har i læst de to her :') :'( ? {{forumTopicSubject}}
de her to tekster er godt skrevet og kan NEMT fremkalde en tåre eller to,. hvad sys i om det ?..
• Jeg døde i dag. Du blev træt af mig og afleverede mig på en kennel. Det var overfyldt og jeg trak det korte strå. Jeg ligger nu i en sort plastikpose. En anden hvalp vil få min næsten ubrugte snor. Mit halsbånd var beskidt og for lille, men damen tog det af mig før hun sendte mig til regnbuebroen. Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg ikke havde bidt i din sko? Jeg vidste ikke hvad det var, den var lavet af læder og den lå på gulvet. Jeg legede bare, og jeg havde ikke fået noget legetøj. Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde været renlig? At putte min snude ned i det gjorde mig bare flov over at jeg skulle lave noget overhovedet. Der findes bøger og trænere, der kunne ha lært dig hvordan jeg blev renlig. Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg ikke havde taget lopper med ind i huset? Uden loppehalsbånd eller andre former for loppebekæmpelse kunne jeg ikke komme af med dem efter du havde efterladt mig i gården i flere dage. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg ikke havde gøet? Jeg prøvede bare at fortælle dig; "Jeg er bange, jeg er her, jeg føler mig alene, jeg vil være din bedste ven". Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde gjort dig lykkelig? At slå mig lærer mig ikke hvordan. Ville jeg stadig være hjemme, hvis du havde lært mig hvordan jeg skulle opføre mig og taget dig tid til mig? Du brugte ingen tid på mig efter den første uge, men jeg brugte alt min tid på, at vente på at du ville elske mig. Jeg døde i dag. Kærligst din hvalp - Del den gerne, det er tid til at stoppe misbrug af dyr.....
• En bonde havde nogle hvalpe, til salg. Han lavede et skilt, hvor på der stod – 4 hvalpe til salg- og satte det op for enden af vejen. Mens han gjorde sig færdig, mærkede han lige pludselig et ryk i sit bukseben, han så ned og lige ind i øjne på en lille dreng. ”Undskyld ” sagde den lille dreng ”Jeg vil gerne købe en af dine hvalpe”. ”Okay” sagde bonden mens han kløede sig i nakken, ”Disse hvalpe er efter avlskåret forældre og koster mange penge” Den lille dreng så ned et øjeblik, så gravede han dybt ned i lommen og tog en håndfuld mønter op og sagde ”Jeg har 3 kr. Er det nok til at få lov til at se dem?” ”Selvfølgelig” sagde bonden og gik frem ad, mens han kaldte ”Kom, Dolly”…. Ud af hundehuset kom Dolly løbende med 4 uldtotter lige i hælene. Den lille drenge pressede sit ansigt imod hegnet og gjorde store øjne. Mens hvalpene nærmede sig, så drengen en der bevægede sig ved hundehuset, stille men sikkert kom en anden lille udltot frem, noget mindre end de 4 andre hvalpe, den gjorde sit bedste for at følge med de andre… ”Den vil jeg ha” sagde drengen, mens han pegede ivrigt på det lille pus. Bonden satte sig ned på knæ ved siden af drengen og sagde, ” Knægt, den vil du ikke have, den vil aldrig blive i stand til at løbe og lege, lige som de andre hvalpe”. Den lille dreng gik et par skridt væk fra hegnet, han bøjede sig og trak op i buksebenet. Da så bonden at den lille dreng havde stålskinner på hver side af benet, som var sat fast til en speciellavet sko. Drengen kiggede op på bonden og sagde ”Du regner heller ikke med jeg kan løbe og lege så og uldtotten trænger til en der forstår ham” Med tåre i øjne bøjede bonden sig ned og samlede den lille hvalp op. Forsigtigt lagde han den i drengens arme. ”Hvor meget koster den?” spurgte den lille dreng. ”Ingenting” svarede bonden. ”Ingen betaler for kærlighed”
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 863
aug 2007
Følger: 92 Følgere: 97 Hunde: 2 Emner: 572 Svar: 1.604
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
aug 2007
Følger: 92 Følgere: 97 Hunde: 2 Emner: 572 Svar: 1.604
En glad lille hund havde hørt om et vidunderligt hus med masser af andre glade hunde, som han besluttede at besøge. Den glade hund fandt huset oppe på en nærliggende bjergside. Han sprang glad op ad trappen til døren. Da han kiggede ind, så han omkring 1.000 andre glade vovser. Den lykkelige hund spidsede ører med det samme. Dens hale begyndte at logre så hurtigt, som den kunne. Forståeligt nok, den gladeHund blev mødt af 1.000 andre glade hunde, hver med deres haler logrende lige så hurtigt, som hans. Han sendte dem alle et kæmpe stort smil. Han blev besvaret med 1.000 store kæmpe store smil - hver lige så varm og venlig som hans. Da han forlod huset, tænkte den glade hund: Wow! Det var sjovt! Sikke et vidunderligt sted. Her vil jeg snart på besøg igen!
I mellemtiden, i den samme landsby, boede der en anden lille hund, som ikke var helt så lykkelig som den første. I virkeligheden blev denne hund ofte set traske sørgmodigt rundt, med halen hængende lavt, knurrende ad forbipasserende. Denne sørgmodige hund besluttede også at besøge Huset på bjergsiden. Han gik langsomt op ad trappen. Da han kiggede ind af døråbningen, hang han med hovedet og småknurrede beskyttende. Inde i huset så han 1.000 uvenlige hunde, som alle stirrede vredt tilbage på ham. Han knurrede ad dem. Han var forfærdet over at se 1.000 hunde knurre tilbage til ham. Da han gik, tænkte han: Wow! Sikke et forfærdeligt sted. Her vil jeg aldrig tilbage igen!
Moralen: Dybest set, uanset hvor du er, hvem du er – afspejler du dig selv i dine omgivelser. Verden er en verden af spejle. De refleksioner du ser i ansigterne på de mennesker du møder er ofte en afspejling af dit eget humør og syn på verden.
Din opgave: I dag, hvis du føler trang til at knurre af nogen eller noget, så tænk på den lille knurrende hund og hvad han fik tilbage. I stedet for at knurre, så spørg dig selv: Hvad ville ”Kærlighed” gøre i dette øjeblik?
En nyttig påmindelse: Albert Einstein sagde: Vi kan ikke løse problemer ved hjælp af den samme tankegang, vi brugte, da vi skabte dem. Jeg siger: De fleste af problemerne i dit liv blev skabt ved ikke at være på et sted med kærlighed, energi - men i stedet at være på et sted af vrede / had / vrede / frygt / bekymrings energi. Hvis du ønsker at løse dine problemer, skal du ændre din energi til en kærlig energi, og spørg dig selv: Hvad ville ”Kærlighed” gøre i dette øjeblik? Og ... hvis du konsekvent ser knurrende og vrede spejle omkring dig, så tænk på denne fortælling om disse logrende haler. Tving dig selv til at ”logre lidt mere lystigt”, være smilende og imødekommende overfor andre. Træn dine smile-muskler og du vil se en ændring i alt hvad du ser og alt hvad du oplever!
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 20
har i læst de to her :') :'( ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside