{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

allergi Vs. foder {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Mine forældres hund har fået konstateret allergi. Bla loppe, støvmide samt lagermide allergi (ja det synes jeg faktisk de fleste hunde er allergiske overfor).
Hun bliver i øjeblikke fodret med fish4dogs og det har absolut haft en effekt- Hunden er bare meget lidt glad for det foder. Er der nogle herinde hvis hunde også er allergiske for disse 3 ting og som forer med wolfsblut eller TOTW med stor success? Hunden bliver ikke medicineret.

På forhånd tak:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allergi Vs. foder
  • #1   4. jan 2012 lulu har lager og støvmide allergi og jeg har ikke prøvet de mærker, men NOW! fra petcurean kan hun tåle og BARF

for lager mider kan godt komme i tørfoder hvis man ikke opbevare det rigtigt

• #2   4. jan 2012 Der er ingen korn i de nævnte produkter. Barf har vi prøvet i 2 år. Hun er vist allergisk for kylling. Men jeg til da tjekke op på NOW! Tak:-)

• #3   4. jan 2012 der er æg i, så ved ikke om hun så slår ud.

man ka jo bare fodre uden kylling. lulu har det heller ikke såå godt på okse, så det undlader jeg.

• #4   4. jan 2012 Min lady kan ikke tåle kylling farve og tilsætningsstoffer, hun har støv og lagermide allergi samt allergisk overfor udendørs skimmelsvamp

• #5   4. jan 2012 Jeg elsker min... Hvad fodrer du så med??

• #7   4. jan 2012 Jeg fodrer min med råt eller berf som det også kaldes.
    Havde lidt start vanskeligheder med at få hende til at acceptere det, men det kom hurtig.
    Jeg køber ca 20 kg og så har jeg til halvanden måned eller mere for ca 900kr.
    Køber hos sydsjællandsrigtighundemad

• #8   5. jan 2012 Palle det er de ved nogle temmelig dyre blodprøver. Jeg har du fint stykke papir hvorpå der står i hvad hun reagerer på. Fødevarer er jo ikke med og det er lidt et problem. Hun er fodret med Barf i 2 år uden forbedring og derfor er jeg sikker på at der er noget foder hun heller ikke tåler. Hun har fået meget kylling og lam og jeg mistanker kylling. Det er blevet noget bedre efter vi fodrer med fish4dogs. Det er kun kartofler og fisk (torsk). Jeg valgte et produkt hvor proteinerne kommer fra noget ukendt i forhold til hendes tidligere proteinkilder. Men kartoflerne i tørfoderet kan også sagtens tricke allergien. Der er noget med pollen og krydsallergi med kartofler.

• #9   7. jan 2012 Er i samme situation som jer. Cinda tåler ikke lager-, støvmider, lopper, en masse græstyper, (pollen), urter, træer...

Hun er snart færdig med hypersensibiliteringsprogrammet (vacciner udviklet udfra blodprøver). Det er sidenhen blevet til færre symptomer, men om det er fordi jeg passer meget på hvad hun spiser og støvsuger hver eller hver anden dag eller om det er vaccinerne som virker, det er jeg i tvivl om.´
    én ting er sikkert jeg går ikke tilbage til at fodre hende med tørfoder. Lagermiderne vil der altid værre i mindre eller større mængder.

Hun er startet op på Barf igen for en uge siden. Idag fik hun så et røget okseøre af en nabo for første gang i et halvt år og nøj hvor hun slår ud af det. Der var reaktion på det med det samme.
    Jeg passer ellers meget på, at Ingen giver hende noget, men der var jeg altså ikke lige i haven.

Kylling, æg, indmad osv. som kan indeholde korn går vi i en lang bue udenom. Det er et no go. Kyllinger fodres med majs og korn...

Der er vildt mange x-allergier så jeg har et skema, hvor jeg skriver ok eller no go på hver gang jeg prøver at give hende noget nyt.
    Det gælder alt, ligefra ost til salat og agurk til gulerødder.

Pøj pøj med vovsen!

• #10   7. jan 2012 Min er på månedlige indsprøjtninger for at holde det i ave, hun bliver 7 år i næste måned.
    Hun kan ikke tåle kylling, majs plus de andre ting jeg har skrevet længere oppe.

Vaccine hver måned og råfodring samt guf af tørret kød iden farve eller tilsætningsstoffer.
    Det sværeste er at holde hende fra al det junk foof der bliver smidt her i bebyggelsen

• #12   8. jan 2012 Hej Palle, jeg tog til Flemming Kristensen samme dag som svar fra prøverne. Cinda har konstant sår, knopper og røde poter, snude og løbende øjne og der er hun også bar omkring. Jeg stolede ikke på svarene. Hvis man stiller 100 hunde op i en række og tager blodprøver fra dem, vil over halvdelen af svarene fra blodprøverne være positive og derfor forkerte mens max 5 af dem har allergi. Andre er har parasitter, er fejlernærede, har hormonelle forandringer eller andet.
    Jeg prøver mig frem.Ingen penge brugt på dyrlægeregninger de sidste knap 3 mdr. Før vare det nogle gange flere gange om måndedent, jeg måtte have hende til dyrlægen og få et skud antibiotika. Lærer med tiden meget. Desværre hårde erfaringer vi nogengange må få med vores bedste venner.

• #13   8. jan 2012 Dejligt med input:-) det med at vise falsk positiv tror jeg helt sikkert på. Hun får intet andet end rgt foder og tørrede godbidder af en slags. Det holder de meget strengt på. Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken om hun har allergi eller ej men det er klart blevet bedre efter hun får fish4dogs hvor ingredienslisten er kort og overskuelig. I øvrigt mistanker jeg at hun har svamp. Vi har tidligere kæmpet en kamp med én at vores hunde. Han fik det kort efter vi fik ham som 10 uger fra Sverige. Han bliver 10 år i april og først nu kan vi næsten sige vi er det kvit. Vi har tidligere fået foretaget dyrkning af snask i ørerne og den påviste overproduktion af malazzesia (staves?) jeg ved at korn(hvede specielt) har ry for at kunne fremprovokere svamp. Vi fodrede med olivers da vi fik ham og dengang var det med korn. Da vi købte mine forældres hund (bedlingtonen på min profil) var det med henblik på avl da vi gerne ville redde racen i DK. Hun var fin da vi fik hende hjem fra Novosibirsk som 10 mdr og hun hurtig DKCH. Hurtigt begyndte hun at udvise de samme Symptomer som Magnus. Misfarvede poter som blev slikket voldsomt, røde irriterede ører som producerede voldsom og ildelugtende mørkt "voks". Rød irriteret hud omkring munden og skægget. Lisa havde desuden misfarvet pels på mave og omkring endetarmen samt øjne pga slikken. Dettet er jo tydelige tegn på svamp men denne kan også udløses pga allergi. Lisa er ikke misfarvet på mave og rundt om øjnene mere og resten er mildnet mærkbart. Magnus er hvis på poter og skægget og hans ører har aldrig været pænere. Vi fodrer vores dine med robur active and sensitive og ville prøve noget andet og gik derfor over til acana orijin. Meget hurtigt vendte misfarvningen tilbage. Overflødigt at nævne at vi er tilbage på robur igen;-) lisa blev foræret til mine forældre da de altid har været helt ekset med hende. Vi bruger ikke en hund i avl med tegn på allergi.
    Hun løber hver 4-5 måned og bliver frygtelig falsk drægtig hver gang. Er på p-sprøjte nu men skal steriliseres. Måske det er hormonelt. Kan det hjælpe at sterilisere?
    Jeg har af en opdrætter fået at vide at vi hernedefra på sydhavsøerne har mange svampesporer i græsset og det kan have tricket det. Jeg ved det ikke men ved bare at de is udvist samme symptomer og allergi smitter jo ikke.
    Undskyld det blev lidt rodet og uoverskueligt.

• #14   8. jan 2012 Louise, har du prøvet at undlade de tørrede godbidder? Efter jeg pakkede alt væk af godbidder og snacks er Cindas symptomer mærkbart formindsket. Det er da ihvertfald et forsøg værd;) Minimum 3-4 uger og kun måtte give hende én eneste foder kilde er svært men hvis resultatet er mærkbar forbedring kan man jo efterfølgende prøve sig frem med én kilde ad gangen...det har jeg erfaret er besværet værd. Altså hvis det er allergi, vil du hurtigt kunne se forskel:)

• #15   8. jan 2012 Thess....
    Jeg tror jeg vil forære mine forældre en stor sæk tørrede fisk - det er jo samme proteinkilde som foderet - så burde der ikke være problemer. Min far er lidt naiv. Hun kan jo så godt lide det..... joh men vil du undgå en hund på medicin så lad være med at give gris, kylling osv. å må de tage stanken. De giver kallun så kan de også give fisk!!

• #16   8. jan 2012 Jeg giver aldrig hende kylling og gris samt det der kan være korn i som indmad og æg. Du har helt ret, man skal i familien være enige om, hvad hunden må få:)
    ... alt det tørrede kød - også fisk - kan Cinda ikke tåle. Råt er det eneste Cinda kan tåle + en del grøntsager og frugter bortset fra gulerødder bl.a. Alt råt, intet tørret og tilberedt.
    Råt kallun er guf:)

• #18   9. jan 2012 Nej, hos dyrlægen. Flemming Kristensen undersøgte hende for alt muligt andet for at udelukke fx. fejlernæring og stofskiftet. Har efterfølgende fået undersøgt hendes aff. for parasitter.
    Blodprøverne er blevet dyrket i Tyskland. De har lavet vacc. ud af dem.

• #19   9. jan 2012 Thess ja lisa har også altid fået meget gulerod. Hvad giver du af grøntsager? Tror desværre ikke jeg kan få mine forældre til at give rå kallun men vil da prøve. Lisa er utrolig glad for frugt. Henter selv pærer i haven, så nærme skulle de bare give hende en kvart pære om dagen i stedet for andet.

• #20   9. jan 2012 pas på med gulerod og pære, hvis de viser tegn på polen allergi

vores kan ikke tåle dette, en kvart er nok, så slår de ud og taber hår om øjnene

• #21   9. jan 2012 Min kan ej heller tåle tobaksrøg, så jeg ryger udenfor.
    Da manden ikke brød sig om røgen ville jeg ikke stå på altanen og ryge, men da jeg opdagede hunden ikke kunne tåle det, kunne jeg godt finde altanen.
    Hun får røde øjne og taber hårene omkring øjnene af røgen

• #23   9. jan 2012 Tak Betina smiley

• #24   9. jan 2012 Louise, hvis dine forældre ikke vil være med til at undlade at give hende ting hun ikke kan tåle, ja, så undskyld mig, men så er der da et eller andet galt.
    Hvis de derimod ikke ved bedre, så er det jo noget andet.
    Det er absolut noget jeg selv har erfaret og afprøvet. Altså alt det Cinda ikke kan tåle.

Cinda tåler æbler, banan og salat. Jeg giver hende et æble et par gange om ugen og en gang imellem deler vi en banan.
    Længere er jeg ikke kommet med min ok-/no go-liste.

• #25   9. jan 2012 Betina, min Cinda kan heller ikke tåle gulerødder og pærer...

• #26   9. jan 2012 Tak skal du have, Palle.
    Om det er det ene eller det andet der hjælper, det ved jeg ikke. Men ved bare hun er helt i uden symptomer for tiden:)
    Har lige givet den anden sidste vacc. i programmet idag. Blir spændende at se om hendes symptomer bliver væk, hvis jeg holder fast i at være konsekvent og passer på:)

• #27   10. jan 2012 THess: Åh tror du misforstår. De elsker den hund overalt på jorden og vil gøre alt. Jeg tror bare ikke helt de har forstået princippet helt endnu. Det kommer:-) Derfor søger jeg så mange gode råd som muligt og jeg synes at jeg herigennem er godt på vej. Jeg har fået mange værktøjer som jeg kan gå videre med smiley

• #28   10. jan 2012 Ok, Betina:) ja det er en stor jungle at skulle finde rundt i med det allergi.
    Misforstod ikke, skrev flere ting:)
    Pøj pøj med hende!

Kommentér på:
allergi Vs. foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce