{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Vej til billigere bare {{forumTopicSubject}}

Hej alle når jeg regner ud Hva jeg giver om mdr og om året med to hunde 40 kg stk synes jeg egentlig det er ved at være meget.... Jeg giver faktisk 1800 i alt. Mine får 1 kg om dagen inkl 1 dag med kun ben ingen fastedag da de taber sig.. De elsker virkelig det kød og hver dag er et glædes cirkus jeg gad selvfølgelig bare godt det var billigere men fx rhm gad mine ik æde til sidst..., har tænkt evt at supplere med rhm men omvendt det batter heller ik rigtig noget.... Så er jeg ude i at fodre med noget blandet kød fra Bjerre 1 kg dagligt og så det andet kilo fra profpet det ville spare mig 500 kr om mdr men får de så det de skal og bla bla... Kylling har jeg tænkt at supplere med fra Brugsen når det er på bud men er det vinger de kan knuse.... Hva ville i gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vej til billigere bare
  • #2   19. jan 2012 Der er meget at spare ved at se sig lidt for, Jeg får storkøbsrabat hos forhandlere, Jeg bruger ca 1 kg om dagen lige for tiden.
    Jeg køber Kylling på bud i butikkerne, kan tit få hele lår med rygstykker eller hele kyllinger billigt når det er sidste salgsdato. Jeg har 2 mellem store hunde og de kan nemt knuse kyllinge benene, så det burde dine også kunne.
    Okse ben får jeg en halv sæk for 20-30 kr hos slagteren.

• #3   19. jan 2012 Har lige lavet en hurtig hovedregning. Jeg har en hvalp der får 500 g og en tæve der får 250g og jeg fodre for max 300kr om måneden. På tørkost skulle jeg have givet ca 600 med det tørkost jeg plejede at fodre med.

• #4   19. jan 2012 Jamen det er nok pris og kvalitet altså jeg køber de bedste ben for 15 kr kg det er lammeribven og de æder det hele jeg kan også godt få en sæk ben til 30 kr men for mig er den ligegyldig... jeg fodrer med Profpet/carnibest det er det bedste jeg nogensinde har fodret med hundene trives virkelig er ked af at ødelægge det men synes bare det er dyrt efterhånden....bjerre slagteri sælger 1 kg kød for 15 kr kg men er lidt bange for at supplere med det... Altså får de det de skal i foderet og vil de æde det?? Min han hund er rimelig kræsen(Natasja)... Vil prøve og se eftr kylling i butikkerne zabrina....
    Sarah jeg har ikke muligheder for at skulle ordne alt muligt selv men jeg har fryse plads og kan have stor køb herhjemme... Min hanhund tåler ikke for meget kallun så det skal jeg ikke have en mase af selvom det er billigt

• #5   19. jan 2012 Jeg synes bare kravborg gav den samme kilopris der står 4 kilo 120-130 kr....??? Jer tænkte jeg ville bruge det fra slagteren om morgen og så evt fuldfodeer fra Profpet om aftenen så er det halv halv så suppl med kyllinge ben en gang om morgen ugentlig og så en reel ben dag med lamme ben ugentligt det ville spare noget.. Synes bare alle siger man skal vide hvad der i i kødet og jeg ikke præcis pct hva der er hva i det fra slagteren .....

• #6   19. jan 2012 Nej det er i kilo poser hakket jeg ved ikke Hvormange pct der er indmad fed sener fx... Åhhh hva gør jeg smiley

• #7   19. jan 2012 Det går jeg ikke så højt op i og mine tøser lider ingen nød.
    De ben fra slaqgteren indeholder jo ikke andet en andre ben fra andre steder. der er skulderblade og riben i sækken, rør knoglerne er afsavet så de kan slikke indmaden ud.

Fedt % interesere jeg mig slet ikke for.
    Idmad tilsætter jeg selv en gang om ugen,
    Jeg køber for det meste de rene kødprodukter, bare forskellige slags og fodre ud fra min mave fornemmelse.

Jeg tror at du har gjort barf fodringen til en meget mere besværlig ting end det er

• #8   19. jan 2012 Du kan fodre for mellem 600,- og 900,- pr md hvis du køber fra en Kragborg forhandler.

• #9   19. jan 2012 Jeg fodrede for ca 500 kr om måneden med min ko på 40 kg.. han fik 750g om dagen..

Intet hakket, altid reelt kød, så minimalt fra forhandlere, og en stor del fra supermarked, slagter/halal og fiskehandlere..

Gode deals fik jeg aldrig, jeg købte bare..

Varierede fint, kød fra mange forskellige dyr (hest, ko, gris, lam, hjort, kanin, kylling, kalkun, and, fasan, due, makrel, ørred - som fast, mere specielle som vildsvin, struds, bøffel og sværdfisk når det lige var i en butik)..

Kød er kød.. om det er købt ved slagteren, fakta eller en forhandler - så køb hvad der passer dig og dine hunde bedst =)

• #10   20. jan 2012 Kan også kun anbefale Kragborg. Bruger godt og vel 3 kg om dagen pt og jeg kommer på ingen måder i nærheden af hvad du bruger. Og ja, storkøbsrabatter er altid af få.

• #11   20. jan 2012 Med hensyn til at kunne spise/knus kylling, så er det jo knapt så stærkt som andre slags ben og nemmere at knuse end selv lammeribben. Min Gizmo æder sådan et kyllingelår/stykke med størst lethed og han er jo bare en bette fis ;).

• #12   20. jan 2012 Ok må ind og kigge på hendes hjemmeside igen synes bare at det var 30 kr kg dernede også og så er jeg lige vidt
    Zabrina/Natasja hva mener i med at købe rent kød? I supermarkederne? Så skal jeg vel tilsætte en masse grønt pulver og olie ik?? Undskyld jeg spørger sådan men er bare vant til at give det kilo to gange dagligt og der ved jeg de får hva de skal have men det er for dyrt altså.... Jeg vil ikke til at køre ud og få kødsffald ved slagteren andet de ben jeg får. Det jeg også mener er hvis jeg køber det kød fra Bjerre der er hakket osv om det ville være godt nok og supplere mit fuldfoder fra Profpet med eller hva tror i?? Og så ville jeg tilsætte de kyllinge måltider også og så ben?? Kigger lige på kravborg også i er sgu søde til at hjælpe allesammen.
    Hund og Nina min hund skal have hver 1 kg om dagen ellers taber de sig det ved jeg. Så kan ik li se hvordan fx 6-900 kan komme frem?????:-) og Nina købte du dit i supermarkedet så for jeg skal som sagt ik på rov ellers?? Kan ikke forstå hvis jeg kan gøre det billigere i sipermarkeder

• #13   20. jan 2012 Hvis du Eks køber 60 kg blandet fuld fodder fra Kragborg, bliver det 700 kr og så kan du jo vælge selv evt at bl det bliver måske lidt dyre smiley

• #14   20. jan 2012 Ok det er godt nok også billigt skal jeg ik tilsætte noget så??? Det er jo 1/3 af det beg giver nu næsten.... Der står noget om fuldfoder at det er godt at blande noget i er det fx okse mix eller kyllinge mix eller hva menes??? jeg kan kun finde 1 fuldfoder... Hvis jeg fodre med fuldfoderet kyllingehalse og lammeribben hva er godt mere og fodre med hvis jeg skal gøre det sådan.

• #15   20. jan 2012 Skrev forkert smiley det koster 100 kr for 5 kg det bil sige for at få 60 kg skal du have 12 kasser, det bliver så 1200

• #16   20. jan 2012 http://kfoder.dk/fuldfoder-14/fuldfoder-126.html??products_id=0

Her kan du se og evt prøve at sammensætter smiley

• #20   20. jan 2012 Jeg giver vitamin pulver og lakse olie ved siden af....Ja du kan for eksempelt købe det til hundende som du selv spidser/ er det godt nok til os er det også godt nok til mine hunde.
    Men jeg køber kun i et supermarked hvis det er på bud.
    Ved forhandler kan man også nogle steder købe rent kød, man kan næsten få det som man vil have.
    Jeg køber barf hos: rigtigt hundemad, vetcure, supermarked, slagteren og overvejer at prøve kragborg igen efter at de har fået nye ejere.

• #21   20. jan 2012 Stime ej hvor skægt du har samme oplevelse med rhm som mig og jeg er frygtelig ked af hvis jeg sku stoppe med carnibest men som sagt 2000 kr om mdr er meget og bruge på hundefider til den str af hund jeg har.. Det er det der er mit dilemma. Jeg tror sku jeg prøver at skifte til kragborg når fryseren når dertil om en mdr eller to. Voldum barf?? Jeg er født og opvokset der min familie bor der? Bor du der??? Jeg må se om mine hunde kan fungere ligeså godt på kragborg eller lign hvis ikke ved jeg jo altid at jeg kan gå tilbage til carnibest men så er det sådan det er jo. Jeg må snakke med Ann hva jeg har og regne med præcist med deres foder. Er så glad for jeres svar alle sammen og der er jo en løsning på tingene trods alt måske i hvert fald...

• #23   20. jan 2012 Natasja det jeg har mulighed for at få ved slagteren er hakket og jeg ved ikke hvormeget der reelt er indmad osv...... Det er derfor jeg er nervøs for at give det... Man kan sige hvis det nu reelt var en masse indmad der var hakket ville de ikke få varieret nok kost hvis jeg så brugte caries's ved siden af da det indeholder det hele.... Så måske helleevkøbe ved kragborg

• #25   21. jan 2012 Pia, med de mængder du køber, så er jeg sikker på at du kan forhandle dig til lidt rabat smiley

• #26   21. jan 2012 Hun d ved carnibest får jeg faktisk kun 5 pct og det er ret vært at få leveret ofte og dyrt at få leveret...
    Stine vil gerne forsætte med carnibest egentlig som halv foder eller 1/3 del foder hvid det er til at administrere men hvis jeg nu ikke skak købe det meget foder fx 30 kilo eller derunder bliver det bøvlet... For det første koster det 187 kr og få leveret hvor jeg desuden skal køre en time hver vej for at hente det og reelt koster det jo også... Hun kan altid tidligst være der halv syv så og hun er ikke altid nem og planlægge andre ting med da man tit først får at vide et par dage inden hva dag hun leverer... Desuden kunne jeg godt forestille mig at hun ville blive lidt sur over at jeg pludselig stoppede med at handle rigtig hos hende og derfor tror jeg faktisk ikke det ville være andet end bøvl.... Jeg tror det er bedst at køre over på det andet foder og trives hunde e er det godt trivedes de ikke må jeg køre tilbage og handle foder hos hende igen.

• #28   22. jan 2012 Stine voldum barf kan jeg ikke se er billigere???? ,du drømmer ikke om hva jeg har haft af skøre historier med margith på det punkt ha ha men ja 3 gange har jeg så fået leveret på adressen... Nu må jeg ind og regne og kigge på hva der fungerr for hundene også på sigt så.....
    Jeg skal lige have kontaktet kragborg da der står når man bruger fuldfoder at de skal have flere varianter udover det samt ben??? Jeg ved ikke lige hva hun mener hun fører kun1 slags fuldfoder .".. Og når der står sådan undrer jeg mig over hva hendes fuldfoder egentlig er?? Men hun vender nok tilbage med svar

• #31   22. jan 2012 Jeg skal ikke variere på den måde jeg skal overhovedet ikke fodre med hverken 5 eller10 slags foder for det er det der går galt så stopper mine med at æde og det er derfor carnibest har været godt jeg kan om jeg vil variere 1-4 slags og være dækket inf mine har aldrig ikke ville æde på det carnibest. Skal jeg variere så meget duer det ik.... Og ang prisen er jeg på 30 kr kg et det jo et simpelt regnestykket der giver 1800 om mdr for mine hunde Stine og det er jo det det hele startede med at jeg simpelthen ikke vil give længere for at fodre mine hunde! smiley jeg giver 30 kr kg i carnibest også for det meste foder. Jeg skal ned omkring de 1200 kan jeg både se og høre herinde det burde de ku fodres godt for. Jeg har sendt en mail til Ann kragholm sø må vi se hva hun siger jeg skal hvis jeg skal skifte over

Kommentér på:
Vej til billigere bare

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce