30. jul 2006 Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 130 Svar: 620
Vej til billigere bare {{forumTopicSubject}}
Hej alle når jeg regner ud Hva jeg giver om mdr og om året med to hunde 40 kg stk synes jeg egentlig det er ved at være meget.... Jeg giver faktisk 1800 i alt. Mine får 1 kg om dagen inkl 1 dag med kun ben ingen fastedag da de taber sig.. De elsker virkelig det kød og hver dag er et glædes cirkus jeg gad selvfølgelig bare godt det var billigere men fx rhm gad mine ik æde til sidst..., har tænkt evt at supplere med rhm men omvendt det batter heller ik rigtig noget.... Så er jeg ude i at fodre med noget blandet kød fra Bjerre 1 kg dagligt og så det andet kilo fra profpet det ville spare mig 500 kr om mdr men får de så det de skal og bla bla... Kylling har jeg tænkt at supplere med fra Brugsen når det er på bud men er det vinger de kan knuse.... Hva ville i gøre???
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
Jeg køber Kylling på bud i butikkerne, kan tit få hele lår med rygstykker eller hele kyllinger billigt når det er sidste salgsdato. Jeg har 2 mellem store hunde og de kan nemt knuse kyllinge benene, så det burde dine også kunne.
Okse ben får jeg en halv sæk for 20-30 kr hos slagteren.
jan 2009
jul 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 130 Svar: 620
Sarah jeg har ikke muligheder for at skulle ordne alt muligt selv men jeg har fryse plads og kan have stor køb herhjemme... Min hanhund tåler ikke for meget kallun så det skal jeg ikke have en mase af selvom det er billigt
jul 2006
jul 2006
jan 2009
De ben fra slaqgteren indeholder jo ikke andet en andre ben fra andre steder. der er skulderblade og riben i sækken, rør knoglerne er afsavet så de kan slikke indmaden ud.
Fedt % interesere jeg mig slet ikke for.
Idmad tilsætter jeg selv en gang om ugen,
Jeg køber for det meste de rene kødprodukter, bare forskellige slags og fodre ud fra min mave fornemmelse.
Jeg tror at du har gjort barf fodringen til en meget mere besværlig ting end det er
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Intet hakket, altid reelt kød, så minimalt fra forhandlere, og en stor del fra supermarked, slagter/halal og fiskehandlere..
Gode deals fik jeg aldrig, jeg købte bare..
Varierede fint, kød fra mange forskellige dyr (hest, ko, gris, lam, hjort, kanin, kylling, kalkun, and, fasan, due, makrel, ørred - som fast, mere specielle som vildsvin, struds, bøffel og sværdfisk når det lige var i en butik)..
Kød er kød.. om det er købt ved slagteren, fakta eller en forhandler - så køb hvad der passer dig og dine hunde bedst =)
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 770
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
jul 2006
Zabrina/Natasja hva mener i med at købe rent kød? I supermarkederne? Så skal jeg vel tilsætte en masse grønt pulver og olie ik?? Undskyld jeg spørger sådan men er bare vant til at give det kilo to gange dagligt og der ved jeg de får hva de skal have men det er for dyrt altså.... Jeg vil ikke til at køre ud og få kødsffald ved slagteren andet de ben jeg får. Det jeg også mener er hvis jeg køber det kød fra Bjerre der er hakket osv om det ville være godt nok og supplere mit fuldfoder fra Profpet med eller hva tror i?? Og så ville jeg tilsætte de kyllinge måltider også og så ben?? Kigger lige på kravborg også i er sgu søde til at hjælpe allesammen.
Hund og Nina min hund skal have hver 1 kg om dagen ellers taber de sig det ved jeg. Så kan ik li se hvordan fx 6-900 kan komme frem?????:-) og Nina købte du dit i supermarkedet så for jeg skal som sagt ik på rov ellers?? Kan ikke forstå hvis jeg kan gøre det billigere i sipermarkeder
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
jul 2006
mar 2009
mar 2009
Her kan du se og evt prøve at sammensætter
jan 2009
Men jeg køber kun i et supermarked hvis det er på bud.
Ved forhandler kan man også nogle steder købe rent kød, man kan næsten få det som man vil have.
Jeg køber barf hos: rigtigt hundemad, vetcure, supermarked, slagteren og overvejer at prøve kragborg igen efter at de har fået nye ejere.
jul 2006
jul 2006
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
jul 2006
Stine vil gerne forsætte med carnibest egentlig som halv foder eller 1/3 del foder hvid det er til at administrere men hvis jeg nu ikke skak købe det meget foder fx 30 kilo eller derunder bliver det bøvlet... For det første koster det 187 kr og få leveret hvor jeg desuden skal køre en time hver vej for at hente det og reelt koster det jo også... Hun kan altid tidligst være der halv syv så og hun er ikke altid nem og planlægge andre ting med da man tit først får at vide et par dage inden hva dag hun leverer... Desuden kunne jeg godt forestille mig at hun ville blive lidt sur over at jeg pludselig stoppede med at handle rigtig hos hende og derfor tror jeg faktisk ikke det ville være andet end bøvl.... Jeg tror det er bedst at køre over på det andet foder og trives hunde e er det godt trivedes de ikke må jeg køre tilbage og handle foder hos hende igen.
jul 2006
Jeg skal lige have kontaktet kragborg da der står når man bruger fuldfoder at de skal have flere varianter udover det samt ben??? Jeg ved ikke lige hva hun mener hun fører kun1 slags fuldfoder .".. Og når der står sådan undrer jeg mig over hva hendes fuldfoder egentlig er?? Men hun vender nok tilbage med svar
jul 2006
Vej til billigere bare
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside