Tynd afføring {{forumTopicSubject}}
Ja, så har den været gal med Novas afføring og nu er hun helt nede på 26 kg Så nu har vi været forbi Dr. Dyr og fået ormekur, for at se, om det muligvis kan være det, som drillede hende (jeg krydser finger for, at det "bare" var det).
Så jeg har aftalt med Dr. Dyr, at vi skal kigge op igen om 14 dage, for at se, om hun evt. har taget på eller tabt sig.
Først troede jeg, at det var pga. indmad & kallun, at hun fik dårlig mave, men så begyndte jeg at give ben sammen med indmad samt ben dagen før og efter kallun, men det var så ikke derfor, at hun fik dårlig mave :-S Så nu er jeg på helt bar bund
Nova skal veje 28 kg og har altid (også på tørkost) døjet med tyndmave (det var bare ikke så tit på tørkost), så jeg troede, at råt måske var vejen frem. Hun får 600g pr. dag og jeg følger denne kostplan: (link fjernet)
Hvor kød m. ben/brusk:
Laks
Kæbekød
Fjerkræ
Kødfulde ben:
Lammeben
Hesteben
Okseben
Kød uden brusk/ben
Hest
Lam
Indmad
Kalkun bl. med indmad
Hjerter
Kallun
Måske der er nogen af jer garvede, som kan se, om jeg mangler noget?
Det skal lige siges, at Nova altid står og gnasker i lange græsstrå, hvis hun ser dem..
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 429
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Gå i brugsen/netto eller hvad du har, køb kød der og se om det er den variant af råt din hund ikke tåler så godt..
det er da et forsøg værd =)
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 146 Svar: 779
*Nina - Siger mange TAK*, hvis jeg skulle handle i Netto osv, så ville jeg ikke engang vide, hvad mine hunde skulle ha derfra :-S
Pia, så skal jeg have en større uddybning, hvis jeg skal finde ud af det. Hvad mener du med marv?
Jeg plejer bare at få min foderforhandler til at pakke til mig, da jeg af personlige årsager har svært ved at overskue ting.
jun 2005
mandag - Andelår
tirsdag - ørred (hel, kan købes i brugsen)
onsdag - kyllingelår (eller fastedag hvis du tirsdag gav hele ørreden, ellers..)
torsdag - resten af ørred
fredag - lever og hyggenen (marvben, suppeben)
lørdag - due/fasan (kan fås rigtig tit i netto på tilbud)
søndag - Kyllingelår
Vigtigst er det, at det ikke er hakket det du køber.. Min teori er, at der er bøvl med hundens mavse fordi den kun behøver slikke sin mad indenbors eller sluge store klumper uden at tygge overhovedet =)
Og et sidste spørgsmål... giver du det frosset?
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 429
jun 2005
Kaoz fik 6-700g lever på een gang, hver 4. uge godt nok - og ja, hans afføring var tynd, men det er hvad man kan forvente efter et måltid bestående af blod mest..
Det var kun tyndt dagen efter lever, ellers passede afføring til hvad han nu havde spist =)
Jeg tror nærmere det er det hakkede mad der er synderen..
jun 2005
dec 2006
Hun havde så ikke tynd mave her til morgen :-S Det er det, som er så underligt ved hende. Der er ikke noget system over, hvornår hun har tynd mave, så jeg kan ikke sige, at det er det ene eller det andet..
Jeg giver maden frossen, for ellers får hun meget tynd mave ved det mad, hvor der er blod ved :-S
I den portion (holder en mdr.), der har jeg kun fået indmad til to gange og så skulle jeg give kød m. brusk/ben i stedet for.
Kallun til Nova alene er 4,2 kg, men jeg fik at vide hos RHM, at kallun ikke hører under indmad :-S
Jeg vil prøve at købe nogle grisehaler og se om det hjælper med gris i kosten. Jeg har ellers altid fået at vide, at jeg skulle holde mig fra gris, da hunde ikke fordøjer det så godt
Jeg vil sige, at jeg bliver mere og mere forvirret..
dec 2006
dec 2006
dec 2006
Så skal jeg ha handlet ind og bare sørge for, at der er forskellige dyr, for hver dag 6 gange om ugen. (7 for Milla). Hvad så med kallun, det skal jeg vel stadig købe hos RHM eller behøves det ikke?
dec 2006
Jeg kan hører, at der er delte meninger om kallun. Nogen siger at det er indmad andre ikke.. Nogen giver 50 % indmad mens andre giver 30 % og nogen 10 :-S
Tynd afføring
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside