{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Garanti på harddisk {{forumTopicSubject}}

Har fået følgende spørgsmål fra en bruger, tillader mig at lave det som en tråd da andre også kan have glæde af svaret.

Spørgsmålet er følgende:
Jeg skal jo ha ny harddisk, og så er der det med garantien... Hvis jeg tager den tilbage til forhandler (BWS computer i horsens) skal harddisken så være i computeren før garantien er gyldig? eller kan jeg godt stå med harddisken i hånden og give den separat,..?.

Det er en samlet pc der er købt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti på harddisk
  • #1   1. jun 2012 Først er der det med alderen og størrelsen på harddisken.

Hvis computeren er mere end ½ år gammel, kan det være svært efter de danske regler at få noget byttet på garanti, da garanti kun er gældende ½ år, der efter er der 1½ års reklamations ret.

Garanti = Forhandler har bevisbyrden for at det IKKE er en fabrikationsfejl.

Reklamationsret = Kunden har bevisbyrden for at det ER en reklamations fejl.

Har aldrig handlet med BWS så kender ikke deres politik ang. garanti/reklamationsret.

Så jeg vil helt klart anbefale at ringe til dem og snakke med dem om hvordan og hvorledes.
    Nu er computeren en der er købt samlet, hvis det er en BWS har samlet vil jeg faktisk tro det er nok du kommer med selve harddisken.

Hvad der er så er at overveje er størrelsen på disken, er den under 300GB vil jeg måske nok overveje om man selv skulle købe en ny.

Det kunne f.eks. være en sådan:
    http://www.computersalg.dk/produkt/572706?varenummer=572706&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Dog skal du være opmærksom på hvad interface du har du kan bruge.

Det sidste er, din harddisk har et serienummer og et navn, ud fra det kan det være producenten yder en garanti ud over, det kræver dog du skal køre et tool på disken der tester den samt evt. sende den til producenten og ikke leverandøren.

Så hvis du kommer med disk navn så skal jeg finde tool og hvad du ellers skal bruge.

Håber det hjælper lidt smiley

Kommentér på:
Garanti på harddisk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce