1.396 visninger
|
Oprettet:
Hvalp fra udlandet? {{forumTopicSubject}}
Kunne godt tænke mig at høre folks erfaringer/meninger omkring div avlerer i europa.
Hvor ville i købe henne eller har købt? Og hvilke syntes i godt om?
Mvh Jeff
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 57 Svar: 455
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
når det så er sagt så syntes jeg langt langt fra alle udenlanske avler er gode og slet slet ikke af de her alternativebulldogs, de tester desværre lige så lidt eller mindre ind de avler i dk, men de det man kan lede i så mange flere lande er det muligt at finde nålen i høstaken og find en som tester for sundhed samt avler på de enskaber man maner ens kommende hund skal have, men for mig har det været noget af at arbejde at finde frem til de hunde jeg igennem tiden har hentet hjem, en af dem flere af dem har jeg bruget 2-4 år på at finde den helt rigtige avler og den helt rigtige parring..
af alternativebulldogs (OEB, RB, LB, ABBB, osv. ) er der kun 2 avler jeg ville købe fra den første er helt sikkert
www.ironheadbulls.com
han tester hofter,albuer, ryg, samt luftveje inde avl ud over det træner og tester han hans hunde inde for alt muligt brugssport for at sikre at de bliver ved med at have de brugs enskaber som var meningen at de skulle have fra start af (ja tro det eller ej det var ikke meningen det skulle være en udstillings sofa katoffel)
ud over det så er der lonesdale bulldogs (jessi) fra UK
www.leavittbulldogs.co.uk
de laver også en del sundheds tjek og laver også en del arbejde/test med deres hunde så de er sikkere på deres brugs enskaber bliver holdt ved lige ....
sep 2005
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 7 Emner: 22 Svar: 30
Vi har købt Magnum hos Frankenstein`s Bulldog http://www.frankenstein-bulldogs.de/ og vi kan varmt anbefele dem. Vi vil gerne købe flere OEB hos dem.
Vi kommer på udstilling d. 25.02 så du er welkommen til at hilse på ham.
Beata
sep 2005
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 7 Emner: 22 Svar: 30
(link fjernet) http://ironhandbulldogs.npage.de/
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 12
@Beata & Renè H: De har virkelig også nogle lækre hunde...
nov 2005
det var så lidt, jeg syntes det er rystende hvor mange folk/avler der ikke går op i sundheden ;-(
jeg kender ikke noget personligt til de 3 avler Beata & Renè H har lagt ind og kan ikke læse tysk så 2 af dem kan jeg ikke udtale mig om andet ind at jeg ikke kan lide når avler begynder at avle efter en bestemt farve, da farven på en hund i mine øjne burde være det sidste man tænkte på altså 1 sundhed (bevist sundhed ikke påstået sundhed) 2. enskaber, nerve fast, skud/høje lyde fast osv. 3 kropsbygning, vinkler på ben, lang hale osv osv 4 størrelse på hunden 5. og ja det er så her farven kommer ind efter min mening og hvis man ikke har de 4 første lige i skabet skal man holde sig fra farven..
men men de kan godt være gode da jeg ikke kan tysk kan jeg ikke sige om de har tjek på det hele,
men lige den her har info på engelsk
(link fjernet) og dem ville jeg da aldrig røre meden ildtang om jeg så fik penge for det, 1 pga det jeg skrev oppe over, 2 de gemmer det godt nok meget væk hvis de bare såmeget som tænker på sundheden (det er jo ikkenoget men burde gemme væk men være stolt af hvis/når man gør. og ja så 3 en avler der lige frem reklamer med at de bruger en engelsk bulldog i deres avl stadig og har planlagte parringer med den ja det er da ikke noget jeg kan tage seriøst.
4 at de har hunde blandet af alle deforskellige racer af alternativebulldogs der findes jaaa det kan man jo så syntes om hvad med vil men ikkemin kop the ...
og må indrømme jeg trivler meget på de 2 andre er meget beder ...
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Svar: 22
Mine hunde er da gennem testede og fuldt tjekket op inden de avler... og det ved jeg da der er flere der gør.
maj 2010
Hvad tjekker du for? Hvem kender du ellers til i dk der tjekker deres hunde?
apr 2009
nov 2005
jeg mener da heller ikke at jeg noglesinde har sagt dine hunde ikke er det?????
jeg ved ikke hvem du er eller noget om dine hunde, så hvis jeg har sagt noget om dem må du da undskylde mange gange.
men hatten af for du gør det, det gør mig glad at høre at der er flere og flere der gør det..
og som Jeff R spørg når du skriver at dine hunde er gennem testede og fuldt tjekket op inden de avler, hvad for test er de gået igennem og med hvad resultat ??? kan se du har et kuld hvalpe og kender måske en som kunne være interasseret, hvis du har nogle tilbage??
Peter og konen M
hatten af og super at høre må jeg spørger om når nu i har hunden til røngen for hofter og albuer, hvorfor så ikke tage ryggen med ??? når man er i gang koster det jo ikke andet ind 3-400 kr extra og det er jo desværre et problem de kan have..
og så til både Jesper og Peter når nu i Tester hvad statuser er så accepteret i jeres avl ?? og hvis/når i bruger en hanhund ude fra er det så et krav at han er lige så gennem tjekket ??? og hvis ja vil i så se bevis eller er ejerens ord godt nok ???
apr 2009
jun 2010
det lød bare som om du mente at opdræt af oeben var dybt usæriøs.
men det kan godt være jeg har misforstået dig.
De har fået taget billeder af albuer og hofter og har fået et generelt sundshedstjek.
Jeg har gjort det med de 3 hunde jeg har brugt indtilvidere og de alle har været fine.
Det er så heller ikke mit syn på Oeben at de skulle have så store helbredsproblemer som i snakker om.
Har også deltaget i udstllingerog hundene ser altså sunde og raske ud.
det ville jo også være fuldstændig tåbeligt at man her i DK giver 100% garanti på noget man ikke kan stå inde for.
maj 2010
Køber havde så lavet en lille advarsel mod denne sælger på siden, men den blev fjernet af oeb-team fordi de syntes det er synd at hænge sælger ud. Syntes personligt det er rart at blive advaret mod sådan nogle sælgere.
Hvad syntes i om denne sag? Og denne garanti generelt...
jun 2010
kender ikke den sag.
Og jeg vil heller ikke blande mig i andres sager.
men havde det været en af mine hvalpe havde der været en ny hvalp herfra.
og sådan tror jeg generelt det er med alle opdrættere her i dk.
det står jo også i kontrakten hvis man køber en hvalp med en kontrakt.
100% garanti er mod arvelige sygdomme. og selvfølgelig ikke forkølelse og sådan.
Det er købeloven der gælder hvad det angår så der er ikke så meget at forhandle om.
apr 2009
OEB-team har flere ting som jeg synes kan være vanskeligt at forstå, hvad angår avl, jeg forstår ikke at de forbyder leavitt(LB) avl som efter min mening er noget af det bedst dokumenteret avl indenfor OEB, og noget af den avl der er lavet i DK er efter min mening helt hen i vejret, men det er jo min mening og jeg bliver ved med at synes at der skulle være en forening hvor der var en bestyrelse som var valgt på en general forsamling, og ikke var en lukket kreds af folk som har sat sig selv i bestyrelsen, og der er ingen andre der kan komme ind i bestyrelsen, og de vælger selv hvor længe de vil være der, men der er jo ikke andre der vil være med til at lave en søster forening, så der bliver ved med at være monopol på dette i DK, men det var lige et lille sidespring:O)
jun 2010
Selvfølgelig skal man passe på, men tror nu stadig på at langt de fleste er fornuftige mennesker, det er ihvertfald min oplevelse af det.
Jeg har forstået at grunden til at leavitt ikke må bruges til avl er fordi at det er kommet hundeloven og leavitten kan forbindes direkte tilbage til pittbull. Og der er jo ingen der ønsker oeben med på deres fantastiske liste.
Var selv på udstilling i Holland sidste år og der var mange leavitt med og det var efter min opfattelse også en hund med et meget højt energiniveau.
Personligt er det ikke en hund for mig. Da jeg syns der er stor forskel.
Jeg har kun gode oplevelser med oeb team og jeg synes de laver et stort stykke arbejde. Det hele er jo fortsat meget nyt og det er jo stadig frivilligt arbejde de laver.
apr 2009
men ikke mere om det, jeg vil undskylde overfor Jeff at jeg er med til at dreje din tråd i en anden retning ind`" hvalpe fra udlandet" god søndag.
maj 2010
nov 2005
min mening er at desværre stadig kun er en lille % af OEB avler der rigtig tester deres hunde for sygdomme og også kun meget få der giver en 100% garanti og rigtig lever op til den når fejlene komme..
ja Mr leavitt har jo valgt ikke at holde hans avls program og andre dataer hemmelige så derfor kan man jo se at han tilbage i 70érne brugte en lille % pitbull, men nu er pitbull jo ikke mere ulovlige ind ambull er her i dk, de er begge 2 lige ulovlige at have hvis de er født efter 17 marts 2010, så hvis der skal være nogte hold i det så skal alle OEB som har ambull i sig jo også banlyses fra at avle i dk og det kan man jo ikke for så er der INGEN OEB tilbage...
og jeg må indrømme at jeg syntes det er noget sjovt at man først stjæler hans race navn OEB og laver kopier af hans type/race (iike startet i dk men i den store vide verden) og så vælger man i dk ikke at vil bruge den og ikke vil have ens hunde skal være som dem, alle OEB burde være som dem.
ud over det kan man ikke komme uden om at det er den alternative bulldog som har fået sundheds tjekkede hunde længest bag ud og er den eneste klub som har sundhes krav og som går meget op i dem
nov 2005
jeg ville blive glad hvis du gad svare på mine andre spørgsmål ???
"når nu du gennem tester
hvad statuser er så accepteret i din avl ??
og hvis/når du bruger en hanhund ude fra er det så et krav at han er lige så gennem tjekket ???
og hvis ja vil i så se bevis eller er ejerens ord godt nok ???
og hvad statuser har dine hunde så ???"
og tænker du også på så noget som nerve fasthed ? skud/høje lyde testet ?? osv..
jun 2010
Grunden til at jeg kommenterede herinde er ikke for at støde nogen eller gøre mig utilbens på nogen måder,
Det er bare min opfattelse at langt de fleste oebér har et godt helbred selvfølgelig er der altid hunde med skavanker, men det er der jo inden for alle racer.
jeg ligger bare mine erfaringer ud.
Jeg har selv været uheldig og få en tæve med AD grad 3 + og det var selvom begge forældre var testet for både HD og AD.
uanset hvad man gør og hvor meget man tester vil der altid være uheldige eksempler.
Hvilke statuser der er accepteret i min avl?
Plejer at tage en snak med min faste dyrelæge omkring tingene inden jeg lader dem parre. Da Jeg ikke er uddannet dyrelæge
Indtil videre har jeg kun brugt min egen hanhund
Har ikke tænkt videre over hvad jeg ville gøre i den situation.
Status på mine hunde har jeg ikke lyst til at ligge ud på en offentlig side.
og det er ikke fordi jeg har noget at skjule,
Men alle hvalpekøberne har selvfølgeliglov til at se resultater/billeder og den slags hvis de har lyst.
Grunden til at jeg får taget billeder af mine hunde inden de skal avle er ligeså meget for min egen skyld.
nerve fasthed?
håber jeg fik svaret på det hele.
nov 2005
Jesper B
mange tak for dine svar.
og du skal da helt klart også dele dine meninger og afaringer det er jo et åbent forum og hvis der ikke var forskellige meninger og holdninger så ville der jo ikke være nogle diskutioner og ingen diskutioner så ville det for det første være kedeligt at være her men mere vigtigt vi ville ikke kunne lære noget af at være her, så jeg sætter stor pris på dine og alle andres svar og indlæg.
ja jeg giver dig ret i at der ikke er nogle sikkerheder i avl og syge hunde kan sagtens komme ud af sunde og testede forældre, men hvis man ikke tester så avler man i blinde og ved ikke hvad der kan komme og jo mere men tester og jo mere kritisk man er med sin avl i flere og flere gennerationer jo fære og færre syge hunde/hvalpe vil der komme i avlen..
jeg syntes det er lidt ærgeligt at du ikke vil ofentligøre dine hundes statuser, da det da burde være noget du var stolt/glad eller tilfreds med at du har fået lavet og i sær hvis de er gode, så kan jeg ikke se hvorfor det skal være hemmeligt, jeg personligt selv samt 99% af dem jeg kender vil aldrig bare overveje at købe hund fraen kennel hvor sundheds statusr ikke var ofentligjordt på deres hjemme side, og alle steder man anoncer for parringen, så hamjeg kender er ikke interasseret, men det er jo helt og holdent dit eget valg og ikke noget jeg værken kan eller for dens sags skyld skal blande mig i ..
man har stadig den holdning at er ting hemmelige/ikke offentliggjordt så er der tit fordi der er noget som ikke helt er i top
jun 2010
har skam ikke noget at holde hemmeligt.
deller gerne resultaterne med andre.
syns bare ikke det er noget at ligge ud herinde
du er meget velkommen til at se resultarterne.
men any way.
oliver har A-B i hofter og intet i albuer og ryg
Brandy har B-B i hofter og intet i albuer og ryg
resultaterne er Fra Faxe dyrehospital.
det er forældrene til det kuld jeg har nu
nov 2005
rigtig fine resultater godt at høre...
og mange tak for tilbudet om at jeg selv kan se resultaterne, men takker nej tak, jeg tror da på hvad du forteller ..
du lyder som en der er seriøs og vil da gemme din hjemme side til at give vider
jun 2010
takker
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Da jeg valgte at få et kuld på Emma, valgte jeg selv en hanhund, der ikke er overdreven stor eller bred, men passede fint til lille Emma. Vi testede begge forældredyr og fik rigtige fine resultater, som jeg også skrev åbenlyst. Samtidig har Emma lidt reserverthed (som for nogle er et minus) og Junior er overdreven lalleglad, så plus og minus opvejes.
Opdrættere er jeg i og for sig ligeglade med. en førstegangs privat person der laver kuld, kan lave lige så gode end måske bedre end kenneler eller flere gange opdrætter.
Og nej synes ikke avlen er særlig seriøst inde for OEB. Synes de kuld der kommer efterhånden er alt for overdimensioneret. OEBén ligner jo snart et oppustet badedyr, der bare skal ligge i en sofa. Mine to har et højt energi niveau, den ene træner jeg endda Agillity med, og hun er super god. Kan ikke rigtig forstå hvorfor OEBén skal blive større og større og bredere og bredere og nu skal den også komme i specielle farver såsom blå og helt rød med leverfarvet næse, så de rigtig ligner Pittén. Men det er vel bare mig, der er dum og køber en OEB grundet jeg ønskede en EB, men ville bare gerne have den mere adræt og ikke så hængende i huden. Samtidig ønskede jeg den mere trænbar og lydigheds villig. Jeg har fået lige det jeg ønskede, men tror aldrig jeg finder "min" str. OEB en anden gang. Derfor ved jeg præcis hvor jeg skulle købe OEB, hvis jeg en dag køber mig en til, for de værner stadig om OEB skal minde om den Engelske bare mere adræt osv.
Hvalp fra udlandet?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside