20. jan 2008 Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Butterfly effect 2 & 3 {{forumTopicSubject}}
The Butterfly effect 2:
Hold da op en r*v dårlig film.
Den er jo en skændsel for den fantastiske 1er. Faktisk burde den slet ikke have lov til at hedde det samme som 1eren, for de har stort set INTET til fælles.
Historien er så forbandet linær, med det mener jeg, at den ikke har overlaps i tiden ligesom 1eren, den har ikke dette spil mellem fortid, nutid og fremtid... den er bare... FLAD!
Kedelig!
Intetsigende!
Og præcis de samme ord kan bruges på skuespillerne.
Jeg ved irkleig ikke hvad den instruktør har tænkt.
Jeg kunne blive ved med en uddybning af hvorfor 2eren, efter min mening, ikke er værd at se, men jeg tror min pointe skinner meget godt igennem
0 ud af 6 stjerner her fra mig
THE BUTTERFLY EFFECT 3:
Se her har instruktøren fat i noget af det rigtige. Der bliver leget med "flere planer", den er langt mere kompleks. Den fastholder seeren i det samme spændingsfelt og gætteri omkring hvad der sker, kommer til at ske osv, som 1eren.
Skuespillet er ligeledes også langt bedre. Karaktererne er langt fra så overfladiske som i 2eren, men har derimod meget mere kød på, ligesom selve historien.
Den er stadig ikke så god som 1eren, men dog en film der er værd at se.
Man skal ikke forvente et mesterværk eller en film der på samme måde forplanter sig i bevidstheden som 1eren gjorde, men som sagt: god underholdning er der dog i 1½ time.
2 ud af 6 stjerner her fra mig (den er tæt på 3 stjerne... meeen, da det ikke er denne film der har den originale ide omkring Butterfly effekten, men derimod jo allerede har den fede grundide fra 1eren, så må den altså nøjes med 2 stjerner)
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Ingen af de tre film har noget med hinanden at gøre... andet end selve konceptet Butterfly Effect.
Det er ikke de samme personer, de hverken er i familie, kender hinanden eller lignende på tværs af filmene, og filmene tager heller ikke udgangspunkt i den samme "teknik/måde" at bevæge sig gennem tiden.
Der er af hinanden tre helt uafhængige film.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.383
jan 2008
jeg kan kun finde 3 på imdb???
apr 2010
apr 2010
jan 2008
Der er netop kommet en nummer 5 Final Destination på dvd. Jeg overvejde lidt om den skulle tjekkes ud...
Og jo: konceptet er en smule den samme... omkring tid, menneskeskæbner og konsekvenser.
Især i Butterfly Effect 3 fik jeg en fornemmelse af Final Destination.
Selvom pointen er at man ikke kan ændre sin skæbne i FD, det kan man i BE.
apr 2010
Butterfly effect 2 & 3
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside