Thundershirt Gruppen

Thundershirt Gruppen

Medlemmer: 83
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Træerne voksede ikke ind i himlen :o( Træerne voksede ikke ind i himlen :o(

En rigtig god start fik vi med Torden-Skjorten, men altså....

Jeg synes ikke, at vi oplever den "magi effekt", som andre her inde beskriver.
I går sidst på eftermiddagen hvor det var tusmørke lå Balou med hovedet på mine lår. Så lyder der et par mindre brag udenfor fra fyrværkeri, som han reagerer på. Han løber dog ikke ned under sengen. lige efter kommer der en af disse "svussh" raketter, der skyder lysglimt ud uden bulder og brag. Så var det helt slut med effekten af skjorten. Han farede op og løb ned under sengen. Der lå han længe, inden han kunne lokkes ud med at stykke frikadelle.

På vores aften tur var vi i hundeskov. Der blev han også skræmt af de brag, der lød - præcist som uden skjorte.

Det skal tilføjes, at han havde skjorten på non-stop fra kl. 13 til vi var hjemme fra aftentur kl. 19.

Vi giver det lige en chance, men Balou er måske mellem de 20%, hvor det ikke virker. Det er da lige til at tude over, for det er bare så synd for ham, at han er så skrækslagen!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træerne voksede ikke ind i himlen :o(
  • #1   22. dec 2011 Hvordan reagerede i på de første brag?
    Gav i godbidder eller satte gang i en leg eller i den dur? Gjorde det til en positiv situation?

• #2   22. dec 2011 Vi giver allerede Balou Bachs Blomsterdråber - denne her:

(link fjernet)

Jeg kender ikke, det du beskriver, men det minder vist meget om dråberne, eller hvad? Jeg googlede det og fandt Zylkene, det er det, du mener ikke?

Og tak for dit svar :o)

• #3   22. dec 2011 Jeg reagerede slet ikke! Og jeg opdagede ikke "svussh" raketten, før Balou løb under sengen.
    Har fået at vide, at jeg ikke skal reagere på hans angst, men det er svært. Han er så bange, at jeg er ved at give mig til at tude over, at jeg ikke kan berolige ham. Jeg er sikker på, at han kan mærke min utryghed, selv om jeg forsøger at være som vanligt.

Det er bare så rædselsfuldt det her. Vi har nu haft ferie på skift de sidste 14 dage, for at han ikke skal være alene med sin angst, men vi skal på arbejde mellem jul og nytår, og det piner mig virkelig. Aner ikke mine levende råd, og jeg synes ikke at afledning virker på ham, da han er så angst, at jeg ikke kan trænge ind til ham. Måske skulle jeg have noget beroligende?!

• #4   22. dec 2011 DKK Tavlesnob med DKCH basse .: Hvad er det for nogle campingpladser?

• #5   26. dec 2011 ts virker hellere ikke på mine hunde desværre,så jeg må desværre ringe til dyrlægen imorgen og få piller til nytårs aften,havde håbet så meget på vi slap for at de skulle have piller:O(( så snart det mørkt vil mine 2 bange hunde ikke ud,det gør så ondt at se hvor bange de er:O((zylkene brugte jeg til min micki der ikke er her mere og fik hjælp og træning af lone greva men nej det hjalp ikke, og zylkene hjælper hellere ikke på de 2 jeg har nu desværre,men dejligt for dem hvor det hjælper.

• #6   27. dec 2011 de er blevet trænet siden i sommer,men uden virkning, zylkene er desværre ikke et vidunder middel som mange tror,men virker på nogle hunde men langt fra alle,:O((

• #7   27. dec 2011 Palle nu med Bumle:
    Vi er holdt op med at lokke Balou ud fra under sengen - fik et råd fra en adfærdsbehandler lignende dit.
    Synes jo bare at han nærmest har ligget der hele december md., og at det ikke er noget godt hundeliv :o(

Og så er der snakken om beroligende / ikke beroligende! Jeg har hørt, at hunden fortsat er bange, selv om den har fået beroligende. Den er nu bare så dopet, at den IKKE kan løbe under sengen og gemme sig! Men det passer jo ikke på din beskrivelse Palle..

savner min prins:
    Åh, hvor jeg kender det med den bange vovse ved mørkets frembrud. Det er bare så hjerteskærende! Håber du finder en løsning til dine vovser!

DKK Tavlesnob:
    Jeg er desværre ikke medlem hos DKK, så deres campingpladser er vist ikke en mulighed.... :o( Men det er da et fantastisk tiltag, og tro mig - næste år lejer jeg et sommer hus på Lars Tyndskids ødemark i god tid. Så er problemet selve nytårsaften da løst, og så er det jo "bare" en halv november, december og lidt af januar, vi skal igennem med en skrækslagen hund.

Og lige en opdatering med Torden-Skjorten... Den virker fortsat ikke på aftenens fyrværkeri, men den tager lige toppen i de lyse timer af døgnet. Så lidt gavn har vi da af den :o)

• #8   27. dec 2011 Vi prøvede DAP ( (link fjernet) ) på Gucci forrige år,
    Hun har aldrig brudt sig om fyrværkeri, så vi blev enige om at prøve DAp, med stor effekt.
    Forrige nytårsaften sad hun ude i haven og kiggede fyrværkeri kl 23:30, sidste år gav vi hende DAPhalsbåndet i julegave for at hun skulle komme godt igennem nytåret igen.
    Det virkede igen enormt godt på hende og hendes "skud-frygt", så godt så hun igen ville ud og gå tur ved 23-23:30tiden og da vi kom hjem igen, sad hun resten af natten og kiggede på fyrværkeri ud af havedøren.
    Så til fyrværkeri kan jeg absolut anbefale DAP'en.

• #9   28. dec 2011 anja, ja det hårdt at se dem sådan,jeg måtte sidste år sige farvel til micki pga,angst der blev værre og værre og det frygter jeg så meget sker igen, maya har aldrig været bange for noget,så blir hun sterileret og pludselig var hun bange for fyrværkeri det fatter jeg bare ikke:O((

pallle, jeg skal hente stedsolid på apoteket imorgen fra dyrlægen,og så gav han mig zylkene idag som jeg skulle bruge sammen med de andre,håber virkelig det hjælper på dem, jeg har jo kun prøvet zylkene på micki uden stedsolid og de virkede ikke, her til aften blev der fyret meget af udenfor,jeg kunne ikke få hundene ud efter det blev mørkt,så maya var gået ovenpå og havde tisset på måtten,så bange var hun:O(( og mine hunde tisser normalt aldrig inde,hun så helt flov ud da hun kom ned af trappen,så viste jeg det:O(( bare så synd for alle de vuffer der er så bange:O((((((((((((((

• #10   28. dec 2011 nej zylkene skal jeg starte med imorgen hvor de skal have 2 hver i 2 dage og fredag skal de have 2 hver morgen og aften,og stedsolid ved jeg ikke før jeg henter det imorgen på apoteket min dyrlæge har skrevet hvor meget de skal have,så skriver imorgen hvad dosis er, min dyrlæge siger zylkene skal man starte med 3 til 4 dage før,er spændt på om de 2 virker sammen.

• #11   28. dec 2011 så fik jeg hentet syesolid til dem idag, de skal starte på 1 hver 2 gange om dagen og lørdag skal de have 2 hver 3 gange sammen med zylkene stesolid er på 2 mg, jeg har prøvet at give dem 1 hver idag 2 timer før vi gik aftentur de blev stadig bange ,min dyrlæge sagde jeg skulle øge dem hvis 1 eller 2 ikke virker,der skal ihvertifald mere end den ene til:O(

ja palle du har ret i at det helt sikkert kommer an på hvor dybt angsten sidder i dem...

• #12   28. dec 2011 der skulle stå stesolid sorry stavefejl

Kommentér på:
Træerne voksede ikke ind i himlen :o(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce