{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Fratagelse af præmiering :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg stillede for første gang i avls og opdræts klasse i Roskilde den 05.05.2012 med Serbian Star Von Masterhof og 4 af hendes hvalpe, de er på dagen 9½ mdr, hvilket ifølge DKK's udstillings regler for avl og opdræts klasse er tilladt at stille med, jeg kommer i den store ring, og i avls klassen bliver vi nr 2 :o)))

Jeg var helt oppe og ringe og super stolt! I opdræts klasse bliver vi så nr 4, igen er jeg mega stolt af mit opdræt! :-))

Men, jeg får så en mail forleden dag fra DKK, hvori der står at mine præmieringer bliver taget fra mig, da ingen af hundene desværre har en brugsprøve, og det kræves at minimum 2 i hver klasse har det indenfor dobermann racen, men, nu er mit spørgsmål så.

Hvordan i himlens navn skal jeg kunne have brugsprøver på 9 mdr gamle hvalpe/unghunde?? De skal være 15 mdr før de kan stilles til en brugsprøve...........?
Det er selvfølgelig fair nok at avls klassen bliver taget væk, på sin vis, da Serbian star ikke har en brugsprøve, men det er da misvisende at man kan stille med hunde i klasser hvor alderen er for lille til brugsprøver, men ifølge DKK's udstillingsregler er hundene gamle nok til at deltage?

Hvis reglerne skulle være brugbare, så skulle hunde først kunne deltage fra og med mellemklassen (15 mdr)
Jeg har talt med Jens Glavind Direktøren for DKK, og han vil tage det op på et bestyrelsesmøde, så nu må jeg vente og se hvad udfaldet af denne episode bliver?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fratagelse af præmiering :-(
  • #1   13. maj 2012 Klippet fra DKK´hjemme side:

Avlsklasse:
    Gratis
    En avlsklasse består af et forældredyr med fire stk. afkom (første generation: sønner/døtre).

For racer, hvor der stilles prøvekrav for deltagelse i avlsklasse gælder, at mindst to hunde i klassen skal have opnået den krævede prøve.

Hundene skal være tilmeldt udstillingen i enten champion-, junior-, mellem-, åben-, brugshunde- eller veteran­klasse og på den aktuelle udstilling have opnået Excellent eller Very Good. (Dog kan avlshunden i en avlsklasse være anmeldt udenfor bedømmelse).
    Hvalpe kan ikke deltage.

Og det samme gælder for Opdrætsklassen.
    Jeg synes så bare det er for dårligt at DKK ikke fanger den før dagen for du skriver jo på tilmeldingsblanketten hvilke hunde du stiller, og så havde det jo været god service fra deres side om de havde kontaktet dig!

Kan godt forstå at du er træt af det.

Så reglen om 9 mdr. gælder jo kun for vores race såfremt der er mindst to andre hundre i gruppen der har en prøve!

Kommentér på:
Fratagelse af præmiering :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce