Små "potter" af avispapir? {{forumTopicSubject}}
Ja i år skal det være - jeg skal i gang med selv at så tomat, agurk m.m. herinde, så jeg ikke skal bruge en formue på planter om et par måneder. Jeg har så set, nogle bruge sådan nogle små "potter" af avispapir til at så i i første omgang. Fordelen skulle være, udover at de er gratis, at de med tiden kan sættes direkte over i den næste potte, da papiret bare forsvinder.
Men hvordan folder man de der potter? Nu har jeg siddet og bakset lidt og normalt synes jeg ikke, jeg er specielt dum til sådan noget, men det vil bare ikke blive til en potte. Andre, der kan finde et link med en udførlig visuel instruktion?
Og hvad sker der ellers i jeres haveforberedelser? Foråret er jo lige om hjørnet. Har i sat gang i noget?
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
Netto havde sidste år, til billige penge, en dims til at lave disse potter af avispapir.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 200
Jeg har godt gang i forkultivering af chili, artiskokker, tomater og det første hold salat.
Alle georgineknoldene har overlevet vinteren i fyrrummet, det er faktisk det tidlige forårs bedste nyhed
Hønsene har besluttet at NU er det forår og de sprøjter æg ud. Jeg har stadig porrer, jordskokker og grønkål i køkkenhaven.
Ellers går jeg bare utålmodigt og venter på de 700 tulipan- og påskeliljeløg jeg lagde i efteråret.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Æggebakker får mig altså til at stresse lidt over salmonella i tomaterne og toiletruller, jamen der mangler jo stadig en bund?
Åååh tyttebøvs - artiskokker og høns, jeg dør af misundelse :). Jeg ville bare SÅ gerne have noget mere plads
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.610
dec 2008
Men jeg kender mig selv godt nok til, at jeg garanteret vil komme til at flytte rundt på dem en del gange og så er det jo meget rart med en bund
dec 2008
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Jeg har faktisk heller ikke en have endnu...*GG* - kun en mark med kløver og græs... - men...
dec 2008
Ja jeg mangler lige det der sted, hvor jeg kan improvisere et hjemmelavet drivhus, så planterne kommer til at bo herinde, til de kan tåle at komme ud. De vil godt kunne være her, men jeg var mere nervøs for, om de vokser for hurtigt eller et eller andet, hvis de bliver inde, når de skulle have været ud. Hmm, lidt indviklet, kan jeg høre.
Håber for dig, du snart få styr på have eller hus. Ellers må du jo bare ignorere elendigheden og gå og hygge dig med dine spirer
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
I år laver jeg tomatprojekt, så jeg har næsten 100 af dem spiret lige nu ;P
De fleste er busktomater til krukker og ampler...den mindste Tiny Tim bliver kun 30 cm. høj, men har også en ´hårdfør´ Sub. artic plenty brugt under kringen på Thulebasen og en funny én med helt anderledes blade...derudover black cherry og 2 slags pæreformede - alt er til friland !
7 forskellige chilies, basilikum, thimian, 3 slags baby bell peberfrugter (til krukker), kaktusser, Lavendel, Susanne m. det sorte øje, 2 forskellige prydløg, Playtime asters, Voksurt, Vidunderblomst, Nyserøllike og ´blandede stauder´, lobelia, tusindefryd, studenternellike, pudenellike, pragtsnerler (3 slags), prydtobak, flittig hans...og en hel masse andet jeg ik lige husker...pyyha *GGGG*
Godt forår til jer alle - nu er der ´heldigvis´ kun slangeagurk, krydderurter og diverse sommerblomster tilbage at så =)
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 200
Mine små spireunger står under LED-plantelys og kommer på dagsophold i drivhuset, når temperaturen bliver lidt højere.
Og ja, det ER genialt at bo på landet med plads til køkkenhave, høns og bullmastiffer Hilsen en forhenværende københavner.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
jeg har så lige købt 2 mini drivhuse i jem og fix i sidste uger til kun 179,50 pr stk mener de plejer og koste 199,99.....dem skal jeg så have bygget op som et højbed hvor jeg kan have salat med mer i om sommer hvor vi vil tage lågen af og sætte et næt over så vi slipper for smådyr....
hver drivhus er 104 l gang 53 b og 43 høj så et man kan have flere stæder ....
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 328
dec 2007
Hvordan oplever I andre det?
dec 2007
Har I andre plantet noget ud i det - evt frø til spirring?
Jeg har en del dahliaknolde - vil jeg kunne starte dem op derude eller bør jeg vente?
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
dec 2007
dec 2008
Det fungerer indtil videre perfekt og nu står mine tomatfrø forhåbentlig og spirer så småt i dem
Tak for inputs og idéer
Små "potter" af avispapir?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside