1.405 visninger
|
Oprettet:
hyrde {{forumTopicSubject}}
Hey alle
Ved i om der er et sted i jylland man kan komme med sin border og få den prøvet på får?
Bare for sjov og få hjælp til det?
synes efterhånden det lidt for farlig han hyder alle hestene de ret trætte af ham (;
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Hvor bor du henne? Der er enkelte steder i Jylland.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 94
http://www.hyrdehundeklubben.dk/
Hvis jeg forstår dig ret, så er du ikke interesseret i at undertrykke din hunds instinkt (med farer for at få hug, hvorfor vælge en brugshund og så undertrykke dens medfødte instinkt???), men dyrke det på et hyggeplan, og lærer lidt mere om din hund, eller er jeg helt gal på den??
sep 2007
Mine hunde bliver brugt på får, men jeg kan godt garantere dig at jeg "undertrykker deres instinkt" i andre sammenhænge. Uønsket hyrdning er strengt forbudt hos mig.
sep 2007
feb 2008
Jeg snakker overhovedet ikke om uønsket hyrde arbejde, men derimod om at man lærer at styre dens instinkt, for bedre at forstå sin hund.
Det var et spørgsmål til trådstarter, ikke andet, det vil du se hvis du læser det igen.
Når jeg skriver at jeg ikke mener man skal undertrykke deres instinkt, så er det fordi jeg grundlæggende mener at en brugshund skal og bør bruges til det den ar avlet til.
sep 2007
Jeg mener bestemt ikke, at det skal afholde nogen fra at få BC, at de ikke har tilgang til får.
feb 2008
Men at hyrde er i min verden mange ting, lige fra hyggeplan og til store internationale konkurencer, så det er muligt at finde et leje, hvis man har et ønske om at hyrde ikk...
Nu har jeg ikke får selv mere, men der er flere steder hvor man kan mødes og træne med sin hund på andres får.
Et alternativ til får, hvis man selv vil ha dyrene, kan være Indiske løbeænder, de er gode at hyrde på, har jeg fået at vide af flere hyrdefolk jeg kender
sep 2007
at hyrde på, men aldrig prøvet dem.
feb 2008
hyrde
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside