{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Orm?
  • #1   25. jul 2011 Spørg dyrlægen, når du alligevel skal ringe og have en ormepille smiley

• #2   25. jul 2011 Det ville jeg nok gøre, hvis det er muligt. De kan jo nemt smitte hinanden.

• #3   25. jul 2011 Altså vi har haft orm i vores katte, mange gange gennem 33 år. Og vi har altid haft hund samtidig. Vi har for længst fået forklaret, at det er yderst sjældent, at hundene får orm, selvom katten kan have det. Det ER jo fordi katten render ude (det formoder jeg da, at din gør?). Derfor får de orm, når de tager mus og fulge og div. andre ting. De kan også få det, hvis de bli'r udsat for lopper.
    Så det er som regel KUN kattene, der skal behandles. Det bør også kun ske, når der er tydelige tegn på, at de har orm. Altså enten, at der hænger små flade hvide ormeled ud ad "numsehullet" på den. Eller måske ligger der indtørrede ormeled i dens omgivelser, hvilket stadig er smittekilde til andre katte, der måske får det indenbords. Disse led kan også bare hænge fast i dens pels.
    Når du ser noget af dette, så må du op til dyrlægen og ha' en ormekur på recept. Dyrlægen plejer at sige, at man godt kan give en fritløbende kat, ormekur hver tredie måned. Bare så man ikke giver den kure hele tiden. For den kan i realiteten få orm, 14 dage efter igen. Men ved for hyppige behandlinger, risikerer du at den udvikler resistens, så middelet ikke virker så godt på den. Held og lykke med det.

• #4   25. jul 2011 Jeanette: Vi har fået til 2 omgange sidst vi var hos dyrelægen, så vi har det herhjemme.

Tina: Ja han går ude, og Chiki har aldrig haft orm. Hun viser heller ikke tegn på det ligesom katten nu gør. Så der er ikke ret stor chance for at hun har orm.

Jeg tror vi giver katten, og holder godt øje med Chiki smiley

• #5   25. jul 2011 DEt er jo ikke altid de samme slags orm de får og derfor er det ikke sikkert de smitter hinanden da det jo er to forskelige dyr. Men spørg dyrlægen de ved om katten smitter hunden

Kommentér på:
Orm?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce