{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Gode råd søges til trimning... {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo trimmet Marley lige siden jeg fik ham, men det er en kamp hver evig eneste gang..
Når jeg trimmer ham sætter jeg ham på et blødt underlag inde på mit badeværelsesbord, der er ingen muligheder for ham at gå nogen steder, da bordet er indrettet så han ikke kan gå en masse, så føler jeg at jeg har mere kontrol over ham der, og han sidder da også pænt, men han RYSTER enormt meget og det er tydeligt at mærke at han slet ikke er tryg ved den situation..
Jeg har forsøgt ved den fremgangsmåde at jeg får ham til at sitte, siger gooo hund og giver ham godbid, så aer jeg ham om hovedet, så han er tryg ved at jeg lige får strukket ud her og der, giver godbid, så starter jeg trimmeren, og den er han i sig selv ikke bange for, men så snart han mærker den på huden, så begynder han enten at trække hovedet ned mellem benene, eller rykker rundt hele tiden, så det er umuligt at trimme.. Har forsøgt at holde hans hoved tæt til kroppen, så jeg kunne tage først den ene side, rose og give godbid, så den anden side, rose og godbid, men når jeg så når til næseryggen, ved øjnene og hagen, så er det at jeg får problemer - specielt ved hagen har jeg ofte fået ramt ham så han bløder - hvilket ikke gør situationen bedre for så er han jo endnu mere utryg ved den her skide trimmer der gør ham ondt, men når han er så urolig med hovedet, så er det svært at trimme, så ofte stopper jeg midt i det hele og giver ham nogle dages ro før jeg gør det igen.. Jeg elsker jo at se ham nytrimmet, for der ser han jo så skide godt ud, og så stikke rhan heller ikke under dynen, når vi sover om natten og han planter sit hovede på min mave, men syntes bare at den situiation hvor han bliver SÅ skræmt af det er super synd for ham..
så jeg tænkte i måske havde nogle forslag til hvordan jeg kan gøre det knap så skræmmende for ham at blive trimmet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges til trimning...
  • #2   18. aug 2011 Jeg syntes ikke det er pænt at lade det vokse i hovedet (Min mening), og det er det eneste sted at han bliver trimmet, så det syntes jeg ikke er en mulighed lige for mig smiley
    Marley er nu også glad nok, det er kun ved trimning og bad han ikke er glad, men nu er det mor her der bestemmer, og ren skal han være, og lækker skal han se ud - så søger lidt råd om hvordan trimning KAN gøres lidt mere behagelig - ikke at han skal elske det som jeg har læst en andens kineser gør, men at han bare ikke rykker sådan i hovedet og får rifter af det smiley

• #3   18. aug 2011 Bare at blive ved.. det handler om træning... hvad trimmer bruge du?

• #5   18. aug 2011 Kan ikke huske hvad min trimmer hedder, det var en jeg fik foreslået af opdrætteren smiley Nem at håndtere og larmer ikke særlig meget, ej heller vibrere den særlig meget..
    Marley er også så sjov, når jeg har fået trimmet ham helt færdig, så løøøøber han også glad rundt.. Og inden han er trimmet, når det har fået vokset sig liidt for langt, så virker han faktisk små irriteret over det - tænkte det måske var mig der bare var tosset men hvis Silas også gør det samme, så det nok ikke mig der ser forkert smiley Han elsker ihvertfald EFTER han er blevet trimmet, det er bare selve det med at trimme ham han HADER og virkelig er utryg ved, men måske jeg skal tage et lille stykke af gangen, og så give godbid osv.. Så han virkelig ikke finder de SÅ skræmmende igen.. smiley

• #6   18. aug 2011 ja vil også sige, øvelse gør mester.. mine var helt umulige at komme at trimme, men nu går det som en drøm.. næsten..

• #8   18. aug 2011 Charlotte - kunne nemlig godt huske at Oliver elskede det.. ønskede første gang jeg læste at han bare lå på ryggen og nød det, at min dreng også ville nyde det.. Prøvede endda at sætte mig på sofaen og trimme lidt - men der gik det helt galt, hvor han bed ud efter trimmeren, for nu skulle vi hygge, ikke i gang med det pjat..
    Men jeg prøver som du siger, at tage lidt af gangen, holde en pause, og så gå i gang igen senere, det kan være det er vejen frem til at han til sidst syntes at det er okay med det - for forlanger ikkea t han skal ELSKE at blive trimmet, men bare han kunne stå lidt stille når jeg gør det, så jeg ikke rammer ham og giver ham sår, det får jeg så forfærdelig dårlig samvittighed over jo.. smiley

• #9   19. aug 2011 Altså, jeg tænker jo lidt, at grunden til de ikk er tilpas når håret er vokset lidt ud KAN måske være fordi det klør?

I damer som barbere jer div. steder kender jo godt til den fornemmelse at når håret når en hvis længde så klør det som en gaaaal xD

Måske vapserne os har det sårn?

• #13   19. aug 2011 Charlotte - det gav god mening.. Har faktisk ikke tænkt på at stoppe så snart han bliver urolig, men det nok fordi han meget HURTIGT bliver urolig, og så er det lidt som om jeg hele tiden skal holde pauser, men det kan jeg jo blive nødt til at gøre indtil han er helt tryg ved trimmeren og kan sidde bare lidt stille smiley
    Takker for de mange forslag, de bliver afprøvet næste gang jeg skl trimme ham (han blev trimmet i forgårs), og så tager jeg det i små intervaller og tager en mini smule holder en pause på noget tid og laver noget andet osv.. smiley

Kommentér på:
Gode råd søges til trimning...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce