1.542 visninger
|
Oprettet:
Foder til kræsen hund. {{forumTopicSubject}}
Min lille Bailey er meget kræsen:( Det eneste han rigtig gider at spise er chihuahua hvalpe foder for RC.. Har lige prøvet fish4dog, men det ville han med nød og næppe spise de første dage. nu er han på Orijen som tøserne, og det gider han heller ikke rigtig:(
Vil jo gerne give ham foder til hans led for RC, men det vil han heller ikke spise. Og skal jo passe på hans ben, som mange af jer ved. Pga, hans PL.
Nogle der har nogle gode ideer?:O)
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 86 Svar: 392
men luposan er altså et hit herhjemme for begge tog... godt nok er det nogle store kiples men de er rimelig porøse så aio har ingen problemer med at spise dem... og gud hvor har alma fået en lækker pels og er i total perfekt foderstand efter hun er kommet på luposan... og aio er os blevet fin... og så er det rimelig drøjt i brug selvom det er lidt dyrt...
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Har du prøvet at lige komme lidt kogende vand på RC-foderet, så det lige kan opsuge det og give det en stor forstærket smagsoplevelse? Dette gjorde jeg i lang tid med min Buddy's mad, da han i en periode, var meget "picky" med hvad han vile spise. Og ydermere, kom jeg en lille portion skinkestrimler i og....vupti, hvor det bare røg lige ned i løgnhalsen :o) Og det med skinkestrimlerne, får de faktisk stadig en smule af, ved alle tre daglige små måltider. Men Nu er Buddy jo så kommet på RC's Gastro Intestinal foder pga af meget sårbart tarmsystem. Det er et foder som er vildt appetitfremmende. Og han eeelsker det. Men det er også stærkt fedende. så vi er meget opmærksomme på doseringen.
Men nu får han alt foder tørt...men stadig med de elskede skinkestrimler iblandet. Livet skal jo også være andet end bare korrekt og passende (kedeligt) foder. Prøv det og se hvad der sker. Held og lykke.
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 207 Svar: 537
Ville hører om jeg bare kan foder ham med RC og med tilskud til hans led ved siden af. og så med lidt ekstre i tørfoderet?:O)
jun 2009
Min Buddy havde også PT i 2'den grad og blev opereret da han var 10 mdr. på sit ve. ben. Og nu styrter han omkring som en Greyhound. Patellastatus kan jo med tiden blive så svær, at operation er formålsløs.
Det virker så forkert, at du (og han), skal have så alvorlige problemer med at tage hensyn, til en benskavank, som kan blive 100% bedre, ved en operation. Selvfølgelig kun noget jeg spørger om, da jeg jo ikke kender årsagen til at han ikke er blevet opereret :o)
maj 2008
okt 2009
Det jeg er bekymret for er slid gigt i hans ben. Derfor vil det være bedste for ham og få RC for leden, og han får også Flexvital og fisk olie.
Håber det her gav lidt mere mening?:O)
jun 2009
Nå men så gi'r det jo så meget mere mening, at du er så opsøgende i forhold til at din lille spinkle puttegøj, skal have det bedste af det bedste.
Det gør mig bare så ondt for ham, at han stadig skal døje med problemer, selv efter sådan et par stor operationer. Stakkels lille mand.
Men jeg mener da bestemt, at der findes et rigt udvalg at fodertyper, indenfor Royal Canin. Vores dyrlæge forhandler i hvert fald rigtigt mange typer, til hunde med mange forskellige "issues".
Du har jo nok selv Googlet på det. For man kan jo gå ind og se de forskellige fodertyper. Håber virkelig at det lykkes for dig at finde et perfekt foder til ham, som han også godt vil spise. Held og lykke med det.
okt 2009
Ja, men der ikke noget med hans knæ som sådan længer, han leger med tøserne, og elsker og gå tur:O) Men han er jo ikke den store ende for at få gigt:( Han løber dog stadig på en sjov måde, men det har han altid gjordt..
Ja, det er jo det de gør. Men problemet er at han er så kræsen den lille vips:( Og skal have købt Flexvital i pulver på mandag, og så får han det i et stykke leverpusteg hver dag. Fordi han vil ikke have det plydne, og hvis han får det i piller, spytter han dem ud.. Han er si ikke nem.. Men nu prøver i pulver:O) Er der noget fiske olie du kan anbefale?:O)
jun 2009
Men der er altså kommet et nyt foder...RC's leddiæt, som hedder Mobility Support. Det er tilsat naturligt forekommende glucosaminglycaner, som er bruskdannende komponenter.
Prøv at gå ind og se på det. Tal evt. med din dyrlæge. Det er måske lige det din lillemand har brug for.
okt 2009
jun 2009
maj 2008
jeg synes måske du skal overveje luposan/markus mühle bar prøve... der er koldtpresset og indeholder ikke altmuligt underligt... kan os bruges som tør barf... for hvis du alligevel giver ham tilskud ved siden af... der er jo heller ingen grund til at give for meget... det ænder han bar med ikke at kunne optage...
okt 2009
maj 2008
der er jo også hils som laver dyrelæge foder... hills er højre i kvalitet end rc... dog vil jeg ikke selv bruge hverken rc eller hills da der er alt for mange fyld produkter og ligegyldige ting...
fish4dogs er det reneste foder du kan få på markedet...
okt 2009
maj 2008
de skøre kræ har squ deres egen mening rimelig tit;)
aio vil os helst ha alt andet en hendes foder...
maj 2008
okt 2009
Og ja, Bailey har rigtig tit sin helt egen mening:( Og det er altid om foder. Det er lidt forstrerende ind i mellem..
maj 2008
okt 2009
okt 2009
okt 2009
Skal lige have læst det i gennem i morgen. Er det uden for meget korn osv?:)
okt 2009
okt 2009
Godt være jeg spørge dumt, men er det lidt lige som barfe? Fordi det havde jeg også overvejret. Men ved ikke om det er en god ide.
Syntes godt nok det med foder er en være djulgene ind i mellem.
okt 2009
http://www.foderxpressen.dk/shop/naturesmenu-nuggets-161c1.html
Kan godt være jeg skal over på sådan som du har et link til eller det der jeg skrev et link til.
Kan være han kan lide det:O)
maj 2008
maj 2008
Foder til kræsen hund.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside