Min hund har bidt!! hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej, min familie og mig er de lykkelige ejer af en gravhund og en blanding af en grand danois og noget staffordshire terrier (ved det ikk præcis men noget ligne). min har nogle ældre børn og en på 6 og 8. ingen af hundene har været aggrasive overfor dem nogen sinde og de har begge været rigtig onde overfor dem en gang imellem, hvor at den yngste engang fik blandingen piv. de får selv følgelig skæld ud for det.
den store hund kunne aldrig finde på at gøre noget (eller det troede vi). men gravhunden er meget speciel, det er sådan at enten kan den lide dig eller også skal du bare holde dig væk for ellers bider den.
her idag havde vi besøg af en dreng som min lille bror, på 6 år, går i klasse med. gravhunden knurre af ham og vi har sagt at når de er i nærheden af dem bagge skal de være rolige og at han selt ikke skal nærme sig gravhunden. men, men, men de bryd den ene regl ved at han løb efter min lille bror. de var ikke i nærheden af hundene. men gravhunden gøede af ham da de kom løbene, også bryd helvede løs i vores blandingen som han ellers plejer at kæle når han er her. den sprang lige i hovede på ham, væltede ham om kuld (den er en stor og kraftig hund jo), og bed løs på ham. hun fik kun fat en gang sådan ordenligt, men hele hans ansigt var i gabet på den. han fik et mærke lige under hagen og ved øjenbrynet ( i samme bid, hvis i forstår). han blødte lidt fra det sår under hagen. det mærkelige af det hele var at gravhunden ikke fik fat i ham men den bed ud efter ham.
de er bagge hun hunde.
ville i aflive dem begge, kun den og hvis det hvilken en af dem, eller ingen af dem? eller måske omplacere dem hos nogen der ikke har børn.
min mor og min mors mand synes at den skal aflives, men jeg er bare rimerlig sikker på at gravhunden udløste det og det kun er den der burde aflives også beholde den store eller give den væk. men hvad synes i?
feb 2009
Følger: 133 Følgere: 129 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 1.052
det gjorde min kusine med hendes gravhund / papillion blanding. og den har det are 100 gnge bedre, og er totalt forkælet!
Så jeg syntes i skulle prøve det før aflivning!
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 15
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
mar 2008
sep 2007
Tror den store har opfanget at den bette gravhund ikke har brudt sig om situationen og bare forsøgt at beskytte den måske ...
Så ville da mene en omplacering for gravhunden ville være godt .. Ingen aflivninger ..
mar 2008
og det har jo været der for at vi har haft hende, da hun er så sød mod børn.
mar 2008
gravhund løb efter dreng der løb efter min lille bror, også sprang den store hund på ham. tænker at gravhunden nok bare var sur på ham (det plejer hun nemlig at være) men at det store nok har ville beskytte min lille bror. de skreg jo begge meget og var voldsomme.
sep 2007
feb 2009
Følger: 133 Følgere: 129 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 1.052
Prøv at få gravhunden passet en gang imens drengen er hos jer.. lad drengene lege og hold godt øje med den store.
Hvis den er rolig og ligelad burde du omplacere gravhunden
Springer den på ham burde du afvlive den store
sådan ser jeg på det
mar 2008
men hun var bare svær at få væk fra ham, det var ligesom om hun lukkede helt af og bare var helt fokuseret på kun at bide ham. det var bare meget skrammende.
sep 2007
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
Men somm sagen er har den store nok ville forsvarer sin ejer(kendte barn) eller den lille hund, men uanset så det altså ikke tiladt og bide. Uanset grund, sorry
Så her ville jeg have bakset hunden ind i bilen og kørt afsted med den og fået den aflivet. Den lille ville jeg se om jeg kunne omplacere til ældre menneske med ro i hverdagen og eller gå sammen vej med den
sep 2007
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Ved ik om jeg turde ha sådan en hund som gravhunden, og især ik med børn. Men er den tjekket om den har ondt, eller har den altid været sådan.?
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Det skal en hund bare ikke!!!
jul 2009
mar 2008
gravhunden beholder vi da den er for gamel til at vi synes den skal skifte hjem, men vi skal ikke have nogen nu hund indtil hun er væk. vi har samtig også besluttet at hvis hun en dag er aggressiv overfor nogen igen eller ligne at så bliver hun aflivet.
ham der fik hende fik hende samme dag som det var sket så han ved godt hvad der er sket, så nu får de et lykkeligt liv sammen. vi håber/ tro på at i et nyt miljø, uden gravhunden og desværre uden os at hun bliver en super godt hund igen. ved godt at chancen for at hun bider igen er stor men i et andet miljø er chancen meget mindre for at hun bider igen.
håber det var et godt valg vi har taget.
jul 2009
mar 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
jul 2009
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 49
Min hund har bidt!! hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside