Parvovirus - rigtig behandling? Parvovirus - rigtig behandling?
Jeg havde en 3 måneder gammel grand danois hvalp der døde af parvo virus vi havde ham kun i 2 dage før at han døde.
Den første dag troede vi det var pga det nye hjem og fremmede mennesker at han var mut og havde diarre. Han drak vand, men spiste ingenting, havde vandet diarre.
2. Dag blev vi urolige og kontaktede dyrlægen da han var begyndt at kaste vildsomt op, have blodigt diarre og var stoppet med at drikke og var blevet meget tynd.
Dyrlægen Tjekkede ham for dehydrering og mente hun ikke at han var, men han havde høj feber.
Hun gav ham 3 sprøjte,
1 med antibiotika,
1 feber nedsættende og
1 med vitaminer
der skulle sætte gang i appetitten og sendte os derefter hjem igen !
Efter sprøjterner blev han helt færdig og ville lægge sig ned på hospitalet hele tiden, så jeg måtte bære ham ud i bilen.
Dyrlægen sagde vi ikke måtte give ham mad før efter et par timer, da det kunne gøre det værre pga den opkvikkende vitamin sprøjte hun havde givet.
Da vi kom hjem sov han bare og virkede meget værre en time efter lavede vi kylling og ris til ham som dyrlægen havde sagt for at gøre afføringen mere fast. Imens maden var ved at køle af døde han! Hans hjerte gav simpelthen op og vi prøvede forgæves at genoplive ham, men han var væk
kun en time efter dyrlæge besøget !
Jeg husker tydligt lugten af hans opkast og afføring og lugten af hans død, den er stærkt kvalme fremkalende !
Jeg håber ALDRIG at nogen anden Skal gennemgå det vi gjorde. Vi havde ham kun 2 dage, man knytter sig hurtigt og det er ulideligt at se en lide på den måde!
Jeg forstår bare ikke hvorfor vi ikke blev indlagt, når jeg nu har læst så mange af jeres historier om indlækkelser. Hun sendte os hjem og sagde til os at hun mente det nok skulle gå, hvis vi bare gjorde sådan !
Parvo virus går utrolig stærkt og har været inde at læse mig frem til at det tager mellem 2-14 dage før hunden viser symptomer på sygdommen. Parvo virus er en stærk bakterie der kan overleve Næsten alt, man bør bortskaffe / brænde / fryse alt en smittet hund har været i nærheden af, kogning kan bakterien overleve. Den kan sågar overleve i jorden i 6 måneder og stadig smitte!
Jeg føler med alle der har mistet en hund til denne frygtelige sygdom og til alle der har / og kæmper med den. Den er heldigvis sjællendt i Danmark.
Jeg vil gerne vide om det virkeligt var rigtigt af dyrlægen at sende os hjem frem for at indlægge os. Jeg ved godt der ikke er stor sandsynlighed for at han var overlevet, men an burde da have fået drop og intensiv behandling?
Vi sidder tilbage med en forfærdelig følelse og føler ikke vi har fået afklaring på om vi gjorde alt hvad vi kunne. Skal lige siges at vi ikke ved hvornår han sidst havde fået mad, da han ikke spiste ved os og ikke havde fået noget fra opdrætteren pga en lang køretur.
Mvh mia
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Parvovirus - rigtig behandling?