg tolker det.
Jeg har nu prøvet en gang i snor og en gang uden hvor han sådan lidt udfordrende hopper hen mod et af familiens børn og stamper forbene i jorden. Dette er tydeligt et nervøst udfald og jeg tolker det som at næste reaktion kunne være et bid. Derfor er han heller aldrig omkring børn. Holdes altid i snor nu og børn holdes laaangt væk. Det skal dog sige at han i ingen af situationerne har fået lov til at hilse ordentligt på børnene, da jeg ikke tør lade ham stikke snuden hen til dem...
Skal jeg acceptere at min hund ikke bliver tryg ved børn da dette er for farligt at træne eller bør jeg smide en mundkurv på ham og forsigtigt lade børn give ham godbidder og gå tur i samlet flok.
Håber i kan komme med gode råd!
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Hjælp til børnetræning med min CC'er
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside