{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Objekt til portrætter osv.? {{forumTopicSubject}}

Hej :o)

Jeg er kommet på lidt af en opgave synes jeg! Jeg har fået til opgave at tage billeder til både fødselsdag, barnedåb og konfirmation her indenfor de næste to måneder.

Lige pt har jeg kun et Sigma 70-300 mm 1:4-5.6. Hvilket til dels er udemærket at tage billeder af ponyen af, men jeg synes ikke den egner sig til så meget andet. Synes det er svært at få skarpe billeder, så som en blomst f.eks. da det kun fokusere et bestemt sted og resten bliver så sløret. Og da jeg jo skal rende rundt og tage billeder af en masse personer (alene og en masse mennesker sammen) så dur det bare ikke at den kun fokusere på et bestemt sted, eller at det bliver knapt så skarpt (de bedste billeder skal efterfølgende bruges som overraskelse/gave)

Derudover har jeg det orginale der fulgte med kameraet et Canon 18-55mm, men det kan bare ikke zoom nok og er ikke stort nok til at kunne tage et billed af en masse mennesker, hvor man samtidig også skal kunne se hvem og hvad der er på billederne.

Så derfor går jagten så ind på et nyt objektiv, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gå efter?

Det må godt være en hvor der også er noget zoom på, så jeg tænkte at det minimum skulle være et eller andet 100mm. Og så skal det være et Canon til mit Canon EOS 500D. Men derudover så er jeg rimelig meget på bar bund.

Prisen må højst ligge på omkring de 5-7000 kr. (fandeme godt at man snart får penge tilbage i skat ;o) )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Objekt til portrætter osv.?
Kommentér på:
Objekt til portrætter osv.?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce